• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:23 ]

    Vrijwel hetero


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Hetero = vallen op iemand van het andere geslacht
    Lesbisch/homoseksueel = vallen op iemand van hetzelfde geslacht
    Biseksueel = vallen op zowel het andere geslacht als hetzelfde geslacht, met of zonder voorkeur
    Panseksueel = vallen op zowel het andere geslacht als hetzelfde geslacht, maar ook mensen die daar buiten vallen (transseksuelen, mensen die zich niet tot een geslacht benoemen.)
    Aseksueel = geen van dit allen

    (Ik hoop dat dit klopt, ik heb het zo simpel mogelijk proberen te omschrijven.)


    Biseksualiteit komt ook nog met fases dacht ik me te herinneren van voorlichting. Dus het ene moment val je op hetzelfde geslacht en het andere moment op het andere.


    I just caught the wave in your eyes

    Ik geef mijzelf de term complex heteroseksueel. Geen idee of mijn geaardheid al een hokje heeft namelijk...en vind mijn hokje wel een mooi hokje ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Copterus schreef:
    (...)
    Biseksualiteit komt ook nog met fases dacht ik me te herinneren van voorlichting. Dus het ene moment val je op hetzelfde geslacht en het andere moment op het andere.

    Dat klinkt eerder alsof biseksualiteit beschreven wordt als een geaardheid die niet serieus hoort te worden genomen. :'D

    Dat wat Square hieronder zegt inderdaad, want het klinkt zo wel heel fout.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 19:53 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Hetero = vallen op iemand van het andere geslacht
    Lesbisch/homoseksueel = vallen op iemand van hetzelfde geslacht
    Biseksueel = vallen op zowel het andere geslacht als hetzelfde geslacht, met of zonder voorkeur
    Panseksueel = vallen op zowel het andere geslacht als hetzelfde geslacht, maar ook mensen die daar buiten vallen (transseksuelen, mensen die zich niet tot een geslacht benoemen.)
    Aseksueel = geen van dit allen

    (Ik hoop dat dit klopt, ik heb het zo simpel mogelijk proberen te omschrijven.)


    Het klopt wel, ja. ^^
    Bi en pan worden echter veel als synoniemen gebruikt. De term pan is ooit bedacht omdat biseksueel lijkt te impliceren dat er maar twee mogelijkheden zijn wat gender betreft - man of vrouw - terwijl er inderdaad ook mensen zijn die daarbuiten vallen. De meest moderne definitie van bi is echter dat je op je eigen en op andere geslachten valt, wat ook twee opties zijn, maar niet mensen uitsluit die buiten de traditionele ideeën over gender (man/vrouw) vallen.



    Copterus schreef:
    (...)

    Biseksualiteit komt ook nog met fases dacht ik me te herinneren van voorlichting. Dus het ene moment val je op hetzelfde geslacht en het andere moment op het andere.


    Nee, geen fases alsjeblieft! Dat is juist een hardnekkig vooroordeel tegenover mensen die bi zijn - dat het "maar een fase" zou zijn en dat je uiteindelijk wel voor hetero of homo zult kiezen, of dat het inderdaad afwisselt op een of andere manier. Iemand die biseksueel is, voelt zich aangetrokken tot zowel mannen als vrouwen, op hetzelfde moment. Die persoon is niet half blauw en half rood, maar helemaal paars. (Het is natuurlijk wel mogelijk dat iemands seksualiteit verandert of verschuift over tijd, maar dat is een ander verhaal.)

    Het is wel zo dat er een spectrum is. Je kunt biseksueel zijn en een voorkeur hebben voor vrouwen, of bijna altijd op mannen vallen maar je soms toch aangetrokken voelen tot een vrouw. Misschien bedoelde je dat? (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Copterus schreef:
    (...)

    Biseksualiteit komt ook nog met fases dacht ik me te herinneren van voorlichting. Dus het ene moment val je op hetzelfde geslacht en het andere moment op het andere.

    Nope.
    Bi is dat je op mannen en vrouwen valt. Allebei te gelijkertijd! Het zou heel raar zijn als ik op een dag wakker word en denk: 'Vandaag ben ik hetero!' en de volgende dag: 'Oké, nu ben ik lesbisch.' Zo werkt het niet


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb geen idee. Ik ben nog nooit serieus verliefd geweest, maar heb wel jongens en meisjes leuk gevonden. Maar voor nu ben ik nog hetero. Ik zie wel wat er gaat gebeuren, haha.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Hetero :')


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Gay, als gozers zo doorgaan. (cat)


    † Love? I want to sleep.

    biseksueel


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Cordon schreef:
    Ik kan dat eerlijk gezegd niet 100 % zeker zeggen. Tot nu toe viel ik altijd op meisjes, maar je weet niet wat nog komt. Dus net als bij Lotta ga ik voor Het boeit me niet seksueel.:Y)


    Het boeit niet seksueel xD Geniaal bedacht!!!

    Ik ben bi-demiseksueel


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik noem mezelf heteroflexibel. Ik ben hetero, val op mannen en zou ook nooit een relatie beginnen met een vrouw. Maar ik vind vrouwen wel aantrekkelijk en vind zoenen o.i.d. dan ook geen probleem.


    Life is hard and then we die

    Ik ben om eerlijk te zijn altijd van mening geweest (of tja, het is een theorie, een hersenspinsel dat me maar niet wil verlaten) dat heel veel mensen biseksueel zijn, maar het niet weten (of niet willen weten). Ik heb het gevoel dat mensen het niet aan zichzelf durven toegeven (al gebeurd dat de laatste tijd meer en meer), of het zelf gewoon niet beseffen. Denken dat het wat anders is dan verliefdheid. Uiteraard is niet iedereen bi, maar volgens mij meer dan we weten/zouden denken.
    Ik kan verkeerd zitten, uiteraard, maar het is dan ook maar iets wat ik denk ik. Zelf ben ik ook alleen maar nog op jongens gevallen tot nog toe, maar dat kan ook vanwege de tweede reden zijn die ik aanhaalde.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    PUKKELxDING schreef:
    Ik noem mezelf heteroflexibel. Ik ben hetero, val op mannen en zou ook nooit een relatie beginnen met een vrouw. Maar ik vind vrouwen wel aantrekkelijk en vind zoenen o.i.d. dan ook geen probleem.


    Ik hoor steeds nieuwe termen zeg! Ik vind dat we hetero flexibel in moeten voeren als woord(cat)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Square schreef:
    Een groot, regenboogkleurig vraagteken dat af en toe op en neer hupst.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."