• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'

    Het schooljaar is al ongeveer 4 maanden bezig en de school is druk bezig met het organiseren van een Bal, een bal waar ook leerlingen van de andere Europese scholen, Hogwarts, Durmstrang en Beauxbatons, voor zijn uitgenodigd.
    Na het bal en de kerstvakantie vind er een soort 'samenscholing' plaats, de andere scholen zullen dan het hele jaar plaats nemen op Oxford, om de omgeving en de school te leren kennen. De lokalen worden van binnen vergroot, de dormrooms zullen ook vergroot worden met nieuwe kamers erbij. Allemaal om plaats te maken voor de drie andere scholen.

    Het bal word georganiseerd door 4 leraren -Prof. Kjellberg, Prof. Redfield, Prof. Jones & Prof. Adams-
    Voor op het prikbord de Grote zaal zal binnenkort een flyer opgehangen worden waarop staat dat leerlingen zich kunnen inschrijven voor de organisatie van het bal.


    Rollen
    Oxford leerlingen

    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - Voldemortx1.6
    ×June Mercendes - Tingo 1.4
    ×America Gaia Lazar - Tsundoku 1.6
    ×Silena Zoë Paetrix - EthereaI 1.5
    ×Lily Amanda Hale - Unshadowed 1.12
    ×Aiden Luca Millefois - Greenleaf 1.18
    ×Jade Ira Phernon - Voldemortx1.20
    ×Phallon `Phee` Callee Grant - Iraious 2.3
    ×Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield - Equine 2.9

    Mannen
    ×Lewis Mercendes - Tingo 1.10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Roms 1.8
    ×Robin McAdair -Necessity 1.15
    ×Max Veran Phubar - Weasley 1.15
    ×Stuart Remus Lupin - GigilDescent 2.1
    ×Blaine Thomas Cleaver - Leithold 2.1
    ×Brandon 'Bad' Pitcher - Alatea 2.2


    Leerlingen andere scholen
    Vrouwen
    ×Scarlett 'Scar' Victoria Malfoy - Hogwarts - CaptainKush 2.4
    ×Fleur Nymphadora Lupin - Hogwarts - Mamihlapinatapa 2.4
    ×Chloë Xanthippe Theodourious - Beauxbatons - Tsundoku 2.5
    ×Lila Sarahlyn La Rue - Beauxbatons - Madhouses 2.5
    ×Avery Maggie Burchard - Durmstrang - Weasley 2.6
    ×Alyssandra Hyacintha Baudin - Beauxbatons -Copterus2.12
    ×Belle Coeh - Hogwarts - Necessity 2.14
    ×Jamie-Lee 'Jamie' Layla Clapton - Hogwarts - Copterus 2.14
    ×Mabel Idalie Jaci Eguerre - Beauxbatons -AriaAlisonEmily2.15

    Mannen
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Beauxbatons - Waterhouse 1.4
    ×Logan Stanley Burchard - Durmstrang - Tingo 2.5
    ×Daniël John Green - Durmstrang - Necessity 2.5
    ×Jonathan 'Jonah' Colton Maverick - Hogwarts - Voldemortx 2.10
    ×Dylan Jai Brooks - Durmstrang - Copterus 2.11
    ×Emmerson "Em" Tomas O'Byrne - Hogwarts- Guarnere 2.12

    Leraren
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA - 1.7
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 1.4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Mamihlapinatapa 1.15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - 1.12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Mangata 1.13
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies -Voldemortx 1.18
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - 1.16
    ×Christian Andersson -Anciens Runes - 1.19
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 1.18
    ×Amanda Sprouse - Herbology 1.19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 1.19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 1.19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 1.19


    Regels
    ×Houd het graag vriendelijk in het -OOC
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de leerlingen


    Topics


    Er is niet voor niets een praattopic mensen!
    Hou de conversaties daar a.u.b. dankjewel.
    Het word moeilijk terug lezen als er hele conversaties hier gehouden worden.
    Als je toch hier wilt gaan praten doe het dan onder je posts met je personages in plaats van zoals je in het praattopic doet (;


    Vrijdag 18 December, 18:00 uur.
    Het is alweer vrijdag. Vanaf het komende weekend is het kerstvakantie en wegens extreme sneeuwstormen die voorspeld zijn alle leerlingen op het Oxford gestrand en gedwongen kerst op school te vieren.

    Vanavond is het Bal vanaf 20:00, wat betekent dat er nog vier uur te gaan zijn voor het bal van start gaat...
    De leraren zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
    Deze avond zal er een belangrijk toernooi aangekondigd worden. De leraren hebben dit een geheim gehouden voor alle studenten, maar vanavond zal het bekend gemaakt worden dat dit de precieze reden was voor de uitwisseling.
    Ze willen weer opnieuw een poging wagen met een soortgelijke Triwizard Tournament, echter dit keer met vier kampioenen en minder dodelijke opdrachten.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.[/b]
    De grote zaal zal worden omgetoverdd tot een grote balzaal.




    Roosters
    Maandag T/M Woensdag
    Donderdag & Vrijdag

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 20:14 ]


    Little do you know

    Aiden Luca Millefois
    7th Year – Oxford – Happy af – Dorms



    Silena lacht en geeft me een high-five die ik enthousiast beantwoord. Ik leg de die jurken waaruit ik twijfel op een bed neer. "Ik zit zegmaar met hetzelfde probleem. Herinner je je June, dat we een laar weken geleden samen met Lily jurken gingen shoppen en ik ze toen alle vijf had gekocht omdat ik niet kon kiezen en dacht dat ik nu wel zou kunnen kiezen? Well, surprise surprise, ik kan nog steeds niet kiezen." Ik glimlach, maar de gedachte aan Lily doet me pijn. Hoewel ik me de laatste weken voor haar vertrek meer met mezelf dan de rest van de groep bezig was, was ik toch een shock toen ze vertelde dat ze weg zou gaan.
    "Nou, dan zullen jullie het maar met mij moeten doen als jullie een adviseur met smaak - en nog belangrijker - vastberadenheid, nodig hebben." glimlacht June. "Klopt June, wat zouden we toch zonder jou moeten?" antwoord ik lachend. Opeens gaat de deur open, half geschrokken, half afwachtend kijk ik naar de deur opening.
    "Did you miss me?" Lily staat in de deur opening, grijnzend. De andere meiden springen al huilend van blijdschap op haar af als ik nog versuft op het bed zit. "Lily?" ik kijk ongelovig naar het meisje dat nonchalant op het bed geploft is. Dat dringt het tot me door en spring ook ik om haar hals. "Lily!"

    [ bericht aangepast op 5 aug 2015 - 20:43 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year


          Logan slaat een arm om Daniëls schouder waardoor hij mijn gezicht half raakt en ik kijk hem even beledigd aan gezien hij geen sorry zegt. Volgens mij mag die Logan mij niet zo – schiet er door mijn gedachten heen terwijl ik weer wegkijk.
    "Ehm.. Ik trek mijn pak aan, waar ik er trouwens onweerstaanbaar in uitzie. Ik waarschuw je alvast. En verder ben ik er denk ik al aardig klaar voor. Zodra het saai wordt glip ik er wel weer tussenuit." zegt hij waardoor ik even lachend mijn hoofd schud.
    "Nou gefeliciteerd dat je er zo geweldig uitziet in je pak, we zullen wel zien vanavond," knipoog ik naar hem voordat ik me tot Daniël richt.
    "Wat, ben ik niet knap genoeg zo?" vraagt hij me vervolgens quasi-beledigd. "Moet ik iets doen dan? Mijn kleren zijn prachtig zo toch?" ik giechel even en voel hoe hij me dichter tegen zich aantrekt en ik bekijk hem even voordat ik hem vrolijk aankijk en ik bijt even op mijn lip voordat schattend één oog dichtknijp.
          "Hm ik denk dat een pak je nog beter zal staan," knipoog ik en kijk dan naar mezelf en mijn kleren. "Of je moet natuurlijk willen dat ik zo verschijn op het bal inplaats van een jurk met een split..." zeg ik vervolgens plagend en por hem even in zijn zij.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2015 - 21:56 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    Ze woelde door mijn haar en ik kijk haar grinnikend aan terwijl ze constateert dat het daarom zo warrig is.
    Als ik haar vraag of zij niet al lang voor de spiegel moet staan vraagt ze me om mijn mening, omdat ik al de hele dag haar haar heb mogen kijken. Een lach rolt over mijn lippen waarna ik haar even schuin aan kijk.
    "Nouu.. ik weet het niet hoor. Denk dat je in drie en een half uur nog sowieso twee uur teveel heb" lach ik "Je haren zitten al geweldig en meer make-up heb jij echt niet nodig" een brede glimlach siert mijn gezicht en ik kijk haar vrolijk aan met mijn pret face.
    "Maar hé, heb jij al een date voor de avond?" vraag ik haar dan "Ik hoor dat dat ook een Big Deal is onder de meiden. Geen idee hoe dat met jou zit?"


    Little do you know

    Phoebe Dana Jacksons


    "Natuurlijk, je weet toch dat ik dol ben op zulke dingen?" antwoord hij op mijn sarcasme. Een grinnik rolt over mijn lippen.
    "De hele avond daar zitten terwijl ik zoveel andere dingen met mijn tijd zou kunnen doen in plaats van toekijken hoe iedereen danst, dat klinkt toch echt geweldig?" vervolgt hij dan, de sarcasme druipt er vanaf. Ik had niets anders verwacht van Robin.
    "Ben ik het met je eens, dat bal klinkt echt gewoon perfect" zeg ik dan terwijl ik met mijn ogen rol. Al vanaf het moment dat het aangekondigd werd op het prikbord had ik er niet zoveel zin in, maar nu ik helemaal alleen ben hier heb ik er gewoon écht géen zin in. Het geeft me al een rot gevoel als ik alleen moet zitten in de les of tijdens het eten, laat staan tijdens een bal waar iedereen mij nog wel eens zou kunnen zien en uitlachen.
    "Ik heb er echt geen zin in" zucht ik vervolgens tegen niemand in het bijzonder en deels tegen Robin. En ik denk dat hij er het zelfde over zal denken. Het is dat het verplicht is...


    Little do you know

    Belle Coeh


    "Nouu.. ik weet het niet hoor. Denk dat je in drie en een half uur nog sowieso twee uur teveel heb" lach ik "Je haren zitten al geweldig en meer make-up heb jij echt niet nodig," antwoordt hij me met een brede glimlach, die ik alweer automatisch beantwoord. Ik weet niet wat er is met hem, maar ik wordt gewoon automatisch vrolijk van hem - nou ja, nog vrolijker dan ik meestal al ben.
    "Nou... bedankt," antwoord ik dan terwijl ik me bedenk dat ik misschien moet antwoorden. Ik ben alleen heel slecht met het aannemen van complimenten dus het antwoord wordt er niet heel zinnig van.
    "Maar hé, heb jij al een date voor de avond?" vraagt hij vervolgens. "Ik hoor dat dat ook een Big Deal is onder de meiden. Geen idee hoe dat met jou zit?"
    Ik grinnik. "Misschien is het je nog niet opgevallen, maar ik heb de hele dag letterlijk alleen met jou gepraat, dus tenzij jij me zonder dat ik door heb gehad als date hebt gevraagd, ben ik behoorlijk dateloos. Het interesseert me ook niet echt," vervolg ik terwijl ik mijn schouders half ophaal. "Natuurlijk is het wel leuk om te kunnen zeggen dat je een date hebt, maar waarom zou je met iemand gaan van wie je de naam niet eens kent, alleen maar zodat je een date hebt? En jij? Ga jij met een leuke date?" vraag ik hem vervolgens.
    "I'm the girl that can't walk in heels without killing myself...or someone else."


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Robin McAdair

    "Ben ik het met je eens, dat bal klinkt echt gewoon perfect," antwoordt Phoebe terwijl ze met haar ogen rolt. Dat is wel de juiste manier om dit bal te omschrijven. Wie heeft er ooit bedacht dat het leuk is om een bal te geven en hem dan ook nog verplicht te maken? Als Kjellberg hier achter zit, zou het me echt niets verbazen. Een groot deel is er misschien blij mee, maar waarom zou je mensen dan verplichten als ze het toch niet leuk vinden? Daar wordt de sfeer daar vast niet leuker op, maar goed, ik vind het toch niet leuk dus het maakt voor mij geen verschil of de sfeer leuk is of niet.
    "Ik heb er echt geen zin in," verzucht Phoebe vervolgens, nog steeds wel een beetje tegen mij maar toch niet helemaal. Verder zijn hier echter alleen de muren tegen wie het bedoeld kan zijn, dus is het mijn taak om te antwoorden.
    "Zin om samen aan de kant ons te zitten vervelen?" vraag ik haar in plaats van het antwoord 'ik ook niet' die ik eigenlijk had willen geven. Ik hoop maar dat ze het goed oppakt. Je zou dit immers kunnen zien alsof ik haar als date vraag voor het bal waar we allebei geen zin in hebben, maar dat was ik niet van plan, maar ik was sowieso niet van plan geweest om die hele zin uit te spreken. Ik heb gewoon geen zin om alleen te zitten en te wachten, dus er is wel een achterliggende reden voor die onverwachte zin.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    LILY AMANDA HALE

    "You can never cross the ocean unless you have the courage to lose sight of the shore."



          Voordat ik überhaupt verder kan nadenken bespringt Silena me terwijl ze mijn naam roept. Ik kijk naar gezicht en zie dat er tranen over haar wangen lopen - Oh, nee, niet gaan huilen, Silena. Ik moet altijd huilen wanneer andere mensen moeten huilen. Niet veel later volgt June ook en ook tranen lopen over haar wangen waardoor ik me niet meer kan inhouden om hetzelfde te doen. Oh god, ik heb ze echt gemist. Nadat ook Aiden mijn naam heeft uitgesproken joint ze onze groepshug waardoor ik mijn balans verlies en van het bed af val - June, Aiden en Silena met me mee sleurend.
          "Eh - hey. We gaan toch wel naar het bal?"


    -

    Silena Zoë Paetrix
    Queen of Pranks × Maxilena × Seventeen


    Met zijn vieren rollen we van het bed af, wat eerlijk gezegd niet zo fijn aanvoelt, maar het kan me allemaal niks uitmaken. Lily is terug. En het is echt. Dit is niet een of andere droom. Dat weet ik zo'n 99.99..% zeker. Tranen lopen nog steeds over mijn wangen, maar gaan nu gepaard met gelukzalig gelach. Wanneer we uitgelachen en uitgehuild zijn, wanneer we elkaar weer los hebben gelaten en wanneer we tot het besef zijn gekomen dat dit echt is, is het Lily die haar mond opent.
    "Eh - hey. We gaan toch wel naar het bal?" vraagt ze, een glimlach op haar gezicht. Ik rol even met mijn ogen en grijns.
    "Natuurlijk gaan we naar het bal. Eigenlijk waren we net aan het verzamelen om mij en Aiden te helpen kiezen met jurken. Herinner je dat we met z'n allen gingen shoppen voor jurken en ik er vijf had gekocht? Ik kan nog steeds niet kiezen," lach ik. "Jij gaat toch ook gewoon hé?" vraag ik haar vervolgens.


    take me back to the basics and the simple life


    JUNE MERCENDES
    Oxford Academy • 7th Year

    Ik merk haast amper dat we van het bed afvallen, alhoewel mijn mond geloof ik wel een klein gilletje slaat. Erg hard val ik niet, volgens mij lig ik op iemand, en dus niet op de vloer. Ik kan gewoon niet geloven dat Lily hier echt is, het lijkt zo onmogelijk. Hoe de hell komt ze hier eigenlijk? Niet dat het me wat uitmaakt, maar nu lijkt ze eerder een soort droom dan werkelijkheid.
    "Eh - hey. We gaan toch wel naar het bal?" Hoor ik het lang gemiste stemgeluid van Lily zeggen. Wat heb ik haar gemist.
    "Natuurlijk gaan we naar het bal. Eigenlijk waren we net aan het verzamelen om mij en Aiden te helpen kiezen met jurken. Herinner je dat we met z'n allen gingen shoppen voor jurken en ik er vijf had gekocht? Ik kan nog steeds niet kiezen, Jij gaat toch ook gewoon hé?" Antwoord Silena.
    "Tuurlijk gaat ze. En zelfs als ze niet wilt ontvoer ik haar en sleep ik haar zelf naar het bal toe." Voeg ik eraan toe. Ik lach even, en ineens voelt het alsof er de afgelopen tijd niets is gebeurd, alsof Lily nooit weg is geweest.


    She was always looking for more..

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    Ze had een beetje ongemakkelijk een bedankje gezegt nadat ik haar een compliment gaf en een lach sierde mijn lippen, een reactie die je niet snel krijgt bij meiden. Meestal krijgen ze een zelfverzekerde uitdrukking -of soms zelfs arrogant- op hun gezicht en zeggen ze dankje op een manier van 'ja dat weet ik'.
    Dan vraag ik haar of ze al een date heeft en ze antwoord met: "Misschien is het je nog niet opgevallen, maar ik heb de hele dag letterlijk alleen met jou gepraat, dus tenzij jij me zonder dat ik door heb gehad als date hebt gevraagd, ben ik behoorlijk dateloos. Het interesseert me ook niet echt,"
    Een grinnik rolt over mijn lippen "Er zijn hier meer jongens van Hogwarts, je weet maar nooit toch?"
    "Natuurlijk is het wel leuk om te kunnen zeggen dat je een date hebt, maar waarom zou je met iemand gaan van wie je de naam niet eens kent, alleen maar zodat je een date hebt? En jij? Ga jij met een leuke date?" gaat ze verder waarna ze me vragend aan kijkt.
    "Nope, geen date. Ben te verlegen om een meisje te vragen" antwoord ik met een brede grijns op haar vraag "en tja, ik zou ook niemand vragen waarvan ik de naam niet weet maar als dat betekent dat je misschien wel leuke mensen leert kennen, waarom ook niet?" ik haal mijn schouders nonchalant op naar haar en glimlach.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 12:06 ]


    Little do you know

    Phoebe Dana Jacksons


    Als ik zucht dat ik echt geen zin heb in het bal vraagt Robin of ik misschien zin heb om ons samen aan de kant te vervelen. Even denk ik na, dat bedoelt hij toch alleen maar vriendschappelijk? Ik neem niet aan dat hij het type jongen is dat snel uit gaat met meiden -niet in de zin dat hij homo zal zijn maar gewoon, hij is niet het type 'rokkenjager'- dus hij zal het wel gewoon vriendschappelijk bedoelt hebben.. Zin om alleen te zitten heb ik toch ook echt niet, plus Robin is het beste gezelschap wat ik momenteel kan krijgen -niet dat ik hem niet mag of zo, hoor. Het is alleen dat hij volgens mij nog de enige is die zich niet irriteert aan mijn aanwezigheid... tenminste dat hoop ik-
    "Lijkt me gezellig, hoeven we allebei niet alleen te zitten" zeg ik dan met een grinnik als antwoord terwijl ik een knikje geef.


    Little do you know

    Aiden Luca Millefois
    7th Year – Oxford – Happy af – Dorms



    Als ze van het bed afvallen valt Aiden –niet heel hard, maar toch hard genoeg om de lucht uit haar longen te slaan. Verschrikt hapt ze naar adem, maar er is niet zoveel mis. Het was haar echt, Lily was weer terug! Hoe was het mogelijk?
    "Eh - hey. We gaan toch wel naar het bal?" vraagt Lily.
    "Natuurlijk gaan we naar het bal. Eigenlijk waren we net aan het verzamelen om mij en Aiden te helpen kiezen met jurken. Herinner je dat we met z'n allen gingen shoppen voor jurken en ik er vijf had gekocht? Ik kan nog steeds niet kiezen, Jij gaat toch ook gewoon hé?" Antwoord Silena.
    "Tuurlijk gaat ze. En zelfs als ze niet wilt ontvoer ik haar en sleep ik haar zelf naar het bal toe." antwoord June daarop.
    Aiden lacht, en het voelt heerlijk. Eindelijk. Ze had Lily dan op haar eigen manier gemist; maar was even blij en opgelucht als June en Silena dat ze weer terug was. "Oh Lily," Aiden geeft het meisje een laatste kunuffel "We hebben je zo gemist." Om er niet nog een groter drama van de maken, schakelt ze snel over naar het onderwerp van de avond; het bal.
    "Het is echt een grote ramp; je moet ons helpen kiezen." Aiden laat haar mij drie jurken zien "Ik kan niet kiezen."


    Omdat ik lui ben heb ik ze even gekopieerd van het praattopic en hier onder de spoiler gezet.



    [ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 13:53 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Belle Coeh


    Als ik zeg dat ik alleen nog maar met hem gepraat heb de hele dag n dus behoorlijk dateloos ben, moet hij grinniken.
    "Er zijn hier meer jongens van Hogwarts, je weet maar nooit toch?"
    Ik schud lachend mijn hoofd. "Alsof zij me ooit gaan vragen als er ook andere meisjes in de buurt zijn die populairder zijn." Het is wel waar. Ik ben de onbekende nerd en niet het meisje die iedereen kent. Niemand besteed ooit echt aandacht aan mij en zo erg vind ik dat niet, zolang ik niet helenaal alleen ben. Dat daardoor de rest wel een date heeft en ik niet, is ook iets wat ik allang geaccepteerd heb. Het is nou eenmaal zo en ik was niet van plan compleet te veranderen zodat jongens nme wel zouden zien.
    Op mijn vraag of hij wel een date heeft, antwoordt hij dat hij te verlegen is om een meisje te vragen.
    "Dus er is wel iemand die je zou willen vragen," zeg ik met een plagerige glimlach. "Vertel." Ik por hem in zijn zij en lach.
    "En mensen ontmoeten is wel leuk, maar met mijn pech is iedereen die ik zo ontmoet en dus niet ken, een of andere creep die maar op één ding uit is en dat is niet om naar het bal met een meisje te gaan." Ik moet even grinniken bij de herinnering aan het vorige schoolfeest op Hogwarts. Ik was door een jongen van Slytherin die een jaar hoger zat gevraagd en was natuurlijk helemaal in de hemel omdat hij me had opgemerkt. Nou, hij was duidelijk niet op mijn sprankelende persoonlijkheid uitgeweest en toen ik hem vertelde dat ik niet met hem naar bed zou gaan, was hij compleet geflipt en had geroepen dat ik niet zo'n nerd moest zijn met mijn waardeloze boeken en hij had alsnog verder willen gaan. Toen merkte hij ineens dat boeken toch meer kracht hebben dan hij dacht, vooral degene met 1000+ bladzijden die tegen zijn hoofd terecht gekomen was. Hij heeft daarna nog een week met een blauwe plek rondgelopen.
    "I'm the girl that can't walk in heels without killing myself...or someone else."


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    "Alsof zij me ooit gaan vragen als er ook andere meisjes in de buurt zijn die populairder zijn." is haar antwoord als ik zeg dat er ook nog wel meer jongens van Hogwarts zijn.
    "Ik zou veel liever met j... een meisje zoals jij gaan dan met die populaire tutjes die toch alleen maar denken dat ze beter zijn dan me" zeg ik dan tegen haar. Ik wilde bijna zeggen dat ik liever met haar ging maar ik had me snel verbeterd... mijn wangen kleuren lichtelijk rood als ik eenmaal door heb dat ze het makkelijk gehoord zal kunnen hebben dat ik eerst 'jou' wilde zeggen. Waarom eigenlijk? Omdat het een geweldige meid is... ja, zoiets. Na vandaag ben ik daar wel achter.
    Als ze dan met de conclusie komt dat ik wel iemand zou willen vragen word ik opnieuw rood.
    "Vertel" zegt ze dan.
    "ehh..." mijn gezicht word alleen maar roder maar dat schud ik snel van me af waarna ik haar met een zo neutraal mogelijk gezicht aan kijk "Nee.. niemand" mompel ik dan. Als ze dan verder praat en zegt dat ze het ongeluk heeft dat ze alleen maar creeps tegen komt die niet altijd uit zijn om naar het bal te gaan maar meer op wat er vaak daar ná pas gebeurt...
    "Ben ik een creep?" vraag ik haar dan quasi-beledigt en een grinnik rolt daarna over mijn lippen. Eigenlijk klonk dat alsof ik hint dat ik met haar naar het bal wil, en alhoewel dat ergens toch wel enorm aantrekkelijk klinkt... ze lijkt niet geïnteresseerd in mij op die manier. Ugh Jonah, stop met die gedachtes. ik schud de gedachtes van me af en staar naar het eerste beste schilderij dat in mijn ooghoeken valt.


    Little do you know


    Robin McAdair

    Ze denkt eerst na voor ze me antwoord geeft. Waarschijnlijk zit ze te bedenken of ze wel met mij gezien wil worden of zoekt ze een manier om het zo vriendelijk mogelijk af te wijzen. Ik geef haar geen ongelijk. De meeste mensen hoeven niet met mij gezien te worden.
    "Lijkt me gezellig, hoeven we allebei niet alleen te zitten," antwoordt ze me uiteindelijk grinnikend. Ik vraag me af of ze het echt wil of gewoon geen goede reden kon bedenken om te weigeren, maar besluit dan dat ik er maar gewoon vanuit moet gaan dat ze het wel wil, want anders wordt het vanavond nog een lange avond. Ik ga ook sowieso weg zodra we weg mogen. Ik heb hier helemaal geen zin in en nu ik waarschijnlijk niet alleen zit - waarschijnlijk omdat ze nog steeds van gedachten kan veranderen - is het wel iets beter, maar geweldig kan het toch niet zijn.
    "Dan wordt de avond toch iets minder erg," antwoord ik haar met een soort van glimlach. Ik heb nog steeds geen zin in vanavond.
    Ik vraag me wel af wat er met haar en haar vriendinnen aan de hand is. Ze had voor zover ik weet altijd wel vriendinnen en zou nooit alleen zitten en nu lijkt ze ineens zo eenzaam te zijn. Vragen doe ik alleen niet want ik wil niet opdringerig overkomen en ze wil er vast niet over praten en dan zou het vanavond alleen maar awkward worden als ze het niet wil vertellen en dan zou samen aan de kant zitten ook niet minder erg zijn dan alleen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.