• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:23 ]

    Tot nu toe zijn al mijn crushes jongens geweest. Ik ben vriendinnen met meisjes en meer dan vriendschap is het niet. Ook heb ik nooit gedachten dat ik zoen met meisjes of iets dergelijks, ik voel me niet seksueel aangetrokken tot meisjes.
    Dus ik beschouw mezelf nu als heteroseksueel. Misschien verandert dat in de toekomst, maar op het moment ben ik hartstikke gelukkig met mijn vriend, waar ik graag oud mee word.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Hetero = vallen op iemand van het andere geslacht
    Lesbisch/homoseksueel = vallen op iemand van hetzelfde geslacht
    Biseksueel = vallen op zowel het andere geslacht als hetzelfde geslacht, met of zonder voorkeur
    Panseksueel = vallen op zowel het andere geslacht als hetzelfde geslacht, maar ook mensen die daar buiten vallen (transseksuelen, mensen die zich niet tot een geslacht benoemen.)
    Aseksueel = geen van dit allen

    (Ik hoop dat dit klopt, ik heb het zo simpel mogelijk proberen te omschrijven.)

    Transseksuele mensen voelen zich het andere geslacht dan waar ze mee geboren zijn.
    Een man voelt zich dan vrouw en een vrouw voelt zich dan man, en vaak willen ze dan een operatie ondergaan om dit werkelijkheid te maken.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Transseksuele mensen voelen zich het andere geslacht dan waar ze mee geboren zijn.
    Een man voelt zich dan vrouw en een vrouw voelt zich dan man, en vaak willen ze dan een operatie ondergaan om dit werkelijkheid te maken.


    + Iemand die van geen van beide wil zijn heet toch "androgyn" ?


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    (...)

    + Iemand die van geen van beide wil zijn heet toch "androgyn" ?

    Die voelen zich zowel man en vrouw of willen een uiterlijk hebben waarvan er zowel mannelijke en vrouwelijke kenmerken zijn. Maar iedere androgyne persoon heeft daar zijn eigen definitie voor. Jij bedoelt agender of genderneutral, etc. (Er zijn heel veel namen voor deze personen, maar ik weet ze niet allemaal of ik ben ze vergeten)

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 20:52 ]


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Die voelen zich zowel man en vrouw of willen een uiterlijk hebben waarvan er zowel mannelijke en vrouwelijke kenmerken zijn. Maar iedere androgyne persoon heeft daar zijn eigen definitie voor. Jij bedoelt agender of genderneutral, etc. (Er zijn heel veel namen voor deze personen, maar ik weet ze niet allemaal of ik ben ze vergeten)


    Was de verzamelnaam ervoor niet gewoon genderdysforie?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Aatrox schreef:
    (...)

    + Iemand die van geen van beide wil zijn heet toch "androgyn" ?


    Dit ben ik. Hoewel dat genderfluid heet xd

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 20:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Transseksuele mensen voelen zich het andere geslacht dan waar ze mee geboren zijn.
    Een man voelt zich dan vrouw en een vrouw voelt zich dan man, en vaak willen ze dan een operatie ondergaan om dit werkelijkheid te maken.


    Dat weet ik! Het lijkt inderdaad een beetje alsof ik zeg dat transseksuelen zich geen van beide geslachten voelen, maar het waren twee verschillende dingen en ik wist voor het tweede niet meteen een duidelijke naam.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Bostick schreef:
    (...)

    Dit ben ik. Hoewel dat genderfluid heet xd

    Is genderfluid niet dat je het ene moment man voelt en het andere moment vrouw, of dat je dagen hebt dat je je 30% man voelt en 70% vrouw en een andere dag 60% man en 40% vrouw?

    We wijken nu wel een beetje van de vraag af.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 22:04 ]


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Is genderfluid niet dat je het ene moment man voelt en het andere moment vrouw, of dat je dagen hebt dat je je 30% man voelt en 70% vrouw en een andere dag 60% man en 30% vrouw?

    We wijken nu wel een beetje van de vraag af.


    Waar is de overige tien procent daar dan naartoe?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Is genderfluid niet dat je het ene moment man voelt en het andere moment vrouw, of dat je dagen hebt dat je je 30% man voelt en 70% vrouw en een andere dag 60% man en 30% vrouw?

    We wijken nu wel een beetje van de vraag af.


    Nja, ik voel me wel zo, ja. Het ene moment een man en het andere moment een vrouw en dat kan vaak per dag veranderen.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 21:58 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Grohl schreef:
    (...)

    Waar is de overige tien procent daar dan naartoe?

    Ik ben al heel de dag bezig met communicatie te studeren en dat boek geeft mij steeds het gevoel dat ik niet kan communiceren. Verwacht niet van me dat ik nog enige wiskunde kan. :x

    Bostick schreef:
    (...)

    Nja, ik voel me wel zo, ja. Het ene moment een man en het andere moment een vrouw en dat kan vaak per dag veranderen.

    Oh ok, ik raakte even in de war met je vorige bericht. ^^

    [ bericht aangepast op 4 juni 2015 - 22:03 ]


    Take me to wonderland

    Wat praat iedereen hier tumblr. :') Ik weet 't niet, en het geeft ook niet zoveel.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Arianne schreef:
    Wat praat iedereen hier tumblr. :') Ik weet 't niet, en het geeft ook niet zoveel.


    Hoe praten mensen op tumbler?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Hoe praten mensen op tumbler?

    Een bepaald type op tumblr strooit ook met die termen, en identificeert zich met zoveel dat het eerder lijkt dat ze interessant proberen te doen dan dat ze dat daadwerkelijk ook zijn. Ik bedoelde niet dat die termen niks betekenen, maar dat ik de context van de termen waar ik ze normaal in zie met tumblr associeer, helaas. Ik zit niet eens op tumblr.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Arianne schreef:
    (...)
    Een bepaald type op tumblr strooit ook met die termen, en identificeert zich met zoveel dat het eerder lijkt dat ze interessant proberen te doen dan dat ze dat daadwerkelijk ook zijn. Ik bedoelde niet dat die termen niks betekenen, maar dat ik de context van de termen waar ik ze normaal in zie met tumblr associeer, helaas. Ik zit niet eens op tumblr.

    Ik vind het niet echt respectvol om er zomaar van uit te gaan dat mensen ze gewoon gebruiken om interessant te doen. Natuurlijk zullen er wel mensen zijn die het doen om interessant te lijken, maar dat neemt niet weg dat er mensen zijn die zich daadwerkelijk zo identificeren en om dan zoiets te horen is niet echt tolerant. Je kunt nooit zelf weten of iemand het doet om interessant te zijn of zich zo echt identificeert. Die termen zijn er en als je ze wil gebruiken,d an heb je daar het recht toe.Zolang je teminste ook weet waar ze voor staan.


    Take me to wonderland