• Sorry als dit verkeerd staat.
    Sorry als ik in jullie ogen straks een oude irritante zeikerd ben.:Y)

    Wat is dat toch met die O in de plaats van onze 0? Ik bedoel, als je het voor de serie The 1OO gebruikt kan ik nog volgen. Maar moet dat dan persé doorgetrokken worden in het alledaagse schrijven?:'D
    Ik vind dat dat eigenlijk best irritant is. Ben ik de enigste, en daarmee de persoon die niet tegen ''de jeugd van tegenwoordig'' kan, of zijn er meer mensen die zich eraan ergeren?
    En aan de mensen die het doen, waarom doen jullie dit? Puur uit nieuwsgierigheid, maar vinden jullie het bijvoorbeeld mooier staan dan onze oude geliefde nul?(:

    Groetjes
    Jarne

    Wat denken jullie van de O in de plaats van 0?

    29.0% (20 stemmen)
     
    Irritant.

    13.0% (9 stemmen)
     
    Storend.

    23.2% (16 stemmen)
     
    Geen mening.

    20.3% (14 stemmen)
     
    Ik gebruik het zelf, ik vind het wel leuk/mooi staan.

    14.5% (10 stemmen)
     
    Wel leuk, maar niet voor het formeel (internet)schrift.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik gebruik het bij een verhaal om mijn hoofdstukken te nummeren. Soms wil ik een wat anders dan de gewone 0 en ik vind het wel mooi ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het veel mooier staan, eigenlijk. Maar dan ook alleen op Quizlet, als ik iemand zou moeten mailen buiten Q doe ik wel gewoon een 0.


    wat was dit ookalweer

    Flashing schreef:
    Ik vind het ook vreselijk vervelend, maar mensen moeten het zelf maar weten, het schrikt mij alleen maar af ;'D

    Dit.
    Ik vind het echt verschrikkelijk en sla verhalen of whatever die het hebben met liefde over.

    Ik vind het zelf ook vervelend. Ik kan het niet nog ergens verdragen in titels als er bijvoorbeeld OO1 staat, maar in de tekst zou ik toch wel koekeloere worden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Takeru schreef:
    (...)
    Dit.
    Ik vind het echt verschrikkelijk en sla verhalen of whatever die het hebben met liefde over.


    Dat vind ik ook wel erg... overdreven en aanstellerig. Een heel verhaal overslaan omdat ze een O in plaats van een 0 gebruiken in de titel? Nou ja, dat moet jij weten, jij mist het, haha.


    Your make-up is terrible

    Square schreef:
    Als mensen een O willen gebruiken als 0, moeten ze dat wat mij betreft vooral doen. Het is een stilistische keuze en daar is op zich niets mis mee. Er zijn immers ook zat lettertypes waarin je de twee niet uit elkaar zou kunnen houden. ^^

    Op een site als Q zal het vervangen van een teken door een bijna identiek teken niet voor verwarring of problemen zorgen. Andere mensen kunnen dat lelijk vinden, maar het is net zoiets als de keuze voor een template, of het gebruiken van enkele of dubbele aanhalingstekens. Ik snap de recente irritatie over specifiek deze ene trend niet helemaal, eigenlijk.


    Mja, het viel me gewoon op.:')

    Ik zou er trouwens ook geen verhaal voor overslaan hoor.


    Queer zijn is gewoon alles

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook wel erg... overdreven en aanstellerig. Een heel verhaal overslaan omdat ze een O in plaats van een 0 gebruiken in de titel? Nou ja, dat moet jij weten, jij mist het, haha.

    Ik heb het niet alleen over de titels, maar ik heb ook genoeg verhalen gezien waar ze in het hoofdstuk gebruikt werden. "Het is vandaag O6-O2-2OO9, en ik ga naar..." bijvoorbeeld. Dat vind ik irritant.
    Een verhaal met O ipv 0 in het verhaal zal echt niet zo goed zijn, dus zal ik niet zoveel bijzonders missen. (':

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 11:47 ]

    Aire schreef:
    Ik heb op geen mening gestemd, omdat ik er niks van merk. :')


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    In titels vind ik het wel prima, maar in een langere tekst houd ik er niet echt van. In mijn hoofd klinkt het nog steeds als een O. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Takeru schreef:
    (...)
    Ik heb het niet alleen over de titels, maar ik heb ook genoeg verhalen gezien waar ze in het hoofdstuk gebruikt werden. "Het is vandaag O6-O2-2OO9, en ik ga naar..." bijvoorbeeld. Dat vind ik irritant.
    Een verhaal met O ipv 0 in het verhaal zal echt niet zo goed zijn, dus zal ik niet zoveel bijzonders missen. (':


    Dus omdat iemand een O mooier vindt dan een 0, kunnen ze opeens niet meer goed schrijven? Dat vind ik eerlijk gezegd een vooroordeel dat nergens op slaat. Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen heel goed kunnen schrijven en toch gebruik maken van een O. Het is een kwestie van opmaak, en daar kun je de schrijfstijl en het talent van iemand niet op afrekenen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Rhaella schreef:
    (...)

    Dus omdat iemand een O mooier vindt dan een 0, kunnen ze opeens niet meer goed schrijven? Dat vind ik eerlijk gezegd een vooroordeel dat nergens op slaat. Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen heel goed kunnen schrijven en toch gebruik maken van een O. Het is een kwestie van opmaak, en daar kun je de schrijfstijl en het talent van iemand niet op afrekenen.


    Precies, hoe kortzichtig is dat?


    Your make-up is terrible

    Rhaella schreef:
    (...)

    Dus omdat iemand een O mooier vindt dan een 0, kunnen ze opeens niet meer goed schrijven? Dat vind ik eerlijk gezegd een vooroordeel dat nergens op slaat. Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen heel goed kunnen schrijven en toch gebruik maken van een O. Het is een kwestie van opmaak, en daar kun je de schrijfstijl en het talent van iemand niet op afrekenen.

    Dan wil ik wel eens een goed verhaal zien waar O gebruikt wordt. Die heb ik tot nu toe nog niet gevonden.

    En ik maak zelf wel uit of ik O leijk vind of niet (':

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 12:41 ]

    En we pakken de popcorn er even bij. Iemand ook een handje?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ^Kinderachtig

    Takeru schreef:
    (...)
    Dan wil ik wel eens een goed verhaal zien waar O gebruikt wordt. Die heb ik tot nu toe nog niet gevonden.

    En ik maak zelf wel uit of ik O leijk vind of niet (':


    Het gaat er niet om of je het mooi of lelijk vindt. Het gaat erom dat je een verhaal niet kan beoordelen op een opmaakvoorkeur, net zoals dat je een boek niet beoordeelt op de kaft. Dat is inderdaad gewoon nogal kortzichtig.


    i put the fun in funeral

    Bij titels en bij hoofdstuk titels vind ik het minder erg dan in een hoofdstuk. Het is en blijft een letter voor mij en in mijn ogen kan je een cijfer niet vervangen met een letter. Dus ik zou het zelf niet doen tenzij mijn toetsenbord kapot is en dat de enige mogelijkheid is om duidelijk te maken dat een nul hoort te zijn.

    Maar dat is ieders eigen keuze en als mensen dat mooier vinden, dan is het hun goed recht om een O te gebruiken. Ik zal er geen verhaal voor overslaan, er zijn belangrijke kenmerken die voor mijbepalen of het een goed verhaal is of niet.[/blue]


    Physics is awesome