Vol enthousiasme wachtte ze op de eerste noot die Max zou gaan zingen, maar het vreselijke brandalarm ging af voordat hij zijn mond nog maar kon openen. Teleurgesteld schudde ze haar hoofd maar snel slingerde ze haar tas om haar schouders, ooit zou ze hem nog wel horen zingen. In een grote stoet verlieten alle leerlingen hun lokaal.
"Elles!" Elisa riep haar in de gang en ze probeerde zich nog te verstoppen, maar ze had haar al gezien. "Waar was je?" vroeg ze verbaasd nadat ze met haar hand het rekkertje uit haar haar trok. "Staat veel mooier los," voegde ze er aan toe en woelde met haar hand eens door haar haar dat golvend tot haar onderrug reikte.
"Ik volgde eh", stotterde ze. "even de les mee met Max. En mag ik mijn elastiekje terug? Mijn haar is vreselijk los." Achterdochtig keek ze even naar Max en negeerde haar vraag door haar rekkertje rond haar eigen pols te draaien. Ze trok Elles even weg van hem en smiespelde: "Waarom?" Enerzijds vol verbazing, maar ook van bezorgdheid. Ze liep een eindje verderop en Elles riep een korte verontschuldiging naar de jongens.
"Max is oké, hoor. Duits is echt niet leuk, daarbij is hij nieuw en hoe doet lief tegen me, dus ik dacht: waarom niet. We gaan woensdag trouwens iets drinken voor mijn verjaardag en blijkbaar hebben we enkele lessen samen," ratelde ze enthousiast. "En zie je ook niet hoe ontzettend knap hij eigenlijk is." Hierbij gooide ze even een korte blik op Max en bloosde. "En Ash is ook wel een leuke, grappige kerel," voegde ze er nog aan toe.
"Oké, stop," gebood Elisa haar, met een kleine jaloerse ondertoon in haar stem. "Vertrouw die Max maar niet te veel. Je denkt toch niet dat hij je écht leuk vindt? Je bent gewoon een gemakkelijk persoon om rond de vinger te winden en wanneer hij heeft wat hij wil, laat hij je weer links liggen. Wees niet zo naïef, Elles." Geschrokken keek Elles naar Elisa en kreeg tranen in haar ogen. Kan ze nu niet even gewoon blij voor me zijn, dacht ze.
"Sorry Elisa." Daarna draaide ze zich gekwetst om en liep weer naar Max.
[ bericht aangepast op 19 juni 2015 - 15:00 ]
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys