• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'

    Het schooljaar is al ongeveer 4 maanden bezig en de school is druk bezig met het organiseren van een Bal, een bal waar ook leerlingen van de andere Europese scholen, Hogwarts, Durmstrang en Beauxbatons, voor zijn uitgenodigd.
    Na het bal en de kerstvakantie vind er een soort 'samenscholing' plaats, de andere scholen zullen dan het hele jaar plaats nemen op Oxford, om de omgeving en de school te leren kennen. De lokalen worden van binnen vergroot, de dormrooms zullen ook vergroot worden met nieuwe kamers erbij. Allemaal om plaats te maken voor de drie andere scholen.

    Het bal word georganiseerd door 4 leraren -Prof. Kjellberg, Prof. Redfield, Prof. Jones & Prof. Adams-
    Voor op het prikbord de Grote zaal zal binnenkort een flyer opgehangen worden waarop staat dat leerlingen zich kunnen inschrijven voor de organisatie van het bal.


    Rollen
    Oxford leerlingen

    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - Voldemortx1.6
    ×June Mercendes - Tingo 1.4
    ×America Gaia Lazar - Tsundoku 1.6
    ×Silena Zoë Paetrix - EthereaI 1.5
    ×Lily Amanda Hale - Unshadowed 1.12
    ×Aiden Luca Millefois - Greenleaf 1.18
    ×Jade Ira Phernon - Voldemortx1.20
    ×Phallon `Phee` Callee Grant - Iraious 2.3
    ×Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield - Equine 2.9

    Mannen
    ×Lewis Mercendes - Tingo 1.10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Roms 1.8
    ×Robin McAdair -Necessity 1.15
    ×Max Veran Phubar - Weasley 1.15
    ×Stuart Remus Lupin - GigilDescent 2.1
    ×Blaine Thomas Cleaver - Leithold 2.1
    ×Brandon 'Bad' Pitcher - Alatea 2.2


    Leerlingen andere scholen
    Vrouwen
    ×Scarlett 'Scar' Victoria Malfoy - Hogwarts - CaptainKush 2.4
    ×Fleur Nymphadora Lupin - Hogwarts - Mamihlapinatapa 2.4
    ×Chloë Xanthippe Theodourious - Beauxbatons - Tsundoku 2.5
    ×Lila Sarahlyn La Rue - Beauxbatons - Madhouses 2.5
    ×Avery Maggie Burchard - Durmstrang - Weasley 2.6
    ×Alyssandra Hyacintha Baudin - Beauxbatons -Copterus2.12
    ×Belle Coeh - Hogwarts - Necessity 2.14
    ×Jamie-Lee 'Jamie' Layla Clapton - Hogwarts - Copterus 2.14
    ×Mabel Idalie Jaci Eguerre - Beauxbatons -AriaAlisonEmily2.15

    Mannen
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Beauxbatons - Waterhouse 1.4
    ×Logan Stanley Burchard - Durmstrang - Tingo 2.5
    ×Daniël John Green - Durmstrang - Necessity 2.5
    ×Jonathan 'Jonah' Colton Maverick - Hogwarts - Voldemortx 2.10
    ×Dylan Jai Brooks - Durmstrang - Copterus 2.11
    ×Emmerson "Em" Tomas O'Byrne - Hogwarts- Guarnere 2.12

    Leraren
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA - 1.7
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 1.4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Mamihlapinatapa 1.15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - 1.12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Mangata 1.13
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies -Voldemortx 1.18
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - 1.16
    ×Christian Andersson -Anciens Runes - 1.19
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 1.18
    ×Amanda Sprouse - Herbology 1.19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 1.19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 1.19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 1.19


    Regels
    ×Houd het graag vriendelijk in het -OOC
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de leerlingen


    Topics


    Er is niet voor niets een praattopic mensen!
    Hou de conversaties daar a.u.b. dankjewel.
    Het word moeilijk terug lezen als er hele conversaties hier gehouden worden.
    Als je toch hier wilt gaan praten doe het dan onder je posts met je personages in plaats van zoals je in het praattopic doet (;


    Vrijdag 18 December, 18:00 uur.
    Het is alweer vrijdag. Vanaf het komende weekend is het kerstvakantie en wegens extreme sneeuwstormen die voorspeld zijn alle leerlingen op het Oxford gestrand en gedwongen kerst op school te vieren.

    Vanavond is het Bal vanaf 20:00, wat betekent dat er nog vier uur te gaan zijn voor het bal van start gaat...
    De leraren zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
    Deze avond zal er een belangrijk toernooi aangekondigd worden. De leraren hebben dit een geheim gehouden voor alle studenten, maar vanavond zal het bekend gemaakt worden dat dit de precieze reden was voor de uitwisseling.
    Ze willen weer opnieuw een poging wagen met een soortgelijke Triwizard Tournament, echter dit keer met vier kampioenen en minder dodelijke opdrachten.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.[/b]
    De grote zaal zal worden omgetoverdd tot een grote balzaal.




    Roosters
    Maandag T/M Woensdag
    Donderdag & Vrijdag

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 20:14 ]


    Little do you know


    Robin McAdair


    Het geluid van een heleboel vogels die klinken alsof het hun levensdoel is mij te kwellen, wekt me. Terwijl ik inwendig zuchtend om mijn kamergenoot niet te wekken mijn ogen open doe en me omdraai, zie ik ineens dat de wekker alweer negen uur aangeeft. Meteen ben ik klaarwakker. Ik heb me zoals bijna altijd verslapen en moet me weer haasten als ik nog iets te eten wil. In turbospeed kleed ik me aan met het eerste dat ik tegenkom - een zwart tshirt die ik een paar dagen geleden toen ik mijn tas kwijt was aan de kant gegooid heb en waarvan ik nooit de moeite heb genomen hem weer op te ruimen - en haast me naar beneden. Vlak voor ik de eetzaal binnen kom, zie ik een andere klok hangen die acht uur aangeeft. Ik hoop heel erg dat die klok gelijk heeft en niet de mijne, want dan is er meer kans op eten voor mij. Rustiger dan eerst loop ik naar binnen en aan het aantal mensen te zien, heeft klok nummer twee inderdaad gelijk.
    Terwijl ik naar een lege plek loop, scan ik de menigte. De afgelopen weken ben ik constant op mijn hoede geweest en heb het voor elkaar gekregen mijn 'vrienden' van Durmstrang te ontwijken en dat zou ik graag nog even willen houden.
    Ik bereik een lege plek en ga zitten, terwijl ik willekeurige dingen op mijn bord leg en zonder te kijken begin met eten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Logan Stanley Burchard

    Durmstrang ~ 7th Year

    Oxford is kort gezegd ontzettend saai. Sinds ik hier ben heb ik niets anders gedaan dan - zoals ik al zei - niets. Dit waren werkelijk de meest slaapverwekkende dagen van mijn leven. En dat - slapen - is dus ook wat ik het meeste doe. Nu dus ook. Languit lig ik op mijn bed te ronken, nog net valt er geen kwijl op mijn net opgemaakte beddengoed. Zodra ik wakker genoeg ben om de geluiden om me heen in me op te nemen hoor ik de douche aangaan. Ik ben in elk geval erg blij met Daniël als kamergenoot. Ik ken genoeg mensen die met genoegen een emmer koud water op mijn hoofd zouden willen gooien als grapje, terwijl Daniël niet eens de moeite neemt om me wakker te maken. Dat kan ik wel waarderen. Eerst dacht ik dat ik het hier nog wel kon maken met dat geplande feestje in het vooruitzicht, maar dat eindigde dus al voordat het überhaupt was begonnen. Wat een feestje had moeten voorstellen, eindigde in iets wat op een begrafenis leek. Dus toen ik eenmaal doorhad dat het hier niets zou worden, ben ik maar overgegaan van mijn feestjes stand naar mijn tweede favoriete bezigheid - slapen. Maar gezien dat ik moeilijk mijn gehele tijd op deze school in mijn bed door kan brengen, ga ik Daniël een paar minuten nadat hij vertrokken is, achteraan. Ik vindt hem weer in de Great Hall, waar ik niet al te veel aandacht besteed aan de rest van de mensen. Uiteindelijk plof ik tegenover hem neer, waarna ik mijn bord gelijk vol schep.
    "Morgen." Komt er uit mijn mond. Veel energie heb ik niet om in een gesprek te stoppen. Ik ben voornamelijk een beetje chagrijnig, wat ik waarschijnlijk wel zal blijven tot het moment dat ik eindelijk weer terug naar Durmstrang mag.


    She was always looking for more..

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Tired and hurt
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          'Op een bepaalt moment in mijn slaap wordt ik altijd wakker, gezien ik nooit een langslaper ben geweest, en vandaag is dat nu. Een zachte gaap verlaat mijn lippen en ik sla de warme dekens van mijn lichaam af. De knot die ik standaard in mijn haar heb zitten in mijn slaap haal ik er weer uit en vluchtig kijk ik naar mijn kamergenootje, Avery, die is echter nog in dromenland en stilletjes sta ik op. Wanneer mijn blote voeten contact maken met de redelijk koude vloer ril ik even maar zorg ervoor dat ik geen geluid maak. Met een setje kleding — bestaande uit een jurkje - ja ik draag ook jurkjes in de winter - een panty, natuurlijk een vest - ik ben niet psychisch - en ondergoed — loop ik de badkamer in. Daar neem ik een vluchtige douche waarbij ik alleen mijn lichaam was, mijn haar komt wel vanavond, voor het bal. Als ik er al aan denk wordt ik enthousiast, ik ga samen met Daniël dus dat wordt natuurlijk gezellig, hoewel er vrij weinig tussen ons is gebeurd de afgelopen dagen, tot mijn grote teleurstelling moet ik toegeven. Behalve wat blikken heeft hij verder geen move gemaakt en ik heb besloten er ook niet achterna te gaan, als hij mij echt wilt mag hij wel zijn best doen. Hoelang ik dat voornemen ga volhouden, no one knows. Na mijn douche kleed ik me aan en mijn haar laat ik maar gewoon los terwijl ik een stel Vans aantrek, want om nou hakken te gaan dragen, dat is weer iets too much, denk ik. Klaar voor de dag loop ik mijn dorm vrolijk uit en ik huppel half door de gangen. Onderzoekend wandel ik de ruimte in, opzoek naar een plekje waar ik kan aanschuiven, terwijl ik een vrolijke glimlach om mijn lippen heb. Ik zie Daniël al zitten met een andere jongen van Durmstrang, Logan, en twijfel of ik daar moet gaan zitten. Immers houdt ik me dan niet aan mijn voornemen, of ze moeten me uitnodigen natuurlijk.


    I just caught the wave in your eyes


    Daniël John Green


    Als ik net zit, komt Logan met een chagrijnig gezicht aangelopen."Morgen," zegt hij en ik antwoord hem. "Goedemorgen." Logan ziet er niet echt uit alsof hij zin heeft in een gesprek dus in plaats van tegen hem te praten ga ik maar door met eten.
    Ik zie Alyssa binnenkomen en mijn hart begint ineens luid te bonzen, iets dat niet gezond kan zijn. De laatste tijd doet mijn lichaam telkens raar - hoge hartslag, een raar gevoel in mijn buik en nog meer. Ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar gezond kan het niet zijn. Ik heb er niet altijd last van maar een patroon heb ik nog niet kunnen ontdekken.
    Alyssa's ogen gaan door de zaal en blijven even rusten op onze zitplek. Ik wil mijn hand de lucht in steken als begroeting maar op dat moment wordt duidelijk dat ze geen aanstalten maakt om bij ons te komen zitten. Op hetzelfde moment schiet er een steek door mijn hart - ook al zoiets van mijn lichaam - en ik laat mijn hand zakken om hem even tegen mij aan te drukken tot het gevoel verdwenen is.
    De afgelopen dagen is het geflirt tussen ons doorgegaan maar ik heb nog niet een echte move gemaakt zoals ik anders wel zou doen. Mijn lichaam werkt niet mee. Telkens als ik een gewaagde move wil doen, krijg ik een droge mond en een misselijk gevoel vanbinnen en ik heb geen idee wat ik ermee aan moet. Misschien moet ik doorzetten en terwijl ik me zo voel toch die move doen, maar ik weet het niet. Misschien moet ik me over mijn afkeer van alles wat richting ziekenhuis en arts gaat heen zetten en me toch eens laten onderzoeken maar ook dat lijkt niet de oplossing.
    Als de steek is weggetrokken, kijk ik weer naar Alyssa en steek duidelijk mijn hand op als begroeting. Vanavond is het bal en ik heb een paar dagen geleden Alyssa gevraagd of ze samen met mij daarnaartoe wil gaan. Misschien kom ik dan eindelijk aan die move toe die ik al dagen plan.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    June Mercendes

    Oxford Academy ~ 7th Year

    Sinds kortgeleden haat ik mijn kamer. Het is zo stil dat ik gek wordt. Dat is dan ook de reden dat ik hier zo weinig mogelijk tijd doorbreng. Zo vroeg mogelijk verlaat ik de kamer en zo laat mogelijk keer ik pas weer terug. Ik breng zoveel mogelijk tijd door met Tommy, Silena en Max. Maar het is hoe dan ook niet echt hetzelfde. Het is nu vier, geen vijf. En in de tussentijd staar ik steeds weer naar Lily's lege bed. Daar wil ik niet teveel bij nadenken. Daarom schiet ik zodra ik wakker ben meteen mijn bed uit. Ik neem een zo snel mogelijke douche, waarna ik zo snel mogelijk een comfortabele broek en trui aantrek. Mijn haar draai ik in een simpele knot en ik snel de kamer uit. Zodra ik de deur heb dichtgegooid doe ik die ernaast zoals gewoonlijk gelijk open. Zonder ook maar te denken over haar slaaprust, plof ik bovenop Silena's bed. Mer laat ik voor vandaag in elk geval nog rustig slapen.
    "En, lekker geslapen?" Vraag ik Silena met een glimlach op mijn gezicht. Praktisch gezien heb ik mezelf de laatste tijd een derde inwoner gemaakt van deze kamer. Waarschijnlijk breng ik hier meer tijd door dan in die van mezelf, die tegenwoordig meer aanvoelt als de doodskist van Lily's spreekwoordelijke begrafenis.


    She was always looking for more..


    Lewis Mercendes

    Oxford Academy ~ 7th Year

    De afgelopen dagen heb ik me nog meer geïsoleerd van de wereld dan wat ik anders had gedaan. Steeds als ik denk dat deze situatie niet erger kan worden, wordt het dus wel erger. Lily was zo ongeveer het enige wat me weerhield van het gek worden. Zelfs op mijn eigen kamer heb ik geen rust. Van alle mensen op deze school, ben juist ik degene die met Timothy Cleaver in één kamer wordt gestopt. Ik vindt het in elk geval een wonder dat we op dit moment allebei nog leven. Terwijl dat ik de bladzijde van mijn boek omsla, kijk ik in mijn ooghoeken even naar mijn kamergenoot. Die laat ik in elk geval slapen, en als hij wakker wordt zeg ik zoals altijd gewoon niets tegen hem. Maar eigenlijk wil ik niet eens bij hem in de buurt zijn, of hij nou slaapt of wakker is. Dat is dan ook de reden dat ik al vroeg de kamer verlaat. Ik ga op weg naar het ontbijt, terwijl ik onderweg een flyer van het bal vanavond zie hangen. Die aanblik doet mijn maag omdraaien. Het enige wat ik kan zien is haar gezicht. Ik zou niets liever willen dan dat ik Lily mee naar het bal had genomen, maar die mogelijkheid is nu hoe dan ook uitgesloten. Ze is weg. Waarschijnlijk had ik haar toch nooit van mijn leven durven vragen, maar het enige wat ik nu denk is wat er zou zijn gebeurd als ik haar wel had gevraagd, en als ze ja had gezegd. In de Great Hall aangekomen negeer ik zoals gewoonlijk iedereens vrolijke stemming, en ga ik zoals gewoonlijk ergens alleen zitten, waarna ik wat eten opschep.


    She was always looking for more..


    Logan Stanley Burchard

    Durmstrang ~ 7th Year

    "Goedemorgen." Antwoord hij op mijn begroeting. Ondertussen schenk ik mezelf iets kouds te drinken in en neem ik een paar slokken. Als ik een beetje chagrijnig aan mijn broodje zit te knagen, merk ik dat Daniëls aandacht ergens anders naar uitgaat dan naar mij. Mijn blik volgt nieuwsgierig zijn ogen en al snel zie ik het Franse meisje die hij overduidelijk wel ziet zitten. In dat geval heeft een van ons hier nog iets leuks te doen. Volgens mij is haar naam Alyssa of iets dergelijks. Veel maakt een naam uiteindelijk ook niet uit. Zolang je ze maar niet naar je ex noemt is alles prima, en aangezien dat Alyssa geen idee heeft van Daniëls exen zie ik daar ook niet echt een al te groot probleem in. Maar ergens vindt ik hem toch wel een beetje vreemd doen met haar in de buurt, zeker als hij een poging doet om zijn hand op te steken, maar die dan toch weer laat vallen. Daar trek ik mijn wenkbrauwen bij op.
    "Waar wacht je nog op?" Vraag ik hem dan toch maar, hoewel ik de voorgaande dagen had besloten om me erbuiten te houden. Ik ben nou eenmaal niet al te goed in me nergens mee bemoeien. "Daar staat een dame, hunkerend om haar door jouw te laten verleiden. Het is niet dat ze zomaar op je af zou wandelen."


    She was always looking for more..

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Curious
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          Terwijl ik nog steeds in de grote deuropening sta van de Grote Zaal, lopen er al heel wat andere mensen naar binnen. Daniel heeft me kennelijk al gespot want hij kijkt me twijfelend – alsof hij nadenkt of hij me nou wel of niet moet uitnodigen om bij hem te komen zitten. Vanuit mijn ooghoek zie ik opeens een jongen de zaal in lopen – met een energie of er net iemand is overleden – en ik kijk hoe hij ergens alleen aan een tafel gaat zitten en begint te eten. Ik frons even, wat zou er met hem zijn? Nieuwsgierig als ik ben besluit ik het maar even uit te gaan zoeken en loop zijn richting op. Daniel heeft kennelijk toch een beslissing gemaakt want hij steekt zijn hand naar mij op en ik glimlach even naar hem en schenk hem een knipoog voordat ik mij aandacht op de eenzame jongen voor mij vestig. Ik zak tegen over hem op de lange houten bank neer en schaap even mijn keel terwijl ik een vriendelijke glimlach opzet.
    'Hey,' begin ik zachtjes 'sorry als ik stoor, maar ik zag ze je zo alleen zitten en ik vond dat nogal sneu voor je.' verklaar ik mezelf.
    'Ik ben Alyssandra trouwens, maar zeg maar Alyssa,' ik steek mijn hand over de tafel naar hem uit. 'Ik heb je geloof ik nooit eerder gezien, wie ben jij, als ik vragen mag?' zeg ik glimlachend en kijk hem nieuwsgierig aan.


    I just caught the wave in your eyes

    Belle Coeh


    Ik word wakker van het licht dat door de ramen precies op mijn gezicht valt en open vermoeid mijn ogen. Ik had gisteravond heel even willen lezen en het gevolg was dat ik rond half drie het boek uit had en bedacht dat ik misschien toch wel moest gaan slapen. Op mijn nachtkastje ligt deel twee ook al klaar en terwijl ik mijn haren borstel en me aankleed, besluit ik dat ik in elk geval de proloog vast mag lezen. Dat is geen verstandig idee en twintig minuten later loop ik lezend naar de eetzaal toe. Ik let totaal niet op waar ik loop en het is alleen aan een wonder te danken dat ik niet val of ergens tegenaan loop.
    Terwijl ik compleet opga in mijn boek ga ik op een willekeurige plek zitten en omdat ik totaal niet oplet, beland ik bijna op de schoot van een jongen die al in zijn eentje aan het ontbijten is. Het valt me overigens niet bewust op, want mijn boek is te spannend.
    Ik steek mijn hand uit om wat te drinken te pakken en gooi daarbij de hele kan om - recht op de jongen waar ik naast zit.
    "Sorry!" roep ik uit. Eindelijk heb ik mijn aandacht van mijn boek af weten te krijgen. "Ik ben ook zo onhandig!"


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield


    Ik zit een beetje eenzaam, maar dan komt Dove naast me zitten. Ze zet een glimlach op. "Lekker geslapen?" vraagt Dove. Ik aarzel even. Dan zet ik ook een glimlach op. Misschien kunnen we vriendinnen worden. "Ging wel, heb jij lekker geslapen?" zeg ik vrolijk. Ik stel me gelijk even voor. "Ik ben Louisa Sidefield." Met een klein aarzelend lachje vraag ik nog: "Hoe denk je dat de lessen zijn?" Even heb ik de opwelling haar te knuffelen. Alsof we al vriendinnen zijn, maar dat is niet zo. Eerst moeten we elkaar leren kennen. Dus we beginnen met gewoon praten.


    all because i liked a girl

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    Rustig werk ik mijn ontbijt naar binnen en bekijk ik mijn rooster voor vandaag -de lessen zijn compleet anders als de lessen op Hogwarts trouwens-
    Het is een leuke ervaring, dit hele van school wisselen gedoe maar ik wil nu toch eigenlijk wel eens weten wat het nut er van is. Vanavond een bal, ter officiele aankondiging van het alles, en het is nog verplicht ook! Elke leerling móet bij het bal aanwezig zijn van 9 uur tot 10 uur, voor één of andere mededeling of iets dergelijks. -had ik in een les gehoord van een leraar.
    Ineens gaat er iemand bijna half op me zitten en ik kijk verbaast opzij. Terwijl ik eerst boos wil reageren kijk ik met een grinnik opzij, een roodharig meisje zit zo diep in haar boek dat ze niet echt door heeft wat ze allemaal doet buiten dat boek. Het ziet er grappig uit, maar als ze een kan drinken over me heen gooit is de grap er wel van af...
    "Shit" mompel ik, een natte vlek vormt zich op mijn broek en ik voel hoe het door mijn broek sijpelt en de stof aan mijn benen laat plakken. Het voelt alsof ik in mijn broek geplast heb, maar dan koud. Echter ziet het er wel uit alsof ik in mijn broek geplast heb, lekker dan.
    Het schuldige meisje komt eindelijk uit haar boek tevoorschijn en kijkt me verontschuldigend aan. Ze zegt meteen sorry waarna ze constateert dat ze onhandig is, een lach rolt over mijn lippen.
    "Dat was te merken toen je bijna bovenop me zat" grijns ik breed tegen haar.


    Little do you know


    Lewis Mercendes
    Oxford Academy ~ 7th Year

    Net als ik een paar slokjes water drink hoor ik dat iemand zowaar iets tegen me zegt.
    "Hey," Klinkt er een opgewonden stem, waarvan ik het bijbehorende gezicht niet herken. Ze zal wel één van die uitwisselingsstudenten zijn waar ik dus kort gezegd niet op zit te wachten. Ze is blond, knap, en heeft een Frans accent. Beauxbantos dus. "Sorry als ik stoor, maar ik zag ze je zo alleen zitten en ik vond dat nogal sneu voor je." O, wauw. Ze vond het sneu voor me. Ergens voel ik me ook wel heel erg sneu. Na een te lange tijd wist ik eindelijk een kans te maken bij het meisje van wie ik hou, wat op zich al een wonder is omdat mijn tweelingzus haar alle jaren op Oxford Academy alleen maar had geleerd dat ze mij moest haten. In één avond werd ze opeens weg gescheept - ver weg van hier - en zit ik nog steeds opgescheept met mijn zus, degene die me na het hele Lily incident nog meer haat dan ooit tevoren. Ondertussen gaat ze nog lekker door met haar plan om de hele school tegen mij op te zetten. En zelfs na dat alles, geef ik nog steeds ontzettend veel om haar en weet ik dat ze ook nog eens een ontzettende goede reden heeft om mij te haten. Ook wil ze niet luisteren naar alles wat ik zeg en slaap ik op een kamer met haar vriendje - degene die mij dus ook haat. Deze avond ga ik waarschijnlijk doorbrengen met het bespioneren van June en Timothy - wetend dat ik daar zal zijn als hij ook maar iets verkeerd doet met haar - omdat ik verder niets anders te doen heb dan kijken naar verschillende stelletjes die dansen zoals ik dat ook gedaan zou kunnen hebben met Lily. Dat alles bij elkaar is waarschijnlijk dan ook sneu te noemen. "Ik ben Alyssandra trouwens, maar zeg maar Alyssa, Ik heb je geloof ik nooit eerder gezien, wie ben jij, als ik vragen mag?" Zegt het naar mijn mening veel te opdringerige en enthousiaste meisje.
    "Ik ben Lewis Mercendes." Zeg ik kort. Ik ben niet echt in mijn vrolijke bui, maar ik heb ook geen zin om haar te laten denken dat ik de freak van Oxford ben - iets wat ik waarschijnlijk toch wel ben. "Jij komt zeker van Beauxbantos?" Vraag ik dan toch maar, hoewel ik het toch al aan haar accent hoorde en dat het me niet echt interesseerde.


    She was always looking for more..

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Curious and awkward
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          Hij kijkt lichtelijk verstoord op en ik voel me gelijk een beetje ongemakkelijk, zijn energie is alles behalve positief. In tegenstelling tot mijn verwachting begroet hij me niet terug wat mijn ongemakkelijkheid alleen maar erger maakt. In tegendeel zelfs, hij staart me alleen maar aan en lijkt met zijn gedachten totaal ergens dan down to earth. Terwijl hij zo in gedachten verzonken is bestudeer ik hem een beetje, om wat informatie te vinden over deze jongen. Maar ik kan niks vinden, hij is simpelweg een gesloten kluis die onmogelijk te kraken is, hoewel ik denk ergens een spoor van bedroefdheid te zien in zijn ogen, maar dat kan ik me ook verbeelden. Uiteindelijk lijkt hij toch weer op aarde terug te komen na mijn volgende stroom woorden maar heel dankbaar lijkt hij niet, jup die heeft sowieso liefdesverdriet, denk ik gelijk maar ik houd verder wijselijk mijn mond. Mijn hand die ik had uitgestoken negeert hij dan ook compleet en gauw trek ik hem terug, volgens mij is mijn gezelschap alles behalve welkom.
    'Ik ben Lewi Mercendes,' beantwoordt hij dan uiteindelijk toch mijn vraag, weliswaar kort af, maar het is. Ik knik en glimlach even kleintjes en kijk een beetje verloren de zaal rond, nou dit is echt niet ongemakkelijk, nee helemaal niet.
    'Jij komt zeker van Beauxbatons?' vraagt hij dan na een tijdje stilte en ik went me gelijk weer tot hem. Heel geïnteresseerd ziet hij er niet bepaalt uit maar dat hij de moeite neemt vind ik heel wat. Ik knik even.
    'Ja dat klopt,' ik twijfel even 'En ik neem aan dat je van Oxford komt? Gewoon een gokje.' zeg ik er daarna achteraan en kijk hem vragend aan. Waarom ik niet denk dat hij bij Hogwarts of Durmstrang hoort? Ten eerste zitten die allemaal in een kluitje bij elkaar en ten tweede is het gewoon een vermoeden, hij ziet er zo verveeld uit, alsof hij hier al jaren vertoeft.


    I just caught the wave in your eyes


    Dove Laneya Paetrix

    Na een kort moment verschijnt er ook een glimlach op haar gezicht.. "Ging wel, heb jij lekker geslapen?" Beantwoordt ze mijn vraag. Ik wil mijn mond openen om haar vraag, die overigens niet zo heel erg origineel is, te beantwoorden, maar zij is me voor. "Ik ben Louisa Sidefield." Stelt ze zichzelf voor. "Dove Paetrix" Stel ik mezelf dan ook maar snel even voor. Ik weet niet of ze aardig is, maar iemand je naam laten weten is bijna nooit verkeerd. "En Mwa, ik viel nogal laat in slaap." Antwoord ik op haar nog eerdere vraag.
    Nog steeds probeer ik de buikpijn en misselijkheid te negeren, maar moeilijk is het wel. Het steekt heel erg en plots voel ik de zaal rond me heen draaien. "Hoe denk je dat de lessen zijn?" Hoor ik vaag van Louisa's kant. "Hè wat?" Vraag ik, terwijl ik een misselijke smaak in mijn mond omhoog voel komen. "Ik" Weet ik uit te brengen. Ik probeer de pijn en misselijkheid tot mate te brengen en tot min verbazing weet ik het te onderdrukken. "Ik weet nog niet. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht. Ik denk dat we spannende dingen gaan leren. Ik kan niet wachten om nu eindelijk echt mijn wand te leren gebruiken!" Verbazingwekkend genoeg weet ik zelfs nog in deze omstandigheden enthousiasme op te wekken. Gelukkig maar, zoals eerder al gezegd wil ik het niet mijn tweede dag laten verpesten.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Belle Coeh


    De jongen wordt gelukkig niet boos op me maar moet lachen eb opgelucht lach ik mee. Ik heb met mijn onhandigheid al meerdere keren ruzie met mensen gehad, bijvoorbeeld als ik zoals nu eten of drinken over ze heen gooide of ze per ongeluk sloeg.
    "Dat was te merken toen je bijna bovenop me zat," zegt hij met een grijns. Ik voel dat ik een beetje rood wordt, wat vast prachtig bij mijn haar staat.
    "Sorry van dat. Ik moet waarschijnlijk geen boek lezen en dingen doen tegelijk met mijn onhandigheid. Het spijt me echt heel erg en-" Midden in de zin merk ik dat ik aan het ratelen ben. "En ik ben nu aan het ratelen," eindig ik beschaamd en ik weet dat ik net nog een tint roder ben geworden.
    Om mijzelf van complete vernedering te redden - voor zover dat nog mogelijk is - , verander ik snel het onderwerp.
    "Jij komt toch ook van Hogwarts?" Ik las dan misschien bijna altijd, ik keek soms wel om me heen - verrassend hè? - en zijn gezicht komt me wel bekend voor al kan ik me niet herinneren dat we ooit gepraat hebben.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.