• ik ben 15 jaar en zwanger van een meisje ik ben nu 21 weken zwanger en ik hou het kind maar ik ben erg bang voor de bevalling en ik weet niet wat ik precies moet doen na de bevalling kan iemand mij helpen of heeft het zelf meegemaakt?

    Alvast bedankt

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)

    uuh lol ze is 15? Dat vind ik een normale leeftijd. HET GING PERONGELUK, dat las je toch? DE CONDOOM SCHEURDE, jezus....
    Niet lullig bedoelt, maar als je condoom scheurt, weet je toch dat je dus niet meer veilig seks hebt gehad. Dan ga je toch meteen achter de morning after pil en volg je alles een beetje op voor de zekerheid.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)


    Wat vind jij dan een normale leeftijd? 45? -_-


    Als je je gewenste opleiding hebt afgerond en het liefst als je een stabiele baan hebt? Of op zijn minst zodra je een beetje door hebt wat je doet.

    Op je 15e kinderen krijgen en ze vervolgens in je eentje moeten opvoeden is een beetje moeilijk te combineren met school.

    Avandra schreef:
    (...)Niet lullig bedoelt, maar als je condoom scheurt, weet je toch dat je dus niet meer veilig seks hebt gehad. Dan ga je toch meteen achter de morning after pil en volg je alles een beetje op voor de zekerheid.


    Ook dat.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 19:37 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)


    Wat vind jij dan een normale leeftijd? 45? -_-

    iig oud genoeg zodat je weet wat je doet. 15 en 45 is een groot verschil. Overdrijven is ook een vak.

    Verder hebben de 2 personen boven me gelijk.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 19:37 ]

    Mensen, dit meisje vraagt om advies, niet of iedereen haar persoonlijke acties wil evalueren als goed of fout. :c


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Avandra schreef:
    (...)Niet lullig bedoelt, maar als je condoom scheurt, weet je toch dat je dus niet meer veilig seks hebt gehad. Dan ga je toch meteen achter de morning after pil en volg je alles een beetje op voor de zekerheid.



    Omdat ze bijna nooit van haar vader het huis uit mag. Je weet niet wat daar gaande is, dus oordeel niet als je haar niet kent. Ze vraagt hier om hulp, niet om een discussie. Dus zouden mensen alsjeblieft hun mond willen houden als ze geen hulp willen aanbieden?

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)


    Wat vind jij dan een normale leeftijd? 45? -_-


    Dat hangt helemaal van de ontwikkeling van iemand af, maar als je seks hebt dan weet je wat de risico's daarvan zijn en meestal kun je als vijftienjarige nog niet echt de verantwoordelijkheid voor een kind nemen. Als je ziet dat een condoom gescheurd is, had ze overigens ook een morning after pil kunnen halen ofzo.

    Anyway, ik zou inderdaad gewoon om raad vragen bij iemand die daarvoor is opgeleid. Als ze van haar vader het huis bijna niet uit mag, lijkt een beetje hulp me sowieso niet misplaatst.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 19:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)


    Omdat ze bijna nooit van haar vader het huis uit mag. Je weet niet wat daar gaande is, dus oordeel niet als je haar niet kent. Ze vraagt hier om hulp, niet om een discussie. Dus zouden mensen alsjeblieft hun mond willen houden als ze geen hulp willen aanbieden?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)


    Omdat ze bijna nooit van haar vader het huis uit mag. Je weet niet wat daar gaande is, dus oordeel niet als je haar niet kent. Ze vraagt hier om hulp, niet om een discussie. Dus zouden mensen alsjeblieft hun mond willen houden als ze geen hulp willen aanbieden?

    als dit zo is, hoe heeft ze dan ooit zwanger kunnen raken?

    Hulp is anders wel een beetje te laat, denk je niet?
    Dat had ze beter een paar weken eerder gedaan zodat ze nog abortus kon regelen.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 19:40 ]

    Dullahan schreef:
    (...)
    als dit zo is, hoe heeft ze dan ooit zwanger kunnen raken?


    Misschien omdat haar vriendje in HAAR huis was?

    WolfieBlackfire schreef:
    (...)

    Misschien omdat haar vriendje in HAAR huis was?

    en dat mag dan ineens wel? Dacht dat haar vader streng was

    Ik vraag hier anders wel een slotje op als mensen nooit even sereus kunnen zijn. Vraagt ze om hulp? : JA! vraagt ze om je mening? : NEE!!

    Als je geen hulp wilt aanbieden zou ik je mond maar houden en weggaan.

    [ bericht aangepast op 4 april 2015 - 19:43 ]

    Dullahan schreef:
    (...)
    en dat mag dan ineens wel? Dacht dat haar vader streng was


    Wat wil je nu eigenlijk bewijzen hiermee?


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Dullahan schreef:
    (...)
    en dat mag dan ineens wel? Dacht dat haar vader streng was


    Geloof het lekker niet dan, ga gewoon weg als je geen hulp aan te bieden hebt

    Dullahan schreef:
    (...)
    en dat mag dan ineens wel? Dacht dat haar vader streng was


    Dit is absurd! Alsof de vader ernaast stond. Beter gezegd nog? Sta jij in haar schoenen? Heb jij enig idee wat zijn meemaakt? Nee! Zeker weten van niet! Ik kan je zeggen, ik weet niet wat zij mee maakt, maar ik weet wel dat zij geen nood heeft aan jouw reacties, dus als je niets nuttigs te zeggen hebt tegen haar, dan stop alsjeblieft met reageren, want dit is ontzettend vervelend voor haar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik weet hier niet zoveel van. Misschien kun je langsgaan bij een dokter, het ggz? Anders kun je misschien op school hulp vragen bij een vertrouwenspersoon? Misschien zijn er ook wel speciale forums voor aanstaande moeders, daar kun je vast ook terecht met veel vragen. Veel sterkte!


    Travel far enough, you'll meet yourself