• Topic 5!

    Het idee
    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.

    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal doorblijft gaan.
    Verwante topics

    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van Lenin
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Michelle Rosanna Lockwood – Jente, slavin van Glenn[/s]
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Rose
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Damon

    Zwadderich
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Damon Hall [VB] - Lene, meester van Zoë
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Michelle
    Jack Leaf [VB] – Alicia , meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Alaine
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    -

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi


    Leraren
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 21:02 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Asalour knikte en liep naar haar hutkoffer om haar spullen te pakken. Haar boek, Toverdranken voor gevorderden was gloednieuw en ze had hem, net zoals al haar boeken, beschermd met een anti-uitlekspreuk zodat hij niet vatbaar was voor spetters uit haar toverketel en een bezwering waardoor hij niet kon scheuren. Ze waren erg duur en haar ouders verdienden niet bijster veel doordat ze beiden halfbloed waren/ Daarom wilde Asalour ze nog een beetje fatsoenlijk kunnen verkopen.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 17:40 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Na de les toverdranken liep Van naar de Kamer van Hoge Nood. Onder zijn Onzichtbaarheidsmantel liep hij drie keer langs de muur op de zevende verdieping voor deze een eenvoudige deur toonde waar hij snel doorheen glipte voor hij hem weer achter zich sloot.
    Banshee zat op een van de tafels in de grote ruimte met boekenkasten . Haar ogen gleden over een pagina van zo’n ontzettend oud boek dat de kaft al van het bindsel had losgelaten. Van was nog helemaal niet toegekomen aan het lezen van de vergeelde pagina’s maar nu lag hij opengeslagen onder Banshee’s voorpoten . Ze duwde voorzichtig een pagina om met haar voorpoot en keek niet op of om toen Van binnenkwam.
    Van wilde eigenlijk naar een van de comfortabele stoelen lopen en het haardvuur aansteken, maar iets in hem hield hem tegen. Hij kon het niet maken om te luieren terwijl Banshee hard werkte.
    Hij bleef even aarzelen en liep toen naar een van de kasten om het boek te pakken waar hij de laatste keer dat hij hier was in gelezen had. Het was een boek over het maken van kunstmatige lichamen en hoewel Van er van overtuigd was dat hij op het goede spoor was, begreep hij er maar weinig van.
    Hij liep even langs Banshee voor hij met het boek onder zijn arm naar zijn stoel zou gaan om verder te lezen. Hij had de pagina met een spreuk gemarkeerd, zodat hij gemakkelijk kon terugvinden.
    Het boek waar haar grote, blauwachtige ogen naar staarden, was een boek dat zich richtte op het brouwen van toverdranken voor gelegenheden waar Van nog nooit eerder in zijn leven bij stilgestaan had. Hij wist niet of Banshee het begreep, maar de instructies op de pagina naast de beschrijving van de werking van de drank waren zo ingewikkeld dat Van hoopte dat dit niet de ultieme oplossing voor hun probleem zou zijn.
    Banshees staart ging langzaam heen en weer en toen Van een hand naar haar pels uitstak, keek ze pas naar hem op. Ze leek verstoord en leek zijn aanraking allerminst te waarderen en Van liet haar maar weer los.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn slikte en liep voorzichtig naar Jack toe. De grassprieten kietelden haar voeten en ze knielde naast hem neer, haar hoofd gebogen en haar ogen op de grond gericht.
    'U riep mij?'

    'Ja.'
    Jack keek amper naar haar en liet ook niet echt blijken dat ze er was.
    'Je gaat straks naar het kasteel en let op die rare kat van Van. Je schrijft op wat ze doet en bij wie ze veel is. Vanavond keer je terug naar mijn kamer en zorgt er voor dat er beddenpannen tussen mijn lakens zitten en dat je iets moois draagt.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn kromp even ineen en besloot niet op zijn laatste gebod in te gaan.
    'U weet dat ik niet kan schrijven.'

    'Dan onthoud je het maar,' bromde Jack. 'En nu hoef ik je niet te zien.' Ze begon hem te vervelen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn knikte en maakte dat ze wegkwam, waarna ze direct op zoek ging naar de kat.

    'Het is altijd bevredigend om te zien bloedverraders te zien vertrekken,' zei Lenin, terwijl hij zijn ogen sloot. 'Masseer eens wat harder? Je hoeft mijn voeten niet te aaien.'


    Omdat Van er niet was en Onyx niet wist wat ze moest doen, draalde ze een beetje op de gang rond in de hoop haar zuster tegen te komen.
    Asalour en Juanita vonden een plekje in het midden van het lokaal. Zonder iets te zeggen pakten ze hun spullen. De stoel voor hen was leeg en Juanita wist dat Blake daar altijd zat. Ze vroeg zich af wat er gebeurd was. Werd hij naar Azkaban gestuurd? Vermoord? Of mocht hij een slavenbestaan leiden?
    Amelie had nog geen rooster ontvangen en om die reden roosterde ze zich vandaag vrij. Ze gaf haar slavin aanwijzingen en pakte er toen een schrift bij om aantekeningen te maken voor het opzetten van een arena.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tegen etenstijd kwam van overeind uit de stoel waarin hij had zitten lezen. Hij had af en toe wat spreuken gemompeld of met zijn toverstok op de ketel gewezen waar een intussen traag borrelende toverdrank in zat. Hij wist niet of de drank ook daadwerkelijk zou helpen, maar de formules die Banshee die middag had opgezocht toen hij haar had gestoord, leken veelbelovend.
    'Kom je mee?' vroeg hij, maar Banshee negeerde hem. Van besloot haar scherpe nagels en tanden te trotseren en streek met zijn hand over haar kop en hals voor hij naar de deur van de Kamer van Hoge Nood liep. Ze maakte gelukkig enkel een gefrustreerd, blazend geluid als protest en liet hem ongedeerd vertrekken.
    Van ging er maar van uit dat ze er gewoon op gebrand was om weer mens te worden. Hij begreep het wel, want ze waren er beiden zeker van dat de oplossing nabij was. Nog even en dan kon hij haar weer echt in zijn armen sluiten...
    Op de gang kwam hij Jasmijn tegen. Hij wist deze keer meteen dat het Onyx niet was, omdat ze nogal schuchter om zich heen keek, terwijl haar zus juist trots was en niet terugdeinsde voor iedere volbloed tovenaar die ze tegenkwam. Van vond het nogal eigenaardig worden toen hij haar een verdieping lager weer zag en liep op haar af.
    'Wat ben je aan het doen?' vroeg hij achterdochtig.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn keek geschrokken op en deinsde achteruit.
    'Ik..ik..' stamelde ze, 'Ik zocht naar iemand.. Ik zocht naar Onyx..!'

    Van keek haar diep in de ogen. Ging ze nu huilen? Hij hoopte van niet.
    'Die is bezig met mijn kamer.' Althans dat was ze. Misschien was ze al klaar... Het was uren geleden sinds hij haar voor het laatst had gezien. 'Dacht je soms dat ze bij mij was?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn knikte.
    'Ik hoopte het.'

    Van zuchtte.
    'Weet Jack wat je aan het doen bent?' Van vermoedde van niet en trok haar mee in een nis achter een harnas, zodat niemand hen kon zien.
    'Zeg het me als hij je nig eens toetakelt, ja?' Hij wist niet wat hem bezielde, maar hij wilde Jack graag een hak zetten en bovendien had Jasmijn zo iets kwetsbaars over zich, dat hij niets anders kon doen dan haar proberen te beschermen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Nora liep aarzelend de leerlingenkamer van Zwadderich binnen. Ze hoopte dat haar meester niet te boos was door haar afwezigheid. Ze had in de keukens moeten helpen toen bleek dat enkele slaven die normaal de keuken bemanden het bezoek van de Heer van het Duister niet hadden overleefd. Tot haar opluchting trof ze hem alleen aan.
    "Kan ik iets voor u betekenen?"


    When time and life shook hands and said goodbye.

    'Dat hangt er vanaf,' antwoordde Juvenalis met een glimlach en hij stond op van de bank.
    'Ik heb vernomen dat je je keukendiensten goed uitgevoerd hebt. Zeer goed.'
    Hij glimlachte vriendelijk en wees toen op de deur van zijn slaapkamer.
    'Echter heb ik inderdaad nog enkele dingen die je voor mij zou kunnen doen. In ruil daarvoor zal ik, misschien, ook iets voor jou doen. Ga voor, ik wil geen pottenkijkers bij ons gesprek hebben.'