• Oh wait, het is 1 april, dus kikker in jullie billen allemaal!

    We weten het al, jullie harten zijn gebroken. Het blijkt dat het kijkje achter schermen vals is geweest.
    Elk jaar weer verzinnen de mods een leuke grap en elk jaar weer, trappen jullie er niet in. Behalve dit jaar dan. Bedankt voor het erin trappen. Nee echt, eindellijk trapten jullie in een 1 april grap.

    Een fijne één april gewenst en wees aardig voor mekaar. (A)

    Met giechelende groetjes,
    Het modteam

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 21:26 ]


    -

    Oww... :(

    Wat jammer...

    Ik moet toegeven.. Ik ben erin getrapt!


    Treat people with kindness

    Mulleroni schreef:
    (...)
    En over welk incident heb je het dan? (: ^^


    Waarbij een gebruiker andere gebruikers zwart ging maken en "de slachtoffers" eveneens een waarschuwing gekregen hebben. Niets groots maar ik was wel even verbaasd. Al ben ik ervan uit gegaan dat dit gewoon een menselijk foutje was.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Nou zeg, wat een drama. Ik ben het er mee eens dat de grap niet grappig is, omdat het niet echt een 1 april grap is (het begon eerder), en omdat dit net zoiets is als iemand een duw geven en er dan "1 april!" aan toevoegen. Foei, zo werkt het niet. (cat) Het gaat er niet om dat mensen er in trappen, maar of de grap leuk bedacht is.
    Maar kom op, "het vertrouwen in de mods is gezakt"? Dat is wel een beetje overdreven.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 16:12 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Zoals ik al eerder aanhaalde, ik zou het grappig gevonden hebben als het vorige topic gewoon op 1 april gekomen was (of desnoods 1 of 2 dagen op voorhand, geen week). Nu leek het inderdaad een belofte te zijn voor iets wat veel mensen kennelijk wel wilden, sommigen uit nieuwsgierigheid, anderen met een serieuzere reden, die plots niet doorging. Ik heb een hele week gehoopt bij de winnaars te zijn en dan komt dit wel hard aan.
    Ik snap best dat de mods een één-april grap willen waar veel mensen in trappen, maar het is jammer dat er dan ook mensen door gekwetst worden. Eén april grappen zijn, voor mij, grappen waar iedereen mee kan lachen, niet alleen wie ze uithaalt.
    Ik ga verder geen verwijten maken, ik snap dat het leuk bedoelt was en helaas anders is uitgedraaid, ik twijfel er niet aan dat de mods dit best goed, grappig en leuk bedoelden. Ik hoop alleen dat hier een les uit getrokken wordt en zoiets niet opnieuw gebeurt.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Aire schreef:
    Nou zeg, wat een drama. Ik ben het er mee eens dat de grap niet grappig is, omdat het niet echt een 1 april grap is (het begon eerder), en omdat dit net zoiets is als iemand een duw geven en er dan "1 april!" aan toevoegen. Foei, zo werkt het niet. (cat) Het gaat er niet om dat mensen er in trappen, maar of de grap leuk bedacht is.
    Maar kom op, "het vertrouwen in de mods is gezakt"? Dat is wel een beetje overdreven.


    Dat beschrijft eigenlijk precies mijn gedachten. Ik was alleen te lui om het zelf goed op te schrijven :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Mulleroni schreef:
    Onze excuses voor de late reactie, het is een schooldag en dus konden wij niet meteen hierop reageren of overleggen. Ikzelf heb de reacties pas gelezen en vind persoonlijk dat er op bepaalde punten nogal overdreven wordt gereageerd. Dit is een aprilgrap, misschien niet de meest tactische, maar het blijft een grap en moet dus niet serieus genomen worden. Ik kan erin komen dat sommigen van jullie dit als kwetsend ervaren, maar het vertrouwen dat geschaad is vind ik toch iets te overdreven. Ik heb eerlijk gezegd nooit wat meegekregen over de kloof tussen users en mods. We zijn er om de site te helpen draaien en hem beter te maken, niet om alleen op het modforum te zitten roddelen of jullie het leven op Quizlet zuur te maken.
    Ik begrijp dan ook niet waar de gedachte dat dit gebeurt dan ook vandaan komt. We denken niet dat we boven jullie staan; in principe zijn we eigenlijk gewoon users die de mogelijkheid hebben om in te grijpen als het misgaat. Verder ben ik van mening dat er hier reacties worden geplaatst op een toon die ik persoonlijk als erg naar ervaar. Dit kwetst mij eerlijk gezegd. Als iemand in de klas een grapje zou maken, en de rest van de klas reageert ''slechte grap'' ''kon je niets beters verzinnen?'' ''totaal niet grappig'', dan voel je je toch ook hartstikke slecht?


    Het gaat de meesten niet zozeer om de grap, maar over het onderwerp van de grap. Er is de laatste maanden genoeg over gesproken dat er een kloof te merken is tussen de mods en de users. Ikzelf begrijp jullie helemaal en ben dan ook echt niet boos om de grap - want het is een grap, maar ik probeer me ook alleen in te leven in andere mensen en ik begrijp heus wel dat niet iedereen ermee kan lachen. Het lijkt voor sommigen, denk ik, dat jullie zogezegd proletariërs zijn en zij "maar" 't plebs. Ik weet dat dat jullie bedoeling niet is en zo vat ik het ook niet op, maar ik hoop dat jullie je ook wel kunnen inleven in het feit dat anderen dit absoluut niet grappig vinden.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Derks schreef:
    Haha, wat, een een april grap? Huh :')

    Hij kwam wel heel erg geloofwaardig over though


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Cwtch schreef:
    Ik vind m niet zo grappig om eerlijk te zijn. Dit komt op mij meer over als een 'belofte' die gebroken wordt, en daar ben ik niet zo van.

    Maar veel mensen (waaronder ik) zijn er inderdaad ingestonken. Hoewel ik dat ook wel weer logisch vind.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Aire schreef:
    Nou zeg, wat een drama. Ik ben het er mee eens dat de grap niet grappig is, omdat het niet echt een 1 april grap is (het begon eerder), en omdat dit net zoiets is als iemand een duw geven en er dan "1 april!" aan toevoegen. Foei, zo werkt het niet. (cat) Het gaat er niet om dat mensen er in trappen, maar of de grap leuk bedacht is.
    Maar kom op, "het vertrouwen in de mods is gezakt"? Dat is wel een beetje overdreven.


    take me back to the basics and the simple life

    Tywin schreef:
    (...)

    Het gaat de meesten niet zozeer om de grap, maar over het onderwerp van de grap. Er is de laatste maanden genoeg over gesproken dat er een kloof te merken is tussen de mods en de users. Ikzelf begrijp jullie helemaal en ben dan ook echt niet boos om de grap - want het is een grap, maar ik probeer me ook alleen in te leven in andere mensen en ik begrijp heus wel dat niet iedereen ermee kan lachen. Het lijkt voor sommigen, denk ik, dat jullie zogezegd proletariërs zijn en zij "maar" 't plebs. Ik weet dat dat jullie bedoeling niet is en zo vat ik het ook niet op, maar ik hoop dat jullie je ook wel kunnen inleven in het feit dat anderen dit absoluut niet grappig vinden.


    Een proletariër is een arme arbeider. Het woord waar je naar op zoek bent is bourgeoisie, of iets in die geest.
    Nu we het toch over Marx hebben: jongens Quizlet is echt geen dictatuur hoor. Ik weet dat ik het in het vorige topic nog had over de kloof tussen moderators en normale users, want ik vind ook wel echt dat daar wat aan gedaan moet worden, maar sommigen hier gaan wel een beetje te ver. Het is een grap. Get over it. Belofte? De kans dat je, was dit hele gebeuren geen grap geweest, een kijkje in de wondere wereld van de rodeboorden had mogen nemen, was maar 1/30.
    En kom al helemaal niet aan met dat ge-'ooh de kloof' als je meedeed aan de wedstrijd. De wedstrijd zou de kloof namelijk alleen maar verergerd hebben, met die hele geheimhoudingsplicht.


    i put the fun in funeral

    Dat is geen 1 april grap, dat is gewoon een prank. Zie er ook de humor totaal niet van in.. laat volgend jaar 1 april maar zitten (y)
    Gefeliciteerd hoor, dat jullie mensen hebben weten te tricken ;)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Overkill schreef:
    (...)

    Een proletariër is een arme arbeider. Het woord waar je naar op zoek bent is bourgeoisie, of iets in die geest.
    Nu we het toch over Marx hebben: jongens Quizlet is echt geen dictatuur hoor. Ik weet dat ik het in het vorige topic nog had over de kloof tussen moderators en normale users, want ik vind ook wel echt dat daar wat aan gedaan moet worden, maar sommigen hier gaan wel een beetje te ver. Het is een grap. Get over it. Belofte? De kans dat je, was dit hele gebeuren geen grap geweest, een kijkje in de wondere wereld van de rodeboorden had mogen nemen, was maar 1/30.
    En kom al helemaal niet aan met dat ge-'ooh de kloof' als je meedeed aan de wedstrijd. De wedstrijd zou de kloof namelijk alleen maar verergerd hebben, met die hele geheimhoudingsplicht.

    Amen. Het is echt drama om niks.
    De functie reacties liken zou echt op Q moeten zijn.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 18:02 ]

    Ik vind dat deze grap eigenlijk niet als een 1 aprilgrap telt, aangezien hij eerder is begonnen. Daarbij kwam dit voor mij een beetje over als een soort uitweg om zo veel mogelijk mensen erin te laten trappen. Dat is misschien wel gelukt, maar dat maakt de grap niet meteen goed. Zoals Aire al zegt: Het is net zoiets als iemand een duw geven als 1 aprilgrap.

    Ik snap dat de meningen over de mods en de "kloof" tussen de users en mods verschillen. Ik heb geen zin om verder daarop in te gaan en mijn eigen mening daarover uit te leggen. Wel wil ik zeggen dat het een onverstandige zet was van de mods om juist precies de grap daarover te laten gaan, aangezien het bekend was dat dat onderwerp de laatste tijd een beetje "gevoelig" lag. Om ze dit nou heel erg te gaan verwijten, lijkt me geen goede keus. Iedereen maakt immers fouten.

    Hopelijk komen ze volgend jaar met iets beters. En hopelijk leeft Quizlet dan ook nog. Want doordat sommigen deze 1 aprilgrap zo verkeerd opvatten, wordt de reputatie er niet echt beter op...

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 18:41 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Haha, niet gedacht dat het de mods ooit nog zou gaan lukken :p well done you guys ;p


    Life is hard and then we die

    nahw wat flauw, ik keek er stiekem wel naar uit om eens te neuzen haha maar wel orgineel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan