• Ik ben aan het leren voor mijn Pedagogiek toets en het gaat over de bso leeftijd. Ineens lees ik dat er zo'n 10 tot 40% op 10 jarige leeftijd of eerder al masturbeert en een orgasme kan hebben. Dat zag ik niet echt aankomen. Tuurlijk iedereen weet dat dit soort dingen al vroeger en vroeger gebeuren, net als de eerste keer seks hebben, tongzoenen enz. Maar al op je 10de masturberen vind ik wel heel erg vroeg.

    Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie erover denken. Want zover ik het mij nog herinner ging ik bij vriendinnen winkeltje spelen, zingen en dansen, of thee drinken in van die mini thee kommetjes.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Flashing schreef:
    (...)
    Vaarwel leven. Tja eigen schuld dikke bult, moeten ze maar niet zo dom zijn.


    Je weet niet in welke situatie dat meisje zat hé, wie weet wist ze van niets en misbruikte die jongen haar. Er zijn zoveel onwetende mensen. Dan ligt de schuld vooral bij de ouders, zij moeten hun kind ertegen beschermen en erover praten.

    Als ze t bewust deed, tjaaa. Dan ben ik het wel met je eens :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben er op het seksuele gebied altijd wat later dan de meeste leeftijdsgenoten bij geweest, maar ik vind het eigenlijk niet zo raar dat kinderen er al 'vroeg' bij zijn. De nieuwsgierigheid om je eigen lichaam te ontdekken, is naar mijn mening namelijk volkomen normaal te noemen. Ik kan er wel begrip voor opbrengen dat een kind al op vroege leeftijd begint met zelfbevrediging, of in ieder geval enige vorm ervan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Uptown schreef:
    (...)

    Je weet niet in welke situatie dat meisje zat hé, wie weet wist ze van niets en misbruikte die jongen haar. Er zijn zoveel onwetende mensen. Dan ligt de schuld vooral bij de ouders, zij moeten hun kind ertegen beschermen en erover praten.

    Als ze t bewust deed, tjaaa. Dan ben ik het wel met je eens :'D


    Ik denk niet dat een jongen van twaalf denkt; "Haa, zal ik mijn vriendinnetje eens even lekker misbruiken, hehehe."
    En als dat wel zo is zou dat joch gewoon opgesloten moeten worden ;')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flashing schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat een jongen van twaalf denkt; "Haa, zal ik mijn vriendinnetje eens even lekker misbruiken, hehehe."
    En als dat wel zo is zou dat joch gewoon opgesloten moeten worden ;')


    Ik ken namelijk wel iemand die dat dacht op te jonge leeftijd. Nu mijd ik hem als de pest :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    (...)

    Ik ken namelijk wel iemand die dat dacht op te jonge leeftijd. Nu mijd ik hem als de pest :')


    o.o
    Psychopath it is, haha


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Melitta schreef:
    Ik ben er op het seksuele gebied altijd wat later dan de meeste leeftijdsgenoten bij geweest, maar ik vind het eigenlijk niet zo raar dat kinderen er al 'vroeg' bij zijn. De nieuwsgierigheid om je eigen lichaam te ontdekken, is naar mijn mening namelijk volkomen normaal te noemen. Ik kan er wel begrip voor opbrengen dat een kind al op vroege leeftijd begint met zelfbevrediging, of in ieder geval enige vorm ervan.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ben blij om te lezen dat niet iedereen het normaal vind. Ik ben dan ook wel heel laat. net 18 en nog nooit gedaan hhaah.

    IK blijf het echt absurd vinden maar tegenwoordig is zoveel al veranderd. Ik ken een meisje van 10 die ongesteld is, ook een leeftijd waar je nog niet blij word als is dit dan een natuurlijk iets.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Melitta schreef:
    Ik ben er op het seksuele gebied altijd wat later dan de meeste leeftijdsgenoten bij geweest, maar ik vind het eigenlijk niet zo raar dat kinderen er al 'vroeg' bij zijn. De nieuwsgierigheid om je eigen lichaam te ontdekken, is naar mijn mening namelijk volkomen normaal te noemen. Ik kan er wel begrip voor opbrengen dat een kind al op vroege leeftijd begint met zelfbevrediging, of in ieder geval enige vorm ervan.


    Dit en ik denk ook niet dat dit draait om seks, dit is iets heel anders. Ik denk dat veel kinderen die dit ontdekken niet eens echt weten wat het allemaal inhoudt, ik vind het zo naar dat iedereen gelijk rond begint te strooien dat kinderen allemaal al aan seks denken. Dat doen ze niet, ze hebben zichzelf ontdekt en spelen hiernaast gewoon nog met barbies of auto's.


    Your make-up is terrible

    IrishNialler schreef:
    Ik ben blij om te lezen dat niet iedereen het normaal vind. Ik ben dan ook wel heel laat. net 18 en nog nooit gedaan hhaah.

    IK blijf het echt absurd vinden maar tegenwoordig is zoveel al veranderd. Ik ken een meisje van 10 die ongesteld is, ook een leeftijd waar je nog niet blij word als is dit dan een natuurlijk iets.


    Dat is niet tegenwoordig. 12 jaar geleden werd ik ook op mijn 10de ongesteld. Dat is gewoon natuurlijk.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dit en ik denk ook niet dat dit draait om seks, dit is iets heel anders. Ik denk dat veel kinderen die dit ontdekken niet eens echt weten wat het allemaal inhoudt, ik vind het zo naar dat iedereen gelijk rond begint te strooien dat kinderen allemaal al aan seks denken. Dat doen ze niet, ze hebben zichzelf ontdekt en spelen hiernaast gewoon nog met barbies of auto's.


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is niet tegenwoordig. 12 jaar geleden werd ik ook op mijn 10de ongesteld. Dat is gewoon natuurlijk.
    Ik bedoelde met natuurlijk, te doelen op dat het iets natuurlijks is zoals jij het zegt. =3. In mijn boek stond wel dat er bewust gemasturbeerd werd dus dan is het naar mijn idee wel als seks en niet als spelen maar dat kan ook zijn omdat ik het anders interpreteer dan jij.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Uptown schreef:
    Ik zag onlangs een documentaire doorover, kinderen zoeken het zelfs op. Er zijn echt al veel jongeren mee bezig, wauw. :') Ik schrik er eerlijk gezegd ook van, al is het niet nieuw. Waar gaat de wereld naartoe. Kan je je ook voorstellen dat kinderen zwanger zijn op hun twaalf of zo. x)


    'Waar gaat de wereld naartoe'. < Je zegt net zelf dat het niet nieuw is. Mensen hadden vroeger ook al geslachtsdelen en de behoefte om die te bevredigen hoor. En what's the harm? Het is niet alsof masturbatie leidt tot een onbedwingbaar libido en daarmee verkrachting en tienerzwangerschap. In tegendeel zelfs.


    i put the fun in funeral

    IrishNialler schreef:
    (...) Ik bedoelde met natuurlijk, te doelen op dat het iets natuurlijks is zoals jij het zegt. =3. In mijn boek stond wel dat er bewust gemasturbeerd werd dus dan is het naar mijn idee wel als seks en niet als spelen maar dat kan ook zijn omdat ik het anders interpreteer dan jij.


    Toen ik het ontdekte, wist ik niks van seks of masturbatie af, in de jaren erna ook niet. Ik denk dat het geld voor heel veel kinderen.


    Your make-up is terrible

    Mij maakt het eigenlijk echt geen ene fuck uit op welke leeftijd (of dat je überhaupt) begint met masturberen. Ik hou me totaal niet met dat soort shit bezig, maar het is niet dat je er iemand mee pijn doet of zo. Vroeg met seks beginnen vind ik dan weer net iets anders, but oh well. (krul)

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 19:14 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    (Ging per ongeluk)

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 19:14 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it