• Woooooh topic 35 alweer! *^* Het vorige topic had geen poll, maar ik hou van polls dus ik gooi er gewoon weer één in. Laten we totaal niet voorspelbaar mijn huidige obsessie als onderwerp nemen. Volgens mij kijken de meeste mensen Owari no Seraph, dus dat komt mooi uit, hehe. :3

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Undine (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- SleepyAsh (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace

    Dinsdag:
    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen Kumikyoku

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Vrijdag:
    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu
    Danmachi

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Owari no Seraph
    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Plastic Memories
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps


    GIFS GIFS WOOOH.
    Hmmm hoe bedoel je dit zijn alleen maar gifs van mijn ships?





    Rechtsboven: Owari no Seraph
    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsonder: Aldnoah.Zero
    Linksonder: Tokyo Ghoul


    Uhm, I'm sorry about the Tokyo Ghoul GIF. :'D

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 16:34 ]

    Goed goed goed goeeeeed, wie is je favoriete personage in de geweldige manga en anime Owari no Seraph? *^* (fuck, maar zes opties... Shiho, Mitsuba, minna, excusez-moi... Will include Krul because she's a freaking Queen, zowel letterlijk als figuurli

    31.3% (5 stemmen)
     
    Yuuichirou Hyakuya

    37.5% (6 stemmen)
     
    Mikaela Hyakuya

    18.8% (3 stemmen)
     
    Shinoa Hiiragi

    6.3% (1 stem)
     
    Yoichi Saotome

    0.0% (0 stemmen)
     
    Guren Ichinose

    6.3% (1 stem)
     
    Krul Tepes


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    (...)
    Doe doe doe! Hanako is zo geweldig ;o! Die laatste tho van Kenji :')


    Hehe, Hanako is echt zo'n schattig :)
    En haar verhaal lijkt me ook zo awesome :d
    Oeh Oeh, ik ga haar zo proberen te tekenen :)
    Heheh, jaa geloof me, als ik whiskey drink nu, ik ga aan Kenji denken xd
    Alleen al door die afbeelding xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Hehe, Hanako is echt zo'n schattig :)
    En haar verhaal lijkt me ook zo awesome :d
    Oeh Oeh, ik ga haar zo proberen te tekenen :)
    Heheh, jaa geloof me, als ik whiskey drink nu, ik ga aan Kenji denken xd
    Alleen al door die afbeelding xd

    Dat whiskey ga ik vergeten, maar ik zal nooit meer hetzelfde denken als iemand me ooit uitnodig om op het dak van een school te komen.. (niet dat dat ooit gebeurd is ofzo :'))


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Dat whiskey ga ik vergeten, maar ik zal nooit meer hetzelfde denken als iemand me ooit uitnodig om op het dak van een school te komen.. (niet dat dat ooit gebeurd is ofzo :'))


    Hahaha xd
    Jaa, pas op met mensen die je uitnodigen naaar het dak te gaan xd
    Echt fucking Kenji xd I trust that dude xd Hoewel hij daar niet alle reden toe had xd
    Wie komt er nou in de douche om geld vragen voor een pizza zonder de pizza te delen? xd
    Hahaha ohh je moet dit zien! xd
    Het is echt geniaal xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Hahaha xd
    Jaa, pas op met mensen die je uitnodigen naaar het dak te gaan xd
    Echt fucking Kenji xd I trust that dude xd Hoewel hij daar niet alle reden toe had xd
    Wie komt er nou in de douche om geld vragen voor een pizza zonder de pizza te delen? xd
    Hahaha ohh je moet dit zien! xd
    Het is echt geniaal xd



    Je vergat er bij te vertellen dat hij naakt die douche in kwam :')
    Vervolgens doet hij heel krenterig om terug te betalen terwijl hij gewoon vet veel geld heeft :')

    Haha dat filmpje XD. Knap dat hij iets kan maken tho, met zijn praktisch blindheid.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)

    Je vergat er bij te vertellen dat hij naakt die douche in kwam :')
    Vervolgens doet hij heel krenterig om terug te betalen terwijl hij gewoon vet veel geld heeft :')

    Haha dat filmpje XD. Knap dat hij iets kan maken tho, met zijn praktisch blindheid.


    Hahaha ohh jaa xd echt erg xd
    hij had niet naakt die douche in hoeven lopen!! Dat was nergens voor nodig xd
    ahha xd jaa Kenji is krenterig behalve bij de picknick xd

    Hahaha jaaa dat filmpje geweldig xd ibdd knap hoe die dat doet xd maar het blijft Kenji xd die vind wel een manier om te krijgen wat die wilt xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Drama update :

    Kiki's delivery service live action Movie gekeken Het was eigenlijk best goed maar ook wat tegenvallend weet niet goed hoe ik het moet uit leggen. Het verhaal was wel goed uit gewerkt, maar de anime film versie vind ik persoonlijk veel beter. Ook als is Jiji wel heel goed in beeld gebracht als pratende kat. Alleen sommige Dingen waren er nep lijkend vond ik. Maar dit komt denk ook vanwege het fantasy genre wat best moeilijk te verwerken is in drama. Punt: 7.0

    Verder kijk ik i'm home en Orange Marmalade en nog twee andere maar die kijk ik maar zo nu en dan en moet ik nog steeds een afkijken bij Boy abd Girl is het probleem alleen dat ik bij de episodes via wiki steeds problemen heb met laden van se video. Tokyo Bandwagon is wel erg leuk alleen sommige dingen irriteren me een beetje.

    Net I'm home ep 9 gekeken het verhaal begin nu steeds duidelijker te worden en puzzelstukjes beginnen op hun plaats te vallen. Komende week komt de de vertaling van de laatste episode ben benieuwd hoe het afloopt ook al heeft de serie ook veel langdradig scène die saai zijn maar toch door het mistery genre blijf ik de serie volgen. Punt momenteel : 6,5 kan nog veranderen als laatste ep goed einde geeft.

    Orange Marmalade ep 7 moet ik nog kijken. Eerste 4 episode waren heel goed bij ep 5 komt er een verhaal switch deze loop ook wel goed maar het eerste verhaal vind ik beter. Punt tot nu toe : 8

    Wat Drama gifs:






    Drama's:
    Orange Marmalade live action (Serie) Koreaanse
    Ouran high school host club live action (Movie) Japanse
    Personal Taste (Serie) Koreaanse
    Coffee Prince (Serie) Koreaanse

    [ bericht aangepast op 20 juni 2015 - 19:21 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    ^ Hey, iemand die drama kijkt! Yesss. Orange Marmalade nog wel haha. Alleen niet spoileren pls, want ik heb tot nu toe alleen de eerste 2 gezien. ^^


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Owari no Seraph aflevering 12, eind seizoen 1 :

    Wauw, wat viel deze aflevering me tegen zeg. D: Ik vond hem eigenlijk best wel saai in vergelijking met de vorige aflevering. Zo keek ik de aflevering:


    Iets wat ik anders nooit doe, toch nog niet eerder gedaan bij de voorgaande afleveringen.
    Het enige interessante dat er gebeurde was dat Yu blij was dat Mika nog leeft; (He even cried about that ^^ ), Mika had ook gehuild (waarschijnlijk omdat hij Yu nog niet had kunnen redden D: ) en het moment op het einde dat ze allebei hun hoofd tegen het glas hielden:



    Oh en dat zou ik bijna vergeten: Dat moment dat ze allebei riepen dat ze elkaar zouden redden. Dat was zo lief ^^




    Also; ik denk dat de persoon die we niet gezien hebben op het eind, dat dat Shinoa d'r zus is, die eigenlijk niet dood is, maar wel gedacht wordt door iedereen. Dat zou pas een plottwist zijn. :3 - niet dat dat zo zal zijn, maar goed, zou wel leuk zijn ^^


    Seizoen 2 komt dus in oktober. ^^ (Is bevestigd want het kwam aan het einde van de aflevering).

    [ bericht aangepast op 21 juni 2015 - 12:19 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Owari no Seraph aflevering 12, eind seizoen 1 :
    Wauw, wat viel deze aflevering me tegen zeg. D: Ik vond hem eigenlijk best wel saai in vergelijking met de vorige aflevering. Zo keek ik de aflevering:


    Iets wat ik anders nooit doe, toch nog niet eerder gedaan bij de voorgaande afleveringen.
    Het enige interessante dat er gebeurde was dat Yu blij was dat Mika nog leeft; (He even cried about that ^^ ), Mika had ook gehuild (waarschijnlijk omdat hij Yu nog niet had kunnen redden D: ) en het moment op het einde dat ze allebei hun hoofd tegen het glas hielden:



    Oh en dat zou ik bijna vergeten: Dat moment dat ze allebei riepen dat ze elkaar zouden redden. Dat was zo lief ^^




    Also; ik denk dat de persoon die we niet gezien hebben op het eind, dat dat Shinoa d'r zus is, die eigenlijk niet dood is, maar wel gedacht wordt door iedereen. Dat zou pas een plottwist zijn. :3 - niet dat dat zo zal zijn, maar goed, zou wel leuk zijn ^^


    Seizoen 2 komt dus in oktober. ^^ (Is bevestigd want het kwam aan het einde van de aflevering).


    Dat snap ik wel ja. XD Maar het was wel nodig, imo, deze episode. Er zaten een heleboel belangrijke dingen in. Zoals Shinoa die dat lab gebeuren dinges binnen ging etc. Ik ben heeeeeeeel blij dat ze de I will certainly save you erin hebben gelaten EN ZE HEBBEN HET BETER GEMAAKT IN DE ANIME DOOR DAT MET HET RAAM TE DOEN DAT WAS ZO CUTE GAAAAH. @,@ Het huilen was in de manga wel veel cuter, btw. Dat was wel jammer meh. En in de manga zei Shinoa ook nog dat Mika tot op het laatst bij hem wilde blijven en hem niet wilden achterlaten etc, dat vond ik ook belangrijk, en ik baalde dat dat niet ind e anime kwam. >< 'Mika was worrying about you until the very end, but the vampires took him away with them.' Dat was wat ze zei. Important info, right? ;w;

    Ik denk dat de persoon Guren is. ;3

    EN YAAY VOOR SHINYA HE IS SO PRETTY. @,@ Ik hoop wel dat we meer van hem gaan zien in seizoen twee. :')


    Yep, oktober, klopt. Stiekem was dat al bevestigd vanaf het begin, hehe. ;3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Dat snap ik wel ja. XD Maar het was wel nodig, imo, deze episode. Er zaten een heleboel belangrijke dingen in. Zoals Shinoa die dat lab gebeuren dinges binnen ging etc. Ik ben heeeeeeeel blij dat ze de I will certainly save you erin hebben gelaten EN ZE HEBBEN HET BETER GEMAAKT IN DE ANIME DOOR DAT MET HET RAAM TE DOEN DAT WAS ZO CUTE GAAAAH. @,@ Het huilen was in de manga wel veel cuter, btw. Dat was wel jammer meh. En in de manga zei Shinoa ook nog dat Mika tot op het laatst bij hem wilde blijven en hem niet wilden achterlaten etc, dat vond ik ook belangrijk, en ik baalde dat dat niet ind e anime kwam. >< 'Mika was worrying about you until the very end, but the vampires took him away with them.' Dat was wat ze zei. Important info, right? ;w;

    Ik denk dat de persoon Guren is. ;3

    EN YAAY VOOR SHINYA HE IS SO PRETTY. @,@ Ik hoop wel dat we meer van hem gaan zien in seizoen twee. :')


    Yep, oktober, klopt. Stiekem was dat al bevestigd vanaf het begin, hehe. ;3


    Yeah, ik snapte wel dat het nodig is, daar niet van, maar ik vond het een beetje saai gebracht. ;x Oe, gelukkig maken ze sommige dingen wel beter dan ^^ Zijn er al veel Manga's hiervan? Veel delen bedoel ik? :x -lol misschien maak ik hier een uitzondering van en ga maar eens Manga's lezen, haha -. Yeah, volgens mij zei ze dat wel, maar ik weet het niet 100% zeker, dan zou ik de aflevering eigenlijk nog eens moeten terug kijken. Yeah, vind ik wel belangrijk ja.

    Hmm, zou ook kunnen. Gheghe, maar dan is die vampier eigenlijk een verrader? -ik weet zijn naam al niet meer...-
    Dit is Shinya toch?


    Ik denk het eigenlijk wel dat we hem meer gaan zien. ^^ Ik bedoel hij zit in een nog hogere rang dan Guren (als ik goed opgelet heb), dus ik denk dat ze wel wat meer gaan samen werken in het volgende seizoen ^^


    Gheghe beter, maar ik vind het altijd wel fijn om een dubbele bevestiging te krijgen qua release dates. ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik vond de laatste ep van Owari no Seraph wel genoeg goede informatie geven die nu dus duidelijk is. Ook had het nog steeds veel leuke en intresante scenes waardoor het leuk bleef te kijken ook wel fijn om een rustige ep te hebben na al die feels van vorige week.

    Wanneer je Yu en Shinoa samen zien na dat Yu wakker word uit zijn coma stand en hun scène geeft mee een echte ship boost. Verder vind ik die Mika scène waar hij die zwarte bloes aan heeft zo geweldig scène dat ik hem aan mijn favoriete en anime crush lijst kan toevoegen.


    Die Mika Quote waar hij zegt : I'm just a ugly Vampire. Ik vind het opzich een goede quote en een goed antwoord,
    Maar de beste scène is die YuxMika scène waar ze beide zeggen: I Will definitely Save you!.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yonggook schreef:
    ^ Hey, iemand die drama kijkt! Yesss. Orange Marmalade nog wel haha. Alleen niet spoileren pls, want ik heb tot nu toe alleen de eerste 2 gezien. ^^


    Jeej een andere drama kijker . Welke heb je al gezien ? In de begin post kun je mijn mydramalist terug vinden.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    (...)
    Jeej een andere drama kijker . Welke heb je al gezien ? In de begin post kun je mijn mydramalist terug vinden.

    Mijn MDL is dit: Morgue.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ook Owari afgekeken en ik vond t niet echt geweldig, wel een leuk verhaal en ga het zeker blijven volgen, maar het was gewoon niet goed geschreven imo.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Yonggook schreef:
    (...)
    Mijn MDL is dit: Morgue.


    Ik heb je een vv gestuurd.
    Je heb al best veel drama gezien nog aanraders voor mij ?


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise