• ///oud.
    niet mensen doodwensen

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    VaIe schreef:
    Mensen die bubble nails zien als dé rage voor nagels zijn echt ziek in hun hoofd.

    Ik vraag me af wie dat ooit heeft bedacht. Vast een heel, uhm, creatief persoon...


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Diplodocus schreef:
    Stiekem mijn mening:

    Een van de beste (niet de enige, maar goed) manieren om als een 'goed' persoon door het leven te gaan, is door je te concentreren op de wetenschap. Als je dat doet vallen alle puzzelstukjes op hun plek. Je snapt de wereld en het is een veel betere manier om je eigen moraal op te stellen dan die uit het een of ander antiek boek te volgen.


    Ik vind het echt grappig om dit te lezen, omdat ik een paar uur geleden ong nog zei dat dingen vanuit praktisch oogpunt kunnen kloppen, maar dat nog niets zegt.

    Ik wil nu geen kritiek leveren op wat je zegt, maar mijn inzicht hierin delen.

    Ik ben van mening dat de wereld waarin wij leven als het ware twee werelden zijn die in elkaar zijn gevlochten. De wereld waarin logica de hoofdrol speelt en zoals jij omschrijft wetenschap en dus vaste regels e.d. De wereld die er altijd is geweest. Maar ik ben van mening dat de mens een soort tweede realiteit heeft gecreërd. Het sociale en emotionele aspect waarin onvoorspelbare zetten gemaakt kunnen worden die gewoonweg niet met regels en patronen te verklaren zijn. Dit is naar mijn idee wat het leven zo onbegrijpelijk maakt, omdat je met twee totaal andere dingen te maken hebt. (Ik hoop dat ik het zo duidelijk omschrijf haha).

    Ik kan me vinden in wat je zegt zo een goed mens te zijn. Al is het niet zozeer dat je er daadwerkelijk in verdiept, maar alleen al de wil om de wereld om je heen te willen begrijpen. Dat vind ik al iets moois.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ga hier sowieso shit voor krijgen. Mijn radicale mening, dames en heren:

    Ik snap dikke mensen niet. En nee, daarmee bedoel ik niet onzekere meisjes die dénken dat ze te dik zijn, ik bedoel mensen met een bmi met name van 30 en hoger, die obesitas hebben. Ik snap gewoon niet hoe je eten meer kan waarderen dan je leven. Pls explain.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eddard schreef:
    Ik ga hier sowieso shit voor krijgen. Mijn radicale mening, dames en heren:

    Ik snap dikke mensen niet. En nee, daarmee bedoel ik niet onzekere meisjes die dénken dat ze te dik zijn, ik bedoel mensen met een bmi met name van 30 en hoger, die obesitas hebben. Ik snap gewoon niet hoe je eten meer kan waarderen dan je leven. Pls explain.
    . I agree. Waarom zou je jezelf met opzet zo ziek maken?


    Your make-up is terrible

    Ik vind het echt van de zotte dat het überhaupt nog nodig is om een rekentoets in te voeren en dat hier mensen voor kunnen zakken. Kom op zeg, rekenen heb je op de basisschool gehad, dat vergeet je toch niet zomaar?
    Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met dyscalculie.


    Deep inside, I've never felt alive

    - Ah sorry, verkeerd topic.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 0:52 ]


    Tijd voor koffie.

    Eddard schreef:
    Ik ga hier sowieso shit voor krijgen. Mijn radicale mening, dames en heren:

    Ik snap dikke mensen niet. En nee, daarmee bedoel ik niet onzekere meisjes die dénken dat ze te dik zijn, ik bedoel mensen met een bmi met name van 30 en hoger, die obesitas hebben. Ik snap gewoon niet hoe je eten meer kan waarderen dan je leven. Pls explain.


    Ik begrijp het wel, aangezien een munt twee kanten heeft. Vaak* beginnen mensen met obesitas met eten omdat ze iets naars hebben meegemaakt of zich naar voelen. Geef toe, jij hebt ook wel eens bijvoorbeeld een chocoladereep naar binnen gewerkt als je verdrietig was, zoals de meeste mensen wel eens doen. Omdat men zich even goed voelt wanneer ze iets hebben gegeten met veel calorieën, begint het langzaam verslavend te worden, als een soort antidepressivum of gewoon een verslaving op zich. Ze komen meer en meer aan, voelen zich steeds ongelukkiger en onzekerder, en dat blijven ze weg eten tot het punt dat ze een BMI van 30+ hebben. Vaak worden ze tegengehouden door schaamte om hulp te gaan zoeken, en vaak komt men op het punt dat ze zich zo naar voelen dat het ze niks kan schelen of ze leven of sterven. Mensen lachen ze uit op straat en ze krijgen neerbuigende kritiek van mensen om hun heen.

    Obesitas is niet constant willen eten omdat je dikker wil worden, obesitas is een verslaving.


    * Notice hoe ik hier vaak neer zet. Natuurlijk zijn alle gevallen niet zo.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Eddard schreef:
    Ik ga hier sowieso shit voor krijgen. Mijn radicale mening, dames en heren:

    Ik snap dikke mensen niet. En nee, daarmee bedoel ik niet onzekere meisjes die dénken dat ze te dik zijn, ik bedoel mensen met een bmi met name van 30 en hoger, die obesitas hebben. Ik snap gewoon niet hoe je eten meer kan waarderen dan je leven. Pls explain.

    Nee hoor, daar krijg je geen shit van. Van mij niet in iedergeval :') Ik heb het mezelf namelijk ook vaak afgevraagd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hypnotise schreef:
    Ik vind het echt van de zotte dat het überhaupt nog nodig is om een rekentoets in te voeren en dat hier mensen voor kunnen zakken. Kom op zeg, rekenen heb je op de basisschool gehad, dat vergeet je toch niet zomaar?
    Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met dyscalculie.


    Ik vind de rekentoets goed. Heel veel mensen kunnen niet hoofdrekenen dus blijkbaar vergeten sommige het wel.
    Ik ben het er mee eens dat we rekenen krijgen op het hoger onderwijs omdat je rekenen onbewust voor alles gebruikt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    School is best wel leuk

    whoo, radicaal van mij he (wbw)


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Gayle schreef:
    (...)

    Ik vind de rekentoets goed. Heel veel mensen kunnen niet hoofdrekenen dus blijkbaar vergeten sommige het wel.
    Ik ben het er mee eens dat we rekenen krijgen op het hoger onderwijs omdat je rekenen onbewust voor alles gebruikt.


    Wat ik dus wel een beetje jammer vind is dat ze het barslechte rekenonderwijs op de basisschool niet verbeteren. Daar zit het grootste probleem en daarom halen de mensen die rekentoets niet. Of je moet al veel aanleg hebben. Laat ze dat eerst eens fixen. En dan pas een rekentoets invoeren die zoveel invloed heeft.


    The truth is out there.

    Eddard schreef:
    Ik ga hier sowieso shit voor krijgen. Mijn radicale mening, dames en heren:

    Ik snap dikke mensen niet. En nee, daarmee bedoel ik niet onzekere meisjes die dénken dat ze te dik zijn, ik bedoel mensen met een bmi met name van 30 en hoger, die obesitas hebben. Ik snap gewoon niet hoe je eten meer kan waarderen dan je leven. Pls explain.


    Maar ook, dat lijkt me toch super onhandig? Dat zit je jezelf toch altijd in de weg eigenlijk? Niet?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    OPETH schreef:
    (...)

    Ik begrijp het wel, aangezien een munt twee kanten heeft. Vaak* beginnen mensen met obesitas met eten omdat ze iets naars hebben meegemaakt of zich naar voelen. Geef toe, jij hebt ook wel eens bijvoorbeeld een chocoladereep naar binnen gewerkt als je verdrietig was, zoals de meeste mensen wel eens doen. Omdat men zich even goed voelt wanneer ze iets hebben gegeten met veel calorieën, begint het langzaam verslavend te worden, als een soort antidepressivum of gewoon een verslaving op zich. Ze komen meer en meer aan, voelen zich steeds ongelukkiger en onzekerder, en dat blijven ze weg eten tot het punt dat ze een BMI van 30+ hebben. Vaak worden ze tegengehouden door schaamte om hulp te gaan zoeken, en vaak komt men op het punt dat ze zich zo naar voelen dat het ze niks kan schelen of ze leven of sterven. Mensen lachen ze uit op straat en ze krijgen neerbuigende kritiek van mensen om hun heen.

    Obesitas is niet constant willen eten omdat je dikker wil worden, obesitas is een verslaving.


    * Notice hoe ik hier vaak neer zet. Natuurlijk zijn alle gevallen niet zo.

    Ha. Net wat ik wilde zeggen. Vergeet niet dat het ook een psychische of zelfs genetische oorzaak kan hebben. Het is niet altijd zo zwart wit

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 8:56 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Kalista schreef:
    (...)
    Ha. Net wat ik wilde zeggen. Vergeet niet dat het ook een psychische of zelfs genetische oorzaak kan hebben. Het is niet altijd zo zwart wit


    Genen zijn letterlijk bijna nooit de oorzaak. Dat laten mensen zichzelf wel vaak geloven omdat het makkelijker is. Dan hebben ze een excuus om er niks aan te doen.


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    (...)

    Genen zijn letterlijk bijna nooit de oorzaak. Dat laten mensen zichzelf wel vaak geloven omdat het makkelijker is. Dan hebben ze een excuus om er niks aan te doen.

    Het kan een genetische oorzaak hebben. Dat is het enige wat ik zeg, omdat het dus vaak wordt afgedaan als smoes.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 10:07 ]


    "I shut my eyes in order to see.'