• Oh wait, het is 1 april, dus kikker in jullie billen allemaal!

    We weten het al, jullie harten zijn gebroken. Het blijkt dat het kijkje achter schermen vals is geweest.
    Elk jaar weer verzinnen de mods een leuke grap en elk jaar weer, trappen jullie er niet in. Behalve dit jaar dan. Bedankt voor het erin trappen. Nee echt, eindellijk trapten jullie in een 1 april grap.

    Een fijne één april gewenst en wees aardig voor mekaar. (A)

    Met giechelende groetjes,
    Het modteam

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 21:26 ]


    -

    Tywin schreef:
    (...)

    Doet het wel. Waarom zou het dat niet doen?


    -Omdat proletariërs arme arbeiders zijn
    -Plebs het 'simpele' volk
    > je vergelijkt twee dingen met praktisch dezelfde betekenis. Daarnaast snap ik je zinnen gewoon niet: 'Ze zijn users met wat meer dan wij, plebs en proletariërs.' Je noemde ons toch het plebs en de mods proletariërs? Nu lijkt het of je ons zowel plebs als proletariërs noemt. 'Proletariërs permiteerden zich echter vaak een stuk meer dan 't plebs en een stuk meer dan nodig.' Permitteren? Permitteren wat?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    -Omdat proletariërs arme arbeiders zijn
    -Plebs het 'simpele' volk
    > je vergelijkt twee dingen met praktisch dezelfde betekenis. Daarnaast snap ik je zinnen gewoon niet: 'Ze zijn users met wat meer dan wij, plebs en proletariërs.' Je noemde ons toch het plebs en de mods proletariërs? Nu lijkt het of je ons zowel plebs als proletariërs noemt. 'Proletariërs permiteerden zich echter vaak een stuk meer dan 't plebs en een stuk meer dan nodig.' Permitteren? Permitteren wat?


    Wauw, sorry dat ik het zeg, maar gaat dit nog wel over de 1 april grap?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben een aantal dagen, een heleboel eigenlijk, heel druk geweest en had geen tijd voor Q, dus daarom ook dat ik nu pas iets zeg. Dat even op voorhand. =)

    Ik wil ten eerste iets kwijt over de 'zogezegde' kloof. In het verleden is er zeker wel sprake van geweest, maar wij, de moderators, hebben er alles aan gedaan om die kloof te dichten. Naar mijn mening was er dus van onze kant ook totaal geen kloof. Dus ik heb nu echt het gevoel dat er een kloof gemaakt wordt door bepaalde reacties. Ik had namelijk de laatste tijd helemaal niet het gevoel dat er een kloof was. Of was iedereen waarmee ik leuk praatte stiekem de hele tijd aan het denken "ik zal maar niets verkeerd zeggen, want ze is en blijft een mod"? Ik had echt een leuke tijd op het forum de afgelopen tijd en ik dacht dat het wederzijds was. Daarin voel ik me nu door de users in het algemeen voorgelogen. Dat is momenteel ook het enige dat ik voel aangezien ik de laatste tijd me totaal niet meer kan druk maken rond Quizlet. Dat ligt ook zeker aan mij dat ik niet meer opgewonden/me aangevallen voel door zaken die de laatste tijd spelen.

    Ten tweede wil ik zeker nog eens benadrukken dat het een grap blijft. Er was zeker geen intentie om mensen bewust te kwetsen of om onze 'macht' uit te drukken. Er was op voorhand gezegd dat het misschien wel eens als gemeen zou kunnen overkomen, maar aangezien er ieder jaar gezegd wordt dat we met een minder opvallende grap moeten komen, hebben we dat dus ook gedaan. Helaas is het dan weer niet goed. Ik kan erin komen dat je teleurgesteld bent dat de inhoud van het topic een grap was. En ik vind persoonlijk de beginpost ook niet de meest geweldige, maar het is nu wat het is. Het kan niet meer ongedaan worden. Dus voor mijn part denk ik: laten we hiervan leren en dingen meenemen naar de toekomst. Volgens mij staan er nu meer dan genoeg dingen genoteerd. ^^

    Assassin schreef:
    Om eerlijk te zijn, denk ik vaak dat de mods eerder geven om hun eigen hachie dan om de users. (cat) Ze kruipen enorm snel in de slachtofferrol als er zoiets gebeurd en zullen onder geen enkele mogelijkheid toegeven dat dit geen grap was, of tenminste geen tactische grap. Het is allemaal onze schuld want wij vinden nooit wat grappig.

    Daarbij wil ik even tegen Sofie zeggen dat ik haar eigenlijk als een goed voorbeeld zie van een mod die zich ook kan gedragen als user.

    Ik vind dat de mods die hier gereageerd hadden niet in een slachtofferrol gekropen zijn. Ik meen me zelfs te herinneren dat de eerste reactie van een mod was wat er nu van ons verlangd werd. Zodat daar op gefocust kan worden. Persoonlijk zie ik dus niet hoe er dus in een slachtofferrol gekropen is. Wil je daar wat meer over vertellen? We kunnen er alleen maar van leren.

    DeIevingne schreef:
    Ik vind het eigenlijk gewoon echt jammer dat het niet mogelijk is zo een kijkje achter de schermen te doen. Leek me leuk. En het is inderdaad niet echt een hele grappige grap ofzo, maar het gedoe eromheen vind ik wel een beetje overdreven.

    Niet op jou bedoeld, maar over de inhoud. Dit topic is daadwerkelijk een kijkje achter de schermen. En de reden dat het niet ge-updatet wordt, is omdat het geen update nodig heeft omdat buiten de lay-out niet echt iets veranderd is. In dat topic vind je daadwerkelijk een kijkje achter de schermen. =)

    Ik vertel hier ook alleen maar mijn persoonlijke mening en ik wil ook nog even benadrukken dat na mijn afwezigheid ik voornamelijk de zaken rond dit topic heb gelezen en helaas nog niets van het Q-nieuw-leven-inblazen. Dus al wat ik heb gezegd, is gebaseerd op wat ik in dit topic zag.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Wauw, sorry dat ik het zeg, maar gaat dit nog wel over de 1 april grap?

    Volgens mij niet. :Y) Echter ligt proletariers en plebs zo dicht bij elkaar dat het geen passende vergelijking is, en dat wordt verduidelijkt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kingslayers schreef:
    (...)
    Volgens mij niet. :Y) Echter ligt proletariers en plebs zo dicht bij elkaar dat het geen passende vergelijking is, en dat wordt verduidelijkt.


    Ach, het boeit me weinig gezien ik het gehad heb met het geruzie en het leuker is als iedereen wat afkoelt want dit was gisteren en das verleden tijd en over het algemeen is het niet goed in het verleden te blijven hangen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Wauw, sorry dat ik het zeg, maar gaat dit nog wel over de 1 april grap?


    Nee, maar ik neem aan dat je dat begrepen had. Het is niet alsof we de boel op stelten zetten door even offtopic te gaan hoor.


    i put the fun in funeral

    Scandal schreef:
    Ik vind dat de mods die hier gereageerd hadden niet in een slachtofferrol gekropen zijn. Ik meen me zelfs te herinneren dat de eerste reactie van een mod was wat er nu van ons verlangd werd. Zodat daar op gefocust kan worden. Persoonlijk zie ik dus niet hoe er dus in een slachtofferrol gekropen is. Wil je daar wat meer over vertellen? We kunnen er alleen maar van leren.


    Ik kan me wel een beetje vinden in wat Nikki zegt. Dat neemt overigens niet weg dat zogenoemde "slachtofferreacties" niet logisch zijn hoor. Ik heb vaak het gevoel dat wanneer er iets misgaat tussen de moderators en de users, de moderators in een soort slachtofferrol kruipen. Mensen geven in dit topic bijvoorbeeld aan dat ze een beetje (en sommigen wat meer dan een beetje) gekwetst te zijn. Vervolgens zijn er moderators die te kennen geven zich vreselijk te voelen door alle shitload aan negatieve reacties (en niet omdat ze mensen hebben gekwetst), waardoor je de "schuld" min of meer bij de users neerlegt. In plaats van toe te geven dat het onderwerp van de grap niet zo een tactische zet was en je daarvoor te excuseren, zeggen jullie eigenlijk dat het overgrote deel van de Quizletusers geen gevoel voor humor heeft. Ik bedoel, jullie mogen best toegeven dat jullie iets verkeerd hebben ingeschat (en dat is in jouw reactie ook wel gebeurd, daar niet van), in plaats van de schuld "af te schuiven". Van mij part mag je ook gewoon toegeven (en ik zeg niet dat dat zo is) dat jullie het gewoon een geniale grap vonden, ongeacht dat er tere zieltjes bijzaten die het konden handelen, want ja, daar is één april ook gewoon voor. Doorgaans zijn grappen leuk voor degenen die ze uithalen, niet degenen die er het slachtoffer van zijn. :'P

    Maar het kan gewoon een beetje wrang voelen wanneer je door een eigen "domme" fout een hoop herrie over je heen krijgt en daar dan vervolgens anderen de schuld van geeft. Ik neem jullie overigens verder niets kwalijk hoor, maar dat is wel een beetje hoe ik "het in een slachtofferrol kruipen" ervaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deadshot schreef:
    (...)

    Ik kan me wel een beetje vinden in wat Nikki zegt. Dat neemt overigens niet weg dat zogenoemde "slachtofferreacties" niet logisch zijn hoor. Ik heb vaak het gevoel dat wanneer er iets misgaat tussen de moderators en de users, de moderators in een soort slachtofferrol kruipen. Mensen geven in dit topic bijvoorbeeld aan dat ze een beetje (en sommigen wat meer dan een beetje) gekwetst te zijn. Vervolgens zijn er moderators die te kennen geven zich vreselijk te voelen door alle shitload aan negatieve reacties (en niet omdat ze mensen hebben gekwetst), waardoor je de "schuld" min of meer bij de users neerlegt. In plaats van toe te geven dat het onderwerp van de grap niet zo een tactische zet was en je daarvoor te excuseren, zeggen jullie eigenlijk dat het overgrote deel van de Quizletusers geen gevoel voor humor heeft. Ik bedoel, jullie mogen best toegeven dat jullie iets verkeerd hebben ingeschat (en dat is in jouw reactie ook wel gebeurd, daar niet van), in plaats van de schuld "af te schuiven". Van mij part mag je ook gewoon toegeven (en ik zeg niet dat dat zo is) dat jullie het gewoon een geniale grap vonden, ongeacht dat er tere zieltjes bijzaten die het konden handelen, want ja, daar is één april ook gewoon voor. Doorgaans zijn grappen leuk voor degenen die ze uithalen, niet degenen die er het slachtoffer van zijn. :'P

    Maar het kan gewoon een beetje wrang voelen wanneer je door een eigen "domme" fout een hoop herrie over je heen krijgt en daar dan vervolgens anderen de schuld van geeft. Ik neem jullie overigens verder niets kwalijk hoor, maar dat is wel een beetje hoe ik "het in een slachtofferrol kruipen" ervaar.

    Het is niet aanvallend bedoeld, gewoon even misschien een verduidelijking van wat ik al gezegd heb. Maar ik (geloof ik) zeker twee keer gezegd in mijn reactie dat het niet de bedoeling was om mensen te kwetsen. Niet de bedoeling hebben om iets te doen is voor mij eigenlijk hetzelfde als sorry zeggen. Ofja, ik vind dat dat indirect sorry zeggen is. Zoals ik het zie, proberen wij uit te leggen waar wij vandaan komen (met de boodschap waarin we aangeven dat we dit echt niet opzettelijk hebben gedaan). Misschien kan dat voor jou anders overkomen, maar als jij een grapje uithaalt wat totaal verkeerd uitpakt en heel veel "vallen je aan" op je grap, dan wil je jezelf toch ook verdedigen?
    Ik probeer er nu écht niet weer onderuit te komen, en zoals ik al een heleboel keer gezegd heb en ik weet bijna zeker dat iedereen van het modteam hetzelfde zou zeggen: het is écht écht écht niet de bedoeling geweest om mensen zó erg te kwetsen.
    Ik vind het alleen jammer dat, wanneer wij ons proberen te verdedigen, sommigen ons bestempelen alsof wij ons voordoen als slachtoffers.
    Aldus mijn visie.


    Deep inside, I've never felt alive

    Khan schreef:
    (...)
    Het is niet aanvallend bedoeld, gewoon even misschien een verduidelijking van wat ik al gezegd heb. Maar ik (geloof ik) zeker twee keer gezegd in mijn reactie dat het niet de bedoeling was om mensen te kwetsen. Niet de bedoeling hebben om iets te doen is voor mij eigenlijk hetzelfde als sorry zeggen. Ofja, ik vind dat dat indirect sorry zeggen is. Zoals ik het zie, proberen wij uit te leggen waar wij vandaan komen (met de boodschap waarin we aangeven dat we dit echt niet opzettelijk hebben gedaan). Misschien kan dat voor jou anders overkomen, maar als jij een grapje uithaalt wat totaal verkeerd uitpakt en heel veel "vallen je aan" op je grap, dan wil je jezelf toch ook verdedigen?
    Ik probeer er nu écht niet weer onderuit te komen, en zoals ik al een heleboel keer gezegd heb en ik weet bijna zeker dat iedereen van het modteam hetzelfde zou zeggen: het is écht écht écht niet de bedoeling geweest om mensen zó erg te kwetsen.
    Ik vind het alleen jammer dat, wanneer wij ons proberen te verdedigen, sommigen ons bestempelen alsof wij ons voordoen als slachtoffers.
    Aldus mijn visie.


    Ik begrijp je punt en in dat opzicht heb je ook zeker gelijk, want jullie hebben wel gezegd dat het de bedoeling niet was.
    Maar ik vind jezelf verdedigen, dus uitleggen waarom jullie er toch voor gekozen hebben, iets totaal anders dan vertellen hoe rot je je wel niet voelt door hoe wij op een grap reageren. Al kan ik begrijpen dat jullie het niet leuk vonden, maar toch lokt dat bij mij dus wel het gevoel uit dat jullie een soort slachtofferrol op je nemen. En ik geloof heus niet dat iemand dat expres doet, want de een is nu eenmaal emotioneler dan de ander, maar toch ...

    Meh. Ik kan het niet goed uitleggen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deadshot schreef:
    (...)

    Ik begrijp je punt en in dat opzicht heb je ook zeker gelijk, want jullie hebben wel gezegd dat het de bedoeling niet was.
    Maar ik vind jezelf verdedigen, dus uitleggen waarom jullie er toch voor gekozen hebben, iets totaal anders dan vertellen hoe rot je je wel niet voelt door hoe wij op een grap reageren. Al kan ik begrijpen dat jullie het niet leuk vonden, maar toch lokt dat bij mij dus wel het gevoel uit dat jullie een soort slachtofferrol op je nemen. En ik geloof heus niet dat iemand dat expres doet, want de een is nu eenmaal emotioneler dan de ander, maar toch ...

    Meh. Ik kan het niet goed uitleggen.

    Ik voel me inderdaad rot over hoe sommigen hier op reageren. Zo voel ik me gewoon. En als jij dat als een slachtofferrol wil noemen, dan vind ik dat nog best ook. Het was onze intentie in ieder geval niet om iemand te kwetsen. Het kwam eigenlijk niet eens in me op dat we er iemand ook maar mee konden kwetsen. Ik vind eigenlijk dat deze hele grap enorm wordt opgeblazen, maar zo zie ik het dan. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Maar Natasha, moet ik hier nu uit opmaken dat we als moderator alleen maar moeten ondergaan en onszelf dus niet mogen verdedigen of iets langs onze kant mogen vertellen. We moeten dus enkel aanhoren hoe jullie blijkbaar het slachtoffer van ons zijn?

    Momenteel komt het zo op me over, om het even heel cru te zeggen.

    Als dat is wat jullie van een moderator verwachten, vrees ik dat geen enkele moderator aan die eis zal voldoen. Net zoals jullie zouden wij ook graag ons zegje willen doen. En als dat beschouwd wordt als in een slachtofferrol kruipen, dan gaat niemand ooit tevreden zijn. Want er zijn dus wel moderators geweest die jullie gelijk hebben gegeven en dat wordt dan helemaal opzij gedrukt, waardoor de focus ligt op het 'onszelf verdedigen'.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Sorry Erika, maar met die woorden versterk je die slachtofferrol juist nog meer. Wat zijn jullie toch zielig, boehoe.

    [ bericht aangepast op 2 april 2015 - 14:30 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Sorry Erika, maar met die woorden versterk je die slachtofferrol juist nog meer. Wat zijn jullie toch zielig, boehoe.

    Sorry Nikki, maar dat is nu gewoon even mijn mening. En als je me hiermee overstuur wil krijgen, wil ik ook even vermelden dat jouw zinnen me niet raken ook al zou ik dit heel persoonlijk moeten opvatten. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik had beter mijn mond kunnen houden. :')

    In elk geval, als reactie op Annemarije; de grap is zeker opgeblazen, dat kun je wel stellen ja. En dat is écht niet alleen van jullie kant.

    En Erica, ik zeg toch juist dat er niets mis mee is met verdedigen? Nogmaals, ik zie persoonlijk een verschil tussen zeggen wat je ergens van vindt + je beweegredenen uitleggen en aan Quizlet verkondigen hoe hard je gekwetst bent en dat jullie nooit iets goeds kunnen doen in de ogen van de users (om het even heel erg te overdrijven, maar ik probeer even het verschil aan te geven). (En dat geldt natuurlijk net zo goed andersom)

    Maar goed, laat dit anders maar rusten. Misschien kan Nikki zelf beter maken hoe ze het bedoelt.:')

    [ bericht aangepast op 2 april 2015 - 14:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scandal schreef:
    (...)
    Sorry Nikki, maar dat is nu gewoon even mijn mening. En als je me hiermee overstuur wil krijgen, wil ik ook even vermelden dat jouw zinnen me niet raken ook al zou ik dit heel persoonlijk moeten opvatten. =)


    Er is niks persoonlijks aan.

    Je doet echt heel zwart/wit. Als iemand zegt dat jullie slachtoffers spelen is jouw reactie het ene uiterste, dan moeten jullie alles maar ondergaan en mogen jullie er niet op reageren en dat wij toch nooit tevreden zijn. Dat is toch gewoon heel overdreven? Niemand zegt dat jullie mogen reageren en niemand zegt dat jullie ons alleen maar tevreden moeten houden.
    Dat is nou gewoon precies wat bedoeld worden met in de slachtofferrol kruipen. Op mij komt het over dat jullie enorm gekwetst zijn, dus daarom mag de rest niet gekwetst zijn. De users zijn de boosdoeners omdat ze jullie 'grap' echt niet kunnen waarderen en ondoordacht vinden. Dat kan natuurlijk niet, boos worden op de mods! Poeh, wat zij wel allemaal niet doen voor de site en alles goed bedoeld hebben. Nee, voor de users is echt nooit iets goeds, wat een dramaqueens zijn het allemaal.


    Your make-up is terrible