• Oh wait, het is 1 april, dus kikker in jullie billen allemaal!

    We weten het al, jullie harten zijn gebroken. Het blijkt dat het kijkje achter schermen vals is geweest.
    Elk jaar weer verzinnen de mods een leuke grap en elk jaar weer, trappen jullie er niet in. Behalve dit jaar dan. Bedankt voor het erin trappen. Nee echt, eindellijk trapten jullie in een 1 april grap.

    Een fijne één april gewenst en wees aardig voor mekaar. (A)

    Met giechelende groetjes,
    Het modteam

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 21:26 ]


    -

    Mensen, hoewel ik agree met Nikki en Natas, kunnen we nu niet beter stoppen? Er word gepraat over een kloof en als ik dit zo lees ziet hij er alleen maar groter uit dan hij echt is.
    Dus als we dan allemaal stoppen zijn we er ook weer klaar mee, :'D


    wat was dit ookalweer

    Misschien kan dit beter gesloten worden voor er echt ruzies ontstaan :l


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flashing schreef:
    Misschien kan dit beter gesloten worden voor er echt ruzies ontstaan :l


    Volgens mij is dit een terugkomend onderwerp - of een deel daarvan - waar echt veel vaker een discussie over is geweest, dus misschien is het juist een keer goed om het een keer 'af te sluiten'. Ik weet niet of dit topic er de juiste plek voor is, maar om een discussie die werkelijk ergens over gaat ineens af te kappen, lijkt me ook niet heel verstandig ;).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Assassin schreef:
    (...)

    Er is niks persoonlijks aan.

    Je doet echt heel zwart/wit. Als iemand zegt dat jullie slachtoffers spelen is jouw reactie het ene uiterste, dan moeten jullie alles maar ondergaan en mogen jullie er niet op reageren en dat wij toch nooit tevreden zijn. Dat is toch gewoon heel overdreven? Niemand zegt dat jullie mogen reageren en niemand zegt dat jullie ons alleen maar tevreden moeten houden.
    Dat is nou gewoon precies wat bedoeld worden met in de slachtofferrol kruipen. Op mij komt het over dat jullie enorm gekwetst zijn, dus daarom mag de rest niet gekwetst zijn. De users zijn de boosdoeners omdat ze jullie 'grap' echt niet kunnen waarderen en ondoordacht vinden. Dat kan natuurlijk niet, boos worden op de mods! Poeh, wat zij wel allemaal niet doen voor de site en alles goed bedoeld hebben. Nee, voor de users is echt nooit iets goeds, wat een dramaqueens zijn het allemaal.

    Ik doe net niet zwart wit. Ik probeer te interpreteren wat jullie willen zeggen. En ik vroeg me af of het dat is wat jullie willen.
    Daarbij maak je het wel heel persoonlijk door me opeens zo bij de voornaam (verkeerd geschreven) te noemen en opeens redelijk respectloos te eindigen.

    Ik wil graag zoiets bespreken, maar om zo kinderachtig te eindigen, daar heeft niemand behoefte aan. Hoe je eindigde staat zelfs bijna gelijk aan uitlokken van ruzie.
    Ik wil deze situatie constructief verder bespreken, maar als niemand daar nog behoefte aan heeft, dan mag van mij dit topic dicht en dan stopt met het slotje ook heel de discussie.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Deadshot schreef:
    Ik had beter mijn mond kunnen houden. :')

    In elk geval, als reactie op Annemarije; de grap is zeker opgeblazen, dat kun je wel stellen ja. En dat is écht niet alleen van jullie kant.

    En Erica, ik zeg toch juist dat er niets mis mee is met verdedigen? Nogmaals, ik zie persoonlijk een verschil tussen zeggen wat je ergens van vindt + je beweegredenen uitleggen en aan Quizlet verkondigen hoe hard je gekwetst bent en dat jullie nooit iets goeds kunnen doen in de ogen van de users (om het even heel erg te overdrijven, maar ik probeer even het verschil aan te geven). (En dat geldt natuurlijk net zo goed andersom)

    Maar goed, laat dit anders maar rusten. Misschien kan Nikki zelf beter maken hoe ze het bedoelt.:')

    Nee, maar het was maar iets dat voor mezelf om verduidelijking vroeg. Want zoals je zelf al uitlegt, kan er een heel verschil in zitten. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ugh mensen, hou toch op.
    De mods bedoelden het als een grap. Een grap die bij veel users toch niet helemaal lekker aankwam. Oké, shit happens. Ik vond het ook niet zo'n supertoffe grap, maar het is alweer 2 april dus het is voorbij.

    Vervolgens zegt men dat de mods in een slachtofferpositie kruipen door te zeggen dat ze het allemaal erg vinden en gekwetst zijn en wat er dan ook nog meer gezegd is. En dat ze liever wilden dat de mods verantwoordelijkheid namen door iets in de trant van ''Sorry, wij vonden het een erg leuke grap en hoopten dat jullie dat ook zouden vinden. Onze excuses dat het niet helemaal gelukt is.'' te zeggen.
    Is half gebeurt naar mijn idee. Deze zinnen enzo zijn niet gebruikt, maar ik geloof dat er wel een paar mods zijn geweest die wel hebben gezegd dat ze het spijtig vonden hoe erop gereageerd is en dat ze het allemaal niet leuk vinden en alleen maar goede bedoelingen hadden.

    Dan is er natuurlijk nog die 'kloof' tussen mods en users. Mods hebben nu eenmaal extra dingen als mod zijnde en hebben toch wel een soort verantwoordelijkheid voor als iets niet helemaal lekker gaat- of juist wel.
    Users vinden dat de mods meer open moeten zijn en minder op hun tenen getraps moeten raken als de users commentaar hebben op iets. Ikzelf vind dat beide partijen gewoon eens goed moeten gaan kijken naar hóé ze hun reacties neerzetten, want soms is het in mijn ogen behoorlijk bot naar elkaar toe en ik denk dat dát juist voor die ruzies zorgt.
    Users én mods bedoelen alles naar mijn idee goed, maar ik gok erop dat door de manier waarop het communiceren verloopt, dat daardoor juist de ruzies/discussies ontstaan.


    Zo. Ik wilde gewoon ook even een reactie plaatsen, en dat heb ik nu gedaan. En nu ga ik accordeon studeren, want Flight of the Bumblebee en de Toccata 565 van Bach zijn niet bepaald makkelijk. (cat)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Deadshot schreef:
    (...)

    Ik begrijp je punt en in dat opzicht heb je ook zeker gelijk, want jullie hebben wel gezegd dat het de bedoeling niet was.
    Maar ik vind jezelf verdedigen, dus uitleggen waarom jullie er toch voor gekozen hebben, iets totaal anders dan vertellen hoe rot je je wel niet voelt door hoe wij op een grap reageren. Al kan ik begrijpen dat jullie het niet leuk vonden, maar toch lokt dat bij mij dus wel het gevoel uit dat jullie een soort slachtofferrol op je nemen. En ik geloof heus niet dat iemand dat expres doet, want de een is nu eenmaal emotioneler dan de ander, maar toch ...

    Meh. Ik kan het niet goed uitleggen.

    Ik snap het wel hoor ^^
    Maar er werd gevraagd waarom er geen reactie kwam van de mods en sinds ik de hele ochtend online ben geweest/ online kon zijn, wilde ik aangeven waarom ik niet gereageerd had. En er er zat nog achter dat sommigen meteen alles als paranoïa zagen. Ik heb namelijk (waarschijnlijk) per ongeluk Nikki's topic gesloten en daar had ik ook mijn excuus voor aangeboden, maar dat was voor sommigen niet genoeg. Dat vond ik ververvelend. Maar ik denk dat ik mijn gekwetstheid verkeerd geplaatst heb, dat heb je gelijk in.

    Oeps, ik zie nu dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is.

    [ bericht aangepast op 2 april 2015 - 16:37 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Khan schreef:
    (...)
    Ik snap het wel hoor ^^
    Maar er werd gevraagd waarom er geen reactie kwam van de mods en sinds ik de hele ochtend online ben geweest/ online kon zijn, wilde ik aangeven waarom ik niet gereageerd had. En er er zat nog achter dat sommigen meteen alles als paranoïa zagen. Ik heb namelijk (waarschijnlijk) per ongeluk Nikki's topic gesloten en daar had ik ook mijn excuus voor aangeboden, maar dat was voor sommigen niet genoeg. Dat vond ik ververvelend. Maar ik denk dat ik mijn gekwetstheid verkeerd geplaatst heb, dat heb je gelijk in.

    Oeps, ik zie nu dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is.


    Zelf vind ik dit eerlijk gezegd juist wel een fijne reactie (: Je legt uit wat/waarom iets gebeurt is, bied je excuses aan en zegt daarbij ook dat je het vervelend vond, maar je verwoordt het heel vriendelijk en ook verontschuldigend. Ik weet even niet hoe ik het juist moet verwoorden wat ik bedoel, maar ik vind dit een fijne, in mijn ogen niet-slachtoffer-achtige manier van reageren (:
    Ik hoop dat dit niet wordt opgevat als een sneer naar anderen, want zo is dit niet bedoeld.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Overkill schreef:
    (...)

    -Omdat proletariërs arme arbeiders zijn
    -Plebs het 'simpele' volk
    > je vergelijkt twee dingen met praktisch dezelfde betekenis. Daarnaast snap ik je zinnen gewoon niet: 'Ze zijn users met wat meer dan wij, plebs en proletariërs.' Je noemde ons toch het plebs en de mods proletariërs? Nu lijkt het of je ons zowel plebs als proletariërs noemt. 'Proletariërs permiteerden zich echter vaak een stuk meer dan 't plebs en een stuk meer dan nodig.' Permitteren? Permitteren wat?


    Ze bedoelde vast patriciërs en plebejers :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Yggdrasill schreef:
    (...)

    Ze bedoelde vast patriciërs en plebejers :')


    't Zou misschien een betere vergelijking zijn, maar dat bedoel ik niet, neen. Ik kopieer even wat ik tegen Overkill gezegd heb in haar gastenboek:
    Dat is nou net wat ik bedoel. 't Plebs en de proletariërs liggen heel dicht bij elkaar (like users en users met de "macht" in te grijpen als 't fout gaat, ligt dicht bij elkaar). Wat ik wil zeggen is dat proletariërs - dat is mij er toch drie jaar lang ingewreven, vaak het kleine verschil benadrukten. Het plebs was het voetvolk, de proletariërs hadden vaak nog nét iets meer. Ik wilde ermee zeggen dat het erop leek dat dat het geval was.


    Maar bon, dat is teveel off-topic. En ik wil nogmaals benadrukken dat het zo leek voor sommige users, niet dat het zo is.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Tywin schreef:
    (...)

    Maar bon, dat is teveel off-topic. En ik wil nogmaals benadrukken dat het zo leek voor sommige users, niet dat het zo is.


    Nou. Naar mijn mening zijn we allemaal proletariërs, met Rutger als keizer :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik doe net niet zwart wit. Ik probeer te interpreteren wat jullie willen zeggen. En ik vroeg me af of het dat is wat jullie willen.
    Daarbij maak je het wel heel persoonlijk door me opeens zo bij de voornaam (verkeerd geschreven) te noemen en opeens redelijk respectloos te eindigen.

    Ik wil graag zoiets bespreken, maar om zo kinderachtig te eindigen, daar heeft niemand behoefte aan. Hoe je eindigde staat zelfs bijna gelijk aan uitlokken van ruzie.
    Ik wil deze situatie constructief verder bespreken, maar als niemand daar nog behoefte aan heeft, dan mag van mij dit topic dicht en dan stopt met het slotje ook heel de discussie.


    Sorry dat ik je naam verkeerd spelde. D: Maar ik noem mensen liever bij hun voornaam omdat ik dat fijner vind dan usernames, dat klinkt zo afstandelijk. Het is niet bedoeld om het persoonlijk te maken, maar gewoon minder formeel. Als dat ergens op slaat, dan. Ik heb ook altijd liever dat mensen me bij mijn voornaam noemen, ook al is het in een discussie.

    Ik heb gewoon vaak het idee dat jullie een bord voor de kop hebben en niet willen luisteren naar wat users ergens over zeggen, of alles heel overdreven opnemen.

    [ bericht aangepast op 2 april 2015 - 18:00 ]


    Your make-up is terrible

    Khan schreef:
    (...)
    Ik snap het wel hoor ^^
    Maar er werd gevraagd waarom er geen reactie kwam van de mods en sinds ik de hele ochtend online ben geweest/ online kon zijn, wilde ik aangeven waarom ik niet gereageerd had. En er er zat nog achter dat sommigen meteen alles als paranoïa zagen. Ik heb namelijk (waarschijnlijk) per ongeluk Nikki's topic gesloten en daar had ik ook mijn excuus voor aangeboden, maar dat was voor sommigen niet genoeg. Dat vond ik ververvelend. Maar ik denk dat ik mijn gekwetstheid verkeerd geplaatst heb, dat heb je gelijk in.

    Oeps, ik zie nu dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is.


    Nee joh, ik vind het een goede toevoeging. Eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed dat mensen zo reageren als jullie niet meteen reageren. Jullie overleggen nou eenmaal veel (en langzaam, haha) waardoor jullie reacties op dingen ook later komen. Eerlijk gezegd vind ik jouw reacties altijd het fijnste, ze komen in ieder geval niet beschuldigend naar anderen over.


    Your make-up is terrible

    Nou, ik vond 't tbh een behoorlijk geniale (maar ook heel flauwe) grap, ik ben erin getrapt in ieder geval. En meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, want ik heb echt een verschrikkelijke stronthekel aan 1 april. :'D

    [ bericht aangepast op 2 april 2015 - 22:27 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it