• Oh wait, het is 1 april, dus kikker in jullie billen allemaal!

    We weten het al, jullie harten zijn gebroken. Het blijkt dat het kijkje achter schermen vals is geweest.
    Elk jaar weer verzinnen de mods een leuke grap en elk jaar weer, trappen jullie er niet in. Behalve dit jaar dan. Bedankt voor het erin trappen. Nee echt, eindellijk trapten jullie in een 1 april grap.

    Een fijne één april gewenst en wees aardig voor mekaar. (A)

    Met giechelende groetjes,
    Het modteam

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 21:26 ]


    -

    Khan schreef:
    (...)
    Dit is algemeen bedoeld naar iedereen, maar je zegt iets wat me opviel, dus daar reageer ik alleen op. Voel je niet aangevallen of verkeerd begrepen, want ik weet dat je je probeert te verplaatsen in anderen.
    Heel eerlijk, ik vind dit een beetje dubbel als moderator zijnde. Kan best zijn dat jij dit totaal niet gezegd hebt in het topic over "meer leven op Q", maar het moet me toch even van het hart. Er werd namelijk gezegd dat wij losser moesten overkomen als moderators. (Kwam al heel vreemd op me over, want ik heb het idee dat ik toch redelijke actief ben als user hier op het forum, maar ik me best voorstellen dat misschien sommige collega's van me iets formeler zijn.) We maken een grapje, (die dan iets verkeerd aankomt en dat hebben we nu ook allang door), alleen dan worden we meteen afgerekend op het feit dat we een voorbeeldfunctie hebben. Misschien een slecht voorbeeld, maar op mij komt dat heel dubbel over. Ik spreek namens alle moderators als ik zeg dat wij echt niet bedoeling hebben gehad om mensen te kwetsen. Het kan aan mijn aard liggen, maar een grap moet je met een korreltje zout nemen en niet te serieus en persoonlijk nemen. Zoals Nikki's topic: ik vind het hilarisch, omdat ik er ook ingetuimd ben (geef ik eerlijk toe). Dat is alleen maar een teken van een goede grap. Al was ik toch behoorlijk geschrokken van het feit dat zóveel mensen ineens Quizlet wilden verlaten. Als moderator juich je dat ook niet toe.
    En zoals Emma al zei: we wilden gewoon echt eens een grap doen, die niet meteen naar buiten zou komen. Ik vind het jammer dat sommige mensen het meteen zo serieus nemen. En ik vind het vervelend dat wij daar meteen op afgerekend worden en een hele lading commentaar over ons heen krijgen. Heel eerlijk, ik was vanmorgen online en ik had op een gegeven moment geen zin meer om op Quizlet te komen, omdat zoveel negatief commentaar over ons werd gezegd. En, ja, ik weet dat we daar tegen moeten kunnen, maar hé, ik heb ook gevoelens en zoals wij sommige van jullie hebben gekwetst (wat écht niet de bedoeling was), kwetsen jullie vervolgens (bedoeld of onbedoeld) mij en andere moderators.
    Overigens wil ik ook namens alle moderators een excuus aanbieden over de beginpost. Die was inderdaad niet zo tactisch.


    Oké, van het feit dat wordt gevonden dat jullie losser "moeten" (moeten tussen ".." want je moet uiteraard natuurlijk niks in mijn ogen) worden weet ik niks, dus vandaar dat ik dan ook wel begrijp nu dat het wat dubbel wordt gevonden en daarmee begrijp ik ook de achterliggende reden van de grap meer (tja, krijg je als newb). Ik snap heel goed dat jullie dit niet toejuichen. Hadden jullie dit wel gedaan, dan gok ik dat het forum er heel anders uit had gezien x)
    En dat je niet op Quizlet hebt willen komen kan ik heel goed begrijpen, dit is voor niemand leuk geweest en dat je er als moderator tegen zou moeten kunnen, daar ben ik het absoluut niet mee eens gezien je zelf al aangeeft ook gewoon gevoelens te hebben en dit best een persoonlijke kwestie geworden is.
    Toch denk ik dat het wel even goed geweest is dat er duidelijk van beide partijen nu grenzen zijn aangegeven van wat wel en niet door de beugel kan, zodat er in de toekomst meer rekening mee gehouden kan worden. Je kunt namelijk alleen rekening houden met dingen die je weet.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ach ja, één april is weer bijna ten einde, gelukkig hebben we dit maar één dag in het jaar.
    Ik vind het leuk dat de moderators iets probeerden te verzinnen, maar ik had wel op voorhand kunnen zeggen dat dit niet de meest tactische grap was. :')
    Misschien kan het topic beter worden gesloten. Jullie hadden de leden een beetje verkeerd ingeschat - kan gebeuren natuurlijk. Volgens mij heeft het niet zoveel zin om erover te blijven doorhameren, want daar wordt de grap toch niet beter van en mensen voelen zich er ook niet minder gekwetst door (van beide kanten).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Om eerlijk te zijn, denk ik vaak dat de mods eerder geven om hun eigen hachie dan om de users. (cat) Ze kruipen enorm snel in de slachtofferrol als er zoiets gebeurd en zullen onder geen enkele mogelijkheid toegeven dat dit geen grap was, of tenminste geen tactische grap. Het is allemaal onze schuld want wij vinden nooit wat grappig.

    Daarbij wil ik even tegen Sofie zeggen dat ik haar eigenlijk als een goed voorbeeld zie van een mod die zich ook kan gedragen als user.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Om eerlijk te zijn, denk ik vaak dat de mods eerder geven om hun eigen hachie dan om de users. (cat) Ze kruipen enorm snel in de slachtofferrol als er zoiets gebeurd en zullen onder geen enkele mogelijkheid toegeven dat dit geen grap was, of tenminste geen tactische grap. Het is allemaal onze schuld want wij vinden nooit wat grappig.

    Daarbij wil ik even tegen Sofie zeggen dat ik haar eigenlijk als een goed voorbeeld zie van een mod die zich ook kan gedragen als user.


    Mag ik vragen op wie je precies doelt in het eerste deel van je reactie? Of vind jij dat elke moderator dit doet? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Melitta schreef:
    (...)

    Mag ik vragen op wie je precies doelt in het eerste deel van je reactie? Of vind jij dat elke moderator dit doet? (:


    Ik wil niet generaliseren, omdat ik niet weet hoe elke mod is. Ze hebben ook niet allemaal hierop gereageerd, maar van degene die dat wel gedaan hebben, vind ik dat in ieder geval.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik wil niet generaliseren, omdat ik niet weet hoe elke mod is. Ze hebben ook niet allemaal hierop gereageerd, maar van degene die dat wel gedaan hebben, vind ik dat in ieder geval.


    Oké, bedankt voor je reactie. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vind dat het nu wel echt te overdreven wordt. De mods hadden achteraf gezien beter een andere 1 aprilgrap kunnen verzinnen, maar achteraf praten is makkelijk. Ik snap dat sommigen gekwetst zijn, en dat het voor sommigen misschien ook wel te veel wordt.

    Maar om nou alle schuld op de mods af te schuiven? Zij zijn ook maar mensen, en ze doen hun best iets voor deze site te betekenen. Nu worden ze van allerlei dingen beschuldigd, en zeggen mensen zelfs deze site te verlaten omdat de mods zo vervelend zouden zijn. Nou, sorry hoor, maar dat is ook lekker makkelijk gezegd. Ik zou me echt behoorlijk naar voelen vandaag, als ik een mod was. Ze bedoelen het goed, en hadden gehoopt op gelach en vrolijkheid. Maar nu krijgen ze alleen maar gezeik. Een overdosis aan gezeik. Pfft.
    Ik wil hiermee zeker niet kritiek op de mods uitsluiten. Kritiek kan best geleverd worden, maar soms gaat het wel echt te ver.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 22:57 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Weet je, van het hele modteam is er geloof ik maar een iemand die ik als mod echt niet mag, dus ik heb niet te klagen. Ik moet toegeven dat ik me nog steeds kan inbeelden waarom sommigen zo reageren, maar naast dit zijn er uiteraard ook veel meer goede dingen die de mods doen, die mogen ook eens wat meer in de spotlights komen te staan ipv enkel de slechte dingen.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Pugno schreef:
    Ik vind dat het nu wel echt te overdreven wordt. De mods hadden achteraf gezien beter een andere 1 aprilgrap kunnen verzinnen, maar achteraf praten is makkelijk. Ik snap dat sommigen gekwetst zijn, en dat het voor sommigen misschien ook wel te veel wordt.

    Maar om nou alle schuld op de mods af te schuiven? Zij zijn ook maar mensen, en ze doen hun best iets voor deze site te betekenen. Nu worden ze van allerlei dingen beschuldigd, en zeggen mensen zelfs deze site te verlaten omdat de mods zo vervelend zouden zijn. Nou, sorry hoor, maar dat is ook lekker makkelijk gezegd. Ik zou me echt behoorlijk naar voelen vandaag, als ik een mod was. Ze bedoelen het goed, en hadden gehoopt op gelach en vrolijkheid. Maar nu krijgen ze alleen maar gezeik. Een overdosis aan gezeik. Pfft.
    Ik wil hiermee zeker niet kritiek op de mods uitsluiten. Kritiek kan best geleverd worden, maar soms gaat het wel echt te ver.


    Ach ja, wanneer gaat het te ver? Zeggen dat je een grap niet grappig vindt of toegeven dat je je gekwetst voelt, vind ik niet meer dan normaal.
    En de mensen die de site wilden verlaten, haalden gewoon zelf een één april grap uit en vinden deze site verder gewoon helemaal top.

    Het zijn veel negatieve reacties, ja, maar ik vind persoonlijk dat de meesten heel normaal en degelijk geformuleerd zijn, hoor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Pugno schreef:
    Ik vind dat het nu wel echt te overdreven wordt. De mods hadden achteraf gezien beter een andere 1 aprilgrap kunnen verzinnen, maar achteraf praten is makkelijk. Ik snap dat sommigen gekwetst zijn, en dat het voor sommigen misschien ook wel te veel wordt.

    Maar om nou alle schuld op de mods af te schuiven? Zij zijn ook maar mensen, en ze doen hun best iets voor deze site te betekenen. Nu worden ze van allerlei dingen beschuldigd, en zeggen mensen zelfs deze site te verlaten omdat de mods zo vervelend zouden zijn. Nou, sorry hoor, maar dat is ook lekker makkelijk gezegd. Ik zou me echt behoorlijk naar voelen vandaag, als ik een mod was. Ze bedoelen het goed, en hadden gehoopt op gelach en vrolijkheid. Maar nu krijgen ze alleen maar gezeik. Een overdosis aan gezeik. Pfft.
    Ik wil hiermee zeker niet kritiek op de mods uitsluiten. Kritiek kan best geleverd worden, maar soms gaat het wel echt te ver.


    Je loopt achter met dat de site verlaten gedoe.:')


    You were born original, don't die as a copy.

    Pugno schreef:
    Ik vind dat het nu wel echt te overdreven wordt. De mods hadden achteraf gezien beter een andere 1 aprilgrap kunnen verzinnen, maar achteraf praten is makkelijk. Ik snap dat sommigen gekwetst zijn, en dat het voor sommigen misschien ook wel te veel wordt.

    Maar om nou alle schuld op de mods af te schuiven? Zij zijn ook maar mensen, en ze doen hun best iets voor deze site te betekenen. Nu worden ze van allerlei dingen beschuldigd, en zeggen mensen zelfs deze site te verlaten omdat de mods zo vervelend zouden zijn. Nou, sorry hoor, maar dat is ook lekker makkelijk gezegd. Ik zou me echt behoorlijk naar voelen vandaag, als ik een mod was. Ze bedoelen het goed, en hadden gehoopt op gelach en vrolijkheid. Maar nu krijgen ze alleen maar gezeik. Een overdosis aan gezeik. Pfft.
    Ik wil hiermee zeker niet kritiek op de mods uitsluiten. Kritiek kan best geleverd worden, maar soms gaat het wel echt te ver.


    Dat was een 1 april grap :')
    Al ben ik het wel deels met je eens tho.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik vind het eigenlijk gewoon echt jammer dat het niet mogelijk is zo een kijkje achter de schermen te doen. Leek me leuk. En het is inderdaad niet echt een hele grappige grap ofzo, maar het gedoe eromheen vind ik wel een beetje overdreven.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Misschien ligt het aan mijn friese karakter en denk ik gewoon te nuchter, maar deze ophef slaat echt nergens op. Ik zie geen kloof tussen user en mods o.i.d. Het was inderdaad geen leuke grap, maar daar moet iedereen zich maar gewoon overheen zetten. Het is niet het einde van de wereld, jongens. Gewoon een misplaatste grap. ;-)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Nou, ik ben erin gestonken, gefeliciteerd. :Y) Overigens is het wel typisch hoor, dat hele initiatief is niet goed (geheimhoudingsverklaring, vijf mensen mochten meedoen) maar als het een grap blijkt te zijn is het ook niet goed. Ik kan me hier echt niet druk om maken, ik zit in een tentamenperiode. Ik wilde dat ik me hier druk om kon maken. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dotan schreef:
    Nee, ik geloofde het niet. Oops. :'D Ik wist al dat 1 april kwam en deed bewúst niet mee. *hehehe*
    Ik had al vermoedens. :Y)


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.