• Woooooh topic 35 alweer! *^* Het vorige topic had geen poll, maar ik hou van polls dus ik gooi er gewoon weer één in. Laten we totaal niet voorspelbaar mijn huidige obsessie als onderwerp nemen. Volgens mij kijken de meeste mensen Owari no Seraph, dus dat komt mooi uit, hehe. :3

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Undine (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- SleepyAsh (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace

    Dinsdag:
    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen Kumikyoku

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Vrijdag:
    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu
    Danmachi

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Owari no Seraph
    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Plastic Memories
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps


    GIFS GIFS WOOOH.
    Hmmm hoe bedoel je dit zijn alleen maar gifs van mijn ships?





    Rechtsboven: Owari no Seraph
    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsonder: Aldnoah.Zero
    Linksonder: Tokyo Ghoul


    Uhm, I'm sorry about the Tokyo Ghoul GIF. :'D

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 16:34 ]

    Goed goed goed goeeeeed, wie is je favoriete personage in de geweldige manga en anime Owari no Seraph? *^* (fuck, maar zes opties... Shiho, Mitsuba, minna, excusez-moi... Will include Krul because she's a freaking Queen, zowel letterlijk als figuurli

    31.3% (5 stemmen)
     
    Yuuichirou Hyakuya

    37.5% (6 stemmen)
     
    Mikaela Hyakuya

    18.8% (3 stemmen)
     
    Shinoa Hiiragi

    6.3% (1 stem)
     
    Yoichi Saotome

    0.0% (0 stemmen)
     
    Guren Ichinose

    6.3% (1 stem)
     
    Krul Tepes


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    Yoshino was ook leuk ;o
    Mahiro, Yoshino en Hakaze ;D Dan ander kind kon de pot op..
    Speciaal voor Tesla weer 2 contrast gifs :')



    Hoera! XD


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Yuuichirou schreef:
    (...)

    Don't worry, I can wait. :3 Everything okay? :c

    Hehe, well done, Ferid is praktisch de definitie van fabulous. XD Oh god, ik wil het zien. Ik wil Ferid cosplayers. En dan wil ik ze slaan en knuffelen tegelijk. ;w; Oh hey, dat klinkt bekend. Ik geloof dat ik mijn zoveelste love/hate character gevonden heb. x]
    Mikayuu wil ik alleen maar fluff en angst van hebben. XD Echt, ugh. Smut is okay, maar dan moet het wel goed opgebouwd zijn en in combinatie met angst en fluff anders vind ik het een no. Had ik al eens verteld over die 18+ doujin waarin ze nog twee kindjes van 11-12 waren? ;w; Dat vind ik nou disturbing, meh. Ik kocht hem niet, ook al waren er maar twee Mikayuu doujins in totaal te koop. >< Don't wanna read that, nope.
    Orangebat is ook echt alles voor mij, ik ship het te erg. Het liefste die enorme fanfics als For Want of a Nail en In Carcere en Air, Fire, Water & Earth, waar gewoon alles in zit. *^* Ik ben te verwend daardoor, echt. Die fanfics zijn echt alles voor mij. x] Vreugdedansjes als ik een mailtje krijg dat er een nieuw chapter is gepost, altijd, en altijd zoveel woorden YOSH. *^* I love those writers, bless them.

    --

    Ansatsu heeft mij doodgemaakt, serieus. :'D En ik kon mezelf niet inhouden en heb de wikia doorgespit en nu wil ik de manga lezen. x] Nagisa is my precious son I need to protect him okay. Ik heb gedag gezegd aan Karma als mijn favoriete personage, hallo Nagisa. XD
    Kuroko no Basket maakte me ook dood. Misschien wel nog erger.
    AKASHI AKASHI AKASHI. @,@ GUUUUUH. En alles was awesome en Kuroko en Kagami OH FUCK KUROKO NIET HUILEN OEAFJEOAFJ IEDEREEN CHEERT VOOR SEIRIN WAAAAH FUCK MURASAKIBARA YOU TSUN AOMINE GODDAMNIT NIET JIJ OOK AL HUILEN STOP GO GO GO SEIRIN en en en MAAR AKASHIIIIIIIIIIIIII. < mijn reactie ongeveer. x] Volgens mij klopt de volgorde niet. XD


    Mweh een beetje. Gewoon erg moe en voel me niet helemaal goed. Toetsweek en een verhuizing te gelijk hebben is niet goed voor mijn gezondheid. :')

    Ik kan je vertellen dat als die vriend en ik tegelijkertijd cosplayen en je zou ons zien dan zou je praktisch Krul om de 10 seconde Ferid zien slaan. :') En dan zie Krul hem daarna weer knuffelen. En het eindigt met dat ze op zijn rug zit. :') Dit is echt een letterlijke opsomming over onze relatie.
    Ik blijf echt uit de buurt van alle 18+ doujisnhi's als de personages er uit zien als kinderen -gelukkig heeft mijn sansaka ship alleen maar verhalen- en als ze in middle school zijn. Ik heb dus ook echt een taboe op Karmagisa fics die 18+ zijn. Het is best wel hilaries. Elke schrijver van andere ships maakt hun personages ouder. En ik bedoel ook echt elke ship chibahaya, maeiso, kargushuu en noem het op welke ship je wil. maar de karmagisa schrijvers maken ze gewoon niet ouder. ._. Nu moet ik zeggen dat ik een aantal mensen die ik volg grote karmagisa shippers zijn en niet echt er een probleem hebben. maar gewoon nee. Het is nog erger dan de shipping wars in Naruto en *kucht* dat zegt wat.

    De Ansatsu wikia is mijn beste vriend. Het verteld mij genoeg belangrijke dingen. JA GA DE MANGA LEZEN. Het is zo goed :') Het is echt een favoriet van mij. Ik bedoel maar. Elk personage krijgt development. Elk personage. Er is geen een personage dat geen development krijgt. En haha, ik hoop voor je dat je een stootkussen in de buurt heb want die ga je echt nodig hebben op een bepaald punt. als je zoveel om Nagisa geeft. Ik had er ook een nodig voor Itona. :') -my precious tentacle child. You looked so good in the latest chapter *.*-
    Thank you Didi, now I can't wait for 2016. ;_; WAAROM MOETEN WE NOG 100 JAAR WACHTEN ;_; Ik ben nu verdrietig. Ik wil zoveel dingen geanimeerd zien ;_;
    Haha ik was van: FINALLY FOR THE LOVE OF GOD. I WAITED THIS WHOLE SEASON FOR THIS MOMENT JESUS CHRIST. I WAITED A YEAR JUST TO SEE THIS SHIT ANIMATED. ;_; Now I can die in peace. *slowly died*

    Trouwens ik heb mijn MAL nu aardig geupdate -is dit wel een correct woord?-. Nog lang niet alles staat er op maar hij is aardig geupdate -ik weet niet het goede woord ugh-.

    OT: Thanks everyone ^.^ Ik ben op aanraden van die vriend van mij FUllmetal alchemist gaan kijken maar hoogstwaarschijnlijk ga ik na die serie Clannad kijken en dan de rest van jullie recs. ^.^

    Also, heb een heel erg belangrijke znt gif die ook 100% waar is :')


    Het is toegestaan om me bij de fujoshi trash te gooien. Ik zweer het.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    *Pakt myanimelist er ff bij voor hulp bij het uitleggen*

    Deep Love gaat over een meisje genaamd Ayu. Ze is 17 jaar oud en ze geloof niet in de toekomst of in geluk dat haar kon brengen.
    Ze verkoopt haar lichaam aan andere mensen om zo toch haar bestaan te krijgen. Ze komt een oud vrouwtje tegen die haar inneemt (of hoe je dat ook noemt) en Ayu begint dingen te leren. Niet alleen door het oude vrouwtje maar ook door haar vriendin Reina, het hondje Pao en door de jongen Yoshiyuki.

    Dat klinkt als een interessante anime, die zet ik op mijn list. Hopelijk is het ook goed uitgewerkt en blijft het niet oppervlakkig, maar zijn de dingen doordacht.

    Undine > Yonggook > Morticia.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Dat klinkt als een interessante anime, die zet ik op mijn list. Hopelijk is het ook goed uitgewerkt en blijft het niet oppervlakkig, maar zijn de dingen doordacht.

    Undine > Yonggook > Morticia.


    Wacht wacht
    Jij bent 22 o.o
    *Realiseert zich plotseling dat hij niet meer de oudste is hier zo.*
    Het is een zware taak om het lot te dragen als oudste van dit topic.
    This great power comes with a great responsibility.
    Hehe, sorry ging even offtopic xd

    Bijna D grayman af btw xd
    Dan verder met mijn neverending list.
    Next one is Black Butler ^^


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Morticia schreef:
    (...)
    Dat klinkt als een interessante anime, die zet ik op mijn list. Hopelijk is het ook goed uitgewerkt en blijft het niet oppervlakkig, maar zijn de dingen doordacht.

    Undine > Yonggook > Morticia.

    Geen anime ;o.. Manga! of Japanse Drama serie ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lol vanaf morgen na 5 uur heb ik 3 weken vrij en daarna beginnen met vakantie werk.
    Heb ik eindelijk weer wat tijd om mijn anime uit mijn watching list die nog open staan af te kijken en drama bij te kijken en nog meer te gaan kijken.
    Ik heb trouwens voor verjaardag Gisteren de Ouran High school host club Manga box gekregen. Stuur nog wel foto als ik weer thuis ben.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Shuuya schreef:
    (...)
    Geen anime ;o.. Manga! of Japanse Drama serie ;o.

    In that case geldt het voor die richting. ^^

    Taka schreef:
    (...)
    Wacht wacht
    Jij bent 22 o.o
    *Realiseert zich plotseling dat hij niet meer de oudste is hier zo.*
    Het is een zware taak om het lot te dragen als oudste van dit topic.
    This great power comes with a great responsibility.
    Hehe, sorry ging even offtopic xd

    Bijna D grayman af btw xd
    Dan verder met mijn neverending list.
    Next one is Black Butler ^^

    Nee, ik ben 17.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Nee, ik ben 17.


    Awesome! xd
    Than I am still the oldest xd
    Weet alleen niet of dat een voordeel is hehe xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ga nu met Puella Magi Madoka Magica beginnen. Let's get this heart of me broken. (Mijn vriendin zei dat het je hart eruit rukt, erop stampt en in duizend stukjes verscheurd. Nou ik ben voorbereid. Denk ik.) Veel te lang geen anime meer gekeken.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    _failure_ schreef:
    Ik ga nu met Puella Magi Madoka Magica beginnen. Let's get this heart of me broken. (Mijn vriendin zei dat het je hart eruit rukt, erop stampt en in duizend stukjes verscheurd. Nou ik ben voorbereid. Denk ik.) Veel te lang geen anime meer gekeken.


    Oeehhh die anime is echt heel erg goed :)
    Het is echt ongelofelijk strak geschreven en heel artistiek gemaakt.
    Niet helemaal my kind of anime, maar ik respecteer ontzettend hun werk dat ze erin hebben gestopt.
    Het is ook echt een ontzettend goede anime, wss een van de beste :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    _failure_ schreef:
    Ik ga nu met Puella Magi Madoka Magica beginnen. Let's get this heart of me broken. (Mijn vriendin zei dat het je hart eruit rukt, erop stampt en in duizend stukjes verscheurd. Nou ik ben voorbereid. Denk ik.) Veel te lang geen anime meer gekeken.


    Dat is best een leuke anime! ^^

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*


    Zelf ben ik nu een beetje wat korte anime erdoorheen aan het gooien. Vakantie en verder niks te doen ^.^ Heb Danganronpa gezien, oeh zo'n leuke survival anime is dat, ik vond t zo jammer dat er al snel veel personages uit waren geschreven. Maarja zo gaat dat met dit soort anime. Ben nu bezig met Hataraku Maou-sama! omdat ik gewoon ff weer een comedy wilde om even mijn brein op 0 te kunnen zetten. En ik moet zeggen dat het een leuke anime is om te zien!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Taka schreef:
    (...)
    Awesome! xd
    Than I am still the oldest xd
    Weet alleen niet of dat een voordeel is hehe xd

    Sarcasme.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben trouwens ook helemaal fan van Kyoukai no Rinne. Het verhaal is zo...slap. De humor is zo...slecht. Het is echt zo'n brein-dood anime en soms heb ik daar zo veel behoefte aan! :') Rokumon-chan is geweldig! (De kat met het baby gezicht XD) En Rinne die echt altijd voor en achternaam van de vrouwelijk hoofdpersoon zegt, op elk moment. Dat nieuwe shinigami meisje is ook leuk, maar m'n fav is die falende vleesmuis dude. Aka de slechtste slechterik ever. In de zin van dat ie gewoon ongelofelijk slecht is in slecht zijn XD Snappen we m?
    Mensen, Arslan Senki is ook zooo mega leuk, het verhaal behandelt best wel veel 'diepe' dingen als oorlog en slavernij, maar het voelt niet 'zwaar' als je er naar kijkt zegmaar. Het geeft wel een tikje in het nadenken over dingen die er bij komen kijken. De personages zijn ook gewoon heel erg leuk.
    Ik vind het jammer dat DanMachi is afgelopen. Zou graag meer willen zien :/ Oh en assassination classroom T.T die ga ik ook echt missen. Ik vind het alleen wel n beetje jammer dat ze er zo mega veel personages in hebben zitten. Je kent eigenlijk niemand echt na 20 afleveringen, behalve Nagisa dan.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 23:17 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Morticia schreef:
    (...)
    Sarcasme.


    hehe, I know sarcasme xd
    But being old has its advantages. :D
    I think xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)
    hehe, I know sarcasme xd
    But being old has its advantages. :D
    I think xd

    Like? I wouldn't exactly call being old an advantage.


    Quiet the mind, and the soul will speak.