• Ik ben aan het leren voor mijn Pedagogiek toets en het gaat over de bso leeftijd. Ineens lees ik dat er zo'n 10 tot 40% op 10 jarige leeftijd of eerder al masturbeert en een orgasme kan hebben. Dat zag ik niet echt aankomen. Tuurlijk iedereen weet dat dit soort dingen al vroeger en vroeger gebeuren, net als de eerste keer seks hebben, tongzoenen enz. Maar al op je 10de masturberen vind ik wel heel erg vroeg.

    Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie erover denken. Want zover ik het mij nog herinner ging ik bij vriendinnen winkeltje spelen, zingen en dansen, of thee drinken in van die mini thee kommetjes.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bij mij was het ook al op mijn 10de, een beetje vroeg ja. Verder was ik een heel normaal kind hoor, niet perse heel volwassen.:$


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik heb wel al heel jong echt gezoend, maar veder niet eigenlijk.


    You were born original, don't die as a copy.

    Het is heel normaal dat kinderen zo vroeg beginnen. Voor kinderen hoeft het namelijk niet seksueel te zijn (zeker als ze pre-puberteit zijn). Ze ontdekken gewoon hun lichaam. (Maar moeten wel leren dat zoiets in het openbaar niet geaccepteerd is)


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Het is heel normaal dat kinderen zo vroeg beginnen. Voor kinderen hoeft het namelijk niet seksueel te zijn (zeker als ze pre-puberteit zijn). Ze ontdekken gewoon hun lichaam. (Maar moeten wel leren dat zoiets in het openbaar niet geaccepteerd is)
    Ik weet wel van het vele ontdekken van het lichaam van hun zelf en van anderen maar ik had nou niet in het rijtje dit verwacht. WIj riepen eerder baaah seks of bahh zoenen en pas rond groep 7 dat je dan wel eens een jongen een kusje gaf ofzo maar niet dit soort dingen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik deed het al op mijn 7e xD

    Ben ik nu raar?

    Fisher schreef:
    Het is heel normaal dat kinderen zo vroeg beginnen. Voor kinderen hoeft het namelijk niet seksueel te zijn (zeker als ze pre-puberteit zijn). Ze ontdekken gewoon hun lichaam. (Maar moeten wel leren dat zoiets in het openbaar niet geaccepteerd is)


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik wist al wel dat sommige kinderen er dan al mee bezig zijn, al was ik er zelf niet zo vroeg bij.


    Tell me about it, stud.

    WolfieBlackfire schreef:
    Ik deed het al op mijn 7e xD

    Ben ik nu raar?
    Niet raar maar ik dacht dat de gemiddelde leeftijd veel hoger was. Dan blijk ik maar weer eens ouderwets te zijn of preuts hahaah. Nee ik zag dit echt niet aankomen. Maar tegenwoordig kun je nergens meer raar van opkijken en is op je 12de seks al heel normaal


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) Niet raar maar ik dacht dat de gemiddelde leeftijd veel hoger was. Dan blijk ik maar weer eens ouderwets te zijn of preuts hahaah. Nee ik zag dit echt niet aankomen. Maar tegenwoordig kun je nergens meer raar van opkijken en is op je 12de seks al heel normaal


    12de? Dat vindt ik totaal niet normaal, ik dacht je begint pas op je 16de/ 17de.....


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Dat soort dingen beginnen heel jong, ja. Voor kinderen van die leeftijd gaat het niet om 'seks', maar om een fijn gevoel. Dat is heel normaal. (Ik kan me herinneren dat ik rond mijn zesde/zevende een vriendinnetje had die bleef slapen en in slaap 'wiebelde' tegen haar knuffeltje. Dat was toen ook niets raars.)


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik zag onlangs een documentaire doorover, kinderen zoeken het zelfs op. Er zijn echt al veel jongeren mee bezig, wauw. :') Ik schrik er eerlijk gezegd ook van, al is het niet nieuw. Waar gaat de wereld naartoe. Kan je je ook voorstellen dat kinderen zwanger zijn op hun twaalf of zo. x)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    Ik zag onlangs een documentaire doorover, kinderen zoeken het zelfs op. Er zijn echt al veel jongeren mee bezig, wauw. :') Ik schrik er eerlijk gezegd ook van, al is het niet nieuw. Waar gaat de wereld naartoe. Kan je je ook voorstellen dat kinderen zwanger zijn op hun twaalf of zo. x)


    Bij mij op school is er een meisje uit de eerste van 13 zwanger, haar vriendje is net 12. :')


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    PVRIS schreef:
    (...)

    Bij mij op school is er een meisje uit de eerste van 13 zwanger, haar vriendje is net 12. :')


    Jezus, die is goed bezig.o_o Ik zou het op die leeftijd zelf toch zeker laten weghalen.=x


    You were born original, don't die as a copy.

    Wow, dat wist ik niet. Ikzelf doe het (volgensmij) nog niet eens. Niet dat ik nou zo heel oud ben ofzo.


    don't believe me, I'm a liar

    PVRIS schreef:
    (...)

    Bij mij op school is er een meisje uit de eerste van 13 zwanger, haar vriendje is net 12. :')

    Vaarwel leven. Tja eigen schuld dikke bult, moeten ze maar niet zo dom zijn.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.