• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'

    Het schooljaar is al ongeveer 4 maanden bezig en de school is druk bezig met het organiseren van een Bal, een bal waar ook leerlingen van de andere Europese scholen, Hogwarts, Durmstrang en Beauxbatons, voor zijn uitgenodigd.
    Na het bal en de kerstvakantie vind er een soort 'samenscholing' plaats, de andere scholen zullen dan het hele jaar plaats nemen op Oxford, om de omgeving en de school te leren kennen. De lokalen worden van binnen vergroot, de dormrooms zullen ook vergroot worden met nieuwe kamers erbij. Allemaal om plaats te maken voor de drie andere scholen.

    Het bal word georganiseerd door 4 leraren -Prof. Kjellberg, Prof. Redfield, Prof. Jones & Prof. Adams-
    Voor op het prikbord de Grote zaal zal binnenkort een flyer opgehangen worden waarop staat dat leerlingen zich kunnen inschrijven voor de organisatie van het bal.


    Rollen
    Oxford leerlingen

    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - Voldemortx1.6
    ×June Mercendes - Tingo 1.4
    ×America Gaia Lazar - Tsundoku 1.6
    ×Silena Zoë Paetrix - EthereaI 1.5
    ×Lily Amanda Hale - Unshadowed 1.12
    ×Aiden Luca Millefois - Greenleaf 1.18
    ×Jade Ira Phernon - Voldemortx1.20
    ×Phallon `Phee` Callee Grant - Iraious 2.3
    ×Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield - Equine 2.9

    Mannen
    ×Lewis Mercendes - Tingo 1.10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Roms 1.8
    ×Robin McAdair -Necessity 1.15
    ×Max Veran Phubar - Weasley 1.15
    ×Stuart Remus Lupin - GigilDescent 2.1
    ×Blaine Thomas Cleaver - Leithold 2.1
    ×Brandon 'Bad' Pitcher - Alatea 2.2


    Leerlingen andere scholen
    Vrouwen
    ×Scarlett 'Scar' Victoria Malfoy - Hogwarts - CaptainKush 2.4
    ×Fleur Nymphadora Lupin - Hogwarts - Mamihlapinatapa 2.4
    ×Chloë Xanthippe Theodourious - Beauxbatons - Tsundoku 2.5
    ×Lila Sarahlyn La Rue - Beauxbatons - Madhouses 2.5
    ×Avery Maggie Burchard - Durmstrang - Weasley 2.6
    ×Alyssandra Hyacintha Baudin - Beauxbatons -Copterus2.12
    ×Belle Coeh - Hogwarts - Necessity 2.14
    ×Jamie-Lee 'Jamie' Layla Clapton - Hogwarts - Copterus 2.14
    ×Mabel Idalie Jaci Eguerre - Beauxbatons -AriaAlisonEmily2.15

    Mannen
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Beauxbatons - Waterhouse 1.4
    ×Logan Stanley Burchard - Durmstrang - Tingo 2.5
    ×Daniël John Green - Durmstrang - Necessity 2.5
    ×Jonathan 'Jonah' Colton Maverick - Hogwarts - Voldemortx 2.10
    ×Dylan Jai Brooks - Durmstrang - Copterus 2.11
    ×Emmerson "Em" Tomas O'Byrne - Hogwarts- Guarnere 2.12

    Leraren
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA - 1.7
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 1.4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Mamihlapinatapa 1.15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - 1.12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Mangata 1.13
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies -Voldemortx 1.18
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - 1.16
    ×Christian Andersson -Anciens Runes - 1.19
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 1.18
    ×Amanda Sprouse - Herbology 1.19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 1.19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 1.19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 1.19


    Regels
    ×Houd het graag vriendelijk in het -OOC
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de leerlingen


    Topics


    Er is niet voor niets een praattopic mensen!
    Hou de conversaties daar a.u.b. dankjewel.
    Het word moeilijk terug lezen als er hele conversaties hier gehouden worden.
    Als je toch hier wilt gaan praten doe het dan onder je posts met je personages in plaats van zoals je in het praattopic doet (;


    Vrijdag 18 December, 18:00 uur.
    Het is alweer vrijdag. Vanaf het komende weekend is het kerstvakantie en wegens extreme sneeuwstormen die voorspeld zijn alle leerlingen op het Oxford gestrand en gedwongen kerst op school te vieren.

    Vanavond is het Bal vanaf 20:00, wat betekent dat er nog vier uur te gaan zijn voor het bal van start gaat...
    De leraren zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
    Deze avond zal er een belangrijk toernooi aangekondigd worden. De leraren hebben dit een geheim gehouden voor alle studenten, maar vanavond zal het bekend gemaakt worden dat dit de precieze reden was voor de uitwisseling.
    Ze willen weer opnieuw een poging wagen met een soortgelijke Triwizard Tournament, echter dit keer met vier kampioenen en minder dodelijke opdrachten.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.[/b]
    De grote zaal zal worden omgetoverdd tot een grote balzaal.




    Roosters
    Maandag T/M Woensdag
    Donderdag & Vrijdag

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 20:14 ]


    Little do you know


    Daniël John Green


    Alyssa heeft mij ons duidelijk al gezien want ze knipoogt even maar loopt vervolgens naar iemand anders toe, namelijk naar een chagrijnig kijkende jongen van wie ik de naam niet weet. Namen van jongens onthoud ik altijd slecht. Namen van meisjes zijn namelijk veel belangrijker.
    "Waar wacht je nog op?" hoor ik ineens Logans stem. Ik was al bijna vergeten dat hij ook nog naast me zat.
    "Daar staat een dame, hunkerend om haar door jou te laten verleiden. Het is niet dat ze zomaar op je af zou wandelen."
    Om heel eerlijk te zijn heeft hij groot gelijk en in iedere vorige situatie - oftewel bij al mijn exen - had ik het allang gedaan met bijna altijd bevredigend resultaat. Waarom ik het nu niet doe is dan ook een groot raadsel. In een poging mijn antwoord uit te stellen in de hoop dat ik op mysterieuze wijze geen antwoord hoef te geven, pak ik mijn glas en drink hem eerst heel langzaam leeg. Helaas voor mij was hij al halfleeg dus dat gaf niet al te veel uitstel.
    Halfslachtig haal ik dus maar mijn schouders op. "Ik heb gewoon nog niet het gevoel dat het al moet. De kans op resultaat is groter als ik nog even afwacht," zeg ik uiteindelijk, al heb ik ook door dat het grote onzin is. Het punt is alleen dat ik geen antwoord weet en dat zal ik niet toegeven.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Lewis Mercendes

    Oxford Academy ~ 7th Year

    Alyssandra lijkt niet heel gelukkig met mijn duidelijk niet erg enthousiaste stemming. Niet dat ik haar dat kwalijk kan nemen.
    "Ja dat klopt," Geeft ze als antwoord op mijn vraag. Dat bevestigd mijn gedachtes in elk geval wel. Als ik haar nog eens beter bekijk stel ik me haar voor als zo'n meisje die alles perfect op een rijtje heeft. Zo'n meisje waarbij ik bij elke handeling weer denk hoe ze dat zo makkelijk voor elkaar krijgt. "En ik neem aan dat je van Oxford komt? Gewoon een gokje." Ik knik meteen. Geen idee hoe ze dat doorheeft, veel maakt het me ook niet uit.
    "Ja. Maar als er voor mij een uitwisseling inzat, zou ik zo verdwenen zijn." Antwoord ik. En ik wist dat ik de waarheid sprak. Er was niets meer wat me hier hield. Op deze school waren er maar twee personen om wie ik ook daadwerkelijk iets gaf. Eentje daarvan is weg, de ander heeft meerdere malen duidelijk aangegeven dat ze een veel gelukkiger leven zou leiden zonder mij erin. Daarom kan ik eigenlijk ook niet wachtten tot dit jaar voorbij is. Dan kan ik gewoon weg zijn van hier. Ik vraag me af of dat wel het goede was om te zeggen. Ik weet dat er niet veel mensen op deze school een voorstander van me zijn, waardoor ik mensen misschien beter te vriend zou kunnen houden. Op dit nieuwe meisje kom ik waarschijnlijk niet als een al te vrolijk figuur over, maar eerlijk gezegd maakt dat me allemaal niet heel veel meer uit. Niet sinds Lily weg is.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2015 - 16:46 ]


    She was always looking for more..

    Silena Zoe Paetrix

    Ik word wakker van een plotseling gewicht, wat met een plof op me neer komt. Niet veel later behoort er ook een stem tot het gewicht. June. De afgelopen weken komt ze elke ochtend binnen vallen, maar echt problemen heb ik er niet mee. En ik mis Lily. Iedere keer wanneer ik wakker word besef ik me weer dat ze weg is, en voel ik opnieuw en opnieuw kleine steekjes in mijn hart.
    "En, lekker geslapen?" Vraagt June vrolijk, en mijn ogen doe ik open om har vervolgens van het bed af proberen te duwen.
    "Mwjah, gaat wel" antwoord ik haar. Ik ben nooit een ecgt ochtendmens geweest. Met enige moeite worstel ik me onder haar vandaan om uiteindelijk succesvol het bed uit te stappen, en me vluchtig om te kleden. Want als ik eerlijk was, had ik nu al weet honger. Niet veel later ben ik klaar en liep ik richting de duer om vervolgens samen met June richting de zaal te lopen. Mijn hoge hakken tikken zachtjes over de vloer en ik strijk mijn haar vluchtig uit mijn gezicht. Max en Tommy zie ik niet wanneer we in de zaal aankomen, maar Dove wel. Mijn hand is al snel op borsthoogte terwijl ik haar wenkb En ik weet zeker dat ze het ziet. Vervolgens neem ik met June plaats op onze vast plek en gris ik snel een broodje van de stapel af.
    "Wat voor'n vakken hebben we vandaag eigenlijk?" Vraag ik haar, terwijl ik Dove nogmaals wenk. Vanavond zal het bal zijn, en zouden Max en ik eindelijk wat tijd met elkaar kunnen hebben.


    take me back to the basics and the simple life


    Logan Stanley Burchard

    Durmstrang ~ 7th Year

    Ondertussen begint Daniël met de minuut vreemder te doen. Allereerst geeft hij een tijd lang gewoon geen antwoord. Dat is op zich niet al te vreemd, maar toch. Hij lijkt er ineens heel veel tijd in te moeten steken om de inhoud van zijn glas naar binnen te werken. Blijkbaar kan drinken niet wachtten. Maar uiteindelijk lijkt hij te begrijpen dat hij niet eeuwig mijn vragende woorden kan ontwijken. Ik kijk hem aan met een 'komt het nu nog?' blik.
    "Ik heb gewoon nog niet het gevoel dat het al moet. De kans op resultaat is groter als ik nog even afwacht," Oké, dat is in ieder geval de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Ik trek mijn wenkbrauwen er dan ook bij op, niet zeker wetend wat ik moet zeggen. Hoe kan de kans op resultaat groter zijn als hij nog even afwacht? Wat gebeurd er dan? Zal ze dan zeggen 'O, Danël, ik heb zo lang op je gewacht en ik krijgen we echt een heel goed resultaat.' Nou, nee. Als hij te lang wacht is krijgt hij geen enkel resultaat.
    "En sinds wanneer gaat dat helpen? Denk je nou echt dat Alyssa geduldig gaat zitten breien totdat jij tijd voor haar hebt?" Zeg ik dan. Ik snap hem gewoon niet meer, maar al te lang wil ik er ook geen zorgen over maken. Het is Daniël, die verzint vast wel iets. "Maar het is jouw keuze man. Ik zeg alleen maar wat er gaat gebeuren als je zo door gaat." Zeg ik er achterna, hopend dat ik ook weer niet teveel druk op hem leg. Als hij niets met haar wil, prima, zijn keuze. Het laatste wat hij dan wilt is dat ik hem ga zitten opjutten. Daar kan ik nog wel enige begrip voor tonen.


    She was always looking for more..


    June Mercendes
    Oxford Academy ~ 7th Year

    Als ze doorheeft dat ik er ben, probeert Silena me weg te duwen. Door haar vervelende geprik sta ik zelf maar op.'
    "Mwjah, gaat wel" Geeft ze als antwoord op mijn standaard 'heb je goed geslapen' vraag. Terwijl dat ik Silena tijd geeft om weet ik het wat te doen en wakker te worden, friemel ik aan mijn handen. Dit wordt weer een dag zonder Lily. Een zachte zucht verlaat mijn lippen. Ik probeer er maar zo min mogelijk aan te denken en zoveel mogelijk in de buurt te zijn van anderen mensen om het gat wat Lily heeft achtergelaten proberen te dichten. Niet dat dat werkt. Het geeft enkel afleiding, tot op zekere hoogte. Wanneer Silena klaar is loopt ze naar de deur. Voordat ik achter haar aan loop kijk ik Mer nog even aan, wie nog heerlijk ligt te slapen. Even twijfel ik of we haar al wakker moeten maken. Dat lijkt me ergens wel handig omdat ze anders verslaapt, maar aan de andere kant is het Mer, en Mer verslaapt nooit. Dan kan ik haar die paar extra minuten slaap vast niet ontkennen. En daarnaast hebben we nog tijd zat. Silena was anders, want haar moest ik wel wakker maken omdat ik anders gek zou worden van het lege gat in mijn buik. Om daar afleiding tegen te zoeken heb ik op zijn minst één persoon nodig. Dat is dan ook de reden waarom ik Silena gewoon achterna loop. Ik voel me al gelijk een stuk beter als we in de Great Hall aan komen. Hier zijn in elk geval heel veel mensen die voor afleiding kunnen zorgen. En afleiding is alles waar ik al dagen wanhopig naar zoek. Mijn ogen scannen de zaal en komen tot de conclusie dat Max en Tommy er nog niet zijn. Ik ben voornamelijk opzoek naar Tommy. Zijn aanraking kan op sommigen punten voor meer afleiding zoeken dan wanneer er hier een draak zou worden losgelaten. Samen met Silena neem ik plaats, waarnaar ik een berg eten klaarmaak. "Wat voor'n vakken hebben we vandaag eigenlijk?" Vraagt Silena dan. Ehm, geen idee. Voor zover ik weet ben ik niet echt de beste persoon om daar antwoord op te geven, gezien mijn vergeetachtigheid rondom dingen die in betrekking staan met school. Weer denk ik even aan Lily die het waarschijnlijk wel geweten zou hebben, waarna er een mes door mijn lichaam lijkt te snijden. Het lukt me nou eenmaal niet om alle dingen die met Lily te maken hebben te vermijden. Niet als het zelfs al gaat om iets stoms als het rooster. Ik probeer me te focussen op het rooster, in plaats van op Lily.
    "Ehm, we hebben vandaag sowieso een blokuur Muggle Studies." Dat wist is sowieso wel uit mijn hoofd, alleen al gezien mijn haat aan het vak - of liever gezegd mijn haat tegen Kjellberg. Om het zeker te weten vis ik mijn rooster uit de onderkant van mijn tas. Het papiertje is een beetje verfrommeld, maar dat vindt ik verder niet erg. Ik kijk blij op als ik het lege vakje van het eerste uur zie staan. "We hebben het eerste uur vrij." Deel ik vrolijk mee. Die blije stemming verdwijnt gelijk weer als ik zie wat er daarna op het programma staat. Ik zucht even. "Maar daarna hebben we dus het blokuur met Kjellberg." Zeg ik al meteen een stuk chagrijniger.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2015 - 17:51 ]


    She was always looking for more..

    [Cafune went Gigil]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels


    Daniël John Green


    Aan Logan te zien gelooft hij helemaal niks van mijn woorden en vindt het grote onzin - wat het ook wel is eigenlijk al zal ik dat niet toegeven.
    "En sinds wanneer gaat dat helpen? Denk je nou echt dat Alyssa geduldig gaat zitten breien totdat jij tijd voor haar hebt?" zegt hij vervolgens, iets waar hij best een punt heeft.
    "Maar het is jouw keuze man. Ik zeg alleen maar wat er gaat gebeuren als je zo door gaat," vervolgt hij waardoor mijn antwoord nog enigszins uitgesteld wordt.
    Ik ben er ondertussen redelijk zeker van dat ik toch naar Alyssa toe moet nu maar weet nog niet goed hoe ik dat kan brengen zonder teveel gezichtsverlies te lijden, zelfs al is het alleen bij Logan.
    "Vooruit dan, omdat je zo aandringt," zeg ik met een grijns terwijl ik opsta. Voor hij antwoord kan geven, ben ik al weg richting Alyssa en de andere, nog steeds chagrijnige jongen.
    "Goedemorgen schone dame, hoe bent u vandaag?" fluister ik in haar oor terwijl ik achter haar sta.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    Ze word rood als ik vertel dat ze bijna bovenop me zat, iets wat er grappig uit ziet door haar rode haren en sproeten. Het is wel duidelijk dat dit niet het typische meisje is dat je vaak tegen komt op school. Ik gok Hufflepuff of Ravenclaw, waarom weet ik niet maar ik heb haar vaker gezien op Hogwarts -een bos rode haren als dat van dit meisje is vrijwel onmisbaar-
    "Sorry van dat. Ik moet waarschijnlijk geen boek lezen en dingen doen tegelijk met mijn onhandigheid. Het spijt me echt heel erg en-" ze stopt midden in haar zin, een grinnik rolt over mijn lippen terwijl ze constateert dat ze aan het ratelen is, terwijl ze weer een beetje roder kleurt.
    "Geeft niet" lach ik, "Dat doe ik ook wel eens" ik moet echt eens vaker rond gaan kijken op school. Sommige mensen daar zijn de tijd en moeite waard. Als ze vraagt of ik ook van Hogwarts kom grinnik ik, het meisje met haar neus in de boeken kent mijn gezicht.
    "Ja, jij ook dus? Dacht ik al, een verschijning als jij is niet moeilijk te missen" lach ik vervolgens. Ik richt me weer even op mijn glas drinken als ik door heb wat ik net eigenlijk zei. Ondanks dat het totaal niet zo bedoelt was klonk het alsof ik probeerde te flirten! Niet dat ze niet knap is, maar het was gewoon niet mijn bedoeling! Ik ben echt zo'n stumper als het gaat om sociaal zijn... hopelijk vat zij het niet zo op als dat ik het -perongeluk- bracht. Ik drink mijn glas leeg en kijk haar dan weer met een nonchalant lachje aan.
    "Jonathan, is de naam" grinnik ik "Maar noem me maar Jonah, dat doet zo'n beetje iedereen die me kent" vervolg ik met een lach. En met iedereen bedoel ik mijn familie... veel mensen daarbuiten die ik ken of waar ik veel mee praat zijn er niet.


    Little do you know

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Curious and awkward
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          Hij knikt.
    'Ja. Maar als er voor mij een uitwisseling inzat, zou ik zo verdwenen zijn.' ik kijk hem schuin aan en knik, deze jongen lijkt duidelijk niet erg goed in zijn vel te zitten en zich hier ook niet bepaalt thuis te voelen. Ik moet zeggen dat ik het hier niet eens zo erg vindt, het is hier best gezellig, zeker als je bevriend bent met de juiste mensen. Niet goed wetend wat ik moet antwoorden laat ik even een stilte vallen, hij lijkt me iemand die dat niet eens zo erg vindt.
    'Balen dat je – je hier niet thuisvoelt,' zeg ik dan toch zacht en kijk hem even met een bemoedigend glimlachje aan, wat moet ik anders? Voor mijn gevoel heb ik hem niet veel meer te vertellen en hij mij al helemaal niet, nou dat was een lang gesprek. Net wanneer ik iets wil zeggen, merk ik een aanwezigheid op achter mij en mijn zintuigen hebben dat juist opgemerkt wanneer er iemand in mijn fluistert.
    'Goedemorgen schone dame, hoe bent u vandaag?' hoor ik een wel bekende stem en ik draai me half om wat niet veel oplevert want degene voor mij is niemand minder dan de enorme Daniel. Ik moet een beetje -heel erg- omhoog kijken en glimlach charmant naar hem. Ik maak een 'heel-even-wachten' gebaar naar hem voordat ik me weer omdraai naar Lewis.
    'Nou het was leuk kennis te hebben gemaakt met je, Lewis,' glimlach ik even 'eet smakelijk.' ik knik nog even naar hem voordat ik me omdraai naar de andere man naast me en kijk hem weer lachend aan terwijl ik een stukje van de tafel wegloop.
    'Goedemorgen,' fluister ik in zijn oor en druk een heel zacht kusje op zijn wang voordat ik me terugtrek en richting de tafel weer loop. Vervolgens buk ik even om een broodje te pakken voordat ik me weer omdraai.
    'Prima trouwens,' glimlach ik en kijk hem met twinkelende ogen aan 'en met u?' ik knipoog even naar hem voordat ik voorzichtig een kleine hap neem van het broodje.


    I just caught the wave in your eyes

    Jade Ira Phernon


    Inmiddels ben ik al een tijdje wakker, bijna iedereen is al lang voor het ontbijt verdwenen maar ik zit nog aan een bureau in de Dormroom -huiswerk maken-
    Het ergert me, ik had het huiswerk nog niet af voor vandaag en nu moet ik het even snel maken. Of dat nu van mijn ontbijt af gaat of niet, als ik geen voldoende haal ben ik de pineut bij mijn vader. Niet dat ik hem voor de zomer nog zal zien, we mogen niet reizen wegens een sneeuwstorm die in aantocht is. Mij maakt het niet veel uit, maar ik heb genoeg leerlingen horen zeuren vanwege het feit dat ze naar huis willen voor de kerst. Aangezien het buiten al erg hard waait zijn ook de lessen daar afgelast, maar daar heb ik weinig moeite mee. Minder lessen op een dag is natuurlijk altijd goed.
    Als ik eindelijk het verslag af heb sta ik op, neem ik mijn tas mee en snel ik naar de grote hal. Er is nog tijd voor een ontbijt dus dat wil ik wel graag even meenemen. Mijn maag gaat tekeer.
    Eenmaal in de grote zaal kijk ik om me heen, opzoek naar Robin. Als ik hem op zijn gewoonlijke plekje zie zitten loop ik naar hem toe.
    "Goedemorgen" zucht ik als ik tegenover hem ga zitten, ik doe genoeg eten op mijn bord en begin te eten, "Lekker geslapen?" vraag ik dan als mijn eerste broodje in mijn maag zit.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 11:53 ]


    Little do you know


    Daniël John Green


    Alyssa draait zich half om terwijl ze glimlacht, een glimlach die ik beantwoord. Vervolgens gebaart ze dat ik even moet wachten en draait zich terug naar de jongen. Dat is natuurlijk geheel logisch, aangezien ze met hem aan het praten was en ik ze onderbreek.
    "Nou het was leuk kennis te hebben gemaakt met je, Lewis," zegt ze tegen hem. "eet smakelijk." Lewis is dus blijkbaar zijn naam.
    Ze draait zich terug naar mij en kijkt me lachend aan, waarna ze een stukje wegloopt. Ik volg haar.
    Ze fluistert goedemorgen in mijn oor en drukt haar lippen even tegen mijn wang. Ik wil net 'heel toevallig' mijn hoofd iets draaien als ze zich alweer terugtrekt en naar een tafel loopt.
    "Prima trouwens," antwoordt ze me glimlachend. Ik was al bijna vergeten dat ik nog geen antwoord had teruggekregen. "En met u?" voegt ze er knipogend aan toe.
    "Nu ik in uw aanwezigheid ben, is alles meteen een stuk beter," antwoord ik haar flirterig en ik knipoog terug.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 16:09 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Robin McAdair


    Terwijl ik alleen aan het ontbijten ben, realiseer ik me dat ik dat al best een lange tijd niet meer gedaan heb. Tegenwoordig zit ik altijd bij Jade en aangezien op tijd wakker worden nooit mijn sterkste punt is geweest, is zij ook bijna altijd eerder in de grote zaal. Ik geniet eigenlijk wel van de rust - voor zover je het rust kan noemen als overal lawaaierige kleine kinderen zitten. Gewoon even mensen kijken en helemaal niks. Vroeger zei ik ook altijd dat ik het fijn vond, al wist ik ook wel dat dat niet helemaal de waarheid was. Nu vind ik het echt fijn, al kan dat ook komen door het feit dat ik weet dat Jade zo wel zal komen en dat ik dus niet de hele tijd alleen zit.
    Op dat moment bewijst het spreekwoord 'als je het over de duivel hebt...' zich weer eens want Jade komt aangelopen.
    "Goedemorgen," zegt ze met een zucht terwijl ze eten pakt en begint te eten. "Lekker geslapen?" vraagt ze wanneer het eerste broodje op is.
    "Goedemorgen," groet ik terug. "Mwa, het had slechter gekund denk ik. Jij?"


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Belle Coeh


    Gelukkig lijkt de jongen alles niet heel erg te vinden, want hij lacht nog steeds en is nog niet boos geworden gelukkig.
    "Ja, jij ook dus? Dacht ik al, een verschijning als jij is niet moeilijk te missen," zegt hij vervolgens lachend en ineens richt hij al zijn aandacht op zijn drinken, alsof hij iets verschrikkelijks gezegd heeft. Ik weet niet precies wat maar hij heeft tenminste geen drinken over een onbekende heen gegooid dus als je het over awkward situaties hebt, win ik waarschijnlijk.
    "Ik ben ook niet heel makkelijk over het hoofd te zien. Mijn haar valt wel op en als je drinken over iemand heen gooit, blijf je ook niet onopgemerkt," antwoord ik met een glimlach.
    De jongen drinkt zijn glas leeg - wat me eraan herinnert dat ik nog geen drinken gepakt heb, maar het nu pakken en weer iets over hem heen gooien, lijkt me ook niet zo handig - en kijkt me weer aan.
    "Jonathan, is de naam," zegt hij vervolgens grinnikend. "Maar noem me maar Jonah, dat doet zo'n beetje iedereen die me kent," vervolgt hij lachend.
    "Ik ben Belle," stel ik me ook voor. "Dus... Hogwarts hè? Welke afdeling als ik vragen mag?" vraag ik glimlachend. Het is totaal niet te bedoeling hem door een afdeling te beoordelen, ik ben gewoon nieuwsgierig. Ravenclaw zit hij sowieso niet in, dan had ik hem wel gekend. Dan houd je dus nog drie mogelijkheden over en ik vraag me echt af of ik stiekem jaren bij hem in de klas heb gezeten zonder zijn naam ooit te hebben onthouden.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    "Ik ben ook niet heel makkelijk over het hoofd te zien. Mijn haar valt wel op en als je drinken over iemand heen gooit, blijf je ook niet onopgemerkt," is haar reactie op mijn awkward opmerking. Een scheut van opluchting gaat door me heen maar ik laat dit niet merken -zou er een beetje raar uit zien-
    "Tja, als je drinken over je heen gekregen hebt blijf je ook niet echt onopgemerkt" zeg ik lachend terwijl ik wijs naar de vlek op mijn broek. Als ik op sta zal er hoogstwaarschijnlijk meteen gelach door de zaal klinken en zal ik bekend staan als de jongen die in zijn broek plaste. Een complete leugen maar ja, jongeren houden nu eenmaal van iemand het leven zuur maken, of het nu met de waarheid is of niet. Nee laten we zeggen, dat vind zo'n beetje ieder mens een leuke bezigheid.
    Ze stelt zich voor als Belle, simpele naam, nog nooit gehoord. Tenminste niet dat ik weet. Ze vraagt me in welke afdeling ik zit en een grinnik rolt over mijn lippen.
    "De meest gevreesde?" zeg ik waarna ik met mijn ogen rol "Slytherin, leuke afdeling om in te zitten. Iedereen die er niet in zit veracht je al zonder dat ze je kennen" lach ik vervolgens sarcastisch "Oké, niet iedereen. Maar de oppervlakkige leeghoofden doen dat dus wel" -zoals mijn kamergenoot, denk ik er nog achterna.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 18:26 ]


    Little do you know


    Silena Zoë Paetrix
    "Ehm, we hebben vandaag sowieso een blokuur Muggle Studies." Zegt June, waarna ik zachtjes kreun. Kjellberg.
    "We hebben het eerste uur vrij."Zegt ze vrolijk, in tegenstelling tot de zin die volgt. "Maar daarna hebben we dus het blokuur met Kjellberg." Meteen veranderd de stemming tussen ons tweeën van somber naar chagrijnig. Ik heb totaal geen zin in een blokuur Kjellberg, zeker niet nu de vakantie er aan komt. En met het feest vanavond heb ik er alleen maar nog minder zin in. Waarschijnlijk word het een les vol klooien en straf. Alhoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen. Het si de afgelopen weken een stuk stiller in de les. Meestal zijn wij ook degenen die de hele tijd zitten te klooien, maar zonder Lily.. Het is niet zo dat we niet kunnen klooien met Lily, dat zeker niet, het is gewoon zo dat het deze keer definitief is, en dat is iets wat elke minuut van de dag pijn doet.
    "Eigenlijk zouden we in de vakantie wraak moeten nemen. Het is niet alsof we hier weg kunnen." zeg ik tegen June, doelend op de sneeuwstorm. En nu we zo somber bezig zijn, probeer ik elke kans om at vrolijker te zijn, en om bezig te zijn, aan te grijpen.
    "En ik heb nog wel een paar kleine wijzigingen, en wat extra ideetjes. Daarbij is iedereen nu ook op Oxford, en merken leraren het ook niet als we lessen missen, omdat die er niet zijn." zeg ik, een lichte grijns vormt zich om mijn lippen, maar er zit nog altijd een droevige twinkeling in mijn ogen.
    "Voor Lily. Die niet zou willen dat we de hele tijd hier als een stel zombies rond zitten te hangen. Waarschijnlijk zit Lily daar ergens in de middle of nowhere te hopen dat we actie ondernemen. "





    take me back to the basics and the simple life