• Topic 5!

    Het idee
    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.

    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal doorblijft gaan.
    Verwante topics

    Personages:

    Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van Lenin
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Michelle Rosanna Lockwood – Jente, slavin van Glenn[/s]
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van Rose
    Zoë Gray – Fantasy0Girl, slavin van Damon

    Zwadderich
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Damon Hall [VB] - Lene, meester van Zoë
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Michelle
    Jack Leaf [VB] – Alicia , meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Alaine
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

    Griffoendor
    -

    Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi


    Leraren
    Schoolhoofd – Severus Sneep (M)
    Astronomie – Isis Oswald (V)
    Bezweringen – Sesamore Switch (M)
    Geschiedenis van de Toverkunst – Theodore Boterberg (M)
    Kruidenkunde – Ida Volos (V)
    Leer der Oude Runen – Aldred Wolkenveldt (M)
    Toverdranken – Hildebrand Slakhoorn (M)
    Transfiguratie – Daphne Roselier (V)
    Verzorging van Fabeldieren – Walter Vleeschhouwer (M)
    Verweer Tegen de Zwarte Kunsten – Abel Murray (M)
    Voorspellend Rekenen – Felix Gustáv (M)
    Zwarte Kunsten – Cain Blinker (M)

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 21:02 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Hoogst amusant,' antwoordde Lenin, denkend aan de huilende leerlingen die bij hun vrienden vandaan geplukt werden. 'Het aantal bloedverraders is weer geslonken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Juanita glimlachte triest terwijl ze de kikker aanpakte. 'Dank je.'
    De chocola vulde het holle gevoel in haar binnenste niet op. Ze keek even de kamer rond om te zien of er niemand anders was. Ze moest het van haar hart, maar het zou funest zijn als haar woorden de verkeerde oren bereikten.
    'Ik wil hier weg,' mompelde ze. 'Ik begin me steeds meer voor mijn tovenaarsbloed te schamen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx keerde terug naar Vans vertrek. Ze legde zijn boeken op zijn bureau en trok de sprei van zijn bed iets rechter. Haar blik dwaalde door het vertrek, op zoek naar iets dat ze kon schoonmaken. Alles zag er echter spik en span uit en ze wilde geen uitbrander krijgen omdat haar meester vond dat ze haar tijd beter anders had kunnen invullen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Asalour knikte.
    'Ik heb net iets heel doms gedaan,' mompelde ze en ze pakte ook een chocokikker voor zichzelf. Ze staarde een tijdje zwijgend naar de afbeelding op de verpakking zonder te zien wie het was. Ze spaarde ze eigenlijk allang niet meer.
    'Ik weet niet waarom ik er überhaupt aan begonnen ben,' vervolgde ze uiteindelijk en ze vertelde Juanita beschaamd over haar plan om Voldemort te vervloeken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jack knikte goedkeurend.
    'Juvenalis en ik hadden niet de behoefte het spektakel vanuit de Grote Zaal te bekijken,' liet hij weten. 'Bleek een goede zet te zijn, want we hebben er een nieuwe klasgenoot bij.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Juanita luisterde met grote ogen naar de bekentenis van haar vriendin. Ze was er sprakeloos van. Ze had het lef om Voldemort te vervloeken nooit achter haar vriendin gezocht. Blijkbaar zaten ze beiden al een tijdje in de knoop met de huidige gang van zaken, terwijl ze het niet eens van elkaar wisten.
    'Je hebt echt heel veel geluk gehad dat Juvenalis je uit de brand heeft geholpen!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lenin keek hem verbaasd aan. Het schooljaar was immers al een tijdje van start gegaan.
    'Wat voor klasgenoot?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Asalour knikte, maar tegelijkertijd was ze daar helemaal niet zeker van.
    'Hij deed het vast niet, omdat hij me aardig vond,' zei ze zacht. Ze streek nadenkend de rimpels uit Juanita's sprei. 'We hebben nooit echt een klik gehad en het lijkt sinds deze zomer alleen maar slechter te gaan... Straks neemt hij wraak op zijn eigen manier.'
    Ze had echt een probleem.



    Jack haalde zijn schouders op.
    'Een heks. Ze schijnt veel gereisd te hebben, omdat haar ouders voor het Ministerie werken.' Hij schudde zijn hoofd, omdat hij niet wilde dat Lenin zou denken dat het het waard was om veel met haar op te trekken. 'Ze is vreemd.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Van keek op haar neer. Ze jankte om niks. Hij hielp haar, maar dat leek niet voldoende. Of ze speelde spelletjes met hem.
    Hij moest toegeven dat de aanblik van haar betraande gezicht en ineengedoken houding wel medelijden opwekte.
    Hij richtte zijn stok op haar en trok haar met zijn vrije hand overeind. 'Je huilt al voor je geslagen wordt, kind. Ga je wassen!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jasmijn knikte vlug en draaide zich om, waarna ze haastig de keuken verliet om zich naar de badkamers te begeven.

    Van keek haar na en schudde zijn hoofd. Zelfs voor een slaaf was ze vreemd. Hij voegde zich bij de andere Zwadderaars op weg naar hun volgende les.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nou dat kan nooit erger zijn dan de kus van een dementor krijgen,' vond Juanita. 'Eerlijk gezegd heb ik helemaal niet het gevoel dat Juvenalis je zo vervelend vindt. Hij blijft je maar opzoeken. Misschien ziet hij wel wat in je.'
    Ze kon er niet om grinniken, want ze vertrouwde die jongen voor geen cent.


    Lenin knikte bijna onwaarneembaar. Het kon hem niet bijzonder veel boeien. Hij had andere dingen om over na te denken.
    'Ik ga naar mijn kamer, ik heb een tussenuur. Ik zie je wel weer.'
    Eenmaal op zijn kamer zakte hij op zijn bed neer. Zijn slaaf keek hem onwennig aan en hij leunde met zijn rug tegen de muur.
    'Doe mijn schoenen los en masseer mijn voeten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Asalour rilde.
    'Het zal hem berouwen wanneer hij dat ooit laat merken,' bromde ze. Ze keek op haar horloge. 'We hebben les en ewe kunnen maar beter niet te laat komen voor als de Heer precies onze les uitkiest om bij te wonen.'
    Eigenlijk wilde ze liever niet gaan. Misschien wist hij het alsnog van Vivians oom. Wat zou hij dan doen?
    Asalour had echter nooit eerder een les gemist en na haar afwezigheid tijdens de toespraak, durfde ze niet weer zonder toestemming ergens te zijn waar ze eigenlijk niet behoorde te zijn.



    Omdat Jack nog steeds niet wist waar hij nu les had en het hem ook niet heel veel kon schelen, ging hij naar de keukens, droeg de slaven op om Jasmijn naar hem toe te sturen wanneer ze haar zagen en liep naar buiten. Hij maakte een ommetje rond de kassen en bleef uiteindelijk bij het meer hangen. Er woei een briesje, maar de zon was fel. Hij liet zich in het gras aan de over zakken en keek ho de tentakels van de reuze inktvis loom wuifden op de wind.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Juanita wist dat Asalour gelijk had en ze kwam van haar bed af. Ze moesten zich vandaag zo voorbeeldig mogelijk gedragen.
    'We hebben toverdranken, toch?' zuchtte ze. Niet bepaald haar favoriete vak.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alaine knikte.
    'Natuurlijk,' zei ze met een glimlach en ze maakte zijn schoenen los, waarna ze zijn sokken uittrok, op de grond ging zitten en langzaam en zacht zijn voeten masseerde.
    'Heeft u een fijne morgen gehad?'