• Next Generation
    Same school, new story, new characters; a Next Generation Story.

    Het is 1 september en de volgende generatie komt terug voor hun volgende jaar op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.


    R O L L E N
    Reservaties staan er nog niet bij!
    Gryffindor
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack
    Bonnie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Safirianna Justine Walke || 7/17 - QueenStark
    Hayden Crystal Hollingsworth || 6/16 - Solemnly
    Alison Elijah Woods || 6/16 - Philip

    Ravenclaw
    Lysander Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Hugo Charlie Weasley || 4/14 - Gaskarths
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Victoire Gabrielle Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Tinleigh Elizabeth Florènce Gould || 6/16 - Dumbledore
    Roxanne Alicia Weasley || 5/15 - Daggers

    Hufflepuff
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Miller Theodore Kingsley || 7/17 - Dumbledore
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey
    Emma Adaline Smith || 6/16 - Complexes

    E X T R A
    Head boy/girl
    Dominique Weasley || 7/17 - Baelor
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings

    • • •


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) per afdeling, per jaar.

    Ravenclaw
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes

    Gryffindor
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Hufflepuff
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick

    • • •


    Quidditch Team
    Gryffindor
    Keeper
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Chasers
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly - Captain
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Beaters
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Seeker
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack

    Slytherin
    Keeper
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack - Captain
    Chasers
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Emily Hope Zabini || 7/17 - Daggers
    Beaters
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Seeker
    Safirianna Justine Walker || 7/17 - QueenStark

    Ravenclaw
    Keeper
    Chasers
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Beaters
    Anna Helene Gardiner || 6/16 - MinnieMouseX
    Seeker
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski - Captain

    Hufflepuff
    Keeper
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Chasers
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey - Captain
    Beaters
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Seeker
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick


    I N F O R M A T I E
    Quidditch
    De wedstrijden zullen bepaald worden door een randomnizer voor de wedstrijd, welke afdeling dan het meeste heeft gewonnen zal de Quidditch cup winnen. Dit gaat anders dan bij echt Quidditch, want daar gaat het natuurlijk om de punten, maar dat wordt allemaal een beetje té ingewikkeld.
    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    First/Second weekend in November

    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in November

    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Third/Fourth weekend in February

    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    First/Second weekend in March

    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    First/Second weekend in May

    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in May


    Rooster
    Hier vind je het roosterper jaar en alle vakken.

    Whatsapp Groep
    Stuur me even je nummer door als je er bij wilt!

    Upcoming Events
    -

    Datum
    Maandag 1 september.

    Meer informatie staat in het praattopic.


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is een maximaal aan drie personage's, waarvan minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houdt de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Sluit niemand buiten en probeer zoveel mogelijk andere posts te lezen!
    - Probeer bij de tijd te blijven die ik aangeef.
    - De leerlingen op Hogwarts zijn met elkaar verbonden via het internet op een special "Hogwarts net", maar ze kunnen geen gebruik maken van het wereld wijde internet, dit betekent dat er nog steeds gecommuniceerd wordt via uilen en brieven.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.
    - And above all; have fun!


    S T A R T E R S
    Begin
    Het is vijf voor elf, om elf uur stipt zal de Hogwarts Express het perron verlaten. Zeg je familie gedag en zorg dat je je vrienden vind om een nieuw jaar te beginnen aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.
    Leaving for Hogwarts
    Het is elf uur, de trein verlaat het station, de ouders zwaaien en alle leerlingen vertrekken voor een nieuw jaar naar Hogwarts. Prefects, zorg dat je naar de prefect coupé gaat zodat de head boy en girl de vergadering kunnen starten!


    Welcome home
    De trein komt aan op het perron bij Hogsmeade, iedereen mag uitstappen en de koetsen nemen naar het kasteel waar een groot feest staat te wachten!

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 10:53 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    [MT] Ik moet nu verder met school. Ik probeer vanavond iets te posten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Victoire Gabrielle Weasley
    Prefect • Seeker and Captain • Ravenclaw 7th year • Nervous af



    "Victoire, 'et ontbijt staat klaar! Kom anders ben je te laat!" gilt mijn moeder door het huis. Wekenlang had ik de dagen afgestreept maar vandaag was het zover; ik ging weer naar huis. Naar mijn échte huis. Hogwarts. Al was ik nu wel heel zenuwachtig, vandaag zou ik Teddy weer zien en dat was niet alles. De hele zomer had ik me afgevraagd of hij mij even leuk vond als ik hem, en uiteindelijk was mijn gevoel bevestigd; hij vond mij ook leuk. Dacht ik. Maar vandaag zouden hij en ik erover praten. Mijn hart sloeg en klopje over als ik eraan dacht.
    Snel propte ik nog wat extra kleding -je kon het nooit weten misschien verwachtte ze wel een hittegolf- in mijn hutkoffer, die overigens veel te zwaar was en uitpuilde van kleding, gewaden, boeken en andere dingen. Vol goede moed probeerde ik de koffer op te tillen, maar het zakte meteen in mijn schoenen. Het ding was veel en veel te zwaar. Pfff moest mij weer overkomen. "Wingardium Leviosa". Toen ik de spreuk uitsprak kwam de koffer moeizaam omhoog en zweefde de kamer uit. "Victoire maak Dominique wakker! Iek 'eb 'aar nog niet benden gezien!" zuchtend laat ik mijn hutkoffer onder aan de trap tot stilstand komen. Ik ren de trap op, die leid naar de bovenste verdieping en schud Do wakker. "Kom slaapkop anders wordt mama boos".

    • • •

    Weifelend ren ik op de muur tussen peron 9 en 10 af. Toen ik het eerste jaar naar Hogwarts kwam kon ik niet geloven dat je door een muur heen moest rennen, en nogsteeds voelde het gek. Aan de andere kant van de muur op peron 9 3/4 stond de nog altijd rode trein naar Hogwarts. Ik probeerde met een hopeloze poging over de mensen heen te kijken op zoek naar een plukje blauw haar, maar het was tevergeefs; zelfs al stond ik op mijn tenen kwam ik niet boven de menigte uit.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 21:15 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    MT


    Bowties were never Cooler




    Emily Hope Zabini
    "Honestly, I think you don't care at all.."
    • Slytherin • Seventh year • Walking around •




    ´´Emily wakker worden! Je hebt een uur om je klaar te maken, dan gaan we.´´ De stem van Chrissy maakte me wakker en ik keek haar slaperig aan. ´´Mam en pap zijn al weg en vroegen of ik je weg wou brengen samen met Dean.´´ Mijn gordijnen waren open gedaan en mijn zus liep de kamer weer uit. Zij en haar vriend Dean waren gisteren gebleven na een diner met mijn ouders en wat vienden. Langzaam klom ik mijn bed uit en pakte vrijwel meteen mijn lingeriesetje en mijn kleding. Snel kleedde ik me om en deed mijn haar, waarna ik de laatste dingetjes in mijn koffer propte en naar beneden ging om wat te ontbijten. Mijn moeder zette altijd een ontbijt klaar voordat zij en pap weg gingen. Chrissy en Dean zaten al aan tafel en ik schoof ook aan.


    • • •


    Mijn blik gleed over het perron heen en langzaam zette ik wat stappen. Het was misschien wel vijf voor elf, maar ik liep het allerliefste relaxt rond. Dit jaar was het Chrissy die me bracht met haar vriend, helaas genoeg, Lucia en Blaise waren beiden al op hun werk voor een uur of twee en Damon zat in Bulgarije voor een Quidditchwedstrijd. Heel erg fijn. ´´Thanks Chris.´´ mompelde ik en snel zond ik haar een glimlach voordat ik rond keek en met mijn koffer begon te lopen richting perron 9 en 10. Om hierdoor heen te rennen en daarna op perron 9 ¾ aan te komen en mijn blik daar rond te laten glijden. Helaas zag ik nog geen enkele bekenden en liep maar de trein in opzoek naar een lege coupé of een van mijn vrienden.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 11:44 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    Edward "Teddy" Remus Lupin
    Teddy • Hufflepuff • Finding


          Het is al twee voor elf als ik Victoire nog steeds niet gevonden heb en het verbaasd me dat ze mij nog niet gevonden heeft, aangezien ik nogal opval met mijn blauwe haar. Misschien is ze er gewoon nog niet. Ik kijk naar de trein, twijfelend of ik al een coupé zal zoeken, ze is wel erg laat als ze nu nog niet hier is. Net als ik richting de trein wil gaan lopen, vang ik een blik van haar op. Mijn mondhoeken krullen omhoog en ik baan me een weg tussen alle kinderen en ouders heen. Ik steek overal bijna een kop bovenuit met mijn belachelijke lengte van een meter vijfentachtig, maar hij hoopt dat Victoire niet zijn kant op kijkt zodat hij haar kan verassen.
          Victoire is een heel stuk kleiner en ik kan zien dat ze op haar tenen staat om over de menigte te kunnen kijken. Ik lach zachtjes en doe me best om haar voorzichtig van achter te besluipen, zonder dat ze het merkt. Als ik nog maar een paar centimeter van haar verwijderd ben, sla ik mijn armen om haar heen.
          'Boe,' fluister ik in haar oor, waarna een zacht gegrinnik mijn mond verlaat. Ik kan het niet laten om haar geur op te sluiten, een warm gevoel kruipt door mijn lichaam heen en ik voel blosjes op mijn wangen verschijnen. Hoewel we elkaar een paar keer tijdens de vakantie gezien hebben, heb ik het enorm gemist om elke dag bij haar in de buurt te zijn.
          'Zocht je mij toevallig?' vraag ik, waarna ik haar langzaam loslaat en haar met een grote glimlach aankijk. De puntjes van mijn haar worden langzaam even rood als mijn wangen en ik haal nerveus een hand door mijn rommelige haar.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sunset 'Sun' Victoria Sarah Bottlebream
    "Slytherin is my home."



    • • •

    Het is al kwart voor tien zodra ik mijn ogen open. Mijn vader staat in mijn kamer. "Sunset, wij gaan weg en Dave komt zo om je weg te brengen," zegt hij nors. Ik zucht heel even. Het is weer eens zo ver. Vader en moeder moeten weer eens met de Minister praten. Ze stonden aan de kant van You-Know-Who. Ik schaam me dood voor ze, maar aan de andere kant vind ik het gaaf. "Ja vader," zeg ik dan maar. Vader loopt de kamer uit, zonder verder nog iets te zeggen. Ik sta op en loop naar beneden. Haastig maak ik wat eten. Zodra de deurbel gaat, ren ik er heen. Daar staat mijn broer Dave, die ik sinds hij is afgestudeerd van Hogwarts, niet meer heb gezien. Ik vlieg hem om de hals. "Dave! Ik heb je gemist!" roep ik. Dave knuffelt me even en stapt dan naar binnen. "Sun, moet jij je niet eens gaan aankleden?" gniffelt Dave. Ik knik en haast me naar boven.

    • • •

    Twijfelend kijk ik naar de kleren in mijn kast. Zal ik gaan voor het groene jurkje of toch echt die roze broek met donkergrijs shirt? "SUNSET!" Aan de schreeuw van Dave te horen moet ik opschieten. Ik kies voor de roze broek met het donkergrijze shirt. Ik trek snel mijn zwarte All Stars aan. Daarna ren ik weer terug naar beneden. "Ben je je koffer niet vergeten?" vraagt Dave, terwijl hij een wenkbrauw optrekt. Ik ren (opnieuw) naar boven. Ik neem mijn koffer en Muffin mee naar beneden. Daarna vertrekken we naar het perron.

    • • •

    Op het perron zoek ik haastig naar bekenden. Ik zie het blauwe haar van Teddy Lupin. Ik glimlach, op naar huis. Ik spring zo snel als ik kan de trein in. Wat is het fijn om terug te gaan.


    all because i liked a girl

    Victoire Gabrielle Weasley
    Prefect • Seeker and Captain • Ravenclaw 7th year • Nervous af



    Zoekend keek ik om me heen. Teddy was negens te bekennen, en hij was nog enorm opvallend ook. Ik zuchtte, waarom moest ik ook zo klein zijn? Op de puntjes van mijn tenen staand probeerde ik over de kruinen van de menigte heen te kijken. Reikhalzend verloor ik mijn evenwicht en viel tegen een man aan. Ook hij verloor zijn evenwicht en we belande samen op de grond "Oh pardon monsieur, je ne..." ik stopte toen hij me raar aankeek. "Oh eh ik bedoel sorry meneer ik had u niet gezien". Ik hielp hem overeind, en snelde -voor zover dat kon met mijn veel te zware hutkoffer- verder. Ik gaf mezelf een mentale facepalm, ik had de laatste tijd vaker dat ik zonder dat ik het zelf doorhad Frans begon te babbelen. Het was een slechte gewoonte, de tijd in Frankrijk had ik achter me gelaten. En we waren nu in Engeland, dus moest ik me aanpassen.
    "Boe" hoorde ik vlak naast mijn oor terwijl twee sterke armen zich om mijn middel sloegen. Ik slaakte een klein gilletje. Het was Teddy. Ik glimlachte breed toen ik de jongen zag en omhelsde hem. Ik had Teddy gemist, zijn lieve gezicht, heldere lach en zijn blauwe haar.
    "Zocht je mij toevallig?" vroeg hij.
    "Ja, jou zocht ik." antwoordde ik, terwijl ik mijn hutkoffer achter me aan sleepte richting de trein.
    "Ik heb je gemist Ted. Ehm zullen we deze coupé nemen?" ik weet op de eerstvolgende lege coupé. "Of heb jij jou hutkoffer nog ergens liggen?"

    [ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 21:34 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels


    Ruby Sunset Scamander
    Ruby • Gryffindor


          Eerlijk toegegeven, ze was zenuwachtig. Ookal was het al haar zesde jaar op Hogwarts. Ze kon er niets aan doen, ze was elk jaar opnieuw weer zenuwachtig om naar de school te gaan. Ruby stond op het perron. De trein stond voor haar en het perron was zwart bevolkt met Tovenaars en Heksen. Allemaal in dreuzel kleding. Toch was het zo duidelijk voor het meisje. Ze hield ervan. Het was een chaos, maar het was háár chaos. Dit was haar wereld. Ze liet haar ogen over de mensen massa gaan, en ving glimpen op van bekenden. Maar ze ging er nog niet op af. Ze pakte haar hutkoffer en rolde die achter haar aan. De uilen kooi rammelde, maar Ruby wist dat het goed vast zat. De kerkuil die erin zat zou niet vallen. Ze trok de hutkoffer de trein in en zocht een coupé. Aangezien ze nogal laat was - maar nog wel op tijd - zaten de meeste coupé's al vol. Ruby opende de deur van een coupé waarvan ze had gezien dat er in ieder geval niemand van Slytherin in zat, en liep er naar binnen.
    "Hey, mag ik bij jullie komen zitten?" vroeg ze met een glimlach naar de mensen die er al zaten. Het was niet dat ze een hele grote hekel aan slytherin had, maar ze kon ook niet goed met de mensen omgaan. Daarom meed ze de hele afdeling liever. Zo wie zo had ze al wat moeite met nieuwe mensen. Maar dat werd langzamerhand steeds minder. Iets waar ze blij om was. Ze was zes jaar geleden ingedeeld bij Gryffindor, en er waren nog al wat op merkingen gemaakt over dat ze zo verlegen was geweest. Nou - een grijns kwam op haar gezicht te staan - dat was ze nu al een stuk minder.
    "hebben jullie er zin in?" vroeg ze met een grijns.

    OOC: Iemand die met Ruby in de coupé wil zitten?


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep


    Edward "Teddy" Remus Lupin
    Teddy • Hufflepuff • Awkward


          Ik voel de aanraking van haar knuffel nog steeds en kan het niet laten om een gelukkig gevoel te voelen. De glimlach op mijn gezicht is onmogelijk wel te vegen en ik voel de bekende kriebel in mijn buik. Man, I got it bad,
          'Ja, jou zocht ik,' zegt ze. Ze begint richting de trein te lopen met de hutkoffer achter haar aan. Ik haal haar snel in.
          'Kom, dan help ik je,' zeg ik, waarna ik de hutkoffer van haar overpak, waarbij onze handen elkaar even kort aanraken.
          'Ik heb je gemist Ted. Ehm zullen we deze coupé nemen? Of heb jij jou hutkoffer nog ergens liggen?'
          'Ik jou ook,' glimlach ik gemeend. Ik heb iedereen gemist, maar haar het meeste, zelfs meer dan dat ik naar Hogwarts gaan gemist heb. 'En ja dat is prima, ik heb mijn spullen al afgegeven, als het goed is liggen die nu ergens in de laad ruimte.' Ik open de deur van de coupe en plof op de bank. Ik klop op de lege plek naast me en glimlach. Zenuwachtig pruts ik aan het randje van de blouse die ik aanheb. Ik hoop dat we nog even kunnen praten voordat de rest van de Weasleys en Potters ons momentje privacy komen verstoren. Niet dat ik hen niet gemist heb, maar ik heb Victoire al op een duidelijk antwoord laten wachten en ik wil haar niet aan het lijntje houden. Daarnaast, loop ik al een jaar lang - of misschien wel meer - rond met een enorme crush voor haar en het wordt tijd dat ik daar wat aan doe. Denk ik.
          'Heb je een fijne vakantie gehad?' vraag ik na een korte stilte. Dom, Teddy, dom. Als ik over de vakantie ga beginnen, komen we helemaal niet meer aan een echt gesprek toe, maar hoe ga ik in godsnaam vertellen aan een meisje dat ik al mijn hele leven ken en waar ik al voor weet ik veel hoe lang vrienden mee ben, dat ik stapelverliefd op haar ben? Help?!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.




    "Back to Hogwarts for trouble!"




    Lysander Scamander

    Opeens stond Lorcan op mijn bed op en neer te springen en te schreeuwen :” Kom Lys! Vandaag gaan we naar Hogwarts!” Ik had er geen zin in. Sinds gister voelde ik me een beetje down en ik had geen idee waarom. Lorcan kwam voor me zitten op de grond. “Laat me met rust.” en ik trok de deken over mijn hoofd. Ik voelde Lorcan naast me gaan zitten op het bed en trok deken van mijn hoofd. “Er zit je duidelijk wat dwars, heb je de telepathie uitgeschakeld ofzo?” Een glimlach sierde mijn mond. Lorcan kon in elke situatie wat humor inbrengen. “Ik heb het gevoel dat Briana Scotty leuk vind.” Lorcan lachte. “Denk je dat nou serieus? Jullie zijn zo al een jaar bezig en er komt er steeds niks van. Kom sta op. We gaan naar Hogwarts!” Hij liep de kamer uit en ik zag hem nog net een bericht typen. Wat was hij van plan?

    In de spiegel zag ik de reflectie van mezelf en ik deed mijn haar fatsoenlijk met wat gel ofwel de kuif naar rechts. Ik pakte mijn koffer en trok hem mee naar onder. Ruby zat wat rond te rennen en ik schudde mijn hoofd. Die kon echt zo gestresst zijn soms. Mijn tweelingbroer liep op me af en lachte. “Alsof ik in de spiegel kijk. Doen we dit jaar nog van plaats ruilen?” “Mam en pap maken ons af als ze daar achterkomen, plus ze gaan ons nu meer in de gaten houden.” Lorcan dacht na en begon te lachen. “Ze hoeven er niet achter te komen ALS we het dit jaar beter aanpakken.” Ik keek hem verbaasd aan. “Ruby, Lorcan, Lysander! We gaan de portkey kan elk moment gaan!”

    Daar stonden we dan op perron 9 3/4. De Hogwarts Express stond al klaar en gelijk zag ik Briana staan. Ze werd al gelijk vergezeld door Scotty en de moed zakte me al helemaal in de schoenen. “Laten we een coupé zoeken, Lor.” Waarom? Oh, ik snap het al.” We zeiden gedag tegen onze ouders en we moesten beloven om ons te gedragen.




    Lorcan Scamander

    De wekker ging af en ik sprong gelijk uit mijn bed. Normaal gesproken kwam ik nooit uit mijn bed zo vroeg maar vandaag was een speciale dag. We gingen terug naar Hogwarts! Snel deed ik de dieren verzorgen en vergezelde mijn ouders bij het ontbijt. “Maak jij Lysander even wakker?” Snel dronk ik mijn thee op en knikte. Robert, de hippogrief, schreeuwde om aandacht en ik gooide een dooie fret naar hem toe. Voorzichtig, stapte ik vooruit richting Robert en buigde. Robert keek me aan met een scheve kop en buigde uiteindelijk. Zo stond ik zeker een kwartier te knuffelen en te stoeien met Robert. “Lorcan! Je broer!” Oja, ik was Lys vergeten. “Sorry, Robert maar helaas moet ik gaan. In de kerstvakantie krijg je weer de aandacht die je verdient.” Robert keek onzettend verdrietig en ik gaf hem nog een laatste knuffel.

    Ik rende snel naar boven, naar Lysander’s kamer en sprong op zijn bed. ” Kom Lys! Vandaag gaan we naar Hogwarts!” Het kwam er harder uit dan ik dacht maar ik ging vrolijk verder met springen. Lysander had er blijkbaar geen zin in. Wat was er aan de hand? Ik kreeg totaal geen hoogte van hem. Ik sprong van het bed af en ging op de grond zitten. Lysander trok zijn deken over zijn hoofd. Er was duidelijk wat aan de hand. “Laat me met rust.” Klonk het vanonder de deken. Ik ging naast hem zitten en trok de deken van zijn hoofd. “Er zit je duidelijk wat dwars, heb je de telepathie uitgeschakeld ofzo?” Begon ik voorzichtig. Er kwam een lach op zijn gezicht. Dat was blijkbaar wat hij nodig had. “Ik heb het gevoel dat Briana Scotty leuk vind.” Ik begon te lachen. “Denk je dat nou serieus? Jullie zijn zo al een jaar bezig en er komt er steeds niks van. Kom sta op. We gaan naar Hogwarts!” Snel viste ik mijn telefoon uit mijn zak en liep de kamer uit. Ik stuurde Briana een bericht.*

    Ik zag wat geld liggen op de eettafel en vroeg aan mam of ik wat geld mocht hebben om wat snoep te kopen op de trein. Mam lachte. “Daarvoor ligt het geld daar, Ruby heb ik al wat gegeven.” Ruby rende nog steeds van hier naar daar. Ze leek nogal gestresst. Lysander kwam naar onder en ik liep naar mijn tweelingbroer. “Alsof ik in de spiegel kijk. Doen we dit jaar nog van plaats ruilen?” Ik had fantastische ideeën voor dit jaar maar Lysander schudde zijn hoofd. “Mam en pap maken ons af als ze daar achterkomen, plus ze gaan ons nu meer in de gaten houden.” Ik dacht even na en begon te lachen. “Ze hoeven er niet achter te komen ALS we het dit jaar beter aanpakken.” Lysander keek me aan alsof ik krankzinnig was geworden maar ik kon niet terug reageren omdat de portkey op het punt stond van vertrekken.

    Perron 9 3/4. Bijna op weg naar ons tweede thuis. Ik zei gedag tegen pap en mam en gaf een heleboel knuffels aan mam. Ze kon toch zo overbezorgd zijn, ugh. En als klap op de vuurpijl kreeg ik een preek. “En gedraag je dit jaar Lorcan. Ik wil geen klachten krijgen dat je dit jaar weer onzin hebt uitgehaald. Vooral na wat jullie afgelopen jaar hebben geflikt.” “Ja pap, ja mam, ik zal me gedragen.” Dacht het dus van niet. Lysander tikte me aan. “Laten we een coupé zoeken, Lor.” “ Waarom? Oh, ik snap het al.” Ik zag Briana staan met Scotty en sleurde Lysander de trein in.




    * Zie groepsgesprek


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."


    Desmond Scott Finnigan-Thomas
    Gryffindor, Headboy, Shy puppy with separation anxiety
    Zoals altijd was het hectisch om naar het perron te komen. Mijn ouders hadden Niamh en Lucas aan mijn zorg overgelaten. Ik snapte eigenlijk niet waarom. Wel had ik Alvy voor nu nog meegesmokkeld, maar ik had aan Bri's ouders gevraagd of ze hem terug wilden sturen naar huis. Die hadden rustig ingestemd, en zo had ik tot vanochtend nog met het hondje kunnen knuffelen, maar nu was het echt tijd om met mijn broertje en zusje aan mijn zijde naar het station te vertrekken. Zo liepen we zij aan zij. Ik trok ook de koffer van mijn broertje, want hij had nog altijd moeite met zijn spieren, wat weer kwam door zijn verleden, net als mijn hart. Nu had ik daar al jaren maar heel weinig last van. Alleen nog wel met het vliegen en het gebruiken van de Floo en Portkeys, maar dat deed ik dus ook maar weinig. Ook als ik en ging boksen en ging zwemmen op een dag, gebeurde het wel eens, maar gelukkig niet vaak. Uit mijn familie waren we allemaal uitschot van de wereld, en al helemaal van de Wizarding Wereld, maar we hadden het allemaal gemaakt tot Hogwarts, en zelfs voor Lucas met zijn spierproblemen, die door magie al een stuk beter waren geworden. Niamh's probleem was meer dat ze geen concentratie had en soms last van spasmes. Nu had zij een klein kerkuiltje op haar schouder, Lucas had zijn eigen katje, een Ragdoll, en ik had Alvy, die niet mee mocht naar school, waardoor ik het maar moest doen met onze oude muizenvanger, die me eigenlijk niet eens zo erg mocht. Ik was een hondenmens, en had het dan ook niet echt op de kat, maar alleen zijn was nog veel erger. Ik had de kat op mijn schouder en liep rustig met de twee kinderen door de poort, waardoor we op het overvolle perron terecht kwamen. "Ik zie jullie weer op school, en misschien ook nog wel in de trein." zei ik, voor ik ze allebei een kus op hun voorhoofd gaf, voor ik ze, met hun bagage de trein in hielp. Hierna liep ik naar de Prefect-coupé, waar ik zelf instapte. Ik trok mijn beanie nog iets beter over mijn hoofd en zocht een fijn plekje, wachtend tot er anderen bij kwamen, terwijl Monkey dicht tegen me aan was komen liggen. Natuurlijk ging hij niet op schoot liggen, zoals Alvy dat altijd doet. Op mijn broek zaten nog talloze witte haren van de Westie. Ik aaide de kat zachtjes en zuchtte. Ik hoopte echt dat Molly of Bri snel zouden opdagen, want ik verveelde me dood en miste vooral Molly enorm. Ze had toch een enorm bijzonder plekje in mijn hart en ik had haar echt te lang niet gezien of gesproken.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 21:40 ]


    Bowties were never Cooler


    Jennifer "Jenny" Colleen Prescott

    Ik stopte mijn mobiel terug in mijn jaszak en worstelde mijn weg door de groepen eerste- en tweedejaars, pas vanaf de derde begonnen ze zich enigszins normaal te gedragen in de trein en zelfs dat was nog relatief.
    Elke coupe die ik passeerde controleerde ik op mijn vrienden maar zover had ik er nog geen van gevonden, de meeste waren kinderen uit lagere jaren en de paar zesde- en zevendejaars die ik tegenkwam waren geen mensen waarmee ik de hele treinrit wilde doorbrengen. Uiteindelijk vond ik echter toch de coupe met iemand die ik deze zomer gemist had tegen: Teddy, en Victoire Weasley, het meisje waar hij een crush op had die voor iedereen met ogen en een paar functionerende hersencellen overduidelijk was maar haar blijkbaar nog steeds ontging. Ik gooide de deur van de coupe open en stapte naar binnen. “ Ik denk dat ik je uitnodiging aanneem en jullie gezelschap kom houden Teddy,” zei ik terwijl ik mijn hutkoffer onder de bank trapte en naast hem neerplofte in de coupe.
    Voor een moment zwaaide ik mijn arm om zijn schouder en plantte een kus op zijn wang in wijze van begroeting. “Het is geweldig je weer te zien, jouw ook Victoire.”
    Victoire kende ik niet echt goed, haar tweelingzus was een van de beste vrienden van mijn broer Avery maar Victoire was jarenlang naar Beauxbattons geweest en hoewel we in hetzelfde jaar zaten, zaten we in een andere afdeling en hadden nooit de behoefte gehad om een vriendschap proberen te sluiten. Teddy en ik zaten echter al zeven jaar samen in Hufflepuff en hoewel we niet bepaald onafscheidelijk waren of zoiets beschouwde ik hem als een vriend. “Wat hebben jullie in de vakantie gedaan?” vroeg ik. “Oh en Teddy heb je de Peter Pan tekening bij?” vroeg ik, verwijzend naar de tekening waarover hij gisteren had ge’appt.


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    BRIANA 'BRI' ALICE LONGBOTTOM
    Hufflepuff • Prefect • Chaser


          Een beetje verveeld kijk ik om me heen, ik zie allemaal mensen voorbij komen en het blauwe haar van Teddy is ook zeker niet te missen maar ik zie niemand die me echt bekend voorkomt, als in een goede vriend of vriendin. Zuchtend loop ik dan maar richting de trein en wil net instappen wanneer ik het geluidje van mijn telefoon hoor afgaan, een nieuwe melding. Ik stap even opzij zodat ik niet in de weg sta en kijk naar mijn telefoon, een berichtje van Lorcan. Verbaasd open ik hem en lees de tekst zo mogelijk nog verbaasder dan ik daarvoor al was.

    Lorcan: do you like Scotty?
    Briana: ... Uhm hell no. Why?
    Lorcan: just asking and what about my brother?
    Briana: this is awkward...
    Lorcan: why?
    Briana: well you're his brother so maybe you're going to tell him what I said and then I ruin everything.
    Loran: how do you mean? So you DO like him? I won't tell anything.
    Briana: ... Promise?
    Lorcan: I promise! We have a coupe, join us! He would love that.
    Briana: okay yes I have a crush on him. But please don't tell anyone, especially not him. And I'll join you for one second, I have to go to the prefect coupe after that.
    Lorcan: I KNEW IT! He would love to see you, even if it's for a second. Though I think he is jealous about Scotty... {...}


    Hoofdschuddend sluit ik het gesprek af en haal mijn spullen van de kar af, dat was simpel gezegd... raar, heel raar. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat Lorcan probeert te zeggen dat Lysander mij ook leuk vindt, maar dat is toch raar om te denken? Ik bedoel, natuurlijk vindt hij me niet leuk, we zijn enkel vrienden en ik zou me waarschijnlijk geen betere vriend kunnen wensen. Zuchtend stop ik mijn telefoon weg, na Scotty ook nog beloofd te hebben dat ik mijn ouders zou vragen of ze Alvy terug willen sturen naar Ierland, gezien honden niet toegestaan zijn op Hogwarts. Gauw verstuur ik een berichtje naar mijn vader met het verzoek en deze antwoordt met een "Natuurlijk" en ik stuur een bedankje terug. Vervolgens stap ik de trein in met mijn spullen en ik pers me door het drukke gangpad richting de prefect coupe. Onderweg kijk ik of ik Lorcan en vooral Lysander – hoewel die twee waarschijnlijk bij elkaar zijn – zie en ja hoor. Breed glimlachend schuif ik de deur open en sleep mijn spullen naar binnen omdat ik anders wel heel lomp zou zijn.
    "Lorcan!" roep ik uit en vlieg hem om de hals vervolgens draai ik me om naar Lysander.
    "Lysie!" zeg ik vervolgens lachend tegen Lysander terwijl ik hem ook een knuffel geef en deze laat ik nèt wat langer duren. "I missed ya," fluister ik heel zachtjes in zijn oor, praktisch onhoorbaar – omdat ik niet goed weet of het verkeerd overkomt.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 0:07 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Nathaniel 'Campbell' Saunders

    Gryffindor • 6th year • Prefect • Nervous

    ''The two best days of school, The first and the last.''


    Met flinke halen laat ik mijn tandenborstel over mijn tanden heen glijden, voordat ik mijn mond wat opende en naar mijn witte tanden kijk. Zonder weg te kijken greep ik naar een beker waarmee ik mijn mond spoelde, waarna ik zachtjes een zucht slaakte naar de paar ogen die me aanstaarde in de spiegel.
    Zenuwachtig wilde ik mijzelf niet noemen nu dit de zesde keer was dat school begon. Toch kon ik die nerveus kriebelende vlinders; of eerder wormen in mijn buik voelen rollen. Alsof ze expres in de knoop wilden schieten.
    Dommig knipperde ik nog even met mijn ogen voordat ik de badkamer uitliep om van de trap te denderen.
    ‘Hoe vaak moet…’ met een kleine grijns stapte ik de kamer in bij mijn opa’s stem. De oude knorrepot. Mijn oma beweert dat hij ten nadelen veranderd was sinds mijn moeder overleden was; ik vond daarin tegen het een vermakelijk schouwspel als hij weer zijn chagrijnige humeur kon botvieren op mij.
    ‘..Dat ik niet de trap mag molesteren met mijn lichaam, dit zou ik misschien in overweging kunnen nemen als ik wat zwaarder was, maar momenteel denk ik dat het handiger is als ik de trap nog te baas blijf. Verschil hoort er te wezen, opa.’ Zachtjes hoorde ik hem knorren waarbij ik met mijn- nog steeds vast geplakte glimlach een kus op zijn wang drukte. Ik weet zeker dat er weinig of geen jongens van mijn leeftijd zijn familieleden kuste, maar voor mij voelde het aan als een stukje waardering.
    ‘..Zolang je maar voorzichtig blijft.. bij.. hoe heette die sport ook al weer?’ hoorde ik mijn opa nog zeggen voordat ik bij mijn hutkoffer was. ‘Voetbal, Opa. Maar met een taak als klassenoudste heb ik wel nuttigere dingen te doen dan zwetend achter een bal aan te rennen.’ Met dat greep ik naar mijn hutkoffer waarbij ik nog een blik naar de oude, arme, dreuzel man keek in de stoel.
    Oma had hem nooit verteld dat ze een heks was. Daarnaast had oma ook besloten om een dreuzel beroep te doen als bibliothecaresse; meteen een beroep waar ik hoogstwaarschijnlijk gillend gek van zou worden. Kortom, opa dacht werkelijk dat ik naar een of andere privé school in Engeland ging. Opzich was dat ook niet zo vreemd. Slim was ik wel. De hoed wilde me namelijk maar al te graag in Ravenklauw zetten; maar uiteindelijk werd het toch Gryffindor.
    Teder voelde ik oma’s hand om die van mij sluiten, wat me meteen weer naar de werkelijkheid trok.
    ‘Ik heb extra koekjes in je hutkoffer gedaan en nog een flink plak cake.’ Alleen al bij die woorden begon mijn maag te knorren. ‘Dat is allang op voordat ik op het station ben.’ Smeekte ik direct met een pruillipje. Gezien we vlakbij London woonde; ging ik altijd met dreuzel vervoer naar 9 ¾
    ‘Dan zou ik maar niet verklappen dat ik nog ergens wat extra’s in je hutkoffer heb bijgesloten…’


    • • • •

    Haast hijgend beland ik eindelijk op perron 9 3/4 . Precies víjf voor elf. Op tijd. Even veegde ik de kleine pareltjes zweet van mijn voorhoofd waarbij ik mijn opgestroopte mouwen wat omhoog duwden. Leerlingen sprinten van hot naar her; en hoewel ik hier en daar wel bekende gezichten zag, kon ik geen van mijn vrienden spotten. Met tegenzin greep ik weer naar mijn hutkoffer waarbij ik mezelf weer tussen de leerlingen door wurmden waardoor de geur over het perron weer doordrenkt werd door alle zwetende mensen. Altijd fijn; de geur van zweetsokken en natte oksels.

    Iemand voor Campbell? (:

    [ bericht aangepast op 27 juni 2015 - 23:02 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    [Jade kan wel Cambell tegen het lijf lopen? (:]


    "Ignite, my love. Ignite."