• Woooooh topic 35 alweer! *^* Het vorige topic had geen poll, maar ik hou van polls dus ik gooi er gewoon weer één in. Laten we totaal niet voorspelbaar mijn huidige obsessie als onderwerp nemen. Volgens mij kijken de meeste mensen Owari no Seraph, dus dat komt mooi uit, hehe. :3

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Undine (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- SleepyAsh (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace

    Dinsdag:
    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen Kumikyoku

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Vrijdag:
    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu
    Danmachi

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Owari no Seraph
    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Plastic Memories
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps


    GIFS GIFS WOOOH.
    Hmmm hoe bedoel je dit zijn alleen maar gifs van mijn ships?





    Rechtsboven: Owari no Seraph
    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsonder: Aldnoah.Zero
    Linksonder: Tokyo Ghoul


    Uhm, I'm sorry about the Tokyo Ghoul GIF. :'D

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 16:34 ]

    Goed goed goed goeeeeed, wie is je favoriete personage in de geweldige manga en anime Owari no Seraph? *^* (fuck, maar zes opties... Shiho, Mitsuba, minna, excusez-moi... Will include Krul because she's a freaking Queen, zowel letterlijk als figuurli

    31.3% (5 stemmen)
     
    Yuuichirou Hyakuya

    37.5% (6 stemmen)
     
    Mikaela Hyakuya

    18.8% (3 stemmen)
     
    Shinoa Hiiragi

    6.3% (1 stem)
     
    Yoichi Saotome

    0.0% (0 stemmen)
     
    Guren Ichinose

    6.3% (1 stem)
     
    Krul Tepes


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yonggook schreef:
    (...)
    Mijn MDL is dit: Morgue.

    Ik heb je ook stiekem toegevoegd ;o
    Ik had je al als vriendje zie ik, haha


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ik heb je ook stiekem toegevoegd ;o
    Ik had je al als vriendje zie ik, haha

    Ja, een tijdje terug had ik jou toch toegevoegd. (:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Akari schreef:
    (...)
    Ik heb je een vv gestuurd.
    Je heb al best veel drama gezien nog aanraders voor mij ?

    Dat valt wel mee, vooral als je naar andere MDL'ers kijkt.
    In welke richting wil je dat ik voor je zoek? Als ik op mijn persoonlijke voorkeur af ga, dan zal ik Dr Frost, Angry Mom en Fated to Love You aanraden. Er zijn enkele dingen waar ik mijn vraagtekens bijzet, maar in het algemeen stelden ze mij niet teleur in ek geval.
    Pretty Boy en Blood vallen tegen, al vond ik de desbetreffende actrice in Boys Over Flowers geweldig.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yonggook schreef:
    (...)
    Ja, een tijdje terug had ik jou toch toegevoegd. (:

    Uhu! Dat herinner ik me nog! Was alleen stiekem vergeten dat jij het was ;$ Sorry!
    Maar ik zie dat je Hana Kimi heb gezien ;o Ik moet nog steeds 5 episodes zien Ghehe.
    Ook nog van Pinocchio een boel :')
    Heb wel laatste paar weken een paar films gezien en heb zo juist Deep Love uit gekeken ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Eigenlijk vind ik Owari no Seraph verrassend goed. Het daadwerkelijke plot moet nog echt aan de orde komen, want ze zijn wel een hoop aan het opbouwen en op het moment zie je nog maar 1 kant van het verhaal geloof ik, waardoor mensen het veel te snel gaan zien als iets slechts. Maar er zijn zoveel dingen waar je al aan kan zien hoeveel diepgang er inzit. Ook de personages vind ik goed uitgewerkt en de dialogen vind ik eigenlijk best sterk, hoewel ze soms iets wat soft zijn. Alleen het sluit wel echt goed aan op het verhaal. De eerste episode van Owari blijft wel een favoriet van mij, want die opening vind ik zo sterk geschreven en geeft de hoofdpersonages echt een enorm goed thema :) Jaa, ik ben erg benieuwd naar seizoen 2. Het is denk ik wel duidelijk dat de Owari meer is dan leuk ^^


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Sugawara schreef:
    Ook Owari afgekeken en ik vond t niet echt geweldig, wel een leuk verhaal en ga het zeker blijven volgen, maar het was gewoon niet goed geschreven imo.


    Stiekem wil ik nog steeds weten waarom je dat denkt hehe...
    Ik weet dat je me dat filmpje stuurde etc., maar ik snap nog steeds niet goed wat er nou precies niet goed aan is. Vooral als het aan de dialogen ligt, ik zie gewoon zelf niet waarom die niet goed geschreven zijn, en daarom ben ik daar gewoon heel benieuwd naar. Niet dat ik je wil aanvallen ofzo maar ik ben gewoon benieuwd waarom iemand iets wat ik helemaal geweldig vind niet goed vindt. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tragically schreef:
    (...)

    Yeah, ik snapte wel dat het nodig is, daar niet van, maar ik vond het een beetje saai gebracht. ;x Oe, gelukkig maken ze sommige dingen wel beter dan ^^ Zijn er al veel Manga's hiervan? Veel delen bedoel ik? :x -lol misschien maak ik hier een uitzondering van en ga maar eens Manga's lezen, haha -. Yeah, volgens mij zei ze dat wel, maar ik weet het niet 100% zeker, dan zou ik de aflevering eigenlijk nog eens moeten terug kijken. Yeah, vind ik wel belangrijk ja.

    Hmm, zou ook kunnen. Gheghe, maar dan is die vampier eigenlijk een verrader? -ik weet zijn naam al niet meer...-
    Dit is Shinya toch?


    Ik denk het eigenlijk wel dat we hem meer gaan zien. ^^ Ik bedoel hij zit in een nog hogere rang dan Guren (als ik goed opgelet heb), dus ik denk dat ze wel wat meer gaan samen werken in het volgende seizoen ^^


    Gheghe beter, maar ik vind het altijd wel fijn om een dubbele bevestiging te krijgen qua release dates. ^^


    Eigenlijk niet echt... Er zijn op dit moment 34 hoofdstukken, en we zijn ongeveer op de helft daarvan als je kijkt naar de anime. De anime ging dus heel langzaam als je kijkt naar het aantal chapters per episode, hehe. Maar het gaat wel een heel stuk verder dan waar de anime nu is.
    Toch vraag ik me echt heeeel erg af wat ze met seizoen twee gaan doen, want als ze op hetzelfde tempo verder gaan, kom je dus bij waar de manga nu is, en daar is het plot nog laaaang niet aan zijn einde. :'D Dus idk wat ze gaan doen, meh.

    Dan zijn ze in feite beiden verraders I guess... Not sure how to call it. x] En Ferid Bathory. :3
    Aye dat is Shinya! We zouden hem meer moeten gaan zien gaat het de manga volgen, maar ja, ik heb dus echt geen idee welke kant seizoen twee op gaat. ;w; Ik heb zelfs gehoord dat het volledig anders gaat worden dan de manga, maar van anderen hoor ik weer dat het de manga juist wel weer gaat volgen... So idk...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    Eigenlijk vind ik Owari no Seraph verrassend goed. Het daadwerkelijke plot moet nog echt aan de orde komen, want ze zijn wel een hoop aan het opbouwen en op het moment zie je nog maar 1 kant van het verhaal geloof ik, waardoor mensen het veel te snel gaan zien als iets slechts. Maar er zijn zoveel dingen waar je al aan kan zien hoeveel diepgang er inzit. Ook de personages vind ik goed uitgewerkt en de dialogen vind ik eigenlijk best sterk, hoewel ze soms iets wat soft zijn. Alleen het sluit wel echt goed aan op het verhaal. De eerste episode van Owari blijft wel een favoriet van mij, want die opening vind ik zo sterk geschreven en geeft de hoofdpersonages echt een enorm goed thema :) Jaa, ik ben erg benieuwd naar seizoen 2. Het is denk ik wel duidelijk dat de Owari meer is dan leuk ^^



    Jaaaa klopt, het is echt nog allemaal enorm veel opbouw. Pas vanaf episode 11 kreeg je een beetje een blik op waar het plot heengaat etc. :3
    Dus ja, wat ik net ook al zei in een spoiler tagg maar wat niet echt een spoiler is XD - ik ben vooral heel erg benieuwd wat ze nu in het tweede seizoen gaan doen, willen ze er echte een mooi einde aan maken...
    Want op dit moment is de manga echt volop bezig, maar nog lang niet aan het einde of zelfs op de helft enzo. Dus ja, ik hoop gewoon niet dat ze het verkloten in de anime. ;w;
    En same goes for me, ik heb de eerste episode inmiddels 4 of 5 keer gezien. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Stiekem wil ik nog steeds weten waarom je dat denkt hehe...
    Ik weet dat je me dat filmpje stuurde etc., maar ik snap nog steeds niet goed wat er nou precies niet goed aan is. Vooral als het aan de dialogen ligt, ik zie gewoon zelf niet waarom die niet goed geschreven zijn, en daarom ben ik daar gewoon heel benieuwd naar. Niet dat ik je wil aanvallen ofzo maar ik ben gewoon benieuwd waarom iemand iets wat ik helemaal geweldig vind niet goed vindt. :3


    Dat een serie goed is, of dat je een serie leuk vindt staat helemaal los van elkaar. Ik vind Owari heel erg leuk om naar te kijken, maar er zijn gewoon best wat dingen die ik zie, die gewoon niet kloppen. Ik geef een voorbeeld en ga daarna in op de dialogen.

    Het doden van de kinderen in aflevering 1, puur om het doden en om een bepaald shock effect op te roepen. Dat werkt gewoon niet (bij een groot gedeeltje van de mensen) als ze maar 10 minuten screentime hebben gehad, althans mij doet het dan niks (vooral omdat in de eerste 5 seconden van de serie er al miljoenen mensen dood gingen, maakt het ook niet uit dat er 5 random kids bijkomen in principe). Vervolgens ontsnapt Yu en komt er een random timeskip die er voor zorgt dat ze de 'moeilijke emotionele scène' kunnen overslaan.

    -> De schrijver dood de kinderen waarmee je net kennis hebt gemaakt om een shock effect te creeren en vervolgens gooien ze er een random timeskip in om de reactie van Yu niet te hoeven schrijven, dat ze inderdaad een hoop moeite bespaart.

    En over de dialogen: het gaat er om dat in principe niks een 'vraag' mag blijven. Alles wordt letterlijk naverteld in de dialogen, dingen die je heel logisch als gevolg kan trekken uit wat er daarvoor is gebeurd. Dat is gewoon niet zo heel sterk, misschien dat jij dat wel fijn vind, maar ik hou er niet van als alles voor wordt voorgekauwd en ik vind het ook geen uitdaging voor de schrijver.

    Al met al heb ik het idee gekregen dat de schrijver het niet al te moeilijk voor zichzelf wil maken en dat maakt t een beetje magertjes.

    Maar zoals ik dus al zei, kwaliteit en entertainment zijn dingen die heel goed los van elkaar kunnen staan.

    Het verhaal en de wereld is in principe erg leuk bedacht en er zitten ook hele goeie en mooie momenten in Owari, maar het had zooo veel beter kunnen zijn als er iets meer moeite in was gestoken.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2015 - 15:39 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Oh oh oh oh die versie van unravel is zo mooi. ;wwwww; Ik kan daar om huilen,echt. Zo awesome dat je die aan het leren bent bwaaaah. @,@ De zere vingers lijken me alleen iets minder ja. x]

    Okay dan zal ik tumblr eens goed in de gaten houden. *^* Niet dat ik dat normaal niet doe. :') Ik moet eigenlijk ook lenzen voor Shinoa aangezien ik blauwe ogen heb en zij bruin... Maar ugh, ik heb ze dus op sterkte -7 nodig en ik weet ook niet hoe mijn ogen reageren op zachte lenzen, want ik heb zelf harde. Dus ik ben een beetje bang om cosplay lenzen te gebruiken tbh. x]
    En die ga je zeker zien. *^* Omg I can't wait to cosplay her. WAIT WAIT JE VRIEND GAAT FERID COSPLAYEN OMFG IK WIL HET ZIEN PLEASE. XD
    Aldnoah.zero. Manga. Ik. Moet. Hebben. o____O
    Oh ja, in mijn hoofd is het ook zeker canon, hehehe. Genoeg tijd om canon te worden, want inderdaad, Inaho die hem bezoekt en 'save him from the chains of misery' of hoe waren de exacte woorden ook alweer. x]


    JAJAJA DIE LEES IK. Ik hou van die fic. XD Het zit mijn hart te breken tho op dit moment.
    Tbh heb ik altijd meer behoefte aan fluffy fluff. ;w; Ik kocht niet eens de 18+ mikayuu doujin die ik vond. Ik wil schattigheid en fluffyheid en 18+ heeft vaak zo'n lack aan logica en verhaal en en en alles guhh.
    Ik ben ook arm en ik moet geld overhouden voor mijn Shinoa cosplay. Japan wat doe je met me. Ik moet ook nog het official fanbook van Owari halen en HET TIJDSCHRIFT MET DIE FREAKING POSTER IK MOET HET HEBBEN. ;wwww;


    Woehoe late reactie. I'm a pro. Ik had de laatste dagen niet echt de puff om te reageren. Gewoon wat dingen aan mijn hoofd and yeah. :') Had niet veel zin in Q.
    Hij is ook prachtig maar hoe snel je moet gaan met vingers is idioot. :'D

    Haha. Ik heb zelf ook lenzen -draag nu mijn bril aangezien ik nu de definitie van luiheid aan het nadoen ben-. Maar er zijn sites die hun contact lenzen kunnen aanpassen naar jou sterkte. Ik zelf ga dat niet doen maar dat is omdat ik prima kan functioneren zonder bril. Alleen het erre kijken s wat minder maar het boet mij echt niks als ik Den Helder als Ten Onder lees. :')
    Je moet het niet doen als je het wil doen. Zelf ben ik niet zo ontzettend bang. Ik zal wel vragen aan mijn oogdokter of het kan. Of dat ik ze moet laten aanpassen.
    Yes, and yes he is going to cosplay Ferid. Ik heb het hem praktisch gedwongen aangezien ik Krul ga cosplayen. X] Moet blij zijn dat hij ontzettend meegaand was. zo van:
    'Bro do you want to cosplay somebody?'
    'Only if its a fabulous somebody sunshine.'
    'COSPLAY FERID.'
    'He's fabulous.'


    Haha, ik heb gewoon verschillende ships met verschillende soorten doujinshi's. Zo van: Komahina voor de 18+, Sansaka voor de fluff, Karmagisa uit de buurt blijven, Mikayuu nog onbekend, 8059 both because i'm trash, Orangebat is allebei en Miyusawa vooral story? :') -
    Op dit soort momenten ben ik blij dat ik niet in Japan zit want anders zou ik echt arm zijn. :'D

    OT:
    Wel deze week heeft mij kapot gemaakt. Matsui -de mangaka van Ansatsu- had een van mijn zonen opgefuckt. congrats you old fart. You did it. Never thought you could fuck a ikemen up. De anime van Ansatsu eindigde Ben integenstelling tot 99% van het fandom blij dat ze niet de fanservice chapter in hebben gedaan. Kuroko no Basuke had eindelijk het moment geanimeerd waarop ik al zo lang op wachtte. En Owari eindigde. Jeej.... *cries ugly in a corner*
    Moet zeggen dat ik deze week niet echt de tijd heb gehad maar ik ben begonnen aan Ballroom a Youkoso. -ik moet meer sport manga gaan lezen- en heb de originele anime gekeken waardoor we nu coffeeships hebben -het heeft mij kapot gemaakt op het einde- het was zo slecht dat het goed was. Kakumeiki Valvare of zoiets was de naam. Sorry ik ben slecht in het spellen van die naam. :') Nou ja het enige andere dat ik te melden heb is dat ik drama's laatst ben begonnen te kijken. Blijkbaar heb ik de gewoonte om te starten met een emotieloos hoofdpersonage. Tot nu toe heb ik twee series gekeken en een film die erg intresant was.

    Oké aangezien ik dus niet echt een idee heb wat ik wil kijken:
    Iemand die hier nog enige aanraders heeft? Zolang het geen hentai is kijk ik het. x]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Hunt schreef:
    (...)

    Woehoe late reactie. I'm a pro. Ik had de laatste dagen niet echt de puff om te reageren. Gewoon wat dingen aan mijn hoofd and yeah. :') Had niet veel zin in Q.
    Hij is ook prachtig maar hoe snel je moet gaan met vingers is idioot. :'D

    Haha. Ik heb zelf ook lenzen -draag nu mijn bril aangezien ik nu de definitie van luiheid aan het nadoen ben-. Maar er zijn sites die hun contact lenzen kunnen aanpassen naar jou sterkte. Ik zelf ga dat niet doen maar dat is omdat ik prima kan functioneren zonder bril. Alleen het erre kijken s wat minder maar het boet mij echt niks als ik Den Helder als Ten Onder lees. :')
    Je moet het niet doen als je het wil doen. Zelf ben ik niet zo ontzettend bang. Ik zal wel vragen aan mijn oogdokter of het kan. Of dat ik ze moet laten aanpassen.
    Yes, and yes he is going to cosplay Ferid. Ik heb het hem praktisch gedwongen aangezien ik Krul ga cosplayen. X] Moet blij zijn dat hij ontzettend meegaand was. zo van:
    'Bro do you want to cosplay somebody?'
    'Only if its a fabulous somebody sunshine.'
    'COSPLAY FERID.'
    'He's fabulous.'


    Haha, ik heb gewoon verschillende ships met verschillende soorten doujinshi's. Zo van: Komahina voor de 18+, Sansaka voor de fluff, Karmagisa uit de buurt blijven, Mikayuu nog onbekend, 8059 both because i'm trash, Orangebat is allebei en Miyusawa vooral story? :') -
    Op dit soort momenten ben ik blij dat ik niet in Japan zit want anders zou ik echt arm zijn. :'D

    OT:
    Wel deze week heeft mij kapot gemaakt. Matsui -de mangaka van Ansatsu- had een van mijn zonen opgefuckt. congrats you old fart. You did it. Never thought you could fuck a ikemen up. De anime van Ansatsu eindigde Ben integenstelling tot 99% van het fandom blij dat ze niet de fanservice chapter in hebben gedaan. Kuroko no Basuke had eindelijk het moment geanimeerd waarop ik al zo lang op wachtte. En Owari eindigde. Jeej.... *cries ugly in a corner*
    Moet zeggen dat ik deze week niet echt de tijd heb gehad maar ik ben begonnen aan Ballroom a Youkoso. -ik moet meer sport manga gaan lezen- en heb de originele anime gekeken waardoor we nu coffeeships hebben -het heeft mij kapot gemaakt op het einde- het was zo slecht dat het goed was. Kakumeiki Valvare of zoiets was de naam. Sorry ik ben slecht in het spellen van die naam. :') Nou ja het enige andere dat ik te melden heb is dat ik drama's laatst ben begonnen te kijken. Blijkbaar heb ik de gewoonte om te starten met een emotieloos hoofdpersonage. Tot nu toe heb ik twee series gekeken en een film die erg intresant was.

    Oké aangezien ik dus niet echt een idee heb wat ik wil kijken:
    Iemand die hier nog enige aanraders heeft? Zolang het geen hentai is kijk ik het. x]


    Clannad En Clannad Afterstory! :D



    Sorry :x las alleen je laatste paar zinnen :x

    [ bericht aangepast op 22 juni 2015 - 16:04 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Uhu! Dat herinner ik me nog! Was alleen stiekem vergeten dat jij het was ;$ Sorry!
    Maar ik zie dat je Hana Kimi heb gezien ;o Ik moet nog steeds 5 episodes zien Ghehe.
    Ook nog van Pinocchio een boel :')
    Heb wel laatste paar weken een paar films gezien en heb zo juist Deep Love uit gekeken ;o

    Haha, maakt niet uit. Ik had mijn username en pf ook veranderd.
    Yes, I've seen that drama, but tbh: it was average. Ik heb er een tijdje over gedaan voor ik alle episodes door ben gekomen.
    Aan Pinnochio ben ik wel eens begonnen, maar toentertijd was ik eveneens bezig met een andere en ik haal snel dingen door elkaar, so I stopped. De eerste paar spraken me wel aan though.
    Waar gaat Deep Love over?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @Syll : ik las dat je deep love hebt afgekeken de feels op het einde moet bjna weer huilen als ik er aan terug denk.
    @Yonggook: Bedankt voor aanraders ga ze eens opzoeken misschien zit er nog iets voor mij tussen. Zet ze is mijn ptw list.

    Ik heb net Show by Rock !! Af gerond zo kawaii en feels te gelijk de laatste Ep. Een idol,action,game anime. Punt:8


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Sugawara schreef:
    (...)

    Dat een serie goed is, of dat je een serie leuk vindt staat helemaal los van elkaar. Ik vind Owari heel erg leuk om naar te kijken, maar er zijn gewoon best wat dingen die ik zie, die gewoon niet kloppen. Ik geef een voorbeeld en ga daarna in op de dialogen.

    Het doden van de kinderen in aflevering 1, puur om het doden en om een bepaald shock effect op te roepen. Dat werkt gewoon niet (bij een groot gedeeltje van de mensen) als ze maar 10 minuten screentime hebben gehad, althans mij doet het dan niks (vooral omdat in de eerste 5 seconden van de serie er al miljoenen mensen dood gingen, maakt het ook niet uit dat er 5 random kids bijkomen in principe). Vervolgens ontsnapt Yu en komt er een random timeskip die er voor zorgt dat ze de 'moeilijke emotionele scène' kunnen overslaan.

    -> De schrijver dood de kinderen waarmee je net kennis hebt gemaakt om een shock effect te creeren en vervolgens gooien ze er een random timeskip in om de reactie van Yu niet te hoeven schrijven, dat ze inderdaad een hoop moeite bespaart.

    En over de dialogen: het gaat er om dat in principe niks een 'vraag' mag blijven. Alles wordt letterlijk naverteld in de dialogen, dingen die je heel logisch als gevolg kan trekken uit wat er daarvoor is gebeurd. Dat is gewoon niet zo heel sterk, misschien dat jij dat wel fijn vind, maar ik hou er niet van als alles voor wordt voorgekauwd en ik vind het ook geen uitdaging voor de schrijver.

    Al met al heb ik het idee gekregen dat de schrijver het niet al te moeilijk voor zichzelf wil maken en dat maakt t een beetje magertjes.

    Maar zoals ik dus al zei, kwaliteit en entertainment zijn dingen die heel goed los van elkaar kunnen staan.

    Het verhaal en de wereld is in principe erg leuk bedacht en er zitten ook hele goeie en mooie momenten in Owari, maar het had zooo veel beter kunnen zijn als er iets meer moeite in was gestoken.


    Oh ja, of course, maar ik vind het zowel goed als leuk. ^^ Toegegeven, het is lang niet zo goed als Pandora Hearts of Tsubasa Chronicles, maar het is zeker niet slecht.

    Wat betreft te eerste aflevering, ik denk niet zozeer dat het doel daar was om emotioneel te worden om de kinderen die doodgingen. Het doel was puur om het verleden van Yuu (en Mika) te laten zien. Het was om de band tussen Yuu en Mika te laten zien, en, het belangrijkste; het karakter van zowel Yuu als Mika neerzetten. Yuu: hoe hij later wordt, zijn wens voor wraak en dat dat zijn enige reden om te leven is, te verklaren. Zijn wantrouwen en tegelijkertijd hunkering naar het hebben van een familie. Mika: ook om hoe hij later wordt te verklaren; zijn eindeloze haat voor zichzelf om de fout die hij toen heeft gemaakt, die zijn hele familie het leven heeft gekost, en daarmee ook zijn wens om het laatste familielid wat over is, Yuu, koste wat kost te beschermen, omdat hij die fout nooit meer opnieuw kan maken.
    Dat het niet zo choquerend was voor jou (en meerdere mensen) kan ik enigszins begrijpen, al kan ik niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, aangezien ik er zelf wel emotioneel door werd. :') Maar al met al was dat het doel gewoon niet, denk ik. Meer een ding wat er (mogelijk, afhankelijk van de kijker) bijkomt.
    En om deze reden vond ik de eerste episode heel erg goed, omdat dit doel gewoon heel goed is bereikt. Ik vind echt niet dat je kan zeggen dat die kinderen vermoord werden puur voor het shock effect, want dat was echt niet wat er aan de hand was.
    Dat die timeskip snel was, okay, mee eens, maar ik vind niet dat Yuu's reactie niet geschreven is. Je zag wel degelijk wat er gebeurde. Yuu ging met Guren en de anderen mee zonder nadenken. Wat logisch is, want hij is net zijn hele familie verloren. Iemand steekt zijn hand naar je uit, en natuurlijk pak je die dan aan. Je hebt niets over, je bent alleen, bang en in de war.

    Hmm, ik krijg ook het idee dat je nu zegt dat er geen vraagtekens en onderliggende verborgen dingen zijn, maar dat is totaal niet waar. Ze zijn daar nog niet heel erg aan toegekomen in dit seizoen, maar in de laatste paar episodes zijn zeker wel dingen aangekaart die niet of nauwelijks worden uitgelegd en waar een hele hoop achter zit. Noem maar Yuu's out of control creepy vorm - dat is niet uitgelegd, en ja, daar zit heel wat achter waar je over kunt speculeren en nadenken. Dan heb je ook nog het zwart/wit goed/kwaad idee. Owari no Seraph gaat hier volledig tegenin en laat zien dat er geen goed/kwaad is en je de vampiers en mensen daar niet in kunt indelen. Ja, op het begin waren enkel de vampiers de kwaden, maar als je goed hebt gekeken, merk je wel dat ze beginnen te laten zien dat de mensen ook niet zo goed zijn als ze zelf denken/hopen/et cetera. En Yuu? Wat is Yuu's rol hierin? Is hij vampier, mens, of iets heel anders? En Mika, die zowel vampiers als mensen haat? Dat zijn een hoop dingen die niet gezegd worden maar wel aangehaald worden en 'achter' de dialogen liggen. Dus ik ben het er ook niet mee eens dat alles wordt uitgelegd in de dialogen en ik ben het er al helemaal niet mee eens dat het wordt voorgekauwd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hunt schreef:
    (...)

    Woehoe late reactie. I'm a pro. Ik had de laatste dagen niet echt de puff om te reageren. Gewoon wat dingen aan mijn hoofd and yeah. :') Had niet veel zin in Q.
    Hij is ook prachtig maar hoe snel je moet gaan met vingers is idioot. :'D

    Haha. Ik heb zelf ook lenzen -draag nu mijn bril aangezien ik nu de definitie van luiheid aan het nadoen ben-. Maar er zijn sites die hun contact lenzen kunnen aanpassen naar jou sterkte. Ik zelf ga dat niet doen maar dat is omdat ik prima kan functioneren zonder bril. Alleen het erre kijken s wat minder maar het boet mij echt niks als ik Den Helder als Ten Onder lees. :')
    Je moet het niet doen als je het wil doen. Zelf ben ik niet zo ontzettend bang. Ik zal wel vragen aan mijn oogdokter of het kan. Of dat ik ze moet laten aanpassen.
    Yes, and yes he is going to cosplay Ferid. Ik heb het hem praktisch gedwongen aangezien ik Krul ga cosplayen. X] Moet blij zijn dat hij ontzettend meegaand was. zo van:
    'Bro do you want to cosplay somebody?'
    'Only if its a fabulous somebody sunshine.'
    'COSPLAY FERID.'
    'He's fabulous.'


    Haha, ik heb gewoon verschillende ships met verschillende soorten doujinshi's. Zo van: Komahina voor de 18+, Sansaka voor de fluff, Karmagisa uit de buurt blijven, Mikayuu nog onbekend, 8059 both because i'm trash, Orangebat is allebei en Miyusawa vooral story? :') -
    Op dit soort momenten ben ik blij dat ik niet in Japan zit want anders zou ik echt arm zijn. :'D

    OT:
    Wel deze week heeft mij kapot gemaakt. Matsui -de mangaka van Ansatsu- had een van mijn zonen opgefuckt. congrats you old fart. You did it. Never thought you could fuck a ikemen up. De anime van Ansatsu eindigde Ben integenstelling tot 99% van het fandom blij dat ze niet de fanservice chapter in hebben gedaan. Kuroko no Basuke had eindelijk het moment geanimeerd waarop ik al zo lang op wachtte. En Owari eindigde. Jeej.... *cries ugly in a corner*
    Moet zeggen dat ik deze week niet echt de tijd heb gehad maar ik ben begonnen aan Ballroom a Youkoso. -ik moet meer sport manga gaan lezen- en heb de originele anime gekeken waardoor we nu coffeeships hebben -het heeft mij kapot gemaakt op het einde- het was zo slecht dat het goed was. Kakumeiki Valvare of zoiets was de naam. Sorry ik ben slecht in het spellen van die naam. :') Nou ja het enige andere dat ik te melden heb is dat ik drama's laatst ben begonnen te kijken. Blijkbaar heb ik de gewoonte om te starten met een emotieloos hoofdpersonage. Tot nu toe heb ik twee series gekeken en een film die erg intresant was.

    Oké aangezien ik dus niet echt een idee heb wat ik wil kijken:
    Iemand die hier nog enige aanraders heeft? Zolang het geen hentai is kijk ik het. x]


    Don't worry, I can wait. :3 Everything okay? :c

    Hehe, well done, Ferid is praktisch de definitie van fabulous. XD Oh god, ik wil het zien. Ik wil Ferid cosplayers. En dan wil ik ze slaan en knuffelen tegelijk. ;w; Oh hey, dat klinkt bekend. Ik geloof dat ik mijn zoveelste love/hate character gevonden heb. x]
    Mikayuu wil ik alleen maar fluff en angst van hebben. XD Echt, ugh. Smut is okay, maar dan moet het wel goed opgebouwd zijn en in combinatie met angst en fluff anders vind ik het een no. Had ik al eens verteld over die 18+ doujin waarin ze nog twee kindjes van 11-12 waren? ;w; Dat vind ik nou disturbing, meh. Ik kocht hem niet, ook al waren er maar twee Mikayuu doujins in totaal te koop. >< Don't wanna read that, nope.
    Orangebat is ook echt alles voor mij, ik ship het te erg. Het liefste die enorme fanfics als For Want of a Nail en In Carcere en Air, Fire, Water & Earth, waar gewoon alles in zit. *^* Ik ben te verwend daardoor, echt. Die fanfics zijn echt alles voor mij. x] Vreugdedansjes als ik een mailtje krijg dat er een nieuw chapter is gepost, altijd, en altijd zoveel woorden YOSH. *^* I love those writers, bless them.

    --

    Ansatsu heeft mij doodgemaakt, serieus. :'D En ik kon mezelf niet inhouden en heb de wikia doorgespit en nu wil ik de manga lezen. x] Nagisa is my precious son I need to protect him okay. Ik heb gedag gezegd aan Karma als mijn favoriete personage, hallo Nagisa. XD
    Kuroko no Basket maakte me ook dood. Misschien wel nog erger.
    AKASHI AKASHI AKASHI. @,@ GUUUUUH. En alles was awesome en Kuroko en Kagami OH FUCK KUROKO NIET HUILEN OEAFJEOAFJ IEDEREEN CHEERT VOOR SEIRIN WAAAAH FUCK MURASAKIBARA YOU TSUN AOMINE GODDAMNIT NIET JIJ OOK AL HUILEN STOP GO GO GO SEIRIN en en en MAAR AKASHIIIIIIIIIIIIII. < mijn reactie ongeveer. x] Volgens mij klopt de volgorde niet. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)