• Goed. Voor ik ga beginnen. Ik heb niets met 'zeiktopics' en ik maak ze eigenlijk nooit. Maar oké.

    Hoi (:

    Voor ik ga beginnen, ik heb alle namen veranderd. :Y)

    Probleem 1;
    Mijn beste vriendin en ik zijn nogal verschillende personen. Zij is een wat stillere, slimmere persoon waar je eigenlijk niet zo veel van hoort. Terwijl ik een veel socialer iemand ben en meer 'outgoing'.

    Normaal maakt het me niet zo veel uit wat mensen doen, maar wat zij doet is me letterlijk 'dom' noemen. Nou is zij de hoogbegaafde persoon die alles meteen snapt, maar heb ik het nou eenmaal iets moeilijker met sommige vakken. Nou ben ik ook niet de hardste werker, maar het is nogal vervelend als iemand er maar op blijft herhalen wat je allemaal fout doet en hoe erg je alles aan het verpesten bent. Even wat quotes van haar, zodat jullie even een beeld krijgen;
    'Hoe ben jij ooit Havo/Vwo gaan doen?'
    'Ik denk echt dat je autisme hebt.'
    'Zonder mij zou je het nooit redden.'
    'Als we geen vrienden waren zou je niets mogen.'
    'Soms voel ik me net de moeder van een 4 jarig kind.'
    Punt van het verhaal, ze vind zichzelf zo enorm leuk en ik ben een of ander dom wicht dat zelf niets kan. Ja, dit klinkt bot maar zo voel ik me er echt over. Ze noemt zichzelf dan ook behoorlijk hoogbegaafd en tja, het feit dat ik heel veel zelflol heb maat me een autist.

    Probleem 2;
    Ik heb dus last van mijn rug, al sinds ik klein ben. Laatst zijn we er dus achter gekomen dat ik een scheve rug heb en er een soort breuk in zit (namen vergeten, oops). Ik heb er altijd last van en ik kan ook veel dingen niet meer doen, zoals lang zitten, gymen en dingen met dans. Dan bedoel ik rugpijn dat het zo ernstig is dat ik niet meer naar school kan gaan. Ook is dit met logeren/feestjes vaak een probleem, omdat ik van veel bedden ook gewoon meer last krijg.
    Nu willen mijn vriendinnen dus gaan kamperen met z'n allen, 3/4 dagen op een camping in Nederland. Het is niet dat ik niet wil omdat ik kamperen haat, maar gewoon echt om mijn rug. Als ik namelijk ga krijg ik waarschijnlijk dan dat het de eerste dag goed gaat, maar daarna kan ik ook niets meer dan liggen. Hun willen namelijk 'old school' kamperen en dan op die dunne matjes. Als ik dan ergens ongelukkig van word, is het dat. Maar toen ik ze dat vertelde was ik een aansteller en moest ik maar niet zeiken.

    Iemand motivatie/advies voor Tamara? c:


    wat was dit ookalweer

    wow, leuke vrienden heb jij, zeg! Ik werd al heel boos van hij je vriendin van probleem je behandelt, en dan ook nog die anderen bij #2? In elk geval, laat je beste vriendin weten dat haar "grapjes" niet grappig zijn en je pijn doen. Misschien heeft ze niet door wat ze doet. Zeg dat je serieus met haar wil praten, en dat je eist dat je hierin serieus wordt genomen. Als ze om je geeft, stopt ze ermee en biedt ze haar excuses aan. Voor probleem 2 geldt hetzelfde. Ik zou sowieso niet meegaan, voor je eigen gezondheid. Wees duidelijk, misschien denken je vrienden dat het niet zo erg is, en dat het oké is om er grapjes over te maken. Maar dat is het dus ook niet.

    Als ze je serieus nemen, mooi! Dan weten ze wat acceptabel is, en wat jou pijn doet. Als ze je niet serieus nemen, dan weet je dat je vrienden niet de mensen zijn waar je mee wilt omgaan.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Misschien heeft ze niet eens door dat ze van die vervelende rotopmerkingen maakt? Zelf ben ik namelijk ook een persoon die snel zoiets tegen iemand zegt, maar dat ik dan niet doorheb dat het diegene echt kwetst of dat diegene het zo serieus neemt. Heb je haar al wel vertelt wat je precies ervan vindt?

    Alright, en dat tweede vind ik gewoon ronduit rude. Geen enkel begrip voor je rug. Maar ja, als ik jou was zou ik dan niet eens de moeite nemen om mee te gaan, ook al door de reacties die je vriendinnen erbij geven.

    STAY STRONG TAMARA <3


    Pretty is just a pretty word.

    Ik ben ook wel iemand die soms grapjes maakt ten koste van anderen, al zou ik nooit iemand echt pijn willen doen natuurlijk. Dus ik zou er inderdaad een keer heel serieus met haar over praten en gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze daar steeds op blijft hameren. En als ze dan nog niet luistert, zou ik me toch eens meer op andere vrienden gaan concentreren, want het moet niet zo zijn dat zij iedere keer je humeur verpest.

    Wat dat tweede betreft, vind ik het erg kinderachtig dat ze er zo mee omgaan. Ik zou gewoon voet bij stuk houden en hopelijk zien ze dan ook wel in dat je hier ook niet zelf voor gekozen hebt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou er toch even goed over praten met je beste vriendin. Als ze je respecteert zal ze haar excuses aanbieden of in ieder geval proberen erop te letten dat ze je niet al te vaak meer de grond in boort. Het kan namelijk zo zijn dat ze het niet door heeft. Ik zelf ben ook heel gemakkelijk in lompe opmerkingen maken zonder het door te hebben, en vaak bedoel ik het helemaal niet slecht. Meer als een grapje.
    Maar aangezien jij het wel heel vervelend vind, ben ik van mening dat je het haar wel moet vertellen. Een goed gesprek kan wonderen doen. En mocht ze zich er niets van aantrekken? Dan weet jij direct wat je aan haar hebt.

    Ik zou verder ook niet mee gaan met het kamperen. Aangezien je vriendinnen al weten dat jij last hebt van je rug, vind ik het sowieso een naaistreek dat ze toch willen kamperen. Gezondheid is niet iets om al te licht over te denken, al helemaal niet als je zelf niet meemaakt wat de ander heeft.
    Stel anders voor iets anders te bedenken om te doen met z'n allen? Of dat zij lekker gaan kamperen en dat jullie een ander keertje met z'n allen iets anders gaan doen waar jij wél aan mee kunt doen? (:


    HUGGIEWUGGIE VOOR TAMARIE! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Lothbrok schreef:
    Ik ben ook wel iemand die soms grapjes maakt ten koste van anderen, al zou ik nooit iemand echt pijn willen doen natuurlijk. Dus ik zou er inderdaad een keer heel serieus met haar over praten en gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze daar steeds op blijft hameren. En als ze dan nog niet luistert, zou ik me toch eens meer op andere vrienden gaan concentreren, want het moet niet zo zijn dat zij iedere keer je humeur verpest.

    Wat dat tweede betreft, vind ik het erg kinderachtig dat ze er zo mee omgaan. Ik zou gewoon voet bij stuk houden en hopelijk zien ze dan ook wel in dat je hier ook niet zelf voor gekozen hebt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik maak zelf ook wel eens zulke grapjes, maar p een gegeven moment is het ook gewoon niet leuk meer. Ik ben ook aan het bedenken hoe ik het dan kan zeggen, want ik heb geen zin in dat 'maar jij deed dit...' gedoe. Aangezien ze dan weer terug gaat komen op het moment dat ik haar 2 jaar geleden een kutwijf noemde. :'D

    En over mijn rug, ik ga het hun maar ook gewoon vertellen en ik kan er ook niet meer van maken dan het is.

    Heel erg bedankt! (:


    wat was dit ookalweer

    Whatsapp schreef:
    Ik maak zelf ook wel eens zulke grapjes, maar p een gegeven moment is het ook gewoon niet leuk meer. Ik ben ook aan het bedenken hoe ik het dan kan zeggen, want ik heb geen zin in dat 'maar jij deed dit...' gedoe. Aangezien ze dan weer terug gaat komen op het moment dat ik haar 2 jaar geleden een kutwijf noemde. :'D

    En over mijn rug, ik ga het hun maar ook gewoon vertellen en ik kan er ook niet meer van maken dan het is.

    Heel erg bedankt! (:



    Nou, dan zou ik beginnen met vertellen dat jij weet dat jij ook zulke grappen maakt, maar in veel mindere mate en dat je er zelf wel op probeert te letten dat je iemand er niet mee kwetst en dat je het idee hebt dat zij jou er wel mee wil kwetsen/ dat zij niet in de gaten heeft dat ze je kwetst en dat je dat wil laten weten dat je dat niet cool vindt.

    (kies de optie die jou aanspreekt, aangezien ik niet weet of jij denkt dat ze het wel of niet expres doet xd )


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •