• vroem vroem

    Les:
    - Bonafide - 19 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kala - 19 - geslaagd theorie
    - Rewritten - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Gayle - 18 - geslaagd theorie
    - Dormiveglia - 17 - geslaagd theorie
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    - Rewritten - 18
    - Sherrinford - 18
    - Eledhel - 18
    - lovelyreads - 21 - geslaagd theorie
    - Therizinosaurus - 18
    - Eluveitie - 20
    - Anatomy - 18
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Outsiders - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Hypnotise - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    - Frosch - 18 - (2015)
    - Altaria - 17 - (2015)
    - Layden - 18 - (2015)
    - Duivelsgebroed - 23 - (2011)
    - Scribe - 20 - (2015)
    - Scandicy - 20 - (2014)
    - Hawke - 19 - (2016)
    - Charbonneau - 18 - (2016)

    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Fregg - 19
    - Quiver - 17



    TOPIC 1

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 21:03 ]


    i put the fun in funeral

    Nortia schreef:
    (...)
    Mijn ouders betalen mijn examen en van mijn meter zou ik dan rijlessen cadeau krijgen van de autorijschool. Ik heb die lessen cadeau gekregen voor mijn 18de verjaardag maar ben ondertussen al 21 en heb er nog steeds niets mee gedaan. Ik mis inderdaad de motivatie, vandaar dat ik het nog niet heb gedaan maar mijn ouders blijven me echt pushen terwijl ze echt wel weten dat ik het helemaal nog niet wil. Ik weet van mezelf dat ik daar nog niet aan toe ben dus vind ik het verkeerd van hen om zo te blijven aandringen.

    Hmm ja. Kan je dat niet zeggen? Als je nog amper lessen hebt gehad, kan je misschien beter later verder gaan. Leg anders uit dat je geen motivatie hebt en het zo gewoon niet werkt, omdat je er niet voor de volle 100% voor gaat. Dan zien ze misschien in dat het niet veel zin heeft?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hmm ja. Kan je dat niet zeggen? Als je nog amper lessen hebt gehad, kan je misschien beter later verder gaan. Leg anders uit dat je geen motivatie hebt en het zo gewoon niet werkt, omdat je er niet voor de volle 100% voor gaat. Dan zien ze misschien in dat het niet veel zin heeft?

    In België moet je eerst je theorie halen voordat je überhaupt mag lessen. Even een puntje wat ik al Nederlander toevallig weet ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Jily schreef:
    (...)
    In België moet je eerst je theorie halen voordat je überhaupt mag lessen. Even een puntje wat ik al Nederlander toevallig weet ^^

    Hmm dat is best een goed systeem eigenlijk :'D
    Ik voel me best schuldig over mijn rijlessen. Doordat ik ben overgestapt naar een nieuwe rijschool en daar aan hele nieuwe auto moest wennen, heb ik nu al een stuk of 30 rijlessen gehad en gaat het nog steeds niet zo goed als bij mijn oude rijschool. De instructrice is wel een stuk fijner, maar toch, het gaat echt nog wel even duren. Mijn oma betaalt mijn rijlessen maar ik vind het gewoon zo balen dat ik het niet zo snel leer. Strakjes is ze gewoon meer dan 3000 euro kwijt... Idk. Ik baal daar gewoon van.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Jily schreef:
    (...)
    In België moet je eerst je theorie halen voordat je überhaupt mag lessen. Even een puntje wat ik al Nederlander toevallig weet ^^


    Persoonlijk vind ik het systeem bij ons (BE) beter. Ik snap niet dat je bij jullie de weg op mag, als je niet eens de verkeersborden kent. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik het systeem bij ons (BE) beter. Ik snap niet dat je bij jullie de weg op mag, als je niet eens de verkeersborden kent. :')


    Meestal gaan ze er vanuit dat je verkeersles hebt gehad op de basisschool en dus wel zo'n beetje weet wat een driehoekig bord betekend :')


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ledecky schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik het systeem bij ons (BE) beter. Ik snap niet dat je bij jullie de weg op mag, als je niet eens de verkeersborden kent. :')

    Iedereen heeft als het goed is in groep zeven van de basisschool een verkeersexamen gedaan, zowel theoretisch als praktisch. Weet niet hoe dat in België geregeld is, maar dát vind ik beter dan helemaal niets, want je moet als fietser ook wel weten wat welk bord betekent :W
    En ik vind het verder wel oké geregeld in Nederland, want ik heb het idee dat je de theorie veel beter kan maken als je het al eens hebt toegepast in de praktijk. Maar dat is denk ik een puur meningsverschil.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ledecky schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik het systeem bij ons (BE) beter. Ik snap niet dat je bij jullie de weg op mag, als je niet eens de verkeersborden kent. :')


    Door gewoon fietsen weet je ook al wel wat een deel van de borden betekent. Plus, met de eerste rijles ga je toch niet gelijk de stad in, niet waar ik woon tenminste, maar eerst gewoon op rustige wegen, waardoor je ook makkelijk aan de borden went. Ik vind het Nederlandse systeem juist handiger, want juist door auto te rijden leer je de borden goed kennen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shazi schreef:
    (...)

    Door gewoon fietsen weet je ook al wel wat een deel van de borden betekent. Plus, met de eerste rijles ga je toch niet gelijk de stad in, niet waar ik woon tenminste, maar eerst gewoon op rustige wegen, waardoor je ook makkelijk aan de borden went. Ik vind het Nederlandse systeem juist handiger, want juist door auto te rijden leer je de borden goed kennen.


    Tbh. Ik heb mijn rijbewijs gehaald maar zelfs op het examen wist ik niet wat 1 zo'n bord betekende. Haha oeps.


    The truth is out there.

    Wat ik overigens wel écht slecht vind aan het Belgische systeem, is dat je eigenlijk gewoon "rijles" kunt krijgen van je ouders, terwijl die daar helemaal niet voor opgeleid zijn. Als de ouders iets niet goed weten, wordt dat ook verkeerd aan het kind geleerd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shazi schreef:
    Wat ik overigens wel écht slecht vind aan het Belgische systeem, is dat je eigenlijk gewoon "rijles" kunt krijgen van je ouders, terwijl die daar helemaal niet voor opgeleid zijn. Als de ouders iets niet goed weten, wordt dat ook verkeerd aan het kind geleerd.


    Bespaart mij (en veel anderen) een hoop geld aan lessen. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dat is zo, maar niet heel veilig. Als je les krijgt van je ouders, dan heb je dat waarschijnlijk niet in een auto waar een extra rem bij de passagiersstoel zit, dus als jij iets niet ziet maar je ouders wel, dan kunnen die niet op de rem springen.

    Als ik heel eerlijk ben, dan kun je ook wel aan het rijden zelf zien dat Belgen het niet bij een officiële rij instructeur hoeven te volgen, als ik vergelijk hoe Belgen rijden met Nederlanders ;x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shazi schreef:
    Dat is zo, maar niet heel veilig. Als je les krijgt van je ouders, dan heb je dat waarschijnlijk niet in een auto waar een extra rem bij de passagiersstoel zit, dus als jij iets niet ziet maar je ouders wel, dan kunnen die niet op de rem springen.

    Als ik heel eerlijk ben, dan kun je ook wel aan het rijden zelf zien dat Belgen het niet bij een officiële rij instructeur hoeven te volgen, als ik vergelijk hoe Belgen rijden met Nederlanders ;x


    Er zit normaal geen extra rem nee. Maar voor zover ik weet gebeuren er amper ongelukken daardoor.
    Dat laatste snap ik niet. :') Als je ouders onverantwoord rijden, dan neem je dat hoogstwaarschijnlijk over omdat je het altijd zo gezien hebt. Of ze je nu lesgeven of niet, maakt niet veel verschil denk ik. Idioten op de weg heb je overal, jammer genoeg.
    Mag ik vragen wat er zo anders is aan onze rijstijl dan?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Er zit normaal geen extra rem nee. Maar voor zover ik weet gebeuren er amper ongelukken daardoor.
    Dat laatste snap ik niet. :') Als je ouders onverantwoord rijden, dan neem je dat hoogstwaarschijnlijk over omdat je het altijd zo gezien hebt. Of ze je nu lesgeven of niet, maakt niet veel verschil denk ik. Idioten op de weg heb je overal, jammer genoeg.
    Mag ik vragen wat er zo anders is aan onze rijstijl dan?


    Ik betwijfel in hoe verre je het overneemt als ze je het niet leren. Tenminste, ik zit in de auto niet te kijken naar hoe mijn ouders aan het rijden zijn :'). Waarschijnlijk komt het gewoon omdat ik gewend ben aan de regeling in Nederland, maar ik vind het gewoon echt onverantwoordelijk dat in België iemand niet officieel rij instructeur hoeft te zijn. Les op school heb je toch ook iemand die er een opleiding voor heeft gedaan en er verstand van heeft, waarom bij rijden, iets wat een stuk gevaarlijker is, dan niet?
    En ik weet niet echt hoe het uit te leggen, maar ik vond het zelfs als bijrijder niet prettig om in België te rijden. Het gaat wat onvoorzichtiger. Het was wel met name bij Brussel, misschien ligt het ook wel daar aan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind het Belgische systeem ook behoorlijk onverantwoord.

    Ik zat van t weekend bij een vriendin in de auto die net haar rijbewijs heeft. Dat ze m een aantal keer af liet slaan, niet op andere autos wachtte en twaalf keer moest steken om in het parkeervak te komen vond ik geen probleem. Dat ze niet wist wat het voorrangsbord betekent tho...


    i put the fun in funeral

    Ik heb mijn rijbewijs gehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaald! *O*


    Pretty is just a pretty word.