• Next Generation
    Same school, new story, new characters; a Next Generation Story.

    Het is 1 september en de volgende generatie komt terug voor hun volgende jaar op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.


    R O L L E N
    Reservaties staan er nog niet bij!
    Gryffindor
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack
    Bonnie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Safirianna Justine Walke || 7/17 - QueenStark
    Hayden Crystal Hollingsworth || 6/16 - Solemnly
    Alison Elijah Woods || 6/16 - Philip

    Ravenclaw
    Lysander Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Hugo Charlie Weasley || 4/14 - Gaskarths
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Victoire Gabrielle Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Tinleigh Elizabeth Florènce Gould || 6/16 - Dumbledore
    Roxanne Alicia Weasley || 5/15 - Daggers

    Hufflepuff
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Miller Theodore Kingsley || 7/17 - Dumbledore
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey
    Emma Adaline Smith || 6/16 - Complexes

    E X T R A
    Head boy/girl
    Dominique Weasley || 7/17 - Baelor
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings

    • • •


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) per afdeling, per jaar.

    Ravenclaw
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes

    Gryffindor
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Hufflepuff
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick

    • • •


    Quidditch Team
    Gryffindor
    Keeper
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Chasers
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly - Captain
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Beaters
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Seeker
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack

    Slytherin
    Keeper
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack - Captain
    Chasers
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Emily Hope Zabini || 7/17 - Daggers
    Beaters
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Seeker
    Safirianna Justine Walker || 7/17 - QueenStark

    Ravenclaw
    Keeper
    Chasers
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Beaters
    Anna Helene Gardiner || 6/16 - MinnieMouseX
    Seeker
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski - Captain

    Hufflepuff
    Keeper
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Chasers
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey - Captain
    Beaters
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Seeker
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick


    I N F O R M A T I E
    Quidditch
    De wedstrijden zullen bepaald worden door een randomnizer voor de wedstrijd, welke afdeling dan het meeste heeft gewonnen zal de Quidditch cup winnen. Dit gaat anders dan bij echt Quidditch, want daar gaat het natuurlijk om de punten, maar dat wordt allemaal een beetje té ingewikkeld.
    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    First/Second weekend in November

    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in November

    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Third/Fourth weekend in February

    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    First/Second weekend in March

    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    First/Second weekend in May

    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in May


    Rooster
    Hier vind je het roosterper jaar en alle vakken.

    Whatsapp Groep
    Stuur me even je nummer door als je er bij wilt!

    Upcoming Events
    -

    Datum
    Maandag 1 september.

    Meer informatie staat in het praattopic.


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is een maximaal aan drie personage's, waarvan minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houdt de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Sluit niemand buiten en probeer zoveel mogelijk andere posts te lezen!
    - Probeer bij de tijd te blijven die ik aangeef.
    - De leerlingen op Hogwarts zijn met elkaar verbonden via het internet op een special "Hogwarts net", maar ze kunnen geen gebruik maken van het wereld wijde internet, dit betekent dat er nog steeds gecommuniceerd wordt via uilen en brieven.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.
    - And above all; have fun!


    S T A R T E R S
    Begin
    Het is vijf voor elf, om elf uur stipt zal de Hogwarts Express het perron verlaten. Zeg je familie gedag en zorg dat je je vrienden vind om een nieuw jaar te beginnen aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.
    Leaving for Hogwarts
    Het is elf uur, de trein verlaat het station, de ouders zwaaien en alle leerlingen vertrekken voor een nieuw jaar naar Hogwarts. Prefects, zorg dat je naar de prefect coupé gaat zodat de head boy en girl de vergadering kunnen starten!


    Welcome home
    De trein komt aan op het perron bij Hogsmeade, iedereen mag uitstappen en de koetsen nemen naar het kasteel waar een groot feest staat te wachten!

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 10:53 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    TumbIr schreef:
    Victoire Gabrielle Weasley
    Prefect • Seeker and Captain • Ravenclaw 7th year • Overwhelmed



    'Ik denk dat we maar moeten gaan,' zeg Teddy. Shit nu was ik te laat. Al ik het nou wat eerder... Hij pakt mijn hand en helpt me overeind. De plaats waar Ted's hand ligt is warm onder zijn aanraking. Mijn ogen ontmoeten zijn ogen, de ogen waar ik keer op keer in verdrink. Moet ik nu op hem afstappen? Zou ik hem moeten zoenen? Vragen spoken door mijn hoofd, maar voor een keer in mijn leven kan ik ze niet beantwoorden. Dit is was Teddy met me doet. Je bent stapelverliefd zou Rose gezegd hebben. En ze heeft gelijk. Misschien moet ik het gewoon doen. Nee dat is raar. Toch? Doen joh. De moed die ik beetje bij beetje verzameld had de eerste move te maken, zak in mijn schoenen als Teddy richting de uitgang loopt. Dat was het dan, hetgene dat hét moment had moeten zijn. Ik loop achter hem aan, the tonnage uit. In de eerstvolgende coupé zit James.
    'Oh fuck it,' mompelt hij dan. Ik wil net vragen wat hij bedoelt als hij mij gezicht teder vastpakt en zijn lippen op de mijne drukt. Ik ben overrompeld. Dit had ik niet verwacht. Mijn besef komt terug. Ik kus met Teddy. Ik Victoire fucking Weasley kus met Teddy. Hier had ik in mijn wildste dromen niet aan durven denken. Wacht, hij vond me écht leuk. Mijn hart springt uit mijn ribben kast en komt niet meer terug. En ik kus hem terug. Mijn handen gaan door zijn warrige, knalrode haar. Vlinders stormde door mijn buik als een tronado. Het klopte allemaal, het puzzelstukje paste.
    Na iets dat van mij jaren had mogen duren, stopt ik de kus, buitenadem. Ik laat hem los en kijk hem met grote ogen aan, die blik veranderd al snel in een grijns van oor tot oor. "Ted- dat was geweldig"


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels


    Edward "Teddy" Remus Lupin
    Teddy • Hufflepuff • Feeling Awesome

          Mijn mondhoeken krullen langzaam omhoog als Victoire tegen al mijn verwachtingen in terug zoent. Een bom van vlinders ontploft in mijn buik en ik voel mijn wangen voor de zoveelste keer rood kleuren, maar dit keer niet vanuit schaamte. Op dit moment kan het me even niet schelen dat James in de coupe hiernaast zit en alles ziet, op dit moment kan vrij weinig me eigenlijk schelen. Ik zit met mijn hoofd compleet ergens anders, in een wereld waar alleen Victoire en ik bestaan. Langzaam verplaats ik mijn handen van haar gezicht naar haar heupen, maar uiteindelijk trekt Victoire haar lippen terug.
          Voor mijn gevoel hebben we daar uren gestaan, maar in werkelijkheid zijn er maar een paar minuten verstreken. Ik kijk Victoire aan en glimlach zenuwachtig. Victoire grijnst naar me en ik moet zachtjes grinniken door de blik op haar gezicht.
          ’Ted, dat was geweldig.’ Ik kijk haar aan en druk nog zachtjes een kusje op haar wang. Instemmend knik ik. Op whatsapp is een stroom van berichten binnen gekomen. Blijkbaar vond James het leuk om dit alles mee te delen aan de halve school, nou ja, echt veel boeit het me niet. Ik heb met Victoire Weasley gezoend!
          ’Dus ehm, Vic, vind je het leuk om binnenkort op een date te gaan?’ mompel ik en ik kijk haar met een verlegen glimlach aan. Ik haal een hand door mijn haren – die ondertussen gelukkig weer blauw gekleurd zijn en kijk haar afwachtend aan. Op advies van Rose vraag ik haar nu op een date, ik ben blij dat ik haar heb, anders had ik nooit geweten wat ik zou moeten doen en daarnaast wil ik ook niet dat het te snel gaat tussen Victoire en mij. Hopelijk is dit de goede stap en is Victoire het daar ook mee eens. Zenuwachtig schuifel ik met mijn voet over de gladde vloer en kijk naar mijn schoenen terwijl ik op een antwoord wacht.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.





    Louis Fred Weasley
    "The first time you fall in love, it changes you forever"
    • Hufflepuff • Sixth year • Prefect • Beater •




    “Het ging wel. De eerste helft van de vakantie was met mijn moeders familie en die was geweldig, het werd minder toen ik bij mijn vader moest verblijven. Kathy haat me.” vertelde Jennifer. ''Ach, je kunt zo als je van school bent gewoon zelf een appartement kopen en dan ben je vrij van boze heks Kathy. Résolu.'' grijnsde ik.
    ''Ik moet gaan,'' mompelde Teddy en weg was hij. Verbaast trok ik mijn wenkbrauw op. ''Oké..'' murmelde ik en ik keek Jennifer vervolgens aan. ''Ik ben met Charlie nog naar Bulgarije gegaan, hij voornamelijk voor de draken en ik ging surfen en wat gitaar spelen op het strand.'' vertelde ik. ''Mocht kiezen of met mijn ouders mee of met hem.'' Ik wierp snel eventjes een blik op mijn horloge. ''Merde,'' vloekte ik zacht. ''Sorry Jenny, ik moet echt naar de Prefect coupé. Anders gaan de Head Girl niet blij zijn met haar broertje..'' Bij het laatste grijnsde ik en snel pakte ik mijn spullen weer en liep de coupé uit. Tijdens het lopen wurmde ik me tussen iedereen door die nog in het smalle gangetje stond. Toen ik eindelijk bij de Prefectcoupé was zuchtte ik opgelucht en opende de deur. ''Sorry dat ik laat ben, moest nog eventjes hoi zeggen tegen iemand.'' excuseerde ik mij en ik nam plaats in de coupé. Waarna ik eens rondkeek om te zien wie er al allemaal zaten. ''Goede vakantie gehad iedereen?'' vroeg ik terwijl ik even de berichten las in de groepsapp en begon te grijnzen. Dus daar moest Teddy zo nodig heen. Ik las nog eventjes verder, maar zag niets heel belangrijks, dus ik deed mijn mobiel weer weg.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 8:51 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    Dylan James Smith
    Ravenclaw - 7th year - Prefect - Happy


    Aangekomen bij de Prefect coupé, slaap ik nog half. Briana komt beginnen en begroet iedereen vrolijk, maar dat gaat compleet langs me heen. Had Emma me nou maar niet wakker gemaakt vanochtend vroeg, ik had al zo'n slechte nacht en zo weinig slaap gehad. Ik was zó moe, ik had niet goed door wat er om me heen gebeurde. Ik wreef in mijn ogen en gaapte. Ik keek op mijn telefoon, en grinnikte om alle hysterica rond Vic en Teddy. Toen zag ik een berichtje van Briana.
    << Heya - Briana.
    >> Bri are you almost there yet? - Dylan

    Een hoop berichtjes over Teddy en Victoire en volgden nog, en vervolgens kreeg ik een apart berichtje van Briana.
    *to Dylan* I'm standing right in front of you - Briana

    verbaasd keek ik op, en zag inderdaad Briana voor me staan. Ik grinnikte vrolijk, en stuurde een berichtje terug.
    *to Briana* wow I did not see that, hi c: - Dylan
    *to Dylan* heya ^^! Lemme hug ya - Briana

    glimlachend stopte ik mijn telefoon weg, om mijn armen om het meisje voor me te sluiten.
    "Hi there!" Zei ik vrolijk, terwijl ik naar Briana keek. Ze zat een jaar lager dan ik, bij mijn zusje in hufflepuff, en ik vond haar altijd heel aardig. "Hoe was je vakantie?" Vroeg ik, en hield mijn hoofd een beetje schuin terwijl ik haar los liet en even om me heen keek, naar de rest van de prefects. Teddy en Vic waren er nog steeds niet, die waren zeker nog te druk bezig met elkaar.


    Spinning around, I'm weightless.

    Nathaniel 'Campbell' Saunders

    Gryffindor • 6th year • Prefect • Happy

    '' Good friends are hard to find, harder to leave and impossible to forget.''


    'Originele vraag, Maar het was echt geweldig. We gingen, zoals je al weet, naar Australië maar het was nog beter dan ik had verwacht. Hoe was jouw vakantie?' Geamuseerd keek ik naar de grijns die op haar gezicht gebloeid was. Vriendschappelijk legde ik mijn arm rond haar middel waarbij ik naar mijn koffer greep, om richting de trein te lopen op de middels half lege perron. Het was al drie voor elf, en dat betekende dat de trein elk moment kon vertrekken. ‘Natuurlijk heb ik onthouden dat je naar Australie ging, maar zo’n knap, klein meisje zoals jij kan je absoluut niet alleen rond laten lopen. Het is dat ik naar Egypte was gegaan, anders had ik erop gestaan dat ik mee ging.’ Plagend stak ik mijn tong naar Jade uit voordat ik mijn arm van haar middel af haalde om haar aan de hand mee te trekken de trein in. Eigenlijk moest ik- helaas naar de klassenoudste coupe; zoals vorig jaar.
    Vorig jaar had ik het nog spannend gevonden; ik bedoel huffelpuf, ravenklauw, gryffindor en Zwadderich in een hokje dauwen was nou niet bepaald de meest slimme idee, maar eigenlijk stelde het niks voor. Natuurlijk had Zwadderich hun opmerkingen altijd klaar; maar het is en blijft zwadderaars, waar je niks anders van kon verwachten. Na zes jaar Zweinstein kon ik dat wel aan.
    Snel wierp ik nog een blik op mijn horloge voordat ik weer op keek naar Jade.
    ‘Als jij alvast een plek zoekt; dan zoek ik je zo weer op, wanneer ze me vrijlaten uit het klassenoudste hok.’ Ik trok een pruillipje bij die woorden, voordat er weer een grijns over mijn gelaat verscheen.
    ‘Maar als ik terug kom wil ik alle details horen, ontkomen doe je daar toch niet aan, jondedame..’


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    BRIANA 'BRI' ALICE LONGBOTTOM
    Hufflepuff • Prefect • Chaser • 6th Year


          Glimlachend kijk ik de coupé rond en ik kijk dan even naar Scotty.
          "Hey Bri," zegt hij glimlachend, ik glimlach terug en zwaai even.
          "Heya Scotty,"
          "Weten jullie wie de vijfdejaars prefects zijn in jullie afdeling?" vraagt Avery dan, tegen niemand in het bijzonder en bedenkelijk tik ik even tegen mijn lippen maar schud dan mijn hoofd. "Of waar de overige prefects zijn want we staan op het punt om te vertrekken." afwezig knik ik en bedenk me dan dat Vic en Teddy nog steeds in de laadruimte zitten. Ik blik even naar Avery en zie dat hij al een berichtje heeft gestuurd en Teddy heeft geantwoord – echter heeft hij een belachelijke typefout gemaakt en maakt iedereen nu grapjes, zijn haar is nu vast weer knalrood.
          "Teddy komt er zo aan,” zegt Avery dan een beetje droog, goh hadden we nog niet door. “Van de rest heb ik nog niets teruggehoord." opnieuw knik ik.
          "Okay. Dank je," zegt Scotty dan zachtjes. "Aha, Teddy en Victoire zijn laat omdat ze aan het flikflooien zijn. Waarschijnlijk komen ze zo," voegt hij er zachtjes aan toe waardoor ik even moet grinniken en ik knikt instemmend. Verbaasd trek ik mijn wenkbrauw naar hem op wanneer ik hem iets hoor mompelen tegen zijn kat, Monkey, en deze blaast kattig – haha kattig snap je hem –terug. Grinnikend aai ik de kat even en deze kijkt me met één gesloten oog achterdochtig aan voordat hij dan toch maar tevreden zijn ogen sluit om te gaan slapen. Opeens is het stil in de coupé en verveeld kijk ik dan maar even op WhatsApp maar wanneer de app alle berichtjes probeert te laden loopt mijn telefoon vast en heb ik echt een vermoeden dat hij elk moment kan ontploffen door oververhitting, want hij wordt opeens zo heet als een gloeiende houtskool. De oorzaak? Een heel gesprek over Victorie en Teddy die hebben gezoend – ja het is gebeurd, ik herhaal: Victorie en Teddy die hebben gezoend! Vooral James is helemaal aan het fangirlen en als een idioot sta ik te grijnzen naar mijn scherm. Die grijns wordt zowaar nog breder wanneer Victoire mij een berichtje stuurt.

    >> Victoire: omg I kissed Teddy fucking Lupin
    << Briana: I told ya so I told ya so I told ya so


    Voordat ik WhatsApp afsluit stuur ik nog een "Heya" in het algemeen in de groep en al snel krijg ik een antwoord, van Dylan. Als ik zijn berichtje heb gelezen trek ik een beetje verwonderd mijn wenkbrauw naar hem op – wat een blinde kip.

    << Briana: Heya
    >> Dylan Bri are you almost there yet?
    << Briana I'm standing right in front of you
    >> Dylan: wow I did not see that, hi c:
    << Briana: heya ^^! Lemme hug ya


    Lachend sluit ik mijn telefoon af en stop hem weg voordat ik opkijk. Dylan heeft me eindelijk opgemerkt en sluit me glimlachend op in zijn armen. Eveneens glimlachend knuffel ik hem terug voordat ik hem loslaat en hij mij.
          "Hi there!' zegt hij vrolijk en lachend schud ik mijn hoofd.
          "Ook hallo, blinde kip die je bent," ik woel even met mijn hand pesterig door zijn bruine haren voordat ik me – een tikkeltje lomp maar goed – laat neerploffen op het bankje.
          "Hoe was je vakantie?" vraagt hij me dan terwijl hij zijn hoofd een tikkeltje kantelt en ik haal mijn schouders op en tuit mijn lippen.
          "Muah best wel saai, heb vrij weinig gedaan, die van jou? Eigenlijk hoe was die van jullie allemaal?" ik kijk de kring vragend rond en glimlach even.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 14:50 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Tinleigh Belizabeth Florènce Gould
    “Be nice to nerds. You may end up working for them. We all could"

    6th year • Ravenclaw • Bitchy nerd




    Ik wurmde me door het smalle gangetje in de trein en probeerde hierbij zoveel mogelijk studenten te ontwijken. Af en toe zuchtte ik eens geïrriteerd omdat er mensen waren die midden in de pad stil gingen staan. Terwijl ik liep, bungelde mijn staart heen en weer op mijn rug. Ik had er expres voor gekozen om mezelf comfortabel aan te kleden, omdat de treinrit nooit mijn favoriete ding was geweest. Ik was zo iemand die misselijk werd in de auto, trein of bus. Vreselijk, als je het mij vroeg en uiterst onhandig - maar er viel zo weinig tegen te doen. Bijna iedere coupé was al bezet door minstens drie studenten en ik zag het niet zitten om me bij drie compleet vreemden aan te sluiten. Daarom liep ik eigenwijs door. Iedere keer als ik een halfvolle coupé zag, zuchtte ik even maar tot mijn opluchting kwam ik uiteindelijk voorbij een coupé die slechts bezet was door één meisje: Emily Zabini. Ze was een jaar ouder dan dat ik was en ze was ingedeeld bij Slytherin, maar in mijn beleving was ze geen verkeerd persoon. Ik klopte op het deurtje van de coupé en liep naar binnen. Expres liet ik een vriendelijke glimlach rusten op mijn gezicht. Ik stond erom bekend dat ik zelf niet altijd even vriendelijk was en waarschijnlijk zou Emily me herkennen als nerd, maar dat deerde me niet. Ik zocht gewoon een plek om te zitten.
          'Is het goed als ik erbij kom zitten?' vroeg ik. Ik wachtte niet antwoord van Emily en gooide mijn hutkoffer al op de rekken boven de zitplaatsen. De kooi van Maisie zette ik naast me neer. Ietwat ongemakkelijk ging ik zitten en staarde voor me uit. 'Dus, het laatste jaar, toch?'

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 15:04 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”




    ‘Natuurlijk heb ik onthouden dat je naar Australie ging, maar zo’n knap, klein meisje zoals jij kan je absoluut niet alleen rond laten lopen. Het is dat ik naar Egypte was gegaan, anders had ik erop gestaan dat ik mee ging.’ Hij stak plagend zijn tong naar mij en ik grijnsde terug. Campbell was mijn beste vriend vanaf het eerste schooljaar, of beter gezegd onze eerste schooldag. Na onze indelingsceremonie waren we toevallig tegen over elkaar gaan zitten tijdens het eten en er was een gelijk een klik. Vanaf toen waren wij onafscheidelijk. Campbell is mijn wederhelft, hij begreep mij, kon me aan het lachen maken en hij kon mij troosten moest dat nodig zijn. Sommige mensen zeiden altijd dat wij vroeg of laat een relatie zouden krijgen maar ik moest er niet aan denken. Als ik iets met Campbell zou krijgen, dan zou het net zijn of ik iets met mezelf zou nemen. Nee, onze vriendschap was veel beter dan een relatie.
    Campbell sloeg een arm om mijn middel en liep met mij mee naar de trein.
    ‘Als jij alvast een plek zoekt; dan zoek ik je zo weer op, wanneer ze me vrijlaten uit het klassenoudste hok.’ Hij trok een pruillipje.
    'Ik zou zeggen: ga niet. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk ook de rede dat jij klassenoudste ben en niet ik,' grijnsde ik. Daarnaast waren er nog duizenden andere redenen waarom ik nooit zo'n taak zou moeten krijgen.
    ‘Maar als ik terug kom wil ik alle details horen, ontkomen doe je daar toch niet aan, jondedame.' Hij grijnsde weer.
    Ik lachte. 'Alsof ik mijn mond kan houden. Zullen we eerlijk zijn Cam, jij zou en moet naar mijn verhalen luisteren want ik praat toch wel.' Dat was waar. Als ik eenmaal op mijn gemak bij iemand was vertelde ik zo hele verhalen over van alles en nog wat, tot soms de ergernis van andere. 'Maar je moet wel beloven op te schieten en niet zo als afgelopen keer. Toen heb ik bijna de hele reis alleen gezeten.' Afgelopen jaar moest Campbell voor de eerste keer weg en was ik ergens alleen gaan zitten met het idee dat hij snel terug kwam. Ik had de hele reis alleen gezeten tot vijf minuten voor tijd. Toen was hij de coupé binnen komen rennen.


    "Ignite, my love. Ignite."


    James Sirius Potter
    Proud Gryffindor - 6th year - Captain and Chaser - Should I tell her?
    "Knowing I hurt you hurts a lot.""

    "Misschien is dat ook wel zo, James. Misschien hadden die sukkels in de chat en hier op het strand wel gelijk. Misschien ben ik wel gewoon iemand met een zwak hart, die ik meestal tegen alles weet te beschermen, maar nu is dat niet gelukt." Ze kijkt weg en ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Alles brengt me gewoon meer in de war en nog steeds voel ik de paniek, die ervoor zorgt dat ik niet echt normaal na kan denken. Het enige waar ik aan kan denken is dat ik haar niet wil verliezen. "Misschien is de woede wel gewoon een rookgordijn om me sterk te houden tegenover de enige die me kan breken."
          Terwjil ik nadenk over een goed antwoord zie ik Teddy en Victoire samen staan praten en ik probeer er niet teveel aandacht aan te besteden. Maar als ze beginnen te zoenen kan ik het niet laten om toch even een whatsappje in de groep te sturen. Ja, kinderachtig, ik weet het, maar ik ben nu eenmaal kinderachtig. En Teddy en Victoire zijn gewoon heel leuk samen. "Sorry, ik werd even afgeleid door tortelduifjes die eindelijk eens toegaven dat ze elkaar leuk vinden,'' zeg ik met een halve glimlach. Ik ben nog steeds bang dus ziet het er waarschijnlijk heel nep uit.
          "Ik-ik ben altijd al iemand geweest en veel praat en veel vrienden lijkt te hebben ofzo, maar eigenlijk durf ik maar tegen heel weinig mensen te zeggen hoe ik me echt voel. Er zijn maar een paar mensen op deze wereld die ik echt vertrouw. En jij bent daar één van. En zeker niet de minste.' Ik stop even met praten en kijk naar haar. Wat ik zeg is waar, alleen klinkt het zo raar om eindelijk hardop te zeggen.
          Ik kijk alweer naar mijn handen terwijl ik probeer om een slimme manier te vinden om toe te geven dat ik haar leuk vind zonder te zeggen dat ik haar leuk vind. Sinds ik ooit keihard afgewezen ben door een meisje voor en heleboel mensen, heb ik mezelf afgeleerd om dat direct te zeggen; ik hint ernaar en zie dan hoe het verder gaat.
          Ik kijk haar weer aan en zie de beestjes bij haar, waardoor ik glimlach. Al heel snel verdwijnt die glimlach weer. "Wat ik probeer te zeggen is dat ik een idioot kan zijn. Lomp en onnadenkend en gemeen. Maar onder die jongen zit ook nog een andere jongen verscholen die eigenlijk doodsbang is om met een mooi meisje te praten. En ik kan alleen maar hopen dat je die jongen vergeeft.' Meteen nadat ik het gezegd heb kan ik me niet meer herinneren wat ik gezegd heb, aangezien ik veel te nerveus ben.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2015 - 0:09 ]


    Spoiler alert: you will save yourself


    Evie Ngaio Robinson
    Hufflepuff, 6th year, Really confused. WTF is he trying to tell me?
    James begon opeens vreemd te glimlachen toen ik net klaar was. Het leek wel of hij me aan het uitlachen was, wat mijn staat van zijn niet beter maakte. Zijn excuus liet me even naar mijn mobiel kijken, waar bleek dat Teddy en Victoire hadden gezoend. Ach, het was wel lief, maar was nu niet echt iets waar ik met mijn hoofd bij kon. Ik krulde me nog iets verder op en luisterde naar James, die vrij stotterend verder ging met zijn verhaal. Zijn laatste woorden waren echt heel lief, en deden me ook een beetje blozen. Het was toch wel heel fijn om te weten dat hij me vertrouwde. De jongen was zo lief, maar zijn woorden galmden nogsteeds door mijn hoofd. De woorden hadden me pijn gedaan, zelfs al had ik nooit ook maar geweten dat ik James misschien wel ergens leuk vond. Hij was een van mijn beste vrienden, iemand met wie ik altijd enorm veel lol had, maar ik had nooit echt gedacht dat hij, of wie dan ook van mijn andere mannelijke vrienden, een potentiële partner kon zijn. Ik keek wat naar Peanut, die over mijn huid liep, terwijl hij ook stil was. Toch had ik echt even geen idee hoe ik hierop moest reageren, want ik wist eigenlijk niet heel erg goed wat hij ermee bedoelde. Toen hij weer begon te praten richtte ik mijn ogen weer op naar het scherm, waar hij duidelijk onzeker aan het mompelen was, wat me toch wat vertederd deed glimlachen. "Je bent niet gemeen, James. Je bent een lompe idioot, die zijn hersens misschien iets vaker moet gebruiken, maar je bent geen slecht persoon." zei ik zacht, met een rode blos op mijn wangen. Dat hij me mooi had genoemd was me zeker niet in de koude kleren gaan zitten. Ik kriebelde mijn hagedis achter zijn kopje en zuchtte zachtjes. "Je geeft me kracht en hoop, en vooral een hoop vrolijkheid. Je bent een schatje en een van de weinige tegen wie ik me durfde open te stellen, en misschien is het daarom ook wel mijn schuld dat dit alles zo uit de hand is gelopen." Als ik gewoon mijn eigen zelfstandige zelf was gebleven, dit geheel vriendschappelijk had gehouden, was dit mogelijk niet gebeurt. Toch was het ook fijn om een keer wel dit te voelen, zodat ik wist waar iedereen het altijd maar over had, zelfs al deed het ook veel pijn. Toch zou ik het hem niet zeggen, echt niet, gezien ik, ondanks dat ik me aan hem was gaan hechten op een andere manier, onze vriendschap absoluut niet wilde verpesten. Daarvoor was hij me als vriend ook veel te dierbaar. Dan maar een gebroken hart en een vriendschap, dan helemaal niets. "Ik hoop gewoon dat dit niets verandert tussen ons." mompelde ik zacht. Daar zou ik me namelijk wel enorm schuldig voor voelen als deze rotzooi er wel wat aan zou veranderen. Intussen was James steeds maar op zijn mobiel bezig, en pakte ik die van mij ook weer even. Natuurlijk begreep ik iets verkeerd en leidde dat tot een ruzietje tussen Rose en mij, maar toen we het net bijgelegd leken te hebben, deed ze iets wat me heel verkeerd viel: Mijn correcte spreektaal te verbeteren met formele regeltjes en daar enorm betweterig over doen, om daarna te zeggen dat eigenlijk alles wat ik zei of typte onnodig en onbelangrijk was. Daardoor ging ik los op haar, en reageerde eigenlijk niet meer op de woorden die me zouden moeten laten bedaren. Ik moest dit niet doen, ze was het niet waard en deze situatie ook niet, maar ik kon echt niet tegen betweters en mensen die me uitmaakten voor nutteloos. Nu had ze het alleen over mijn woorden gedaan, maar in de gesteldheid waarin ik nu zat, was dat al meer dan genoeg om mijn bloed aan het koken te brengen, wat nooit goed was. Na een tijdje werd ze stil, en ging ze zelfs uit de chat, waardoor ik ook wat ademruimte kreeg. Ik wilde mijn mobiel net weer wegleggen toen opeens mijn maten binnen kwamen, in verschillende staten van gekleed zijn. Ze begonnen jolig te lullen over een barbecue op het strand, en dat ik nog geen avondeten op had. Ik stuurde James een verontschuldiging en stond toen op. Ik probeerde ze eerst aardig weg te krijgen, door te zeggen dat ik zo zou komen, maar toen dat niet werkte, moest het natuurlijk met vrij obscene Australische straattaal. Met nog wat geaai door mijn haren en een kus op mijn voorhoofd verdwenen ze. Hierna kroop ik terug in bed en keek naar het scherm. "Sorry for that. What were you saying, James?" vroeg ik zachtjes. Tuurlijk had ik zijn nichtje zwaar beledigd, en daar had ik een beetje spijt van, omdat het zijn nichtje was, maar voor de rest niet. Ze had het over zichzelf afgeroepen.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2015 - 20:24 ]


    Bowties were never Cooler

    Curren Doncho Krum
    Gryffindor • 7th Year • Chaser • Needing space


    Met grote stappen loop ik tussen de mensen door. Het perron is vol- veel te vol voor mij eigenlijk. Ik houd niet van opgepropte drukte die me mijn adem doet inhouden. Ik heb ruimte nodig. Mijn koffer heb ik al in een lege coupé gegooid; wie naast Alex of Scorpius het waagt de coupé ook te gebruiken, gooi ik er simpelweg uit.
    Ik krijg van Alex een bericht waar ik ben en zodra ik een ietwat rustige plek heb gevonden, leunend tegen een koele muur, reageer ik. Hierna ontstaat een zoektocht van Alex naar mij en ik probeer mijn outfit, een Beatles shirt en donkere spijkerbroek met hier en daar enkele scheuren, te beschrijven. Nonchalant leun ik tegen het koude steen, wachtend op Alex. Het lijken wel uren, misschien ook omdat ik hem een vakantie lang niet heb gezien. Mijn gezicht klaart wat op als ik zijn gestalte tussen de mensen zie; zwart haar, zwarte kleding. Ik grijns breed naar het knappe gezicht en zodra hij me heeft bereikt, stop ik mijn telefoon in mijn zak.
    “Eindelijk.” Begroet ik hem met een glimlach. “Kom, voordat iemand mijn coupé jat.” Ik heb eigenlijk niet zo behoefte om hem tussen al deze mensen te begroeten op de manier die ik het liefste zou doen na een vakantie lang zonder hem. Ik weet ook dat Alex dit waardeert, dus daarom ben ik zo normaal mogelijk. Ik loop voor hem uit naar de trein en spring er in, wacht tot hij er ook in is en loop hem dan voor naar de coupé. Er is niets, naast mijn eigen koffer, dus tevreden laat ik Alex binnen en laat de deur op een kier staan. “Heb jij Scor al gezien?” vraag ik hem en laat onwillekeurig mijn blik vlug over zijn lichaam glijden.



    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Alexander Canopus Black
    Alex • Slytherin • Keeper • Captain • Enjoying his curry


          Scorpius en Curren blijken beide spoorloos verdwenen te zijn, nou ja... het kan ook liggen aan de gigantische mensenmassa dat ik ze nog niet heb kunnen vinden. Een geërgerde zucht rolt over mijn lippen en ik wurm me tussen de leerlingen door zonder op te letten of ik iemand iets te hard aan de kant duw. Mensen. Bleh. Curren laat weten dat hij tegen de muur aan staat en ik besluit maar die kant op te lopen. Mijn humeur wordt er niet echt beter op als iemand mijn mobiel uit mijn handen slaat. Ergens ben ik best blij dat dit mijn laatste jaar is, ik merk dat ik Hogwarts langzaam ontgroei en ik er al lang niet meer zo naar uit kijk om naar school te gaan dan ik eerst deed.
          Eindelijk vang ik een blik op van Curren die op en neer springt om mijn aandacht te vangen. Ik doe mijn best om niet als een idioot te glimlachen en wurm het laatste stuk door een dik stel heen om vervolgens bijna voor Curren op mijn bek te gaan.
          'Eindelijk.' Begroet Curren me. Ik kijk hem aan en dit keer kan ik het niet laten om een kort glimlachje te laten zien, ook al is deze niet langer dan twee seconden zichtbaar. Hij moet het er maar mee doen. 'Kom, voordat iemand mijn coupé jat.' We zien het beide niet echt zitten om hier voor al deze mensen onze standaard begroeting te doen en dus volg ik hem - na een kort "hey" gemompeld te hebben - richting de trein naar de coupé die Curren blijkbaar bezet heeft gehouden. Ik til mijn koffer naar binnen en stop hem in het bagage rek waarna ik op een bank plof en Curren aan kijk.
          'Heb jij Scor al gezien?' vraagt hij en ik schud mijn hoofd.
          'Hij heeft een een prefect meeting,' zeg ik en ik haal mijn schouders op. Scorpius is - helaas - dit jaar verkozen tot prefect. Arme hij. Ik pak Curren's arm vast en trek hem naast me op de bank, waarna ik hem een heel kort kusje op zijn wang geef. Ik probeer het niet te veel te laten zien, maar ik heb hem gemist. Heel erg gemist. Ik ben helaas niet echt degene die goed is in affectie tonen voor iemand dus meestal wacht ik voordat Curren in actie komt.
          'Fijne vakantie gehad?' vraag ik werktuigelijk omdat ik niks beters te zeggen heb.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Curren Doncho Krum
    Gryffindor • 7th Year • Chaser • Missed Alex


    Alex reageert door te zeggen dat Scorpius prefect meeting heeft, iets wat ik even was vergeten. Ik ben nooit prefect geweest, daar ben ik waarschijnlijk te terloops en brutaal voor. Naast mijn optreden op het zwerkbalveld zorg ik dan ook meer voor punten aftrek dan voor een stijging van het puntenaantal. Het verbaast me dan ook niet dat ik nooit in aanmerking voor zo’n positie ben gekomen en ik vind het prima zo; ik heb zelfs een beetje medelijden met al de onzin waar Scorpius zich nu moet bezighouden.
    Dan voel ik de hand van Alex om mijn arm en hij trekt me naast zich op de bank. Zijn lippen raken kort mijn wang. Onwillekeurig grijns ik hierdoor breed. Alex toont niet snel genegenheid op een moment dat mensen binnen zouden kunnen lopen, zoals nu, en dus weet ik dat deze kleine beweging al een hele prestatie voor hem is. Er zijn dagen dat het nog veel erger is maar daar heb ik mee leren leven. Om heel eerlijk te zijn ben ik over het algemeen ook niet zo’n klef persoon, vooral niet publiekelijk. Als we alleen zijn, verandert onze manier van omgaan met elkaar wel heel erg.
    “Fijne vakantie gehad?” vraagt hij en ik kijk hem met een opgetrokken wenkbrauw grijnzend aan.
    “Dat weet je toch, gewoon zoals altijd- rustig, maar wel een beetje saai.” We hebben op Whatsapp en via de telefoon gewoon contact gehad en op deze manier veel van elkaars vakantie meegekregen, maar ik snap dat hij een gesprek wilde aanknopen met deze vraag.
    Toch kan ik het niet laten hem te plagen door te laten zien dat ik hem doorheb. “Zoals vakanties altijd zijn.” Ik buig me zonder te waarschuwen voorover en laat onze lippen elkaar raken, niet vluchtig, maar lang. Heel zachtjes verplaats ik mijn lippen iets. Dit heb ik echt heel erg gemist, dat merk ik nu nog meer; ik zou het uren kunnen doen. In plaats daar van ga ik weer normaal zitten en alsof er niks gebeurd is vraag ik, “en jij? Hoe was het bij jou?” Ik leg mijn voeten op de banken tegenover me. Boven mijn hoofd staat het kooitje van Dent, die vredig slaapt met zijn opvallende kop op zijn pootjes. Zodra hij wakker wordt, wat waarschijnlijk gebeurt als de trein gaat rijden, zal ik hem naar beneden halen en loslaten in de coupé. Gelukkig is hij trouw en doet nauwelijks pogingen om te ontsnappen. Mijn ogen glijden van Dent naar Alex en ik neem zijn gezicht goed in me op, vastbesloten om elke verandering, elk aangepast klein detail te ontdekken en in me op te nemen.



    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Alexander Canopus Black
    Alex • Slytherin • Keeper • Captain • Enjoying his curry


          'Dat weet je toch, gewoon zoals altijd- rustig, maar wel een beetje saai,' reageert hij. Ik grijns zwakjes. We hebben elkaar elke dag zo ongeveer uitgebreid op de hoogte gehouden van wat we deden, niet dat ik veel gedaan heb behalve met Curren gewhatsappt en geskyped. Ik kijk Curren aan, hij vind het duidelijk een stomme vraag en ik geef hem een duwtje als hij me op een Curren-manier aankijkt.
          'Zoals vakanties altijd zijn.' Voordat ik ook maar mijn mond kan openen om te reageren, voel ik zijn lippen op de mijne. Een verrast geluidje verlaat mijn mond, maar uiteindelijk zoen ik toch gewillig terug. Langzaam sluit ik mijn ogen en laat mijn hand op zijn bovenbeen rusten. Mijn mondhoeken krullen omhoog en ik wil hem bijna opnieuw zoenen als zijn lippen de mijne verlaten.
          'En jij? Hoe was het bij jou?' vraagt hij. Ik haal mijn schouders op.
          'Saai.' Zonder jou, voeg ik er in gedachten aan toe, ' mijn vader is nooit thuis, dus ik heb voornamelijk niks gedaan... en gewacht tot jij of Scorpius me kwam verlossen uit mijn leiden,' mompel ik dramatisch. Ik volg Curren's ogen naar Dent, de kat die ik hem vorig jaar gegeven heb.
          'Maar nu zijn we weer terug bij alle kleuters en mudbloods, jippie,' brom ik sarcastisch. Ik laat mijn hand van zijn bovenbeen glijden en vouw mijn armen over elkaar om vervolgens onderuit te zakken. Na een korte stilte haal ik een sigaret te voorschijn en ga ik opzoek naar een aansteker in mijn tas waarbij mijn lange zwarte haar voor mijn gezicht valt als ik buk. Het is niet zo zeer dat ik Hogwarts nou zo vreselijk vind, ik irriteer me gewoon aan de mensen - nou ja, iedereen behalve Curren en Scorpius. Ik kijk er absoluut niet naar uit om elke dag ruzie te moeten maken met Jenny en Brianna in dat domme groepsgesprek en al helemaal niet naar al die Gryffindors met hun gigantische vooroordelen over Slytherin, Curren being an exception... again. Uiteindelijk vind ik mijn aansteker en ga ik weer rechtop zitten.
          'Jij ook?'


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Scorpius Hyperion Malfoy




    Ik was al uren wakker voordat mijn vader me riep met de mededeling dat we zouden vertrekken, nadat ik terug riep dat ik eraan kwam sloeg ik mijn boek dicht en stond ik op van mijn plekje onder het grote raam, in wat je de bibliotheek in het huis zou kunnen noemen. Er was bijna geen stukje muur over waar geen boekenkast voor stond, en geen lege plank waar geen boek op stond. Ik was al volledig gekleed in mijn school gewaad, en de glinsterende Prefect badge op mijn borst. Ik hield er niet van om me te moeten omkleden in de trein, en op deze manier was het gewoon makkelijker. Op mijn weg naar beneden deed ik mijn pas dichtgeslagen boek in de leren tas die naast de deur van de bibliotheek stond en sloeg ik de tas om mijn schouder.
    De Malfoy Manor, zoals het huis vaak genoemt werd was groot en leeg, veel kamers maar bij lange na niet genoeg mensen om ze te vullen. Over wat ik er van gehoord had, had mijn moeder nadat ze hier is gaan wonen haar best gedaan om het huis een beetje… aangenamer te maken, en dat was haar aardig gelukt. Maar de ideeën aan er zich in het huis heeft plaatsgevonden bleven. Mijn vader praat niet veel over de oorlog, eigenlijk praat hij er helemaal niet over en wanneer het onderwerp aan bod komt probeerd hij het gesprek van onderwerp te veranderen.
    Mijn familie is niet in askaban beland omdat ze op het laatste moment van kant gewisseld zijn, en niet meegevochten hebben in de Battle of Hogwarts. En ongeacht de ideeën die sommige mensen van mijn familie hadden, wist ik zeker dat in iedergeval mijn ouders zeker geen slechte ouders waren.
    Mijn moeders glimalch groette me toen ik de woonamer binnenliep ‘heb je alles?’, ik knikte terwijl ik voor de zekerheid de tas die aan mijn schouder hangt nog een keer doorkeek om te zien of daar alles in zat. ‘Ik denk het wel.. Als ik iets mis stuur ik wel een uil’ antwoord ik dan.
    Mijn ouders gaven vaak de voorkeur aan de magische manieren van reizen, verschijnselen, bezems, via-via’s. Al had mijn moeder een tijdje geleden leren auto rijden had ik het idee dat ik mijn vader waarschijnlijk nooit achter het stuur of op de achterbank van zo’n dreuzelrijtuig zou zien zitten. Maar je wist het maar nooit. In ieder geval was dat één van de redenen waarom we naar het station verschijnselden, een manier van reizen die ik en vooral mijn maag haate.
    Mijn vader nam mijn koffer en de tas waar mijn bezem zich in bevond in zijn handen en ik pakte met een zwakke glimlach mijn moeders hand vast aangezien ik zelf nog niet kon verschijnselen.
    Binnen een paar seconden stonden we op het over volle perron 9 ¾ en voelde mijn maag aan alsof het net door de wasmachine gehaald en er vervolgens nog een keer met een hamer op geslagen was. Met de hoop dat het wasmachine-hamer-gevoel snel over zou gaan liet ik mijn moeders hand los en draaide ik me naar haar toe zodat ik haar een knuffel kon geven, ze knuffelt me stevig terug en geeft me dan een kus op mijn wang. ‘Vergeet ons niet zo nu en dan een brief te schrijven’ zij ze, op een ietwat waarschuwende toon, ‘als er iets gebeurd dat het opschrijven waard is zal ik dat zeker doen’ zeg ik met een glimlach. Toen ik mijn moeder uiteindelijk losliet en me omdraaide naar mijn vader kreeg ik ook van hem een knuffel, echter was deze een beetje.. onhandiger en formeler, maar een knuffel nontheless. ‘Pas goed op jezelf’ was het enigste dat hij zij voordat hij me weer los liet, ik knikte en nam vervolgens mijn koffer en bezem van hem over. ‘Tot snel’ Toen ik nog een keer omkeek zag ik hoe mijn vader naast mijn moeder was gaan staan en zijn arm om haar middel had geslagen, ik glimlachde en stapte vervolgens de trein in om een plaats te vinden waar ik mijn spullen kon dumpen voordat ik naar de Prefect meeting moest.
    Ik hoefde niet ver te lopen voordat ik een plaats vond die groot genoeg was voor mijn koffer en bezem, mijn schoudertas hielt ik om aangezien er dingen inzaten die handig waren om mee te nemen zoals een boek, mijn telefoon, ect. Opzoek naar Curry en Alex besloot ik ze een berichtje te sturen, maar de twee waren duidelijk te druk bezig met elkaar. Wat me wel opviel waren de berichtjes van Rose in het groepsgesprek, onze gesprekken waren de laatstetijd… Bergafwaards gegaan, al waren ze eigenlijk nooit beropwaards gegaan dus veel verschil was het niet. Toch leek het me om de een of andere reden een goed idee om haar te helpen met haar koffer, ookal was het maar om haar te iriteren en de blik op haar gezicht te zien wanneer ik dat deed.
    Haar vinden was niet moeilijk, er waren niet veel meisjes die eigenwijs genoeg waren om en twee koffers te tillen en deze de trein in te krijgen en die het tegelijkertijd een goed idee vonden om berichten te sturen. Misschien was ze toch niet zo slim. Al snel werd het duidelijk dat ik een goede beslissing had gemaakt toen ik besloten had haar te helpen, aangezien ze toen ik bijna bij haar was door iets of iemand haar evenwicht te verliezen en naar achteren te vallen. In mijn armen. Ik kon de grijns die op mijn gezicht verscheen niet verbergen, ‘voorzichtig Weasley, ik ben er niet altijd om je te helpen wanneer je valt’ zeg ik terwijl ik haar weer op beide voeten help. De grijns verdween niet toen ik haar koffer pakte en deze vervolgens mee de trein in nam, zonder achterom te kijken, wetende dat ze wel achter haar koffer aan zou komen, ‘kom je nog Weasley? Je wilt toch niet te laat komen?’.


    Don't be like the rest of them, darling