• Sorry als dit verkeerd staat.
    Sorry als ik in jullie ogen straks een oude irritante zeikerd ben.:Y)

    Wat is dat toch met die O in de plaats van onze 0? Ik bedoel, als je het voor de serie The 1OO gebruikt kan ik nog volgen. Maar moet dat dan persé doorgetrokken worden in het alledaagse schrijven?:'D
    Ik vind dat dat eigenlijk best irritant is. Ben ik de enigste, en daarmee de persoon die niet tegen ''de jeugd van tegenwoordig'' kan, of zijn er meer mensen die zich eraan ergeren?
    En aan de mensen die het doen, waarom doen jullie dit? Puur uit nieuwsgierigheid, maar vinden jullie het bijvoorbeeld mooier staan dan onze oude geliefde nul?(:

    Groetjes
    Jarne

    Wat denken jullie van de O in de plaats van 0?

    29.0% (20 stemmen)
     
    Irritant.

    13.0% (9 stemmen)
     
    Storend.

    23.2% (16 stemmen)
     
    Geen mening.

    20.3% (14 stemmen)
     
    Ik gebruik het zelf, ik vind het wel leuk/mooi staan.

    14.5% (10 stemmen)
     
    Wel leuk, maar niet voor het formeel (internet)schrift.


    Queer zijn is gewoon alles

    Of jij moet de lol van dingen eens inzien (cat)
    Je hebt wel de pik op me heb ik gemerkt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flashing schreef:
    Of jij moet de lol van dingen eens inzien (cat)
    Je hebt wel de pik op me heb ik gemerkt.


    Ik vind het altijd vervelend als mensen met hun popcorn reacties onnodig gaan stangen en of jij het nou was of Rutger kan me wat dat betreft behoorlijk weinig schelen. Je moet ook inzien dat dit het internet is en je jezelf er niet gelukkiger mee maakt om reacties altijd als persoonlijk op te vatten.


    i put the fun in funeral

    Jesus, wat een drama weer...


    16 - 09 - '17

    Wordt er nu echt zo moeilijk gedaan of iemand een O of een 0 gebruikt?
    Hahaha, dit vind ik wel grappig xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik merkte het ook op in forumgames waarbij je moet optellen enz. Zelf gebruik ik altijd gewoon de nul, en de 'O' alleen als het om de letter gaat. Ik vond het ook een beetje raar dat mensen de '0' vervangen door een 'O' en zou liever hebben dat iedereen gewoon de nul gebruikt. Ik heb er niets op tegen als iemand de 'O' gebruikt, maar snap niet waarom ze dat doen. Omdat het mooier is, vind ik ook maar ene rare reden maar dat kan.
    Het belangrijkst vind ik, als het maar niet verwarrend wordt. Als je een opsomming gaat maken bv. in de vorm van A01, A02, ... Dan is het wel verwarrend als je AO1, en AO2, gaat gebruiken.. Dan kom je ineens bij OO3, en dan zorgt dat even voor verwarring. :'P (Want lees je dat als 003, O03, OO3 of 0O3?)

    Nogmaals, ik heb er niets op tegen wie een 'O' ipv de nul gebruikt als je erop let dat het niet voor verwarring zorgt. Zelf vind ik de '0' gewoon beter, omdat ja.. dat de nul per definitie is. En omdat de '0' even breed is als alle andere getallen, en dit ook voor de 'O' die even breed is als andere hoofdletters. :'D


    Ik wil een tuin vol egels

    FoxAngel schreef:
    Ik merkte het ook op in forumgames waarbij je moet optellen enz. Zelf gebruik ik altijd gewoon de nul, en de 'O' alleen als het om de letter gaat. Ik vond het ook een beetje raar dat mensen de '0' vervangen door een 'O' en zou liever hebben dat iedereen gewoon de nul gebruikt. Ik heb er niets op tegen als iemand de 'O' gebruikt, maar snap niet waarom ze dat doen. Omdat het mooier is, vind ik ook maar ene rare reden maar dat kan.
    Het belangrijkst vind ik, als het maar niet verwarrend wordt. Als je een opsomming gaat maken bv. in de vorm van A01, A02, ... Dan is het wel verwarrend als je AO1, en AO2, gaat gebruiken.. Dan kom je ineens bij OO3, en dan zorgt dat even voor verwarring. :'P (Want lees je dat als 003, O03, OO3 of 0O3?)

    Nogmaals, ik heb er niets op tegen wie een 'O' ipv de nul gebruikt als je erop let dat het niet voor verwarring zorgt. Zelf vind ik de '0' gewoon beter, omdat ja.. dat de nul per definitie is. En omdat de '0' even breed is als alle andere getallen, en dit ook voor de 'O' die even breed is als andere hoofdletters. :'D


    Volgens mij wordt dat gedaan omdat je niet twee keer dezelfde post kan posten. Dus als je een keertje 10 gebruikt, kan je dat de volgende keer niet doen en dan moet je iets aan je post veranderen, dus 1O is dan een best logische keuze, haha.


    Your make-up is terrible

    Takeru schreef:
    (...)
    Ik heb het niet alleen over de titels, maar ik heb ook genoeg verhalen gezien waar ze in het hoofdstuk gebruikt werden. "Het is vandaag O6-O2-2OO9, en ik ga naar..." bijvoorbeeld. Dat vind ik irritant.
    Een verhaal met O ipv 0 in het verhaal zal echt niet zo goed zijn, dus zal ik niet zoveel bijzonders missen. (':


    Dus als in een bestseller nul met O geschreven werd in plaats van 0, dan was het een slecht boek geweest? Oké dan :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Assassin schreef:
    (...)

    Volgens mij wordt dat gedaan omdat je niet twee keer dezelfde post kan posten. Dus als je een keertje 10 gebruikt, kan je dat de volgende keer niet doen en dan moet je iets aan je post veranderen, dus 1O is dan een best logische keuze, haha.

    Ik begrijp dit niet echt. Is er een algemene regel bij forumgames dat je niet nog eens bv. "8" mag zeggen als je dat al hebt gedaan voordat er werd "geboemd" of zo? :o


    Ik wil een tuin vol egels

    FoxAngel schreef:
    (...)
    Ik begrijp dit niet echt. Is er een algemene regel bij forumgames dat je niet nog eens bv. "8" mag zeggen als je dat al hebt gedaan voordat er werd "geboemd" of zo? :o


    Dat kan gewoon niet. Je kan niet twee keer in hetzelfde topic precies dezelfde post maken, dan geeft Quizlet de melding dat je die post al eens gepost hebt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat kan gewoon niet. Je kan niet twee keer in hetzelfde topic precies dezelfde post maken, dan geeft Quizlet de melding dat je die post al eens gepost hebt.

    Oh, heb ik nooit meegemaakt. Maar ik zie soms dubbelposts met exact dezelfde tekst?


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik gebruik het alleen bij hoofdstuknummeringen. Dus OO1, OO2, etc. De rest vind ik ook gewoon irritant :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    FoxAngel schreef:
    Ik merkte het ook op in forumgames waarbij je moet optellen enz. Zelf gebruik ik altijd gewoon de nul, en de 'O' alleen als het om de letter gaat. Ik vond het ook een beetje raar dat mensen de '0' vervangen door een 'O' en zou liever hebben dat iedereen gewoon de nul gebruikt. Ik heb er niets op tegen als iemand de 'O' gebruikt, maar snap niet waarom ze dat doen. Omdat het mooier is, vind ik ook maar ene rare reden maar dat kan.
    Het belangrijkst vind ik, als het maar niet verwarrend wordt. Als je een opsomming gaat maken bv. in de vorm van A01, A02, ... Dan is het wel verwarrend als je AO1, en AO2, gaat gebruiken.. Dan kom je ineens bij OO3, en dan zorgt dat even voor verwarring. :'P (Want lees je dat als 003, O03, OO3 of 0O3?)

    Nogmaals, ik heb er niets op tegen wie een 'O' ipv de nul gebruikt als je erop let dat het niet voor verwarring zorgt. Zelf vind ik de '0' gewoon beter, omdat ja.. dat de nul per definitie is. En omdat de '0' even breed is als alle andere getallen, en dit ook voor de 'O' die even breed is als andere hoofdletters. :'D


    AO1, AO2, AO3. Dat is verwarrend :'D
    Want AO3 is de afkorting voor Archive Of Our Own :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    FoxAngel schreef:
    (...)
    Oh, heb ik nooit meegemaakt. Maar ik zie soms dubbelposts met exact dezelfde tekst?


    Dan doet Quizlet weer eens moeilijk en loopt het vast. En dan klik je dubbel op de "Plaats Reactie"-knop. En dan komt-ie wel twee keer.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Square schreef:
    Als mensen een O willen gebruiken als 0, moeten ze dat wat mij betreft vooral doen. Het is een stilistische keuze en daar is op zich niets mis mee. Er zijn immers ook zat lettertypes waarin je de twee niet uit elkaar zou kunnen houden. ^^

    Op een site als Q zal het vervangen van een teken door een bijna identiek teken niet voor verwarring of problemen zorgen. Andere mensen kunnen dat lelijk vinden, maar het is net zoiets als de keuze voor een template, of het gebruiken van enkele of dubbele aanhalingstekens. Ik snap de recente irritatie over specifiek deze ene trend niet helemaal, eigenlijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ... Hier was ik laatst nog over aan het bitchen. :'D Ik ben het 100% eens dat er veel nuttigere dingen zijn om je druk over te maken, maar ik vind het ook irritant ja.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."