• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:23 ]

    Als iedereen zichzelf nou gewoon 'mens' zou noemen en iedereen elkaar zou accepteren zoals we zijn en tot wie je - je aangetrokken voelt, hoefden al die termen niet.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Spotgaai schreef:
    Zo ver ik weet ben ik hetero


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Ik vind het niet echt respectvol om er zomaar van uit te gaan dat mensen ze gewoon gebruiken om interessant te doen. Natuurlijk zullen er wel mensen zijn die het doen om interessant te lijken, maar dat neemt niet weg dat er mensen zijn die zich daadwerkelijk zo identificeren en om dan zoiets te horen is niet echt tolerant. Je kunt nooit zelf weten of iemand het doet om interessant te zijn of zich zo echt identificeert. Die termen zijn er en als je ze wil gebruiken, dan heb je daar het recht toe. Zolang je teminste ook weet waar ze voor staan.

    Klopt, het niet erg respectvol. Ik probeerde mijn berichtje nog zo politiek correct mogelijk op te stellen, maar niet erg gelukt, zo te zien.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mulford schreef:
    Don't know, don't really care. Ik word verliefd op wie ik verliefd word.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Frangipane schreef:
    Als iedereen zichzelf nou gewoon 'mens' zou noemen en iedereen elkaar zou accepteren zoals we zijn en tot wie je - je aangetrokken voelt, hoefden al die termen niet.

    Die termen zijn niet het gevolg van mensen die anderen niet accepteren hoe ze zijn. Het zijn geen scheldwoorden. Er zijn helaas gewoon mensen die bepaalde termen ervan als negatief associëren, wat absoluut fout is.

    Ik vind het niet heel onbelangrijk dat die termen er wel zijn. Stel dat je als meisje op een jongen valt die er zeker van is dat hij homoseksueel is? Als die termen er niet waren, zou je ook niet snappen dat het bestaat dat je alleen op een bepaald of tegenovergesteld geslacht kan vallen. En aan die geaardheid kan noch hij, noch jij iets aan veranderen. Als je niet zou begrijpen dat dat bestaat, zou je moeite kunnen blijven doen, en gaan denken dat het aan jou ligt.

    Maar ik snap wel wat je wilt zeggen, mensen zouden niet moeten kijken naar wie welke geaardheid heeft. Mee eens, behalve als je een partner zoekt natuurlijk, dan moet het klikken. En het kan moeilijk klikken als bv. het meisje alleen op meisjes valt, maar de jongen valt wel op haar.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 23:08 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Die termen zijn niet het gevolg van dat er mensen zijn die anderen niet accepteren hoe ze zijn. Het zijn geen scheldwoorden. Er zijn helaas gewoon mensen die bepaalde termen ervan als negatief associëren, wat absoluut fout is.

    Ik vind het niet heel onbelangrijk dat die termen er wel zijn. Stel dat je als meisje op een jongen valt die er zeker van is dat hij homoseksueel is? Als die termen er niet waren, zou je ook niet snappen dat het bestaat dat je alleen op een bepaald of tegenovergesteld geslacht kan vallen. En aan die geaardheid kan noch hij, noch jij iets aan veranderen. Als je niet zou begrijpen dat dat bestaat, zou je moeite kunnen blijven doen, en gaan denken dat het aan jou ligt.

    Maar ik snap wel wat je wilt zeggen, mensen zouden niet moeten kijken naar wie welke geaardheid heeft. Mee eens, behalve als je een partner zoekt natuurlijk, dan moet het klikken. En het kan moeilijk klikken als bv. het meisje alleen op meisjes valt, maar de jongen valt wel op haar.

    Hmjaa, ik snap wat je bedoelt.
    Maar ik denk dat die verwarring ook voor een deel komt omdat we ons hebben vastgeklampt aan al die benamingen. Natuurlijk is de basis (LGTB en hetero) nodig, maar al die andere dingen.. Niet om de mensen die genderfluid en androgyn en al dat soort dingen zijn in een kwaad daglicht te stellen of ze niet serieus te nemen, maar de wereld wordt er alleen maar ingewikkelder van als er voor elk ding dat anders is dan de 'norm' een naam wordt bedacht. Ten slotte is iedereen een mens en is er geen een die precies aan de norm voldoet. En waarom iedereen zo hard probeert om 'normaal' te zijn is mij ook een raadsel.

    Dit doet me heel erg denken aan al dat gedoe met de kerken. Er zijn inmiddels zoveel verschillende soorten kerken, alleen al de gereformeerden zijn opgesplitst in minstens 20 verschillende sub-gereformeerden. Niemand heeft exact dezelfde denkwijze over religie en als er voor elke exacte denkwijze een kerk zou moeten gemaakt worden, zou iedereen een privé-kerk hebben. Dat werkt niet.

    Ik ben bang dat ik heel offensive klink, zo bedoel ik dat niet. Mijn gedachten zijn gewoon heel lomp en ik kan het niet onder woorden brengen zoals het moet. :x


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Dysphoria schreef:
    Ik val op jongens.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik ben hetero. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar het samenzijn, qua intimiteit en dergelijke met een vrouw.
    Maar ik heb een vriend en die vind dat oké zolang het maar een trio wordt, typisch mannenantwoord denk ik dan. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Frangipane schreef:
    (...)
    Hmjaa, ik snap wat je bedoelt.
    Maar ik denk dat die verwarring ook voor een deel komt omdat we ons hebben vastgeklampt aan al die benamingen. Natuurlijk is de basis (LGTB en hetero) nodig, maar al die andere dingen.. Niet om de mensen die genderfluid en androgyn en al dat soort dingen zijn in een kwaad daglicht te stellen of ze niet serieus te nemen, maar de wereld wordt er alleen maar ingewikkelder van als er voor elk ding dat anders is dan de 'norm' een naam wordt bedacht. Ten slotte is iedereen een mens en is er geen een die precies aan de norm voldoet. En waarom iedereen zo hard probeert om 'normaal' te zijn is mij ook een raadsel.

    Dit doet me heel erg denken aan al dat gedoe met de kerken. Er zijn inmiddels zoveel verschillende soorten kerken, alleen al de gereformeerden zijn opgesplitst in minstens 20 verschillende sub-gereformeerden. Niemand heeft exact dezelfde denkwijze over religie en als er voor elke exacte denkwijze een kerk zou moeten gemaakt worden, zou iedereen een privé-kerk hebben. Dat werkt niet.

    Ik ben bang dat ik heel offensive klink, zo bedoel ik dat niet. Mijn gedachten zijn gewoon heel lomp en ik kan het niet onder woorden brengen zoals het moet. :x


    Kun je va dat dikgedrukte even een betere uitleg geven. Ik voel me niet zo zeer beledigd, maar meer zo van: Wil je beweren dat wij genderfluids niet zo mogen heten omdat we 'geen' geslacht hebben volgens ons brein en gedachtengang? En dat wij dan maar gewoon man of vrouw moeten zijn, hoe ongelukkig wij ons ook voelen. Ik zou dus graag wat meer uitleg willen in hoe jij dit bedoelt.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 23:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Frangipane schreef:
    (...)
    Hmjaa, ik snap wat je bedoelt.
    Maar ik denk dat die verwarring ook voor een deel komt omdat we ons hebben vastgeklampt aan al die benamingen. Natuurlijk is de basis (LGTB en hetero) nodig, maar al die andere dingen.. Niet om de mensen die genderfluid en androgyn en al dat soort dingen zijn in een kwaad daglicht te stellen of ze niet serieus te nemen, maar de wereld wordt er alleen maar ingewikkelder van als er voor elk ding dat anders is dan de 'norm' een naam wordt bedacht. Ten slotte is iedereen een mens en is er geen een die precies aan de norm voldoet. En waarom iedereen zo hard probeert om 'normaal' te zijn is mij ook een raadsel.

    Dit doet me heel erg denken aan al dat gedoe met de kerken. Er zijn inmiddels zoveel verschillende soorten kerken, alleen al de gereformeerden zijn opgesplitst in minstens 20 verschillende sub-gereformeerden. Niemand heeft exact dezelfde denkwijze over religie en als er voor elke exacte denkwijze een kerk zou moeten gemaakt worden, zou iedereen een privé-kerk hebben. Dat werkt niet.

    Ik ben bang dat ik heel offensive klink, zo bedoel ik dat niet. Mijn gedachten zijn gewoon heel lomp en ik kan het niet onder woorden brengen zoals het moet. :x

    Dat vind ik ook weer zo scheef. Als je het toelaat om een verschil te maken tussen mensen die op het andere geslacht vallen en mensen die op hetzelfde geslacht vallen, dan vind ik dat de rest ook benamingen mag krijgen. Dat is zeggen zoals, er is enkel man en vrouw en de rest moet er maar mee leren leven dat voor hen geen naam is. Ik weet dat je het niet aanvallend bedoelt en ik ook niet. Wil alleen even zeggen dat ik het raar vindt dat je "de basis" wel wilt toelaten, maar de rest niet. :')


    Take me to wonderland

    Frangipane schreef:
    (...)
    Hmjaa, ik snap wat je bedoelt.
    Maar ik denk dat die verwarring ook voor een deel komt omdat we ons hebben vastgeklampt aan al die benamingen. Natuurlijk is de basis (LGTB en hetero) nodig, maar al die andere dingen.. Niet om de mensen die genderfluid en androgyn en al dat soort dingen zijn in een kwaad daglicht te stellen of ze niet serieus te nemen, maar de wereld wordt er alleen maar ingewikkelder van als er voor elk ding dat anders is dan de 'norm' een naam wordt bedacht. Ten slotte is iedereen een mens en is er geen een die precies aan de norm voldoet. En waarom iedereen zo hard probeert om 'normaal' te zijn is mij ook een raadsel.

    Dit doet me heel erg denken aan al dat gedoe met de kerken. Er zijn inmiddels zoveel verschillende soorten kerken, alleen al de gereformeerden zijn opgesplitst in minstens 20 verschillende sub-gereformeerden. Niemand heeft exact dezelfde denkwijze over religie en als er voor elke exacte denkwijze een kerk zou moeten gemaakt worden, zou iedereen een privé-kerk hebben. Dat werkt niet.

    Ik ben bang dat ik heel offensive klink, zo bedoel ik dat niet. Mijn gedachten zijn gewoon heel lomp en ik kan het niet onder woorden brengen zoals het moet. :x

    Dat snap ik, ik had zelf van bepaalde termen niet gehoord die in dit topic voorkwamen. Er zijn nuanceverschillen in die geaardheden, wat het inderdaad een beetje ingewikkeld maakt, net zoals bij je voorbeeld met de religies.

    @Bostick, ik denk niet dat ze dat bedoelt. Zelf denk ik dat ze wilt zeggen dat bepaalde subtermen die eigenlijk onder een grotere term kunnen vallen, weglaten kunnen worden. Zoals dat van panseksueel trekt veel op biseksueel vind ik. Ik zie het nuanceverschil, maar van mij mag het samen gewoon onder 1 term vallen. Met andere woorden, ze vindt volgens mij dat mensen te veel normen gaan zitten zoeken voor meer termen, zodat men op elk iemand een soort geaardheid kan plakken terwijl dit niet echt nodig is.
    Correct me if i'm wrong, of course. Ik hoop dat ik je juist begrepen heb. (@Frangipane)
    Althans, ik ben hier er wel mee eens, maar denk dat die subtermen gekomen zijn van mensen die echt exact willen weten hoe ze in mekaar zitten. Die precies willen weten wie ze zijn. En dat begrijp ik wel, maar misschien zijn de details niet zo belangrijk? Ik weet het niet.


    Ik wil een tuin vol egels

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Transseksuele mensen voelen zich het andere geslacht dan waar ze mee geboren zijn.
    Een man voelt zich dan vrouw en een vrouw voelt zich dan man, en vaak willen ze dan een operatie ondergaan om dit werkelijkheid te maken.

    Kan zijn dat ik gek word, maar ik geloof toch echt dat je het nu over transgender en niet over transseksueel (of dat moet plotseling ineens hetzelfde geworden zijn).
    Correct me if I am wrong.

    OT: ik heb nu een vriend, maar ik sta ook open voor relaties met vrouwen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Locksley schreef:
    (...)
    Kan zijn dat ik gek word, maar ik geloof toch echt dat je het nu over transgender en niet over transseksueel (of dat moet plotseling ineens hetzelfde geworden zijn).
    Correct me if I am wrong.

    OT: ik heb nu een vriend, maar ik sta ook open voor relaties met vrouwen.

    Transgender wordt vaak als overkoepelende term gebruikt voor iedereen die zich anders voelt dan de gender die ze biologisch gekregen hebben. (Transseksueel zou dan dus onder de bredere term transgender vallen)
    Tegenwoordig is transseksueel vervangen door transgender omdat ze transgender een betere term vinden. Seksualiteit verwijst naar de seksuele geaardheid van iemand terwijl het hier eigenlijk om gender gaat. Maar mijn beschrijving voor transseksualiteit klopt, alleen wordt transgender nu vaker gebruikt. Ik gebruik ook liever transgender, maar aangezien hier de term transseksualiteit is gebruikt, ging ik daar op verder.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2015 - 3:13 ]


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Transgender wordt vaak als overkoepelende term gebruikt voor iedereen die zich anders voelt dan de gender die ze biologisch gekregen hebben. (Transseksueel zou dan dus onder de bredere term transgender vallen)
    Tegenwoordig is transseksueel vervangen door transgender omdat ze transgender een betere term vinden. Seksualiteit verwijst naar de seksuele geaardheid van iemand terwijl het hier eigenlijk om gender gaat. Maar mijn beschrijving voor transseksualiteit klopt, alleen wordt transgender nu vaker gebruikt. Ik gebruik ook liever transgender, maar aangezien hier de term transseksualiteit is gebruikt, ging ik daar op verder.


    Volgens wikipedia is het net iets anders, vandaar mijn keuze voor transseksueel in plaats van transgender, al had ik eigenlijk beide moeten gebruiken. De website legt het uit als volgt:
    Transseksuelen voelen zich het andere geslacht en gaan als het andere geslacht door het leven, compleet met geslachtsoperatie. Transgenders gaan ook als het andere geslacht door het leven, maar zonder de operatie.
    Nou worden de termen tegenwoordig zoveel door elkaar gebruikt dat het eigenlijk hetzelfde is gaan betekenen, maar het is dus eigenlijk net iets anders.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Bostick schreef:
    (...)

    Kun je va dat dikgedrukte even een betere uitleg geven. Ik voel me niet zo zeer beledigd, maar meer zo van: Wil je beweren dat wij genderfluids niet zo mogen heten omdat we 'geen' geslacht hebben volgens ons brein en gedachtengang? En dat wij dan maar gewoon man of vrouw moeten zijn, hoe ongelukkig wij ons ook voelen. Ik zou dus graag wat meer uitleg willen in hoe jij dit bedoelt.


    Ze bedoelt dat ze vind - denk ik, ik kan ook geen gedachten lezen, dat ze al die termen niet nodig zijn. What on earth maakt het uit of iemand homo, hetero of bi of wat anders is? Moesten we nou gewoon houden van wie we houden en niet gaan definiëren (want dit is daar toch echt het levende voorbeeld van), geloof ik dat veel mensen een stuk gelukkiger gaan zijn. Dat hele homo/hetero/whatever gedoe zijn labels en hoewel we niet zonder kunnen in het algemeen, kan het op bepaalde vlakken wel - zoals deze. Mocht iedereen zich mens noemen en houden van wie die houdt zou de wereld een stuk fleuriger zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried