• Oh wait, het is 1 april, dus kikker in jullie billen allemaal!

    We weten het al, jullie harten zijn gebroken. Het blijkt dat het kijkje achter schermen vals is geweest.
    Elk jaar weer verzinnen de mods een leuke grap en elk jaar weer, trappen jullie er niet in. Behalve dit jaar dan. Bedankt voor het erin trappen. Nee echt, eindellijk trapten jullie in een 1 april grap.

    Een fijne één april gewenst en wees aardig voor mekaar. (A)

    Met giechelende groetjes,
    Het modteam

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 21:26 ]


    -

    Takamasa schreef:
    Totaal off-topic, maar giegelende hoort toch met ch (giechelende)?


    Yup. *kruipt weer onder steen*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Het is een beetje flauw, (ik heb het niet gevolgd, gelukkig) maar ik denk eerlijk waar dat het leuk bedoeld was.


    Spinning around, I'm weightless.

    Dit loopt echt te veel uit de hand. Een normaal topic waar dit gebeurde zou allang gesloten zijn. Waarom deze niet?


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Dit loopt echt te veel uit de hand. Een normaal topic waar dit gebeurde zou allang gesloten zijn. Waarom deze niet?


    Twee redenen:
    - Des te meer kritiek op de moderators, wat ook weer totaal niet nodig is, want dat verergert alles alleen maar.
    - Omdat ik geloof dat de moderators ook echt wel willen weten waar ze verbeteringen aan kunnen brengen.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Assassin schreef:
    Annick, dat vind ik echt een heel bekrompen mening van jou, dat had ik niet verwacht. Jij weet dondersgoed dat deze site voor meer mensen veel meer is dan een plaats voor 'gewoon wat lol'. Dat jij nou je mooie leventje buiten Q opgebouwd hebt, betekent niet dat iedereen hetzelfde heeft. Voor veel mensen hier ís dit hun leven. Nou ja, gewoon een groot deel van hun leven. Dat mag best gerespecteerd worden.
    Tuurlijk kunnen mensen hun creaties hier kwijt, bouw je vriendschappen op en is het gezellig. Dat is mooi en iets waar je zeker van mag genieten. Is net als dat ik vaak op Facebook zit, vind ik gezellig en leuk. Maar wanneer een Facebook community (dat is dus een kleine groep) mij een kijkje achter de schermen belooft en dit vervolgens een grap blijkt te zijn dan baal ik misschien, maar een kloof tussen operators en normale users? Nee, dat zie ik niet zo. Vroeger had ik precies zoals jullie gereageerd hoor, ik herken het volledig. Maar ik heb nu gewoon zoiets van jongens come on de wereld is zoveel groter daar buiten. Niet zo bij de pakken neer zitten, er zijn ergere maar ook mooiere dingen in het leven om je druk om te maken. Ben volledig veranderd de laatste tijd dat ga ik zeker niet ontkennen. Ik zou denk ik gewoon graag willen dat andere mensen ook wat nuchterder met zulke situaties omgaan. Ook wanneer het veel voor ze betekent. Heeft mij in ieder veel rust bezorgd :)


    Life is hard and then we die

    Ik heb dat topic over een kijkje achter de schermen helemaal gemist, dus ik kan ook niet oordelen of dit een geslaagde grap is of niet. Ik houd me er dus lekker buiten. :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Tuurlijk kunnen mensen hun creaties hier kwijt, bouw je vriendschappen op en is het gezellig. Dat is mooi en iets waar je zeker van mag genieten. Is net als dat ik vaak op Facebook zit, vind ik gezellig en leuk. Maar wanneer een Facebook community (dat is dus een kleine groep) mij een kijkje achter de schermen belooft en dit vervolgens een grap blijkt te zijn dan baal ik misschien, maar een kloof tussen operators en normale users? Nee, dat zie ik niet zo. Vroeger had ik precies zoals jullie gereageerd hoor, ik herken het volledig. Maar ik heb nu gewoon zoiets van jongens come on de wereld is zoveel groter daar buiten. Niet zo bij de pakken neer zitten, er zijn ergere maar ook mooiere dingen in het leven om je druk om te maken. Ben volledig veranderd de laatste tijd dat ga ik zeker niet ontkennen. Ik zou denk ik gewoon graag willen dat andere mensen ook wat nuchterder met zulke situaties omgaan. Ook wanneer het veel voor ze betekent. Heeft mij in ieder veel rust bezorgd :)


    Tja, je kunt helaas niet zomaar vragen of mensen wat nuchterder zouden kunnen denken, gezien dit toch echt onderdeel uitmaakt van het karakter en zoals je zelf al aangeeft, je hier ook met jongeren te maken hebt en daarnaast ook met mensen die misschien in een nare thuissituatie zitten en hier enkel komen om even wat afleiding te zoeken. Tja, dan helpt dit niet :')
    Zoals ik al ergens heb gezegd is dit gewoon een ethisch dilemma en gezien iedereen een ander beeld heeft over wat wel en niet "goed" is, kunnen we hier waarschijnlijk nog maanden over gaan ruziën zonder ergens te komen. Mijn mening is, wat ik ook al eerder gezegd heb, dat de moderators een voorbeeldfunctie hebben en hierdoor net wat beter op hun woorden moeten letten, gezien zij ook het visitekaartje van Quizlet zijn. Dit maakt niet direct dat ze perfect hoeven te zijn, want ik ga ervan uit dat het gewoon mensen zijn. (Mods, als jullie aliens blijken te zijn heb ik niks gezegd :p)
    Maargoed, wat betreft het "voor de lol" moet ik me wel aansluiten bij Nikki. Deze plek betekend voor genoeg mensen wel zoveel meer dan dat..


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Tja, je kunt helaas niet zomaar vragen of mensen wat nuchterder zouden kunnen denken, gezien dit toch echt onderdeel uitmaakt van het karakter en zoals je zelf al aangeeft, je hier ook met jongeren te maken hebt en daarnaast ook met mensen die misschien in een nare thuissituatie zitten en hier enkel komen om even wat afleiding te zoeken. Tja, dan helpt dit niet :')
    Zoals ik al ergens heb gezegd is dit gewoon een ethisch dilemma en gezien iedereen een ander beeld heeft over wat wel en niet "goed" is, kunnen we hier waarschijnlijk nog maanden over gaan ruziën zonder ergens te komen. Mijn mening is, wat ik ook al eerder gezegd heb, dat de moderators een voorbeeldfunctie hebben en hierdoor net wat beter op hun woorden moeten letten, gezien zij ook het visitekaartje van Quizlet zijn. Dit maakt niet direct dat ze perfect hoeven te zijn, want ik ga ervan uit dat het gewoon mensen zijn. (Mods, als jullie aliens blijken te zijn heb ik niks gezegd :p)
    Maargoed, wat betreft het "voor de lol" moet ik me wel aansluiten bij Nikki. Deze plek betekend voor genoeg mensen wel zoveel meer dan dat..
    Ik kan het niet van mensen vragen nee, misschien heb ik me vandaag ook iets te enthousiast gestort op het leeronderwerp actie onderzoek en ging ik mezelf daarom zo uiten :p Ik snap dat het een plek is die zoveel meer betekent dan enkel lol, heb ik ook geruime tijd gehad, ben zelf ook moderator geweest, je raakt erin meegesleurd. Was inderdaad wat bekrompen om te bevelen dat jullie nuchterder naar de situatie moeten kijken xD laat ik het dan zo zeggen, ik zou het jullie zeker aanbevelen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust :)


    Life is hard and then we die

    Ik had serieus gehoopt dat na meer dan een jaar weg te zijn geweest van deze site dat de mods en users "ruzie" over zou zijn. Blijkbaar niet, en dat vind ik echt jammer. Ik snap dat deze grap niet echt leuk is. Zelf vind ik het ook niet leuk (en stiekem had ik ook gehoopt dat het echt was. Ik ben hartstikke nieuwsgierig naar hoe alles werkt achter de schermen). Maar om nou allemaal te gaan zeuren dat 'de kloof alleen maar groter wordt' vind ik ook wel overdreven. Ik ben ermee eens dat het beginpost wat beter geformuleerd had mogen zijn, maar ze bedoelde het niet slecht. Het zijn ook maar mensen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Tywin schreef:
    (...)

    Weet ik, en 't plebs is "voetvolk". Ze zijn users met wat meer dan wij, plebs en proletariërs. Proletariërs permiteerden zich echter vaak een stuk meer dan 't plebs en een stuk meer dan nodig, dus ik zeg gewoon dat het zo lijkt nu, vanuit het oogpunt van bepaalde mensen.


    ...


    i put the fun in funeral

    Cwtch schreef:
    Ik vind m niet zo grappig om eerlijk te zijn. Dit komt op mij meer over als een 'belofte' die gebroken wordt, en daar ben ik niet zo van.

    Maar veel mensen (waaronder ik) zijn er inderdaad ingestonken. Hoewel ik dat ook wel weer logisch vind.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Overkill schreef:
    (...)

    ...



    Doet het wel. Waarom zou het dat niet doen?


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    EgoTerreo schreef:
    (...)

    Tja, je kunt helaas niet zomaar vragen of mensen wat nuchterder zouden kunnen denken, gezien dit toch echt onderdeel uitmaakt van het karakter en zoals je zelf al aangeeft, je hier ook met jongeren te maken hebt en daarnaast ook met mensen die misschien in een nare thuissituatie zitten en hier enkel komen om even wat afleiding te zoeken. Tja, dan helpt dit niet :')
    Zoals ik al ergens heb gezegd is dit gewoon een ethisch dilemma en gezien iedereen een ander beeld heeft over wat wel en niet "goed" is, kunnen we hier waarschijnlijk nog maanden over gaan ruziën zonder ergens te komen. Mijn mening is, wat ik ook al eerder gezegd heb, dat de moderators een voorbeeldfunctie hebben en hierdoor net wat beter op hun woorden moeten letten, gezien zij ook het visitekaartje van Quizlet zijn. Dit maakt niet direct dat ze perfect hoeven te zijn, want ik ga ervan uit dat het gewoon mensen zijn. (Mods, als jullie aliens blijken te zijn heb ik niks gezegd :p)
    Maargoed, wat betreft het "voor de lol" moet ik me wel aansluiten bij Nikki. Deze plek betekend voor genoeg mensen wel zoveel meer dan dat..

    Dit is algemeen bedoeld naar iedereen, maar je zegt iets wat me opviel, dus daar reageer ik alleen op. Voel je niet aangevallen of verkeerd begrepen, want ik weet dat je je probeert te verplaatsen in anderen.
    Heel eerlijk, ik vind dit een beetje dubbel als moderator zijnde. Kan best zijn dat jij dit totaal niet gezegd hebt in het topic over "meer leven op Q", maar het moet me toch even van het hart. Er werd namelijk gezegd dat wij losser moesten overkomen als moderators. (Kwam al heel vreemd op me over, want ik heb het idee dat ik toch redelijke actief ben als user hier op het forum, maar ik me best voorstellen dat misschien sommige collega's van me iets formeler zijn.) We maken een grapje, (die dan iets verkeerd aankomt en dat hebben we nu ook allang door), alleen dan worden we meteen afgerekend op het feit dat we een voorbeeldfunctie hebben. Misschien een slecht voorbeeld, maar op mij komt dat heel dubbel over. Ik spreek namens alle moderators als ik zeg dat wij echt niet bedoeling hebben gehad om mensen te kwetsen. Het kan aan mijn aard liggen, maar een grap moet je met een korreltje zout nemen en niet te serieus en persoonlijk nemen. Zoals Nikki's topic: ik vind het hilarisch, omdat ik er ook ingetuimd ben (geef ik eerlijk toe). Dat is alleen maar een teken van een goede grap. Al was ik toch behoorlijk geschrokken van het feit dat zóveel mensen ineens Quizlet wilden verlaten. Als moderator juich je dat ook niet toe.
    En zoals Emma al zei: we wilden gewoon echt eens een grap doen, die niet meteen naar buiten zou komen. Ik vind het jammer dat sommige mensen het meteen zo serieus nemen. En ik vind het vervelend dat wij daar meteen op afgerekend worden en een hele lading commentaar over ons heen krijgen. Heel eerlijk, ik was vanmorgen online en ik had op een gegeven moment geen zin meer om op Quizlet te komen, omdat zoveel negatief commentaar over ons werd gezegd. En, ja, ik weet dat we daar tegen moeten kunnen, maar hé, ik heb ook gevoelens en zoals wij sommige van jullie hebben gekwetst (wat écht niet de bedoeling was), kwetsen jullie vervolgens (bedoeld of onbedoeld) mij en andere moderators.
    Overigens wil ik ook namens alle moderators een excuus aanbieden over de beginpost. Die was inderdaad niet zo tactisch.


    Deep inside, I've never felt alive

    Net als Annick kijk ik de laatste tijd een stuk nuchterder tegen Quizlet en alles eromheen aan en het is inderdaad heel fijn. Ik denk echter de de commotie rond deze 1 april-grap vooral is ontstaan door het onderwerp. De hele 'kloof' tussen mod en user en het gebrek aan openheid zijn beide de laatste tijd nogal aan bod gekomen in discussies. Het kan voor sommige users door deze grap voelen dat dit gevoel niet serieus wordt genomen door de mods en daardoor zijn ze boos. Ik vermoed ook dat dit de reden is dat ze het 'vertrouwen in de mods kwijt zijn'.

    Ik denk echter dat we als users gewoon moeten proberen dit allemaal niet zo serieus te nemen. Ten slotte is een 1 april-grap altijd flauw, wat voor grap je ook uithaalt, maar het is wel een grap, niks meer, niks minder. Ikzelf kon er ook niet echt om lachen, maar ik neem het maar met een korreltje zout en ga me er verder niet druk over maken, want wat is het nut? De mods hebben echt wel het beste voor met de website en de users. En natuurlijk zijn het mensen die fouten maken, maar over het algemeen vind ik dat de site - hoewel het een beetje stilletjes is de laatste tijd - hartstikke leuk is. En als je ziet wat voor flauwe grappen bekende sites (Hunkemöller, en nog een paar van dat soort winkels die ik vergeten ben maar vanmiddag wel op Facebook ben tegengekomen) maken, dan moet je deze gewoon in dat rijtje zetten denk ik :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mensen. Houd gewoon je mond dicht :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]