• Sam Tokugawa logeert hier nu bij mij -zeg allemaal even hallo tegen Sam-, en zij heeft sinds 1,5 jaar een bob kapsel. Haar haar is zwart en stijl. Momenteel zit er zelfs paars en groen in x). Mijn haar is blond en krullend en pluizig (cat), en elke keer als ik haar zie denk ik 'IK WIL OOK EEN BOB'. Gister was ik weer eens lyrisch enthousiast en zei ik 'morgen gaan we naar een krullen kapper en dan ga ik een bobkapsel laten aanmeten'. Nou, ik zoeken op internet naar plaatjes van mijn haar type met een bob. Niet te vinden. Misschien hadden daar belletjes moeten gaan rinkelen. Maar mijn type haar zie ik eigenlijk sowieso niet vaak. Dus wij vertrokken toch vol goede moed naar Utrecht, naar de krullen kapper. Voor advies en voor een heuse make over!

    Daar aankomen in die haarstudio, moesten we best wel lang wachten. We vonden de sfeer ook allebei een beetje kil.. Ik vroeg Meneer De Kapper advies over een bobkapsel en het komt er op neer dat mijn haar daar niet geschikt voor is. Hij raadde het me af (huil). Mijn haar moet geen strakke lijnen hebben, en het haar heeft dan achteraan veel te veel volume. Bovendien zijn mijn punten aan de voorkant niet lang genoeg.

    Ik vroeg hem dan wel voor mijn haar adviseert, en het komt er op neer dat hij meer 'laagjes' wilt creëren, maar dan niet door de normale manier van laagjes knippen (zowel bij stijl haar als krullen, bij gewone kappers), maar door 'inknippen' van plukken haar. Ik vond het, op de manier waarop hij het uitlegde, eigenlijk maar moeilijk te begrijpen. En hij begreep ons ook niet altijd gelijk. Hij gaf aan dat ik er over na moest denken en later maar terug moest komen.

    Ik denk dat ik nu op zoek ga naar een andere krullen kapper. Ik lees op internet over de Curlsys methode, waar ik wel enthouasiast over ben.

    Curlsys:

    De meeste kappers knippen stijl en krullend haar op dezelfde manier. Bij de Curlsys-kniptechniek wordt ieder bundel haar, die van nature al bij elkaar zit, apart in een soort curve geknipt op 45 graden. Hierdoor gaan de golven/krullen los van elkaar bundelen, wat twee keer zoveel krullen en twee keer zoveel volumeoplevert. Door het bundelen pluist het haar nauwelijks nog. En door de 36 verschillende curlsystechnieken kan er voor iedere klant het gewenste resultaat gerealiseerd worden.
    Bron: hairdesque.nl


    Mijn conclusie van vandaag is dat ik gewoon gedoemd ben om altijd met zo'n redelijk standaard kapsel rond te lopen met het haar op verschillende lengtes, waardoor er volume in komt.
    Maar desalniettemin ben ik blij met mijn haar =D

    Wat voor ervaringen hebben jullie met kappers? Heb jij genoeg aan de gewone kapper of sterker nog, heb je gewoon lang haar op één lengte en staat dat bij je gezicht en figuur enzo? Of heb je het ook zo moeilijk met het juiste kapsel vinden en communiceren met kappers??

    Groetjes van ons!

    [ bericht aangepast op 27 aug 2015 - 21:23 ]

    Aahw, wat jammer dat je haar er niet geschikt genoeg voor is, Emma. :c Eerlijk gezegd denk ik ook dat iedereen compleet in de war zou zijn als je ineens als Bob in plaats van Krull door het leven zou gaan, haha. In ieder geval nog veel plezier daar samen! (bloos)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ah, dat is jammer :c.

    Kan je anders niet kijken voor een asymmetrisch bob? Een oude klasgenoot van mij had ook krullen en zij had een asymmetrisch bob genomen (kort van een kant en een lange pluk van voren. Volgens mij ook in laagjes kort geknikt, want haar haar was heel dik) en dat stond haar goed.


    Seasons will change, but I shall remain

    Giraffe schreef:
    Aahw, wat jammer dat je haar er niet geschikt genoeg voor is, Emma. :c Eerlijk gezegd denk ik ook dat iedereen compleet in de war zou zijn als je ineens als Bob in plaats van Krull door het leven zou gaan, haha. In ieder geval nog veel plezier daar samen! (bloos)


    Hahahahahhaa. You made my day. Nu was het wel mijn bedoeling om de krullen te behouden (Juist!!!) en dan ook geen bob te nemen zonder verder laagjes verschil. Maar misschien heeft die meneer dat niet zo begrepen als ik het bedoelde... dus als ik naar een andere kapper ga, misschien geeft die wel ander advies of zijn er toch nog mogelijkheden.

    Wat jammer dat je met jouw haar geen bob kan laten knippen. Ik ga altijd bij een kapper in de buurt, maar ik heb vrij makkelijk haar dus dat is altijd handig. In die foto lijk je overigens enorm op iemand met wie ik drie jaar in de klas heb gezeten.


    Ex astris, sciencia

    Serenata schreef:
    Ah, dat is jammer :c.

    Kan je anders niet kijken voor een asymmetrisch bob? Een oude klasgenoot van mij had ook krullen en zij had een asymmetrisch bob genomen (kort van een kant en een lange pluk van voren. Volgens mij ook in laagjes kort geknikt, want haar haar was heel dik) en dat stond haar goed.

    Ik denk dat asymmetrisch me echt niet staat. Ik vond die schuine bob al heel wat, haha.

    Ik adviseer een Rutger-kapsel. :Y)

    Wat rot dat je haar niet mee werkt. Ik heb zelf 2x een bob gehad. 2x achter elkaar. De eerste keer vond ik het geslaagd, maar de 2e keer niet meer. Dus sindsdien ben ik mijn haar terug lang aan het laten groeien. In die 2 jaar is dat toch al fel gelukt. Zelfs gezond want ik heb blijkbaar amper gespleten puntjes en heb nooit tijd voor de kapper, dus loop ik gemiddeld rond de 10 maanden rond zonder naar de kapper te gaan. =P
    Dit jaar ben ik nog niet naar de kapper geweest. Volgens mij sinds vorig jaar mei niet meer. Misschien moet ik nog eens gaan. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Aah, ik zou dat echt niet kunnen. Ik heb de laatste jaren al meerdere kapsels uitgeprobeerd omdat ik liever niet aan iets vast zit. Ook al is het nu weer heel erg standaard, mijn haar is vaak te dik om er bepaalde dingen mee te doen. De bob heb ik ook uitgeprobeerd! Was wel leuk, voor zolang het duurde. Binnenkort ga ik lekker experimenteren met kleurtjes. ;3

    Is dat geen optie voor jou dan, leuke kleurtjes? Gewoon van die semi-permanente verf, of dingen die er met een paar wasbeurten weer uitgaan.


    Your make-up is terrible

    Ik heb al een tijdje een bob nu, ik heb het in een bob geknipt en laat het lang groeien. Maar mijn haar is gelukkig niet zo krullig, meer onploft dan krullend. Zijn er niet idd ook speciale krullen kappers? Ik vind je haar echt tof trouwens, en een vriendin van mij heeft ook zulke krullen en wel een bob. Die heeft wel heel dik haar dus dat staat echt tof. Krullie GO GO!


    The truth is out there.

    Troost je, met mijn haar kan je ook helemaal niks. Het is stijl en heel erg dun. Het groeit bijna niet en ik kan het niet eens in een vlecht doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mulford schreef:
    Wat jammer dat je met jouw haar geen bob kan laten knippen. Ik ga altijd bij een kapper in de buurt, maar ik heb vrij makkelijk haar dus dat is altijd handig. In die foto lijk je overigens enorm op iemand met wie ik drie jaar in de klas heb gezeten.


    Fijn dat je makkelijk haar hebt (:
    Ik ben wel blij met mijn haar hoor, daar niet van. Het haar zelf is echt prachtig. Maar op dit moment zit er gewoon bovenaan niet genoeg volume in en dat maakt het een soort driehoek haha, al mijn volume zit onderin onder mn oren. En dan heeft die man ook wel gelijk dat ik bovenaan volume moet kweken, maar door de manier waarop hij dat zei heb ik nu wel het idee dat mn haar echt per se in een staart moet omdat t anders niet mooi is :'D

    Scandal schreef:
    Ik adviseer een Rutger-kapsel. :Y)

    Wat rot dat je haar niet mee werkt. Ik heb zelf 2x een bob gehad. 2x achter elkaar. De eerste keer vond ik het geslaagd, maar de 2e keer niet meer. Dus sindsdien ben ik mijn haar terug lang aan het laten groeien. In die 2 jaar is dat toch al fel gelukt. Zelfs gezond want ik heb blijkbaar amper gespleten puntjes en heb nooit tijd voor de kapper, dus loop ik gemiddeld rond de 10 maanden rond zonder naar de kapper te gaan. =P
    Dit jaar ben ik nog niet naar de kapper geweest. Volgens mij sinds vorig jaar mei niet meer. Misschien moet ik nog eens gaan. :')

    Rutger heeft ander haar dan ik he, ander soort krullen.

    Furiosa schreef:
    Aah, ik zou dat echt niet kunnen. Ik heb de laatste jaren al meerdere kapsels uitgeprobeerd omdat ik liever niet aan iets vast zit. Ook al is het nu weer heel erg standaard, mijn haar is vaak te dik om er bepaalde dingen mee te doen. De bob heb ik ook uitgeprobeerd! Was wel leuk, voor zolang het duurde. Binnenkort ga ik lekker experimenteren met kleurtjes. ;3

    Is dat geen optie voor jou dan, leuke kleurtjes? Gewoon van die semi-permanente verf, of dingen die er met een paar wasbeurten weer uitgaan.

    Maar jij hebt stijl haar en jij kan er vanalles mee, Nikki! Ik wil zelf geen stijl haar nu ik gezegend ben met deze krullen, maar dát is toch wel echt een voordeel van stijl haar hoor! Als ik een bob neem dan moet ik er genoegen mee nemen dat mijn bovenste haar horizontaal door het leven gaat D:

    Ik ben juist aan het experimenteren met minder vaak mijn haar wassen en tussendoor mijn haar wassen met low shampoo zonder siliconen enzo. Alles om er voor te zorgen dat mijn haar gezonder word en niet (of althans minder) onder in vloed is van de chemicalien die in gewone schampoo's zitten. Daar zou mijn haar uiteindelijk ook mooier van moeten worden, minder pluizig idd.
    Dus wat ik dan iig níet moet doen is er kleurtjes in doen ;p Sowieso zie je dat heel goed bij blond haar, dat weet je zelf. Maar bij jouw karakter enzo passen die opvallende kleurtjes wel. Bij mij niet x)

    Giraffe schreef:
    Aahw, wat jammer dat je haar er niet geschikt genoeg voor is, Emma. :c Eerlijk gezegd denk ik ook dat iedereen compleet in de war zou zijn als je ineens als Bob in plaats van Krull door het leven zou gaan, haha. In ieder geval nog veel plezier daar samen! (bloos)

    HAHAHA win!

    ON: Kinki is chill, weten hoe ze moeten kleuren. Wou eerst blauw en paars, werd 'm niet (ivm complementaire kleuren or sumthin' like that) dus dan maar paars en groen. En het is nog stageproof ook! Die lui doen goed werk ;D


    No growth of the heart is ever a waste

    Naaaw. Dat is jammer D: Maar er zijn wel heel veel leuke krullenkapsels, hoor! En een cool kleurtje kan jij natuurlijk ook best doen :3 Hoeft het niet stijl voor te zijn.

    Ik heb kroeshaar. Echt echt echt echt kroeshaar, waarvan mijn Surinaamse tantes altijd zeiden dat ik me aanstelde, omdat ik een blanke moeder heb, dus dat kon helemaal niet. Maar het is écht zo :'P Ik heb het zelfs met heel chemisch spul ('relaxen') een tijdje weten te stijlen - het brandde mijn hoofdhuid weg -, waardoor het eindelijk een keer naar beneden viel (cat), maar toen ging het dood en moest ik het helemaal afknippen... Nu heb ik dreads en word ik elke dag nageroepen met "hé, rasta!" en "coole dreads" en "mag ik je haar voelen?". :Y)

    Wat ik hiermee wil zeggen is... er is nog hoop! Veel hoop :3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ImAwesome schreef:
    Troost je, met mijn haar kan je ook helemaal niks. Het is stijl en heel erg dun. Het groeit bijna niet en ik kan het niet eens in een vlecht doen.


    Dit. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Jammer van je haar joh, dat het niet kon zoals je wou. ;c stiekem ben ik dol op jouw haar. :Y)

    Mijn haar is dik en lang tot mijn heupen. Heb er jaren lang over gedaan om het zo lang te krijgen, dus knippen gaat 'm niet worden haha.

    Krull schreef:
    (...)
    Maar jij hebt stijl haar en jij kan er vanalles mee, Nikki! Ik wil zelf geen stijl haar nu ik gezegend ben met deze krullen, maar dát is toch wel echt een voordeel van stijl haar hoor! Als ik een bob neem dan moet ik er genoegen mee nemen dat mijn bovenste haar horizontaal door het leven gaat D:

    Ik ben juist aan het experimenteren met minder vaak mijn haar wassen en tussendoor mijn haar wassen met low shampoo zonder siliconen enzo. Alles om er voor te zorgen dat mijn haar gezonder word en niet (of althans minder) onder in vloed is van de chemicalien die in gewone schampoo's zitten. Daar zou mijn haar uiteindelijk ook mooier van moeten worden, minder pluizig idd.
    Dus wat ik dan iig níet moet doen is er kleurtjes in doen ;p Sowieso zie je dat heel goed bij blond haar, dat weet je zelf. Maar bij jouw karakter enzo passen die opvallende kleurtjes wel. Bij mij niet x)


    Weet je, sinds 2 jaar of zo is mijn haar helemaal niet meer zo stijl. D: Vroeger was het inderdaad echt stijl, maar nu heb ik rare krullen. En dan alleen aan de achterkant, het is heel raar. Ik maak er wel eens een foto van, haha.

    Hé, ik probeer de laatste tijd ook om mijn haar minder te wassen! Ik was het nu twee keer in de week in plaats van drie keer en ik ben van de Andrèlon afgestapt. (stiekem begon het uit luiheid, haha) maar omdat ik mijn haar ook verf, heb ik besloten om niet helemaal van het wassen af te stappen. Dat heeft toch geen zin. :'D Zeker niet als ik er nog extra kleurtjes in wil! Wat voor shampoo gebruik jij?


    Your make-up is terrible