• Woooooh topic 35 alweer! *^* Het vorige topic had geen poll, maar ik hou van polls dus ik gooi er gewoon weer één in. Laten we totaal niet voorspelbaar mijn huidige obsessie als onderwerp nemen. Volgens mij kijken de meeste mensen Owari no Seraph, dus dat komt mooi uit, hehe. :3

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Undine (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- SleepyAsh (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace

    Dinsdag:
    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen Kumikyoku

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Vrijdag:
    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu
    Danmachi

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Owari no Seraph
    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Plastic Memories
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps


    GIFS GIFS WOOOH.
    Hmmm hoe bedoel je dit zijn alleen maar gifs van mijn ships?





    Rechtsboven: Owari no Seraph
    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsonder: Aldnoah.Zero
    Linksonder: Tokyo Ghoul


    Uhm, I'm sorry about the Tokyo Ghoul GIF. :'D

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 16:34 ]

    Goed goed goed goeeeeed, wie is je favoriete personage in de geweldige manga en anime Owari no Seraph? *^* (fuck, maar zes opties... Shiho, Mitsuba, minna, excusez-moi... Will include Krul because she's a freaking Queen, zowel letterlijk als figuurli

    31.3% (5 stemmen)
     
    Yuuichirou Hyakuya

    37.5% (6 stemmen)
     
    Mikaela Hyakuya

    18.8% (3 stemmen)
     
    Shinoa Hiiragi

    6.3% (1 stem)
     
    Yoichi Saotome

    0.0% (0 stemmen)
     
    Guren Ichinose

    6.3% (1 stem)
     
    Krul Tepes


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Ja, ik ben het met je eens hoor, deze episode was echt een achtbaan van emoties ofzo. ;w;
    En jajajaja die tranen, en ik denk dat het om al die dingen tegelijk was. Maar waarschijnlijk vooral dat eerste, ik denk dat dat toch het enige is waar hij op dat moment aan dacht. Ik bedoel, het hele gevecht was min of meer vergeten, totdat zijn vrienden werden aangevallen en Mika hem tegenhield. En dat was het moment waarop hij uit de controle schoot. :'D foeafhoeawjfael Yuuuuuuuuuuu. ;w;
    Ja nou ja, weet je, dat is het hem dus, dat doe je ook niet bij normale vrienden. ;w; Maar het is waarschijnlijk de angst om fans te verliezen als ze het door gaan zetten. Het kan zijn dat het alleen maar voor de fanservice voor fujoshi is. :'D En dat is gewoon crap, als dat zo is. Maar ja. Guhhh.


    Ik was eigenlijk best wel blij dat Mika's eerste instinct was dat Yuu daar weg moest, dat ze op een veiligere plek moesten praten en dat hij hem zo bruidstijl meenam, dat vond ik echt zo geweldig. En dat hij hem wilde knuffelen en zo, echt awesome. They give me so much feels. D: Yeah, dat is wel het meest logische inderdaad.
    Ulgh ik ga het echt haten als ze dat niet uitwerken enkel en alleen omdat ze misschien fans kunnen verliezen. Echt nee, en alleen fanservice ben ik ook niet voor. Ze geven ons beter Mikayuu of anders... (cat)


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Nou ja, het gaat wel een open einde zijn in de zin van dat het geen einde is... Maar ik hoop dat ze het gewoon op een goed moment afbreken.

    Oh, en dat is van Mondaiji-tachi! Of de lange titel Mondaij-tachi ga isekai kara kuru sou desu yo.
    Ken je No Game No Life? Daar heeft het een beetje van weg. Is een hele leuke anime om te kijken, maa niet BWAAH goed of zo, vond ik persoonlijk. Wel leuk tho. :3 En Izayoi is een cutie. Dat is die dude in de gif. :3


    Daar kan ik dan wel nog mee leven, zeker omdat er volgende week dan een special komt. ^^

    Oe, die ga ik dan deze week maar eens opzoeken. ^^
    Nee, No Game No Life ken ik niet, maar die kan ik ook nog opzoeken, haha.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik heb net Ao Haru Ride live action gekeken. :
    Gewoon zo awesome heel goed acteer werk , perfect aansluiten op de manga en anime.
    Moest een paar keer bijna huilen zo mooi was het. Verder bleef ik Futaba en Kou Shippen tot het einde zoals ik had bij de manga en de anime.Ook al vond ik het zo sneu voor Kikuchi . Verder is het verhaal zo goed na gemaakt in de live action dat ik verliefd werd op de drama style en de acteurs alles paste perfect bij elkaar en sloot goed aan op de manga.
    Ik raad deze live action film zeker aan vooral als je al heb genoten van de anime/manga van Ao haru ride!


    Acteurs en acteer werk: 10
    Uitwerking van drama gebaseerd op de manga : 10
    Muziek: 10
    Totaal beoordeling: 10



    Echt fan geworden van de acteur die Kikuchi-kun speelt (Chiba Yudai ). Hij speelt ook Honey-Senpai in Ouran live action. Misschien heb ik een kleine crush na ik hem weer zag spelen in Ao Haru Ride!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Tragically schreef:
    (...)

    Ik was eigenlijk best wel blij dat Mika's eerste instinct was dat Yuu daar weg moest, dat ze op een veiligere plek moesten praten en dat hij hem zo bruidstijl meenam, dat vond ik echt zo geweldig. En dat hij hem wilde knuffelen en zo, echt awesome. They give me so much feels. D: Yeah, dat is wel het meest logische inderdaad.
    Ulgh ik ga het echt haten als ze dat niet uitwerken enkel en alleen omdat ze misschien fans kunnen verliezen. Echt nee, en alleen fanservice ben ik ook niet voor. Ze geven ons beter Mikayuu of anders... (cat)


    EFOAEFHADOFJ ja ja ja I know right. ;w; Ik fangirlde zo erg toen hij hem oppakte, en daarna weer toen hij hem knuffelde uueohgeaogja. Ik was best wel bang dat ze dat niet zouden animeren ofzo, geen idee waarom. Maar gelukkig hebben ze het wel gedaan. ;w;
    En ik ben het helemaal met je eens... Ik ben ook echt heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren. plsmikayuupls


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hoe doe je trouwens die gifjes zo mooi langs en onder elkaar zetten precies zo als in de intro post? 8D


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Hoe doe je trouwens die gifjes zo mooi langs en onder elkaar zetten precies zo als in de intro post? 8D


    Klooien met links en rechts uitlijnen. x] Het beste werkt het als je [ right ] IMAGE [ / right ] [ left ] IMAGE [ / left ] doet. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Klooien met links en rechts uitlijnen. x] Het beste werkt het als je [ right ] IMAGE [ / right ] [ left ] IMAGE [ / left ] doet. :3
    Lukt dat bij jullie ook gewoon op je profiel? D:


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)Lukt dat bij jullie ook gewoon op je profiel? D:


    Soms wel en soms niet... Ligt op de één of andere manier aan de plaatjes en de grootte etc. @,@ Als ik bijvoorbeeld tekst naast plaatjes wil hebben moet ik constant rotzooien met waar ik de zin afbreek enzo, anders doet hij het niet. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ASDFGHJKLL DIDI JOUW FOTO *O* Straks mag ik m'n username weer veranderen en heb t perfecte idee *^* Maar laat ik dan maar uit voorzorg niet zeggen dat ik in gedachten heb, want om de een of andere reden lijkt daar een vloek op te liggen XD Het lukt mij trouwens echt nooit om mijn profiel écht mooi te maken :'D


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Meruem ~> Sugawara




    Suga,
    Suga everywhere :3


    [ bericht aangepast op 17 juni 2015 - 23:37 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Currently Watching or playing




    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 16:57 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hanako!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Hanako!


    Jaaa ! :D
    Ze blijft zo ontzettend cute
    Ik moet echt in de vakantie weer Katawa spelen en op haar route komen :d
    Nog katawa shoujo gifs!! :D


















    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rivaille schreef:
    (...)
    Lukt dat bij jullie ook gewoon op je profiel? D:

    Je kunt ook met [ columns] werken, dat is net iets gemakkelijker.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Taka schreef:
    (...)

    Jaaa ! :D
    Ze blijft zo ontzettend cute
    Ik moet echt in de vakantie weer Katawa spelen en op haar route komen :d
    Nog katawa shoujo gifs!! :D


















    Doe doe doe! Hanako is zo geweldig ;o! Die laatste tho van Kenji :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you