• Ok, ik wil gewoon weten wat jullie er nou precies van vinden dat al die vluchtelingen in ons land zijn.

    Perrette schreef:
    (...)

    Nog geen miljoen vluchtelingen zitten hier, als ik me niet vergis zijn het er iets meer dan een half miljoen over heel Europa. De rest zit in oostbloklanden, in Turkije, in verweggistan waar wij er geen "last" van hebben. Dus neen, ze komen niet allemaal naar hier.


    Ik heb het niet over een land maar nederland, belgie en duitsland


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Saxon schreef:
    (...)

    Armoede? Ik heb geen idee over alle economische omstandigheden hier maar armoede? Volgens mij is dat nou niet helemaal het juiste woord voor wat wij hier hebben.


    Moet jij week in en week uit alleen van brood leven? Moet jij naar de kledingbank om iets fatsoenlijks aan te trekken? moet jij alles zelf betalen?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Poncho schreef:
    (...)
    Ik zeg ook zeker niet dat alle vluchtelingen slecht zijn. In elk grote groep zijn er nu eenmaal een paar die het voor de rest bederven, dat is nu eenmaal een feit.


    Het tweede gedeelte was ook niet op jou gericht, sorry, dat had ik niet helemaal goed aangegeven.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Moet jij week in en week uit alleen van brood leven? Moet jij naar de kledingbank om iets fatsoenlijks aan te trekken? moet jij alles zelf betalen?


    Nee, maar geld dit over iedereen in Nederland? Er zijn inderdaad mensen die in armoede leven, zal ik niet ontkennen.


    wat was dit ookalweer

    Saxon schreef:
    (...)

    Nee, maar geld dit over iedereen in Nederland? Er zijn inderdaad mensen die in armoede leven, zal ik niet ontkennen.


    Wel meer dan 50 % en ik ken genoeg van die mensen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik heb het niet over een land maar nederland, belgie en duitsland


    Wat heb je daarover? Je zei dat ze "allemaal naar hier komen", terwijl dat verre van waar is. Dat wilde ik zeggen. En daarbij, even in het algemeen, over vluchtelingen die voedsel weggooien. Ja, die zijn er ook, maar hoeveel zijn dat er? Natuurlijk hoor je daar meer over, sinds wanneer vermelden ze in het nieuws dingen die niet gebeuren. 'Dames en heren, welkom bij het nieuws van zeven uur op één. Vandaag hebben Ahmen, Faheed en Fatima geen eten weggegooid. Ook Mohammed en zijn vrienden zijn heel tevreden over de diensten hier.' Sure dat dit meer gebeurd dan mensen die wel zulke dingen doen, maar je hoort er gewoon niet van omdat het 'oninteressant' is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mag ik vragen waar je 50% vandaan haalt?
    Ik heb op internet gekeken en ik heb nergens 50% gezien.

    1
    2
    3


    wat was dit ookalweer

    Ik ga even wat zeggen die hopelijk mijn stand op zaken verklaard. In het begin, toen die foto's van die dode kinderen de wereld rond gingen, was ik zeker pro opvangst van vluchtelingen. Vond het ook zo erg om te denken dat het vaak de jongeren (ouders en kinderen) vluchten terwijl de oudjes achter moeten blijven. Ik kan ook niet eens voorstellen om in een oorlogsgebied te moeten wonen en al die emotionele schade die ermee gepaard gaan. Dus denk vooral niet dat ik een hartenloze bitch bent die vluchtelingen geen beter leven gunt.
    Ik zeg gewoon: het is vreselijk oneerlijk om die mensen met open armen op te vangen terwijl jouw eigen land in armoede woont, uit huis gezet wordt enzo.


    -

    Ik zou me geen koning voelen als ik in een gymzaal zou moeten overnachten met 200 man. Als goudzoeker zou ik al helemaal teleurgesteld zijn om hier aan te komen en het enkel te moeten doen met een armzalig boterhammetje......

    Maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat deze mensen al blij zijn met een schone onderbroek. Dat ze dankbaar zijn dat jij ze een luier geeft, omdat hun baby het al een week met dezelfde luier moet doen. Weken lang in hetzelfde ondergoed rondlopen is absoluut geen pretje. Dat zou iedereen toch moeten kunnen inzien.
    Ik ben er alleen daardoor al van overtuigd dat wanneer zij zich weer veilig kunnen voelen in hun land van herkomst, dat ze daar ook graag weer naar terugkeren. Deze vluchtelingen zijn immers voor het grootste gedeelte 'midde klasse'. En hebben dus in hun 'eigen land' wel de mogelijkheid om hun ondergoed te verversen...

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 18:53 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Poncho schreef:
    Ik ga even wat zeggen die hopelijk mijn stand op zaken verklaard. In het begin, toen die foto's van die dode kinderen de wereld rond gingen, was ik zeker pro opvangst van vluchtelingen. Vond het ook zo erg om te denken dat het vaak de jongeren (ouders en kinderen) vluchten terwijl de oudjes achter moeten blijven. Ik kan ook niet eens voorstellen om in een oorlogsgebied te moeten wonen en al die emotionele schade die ermee gepaard gaan. Dus denk vooral niet dat ik een hartenloze bitch bent die vluchtelingen geen beter leven gunt.
    Ik zeg gewoon: het is vreselijk oneerlijk om die mensen met open armen op te vangen terwijl jouw eigen land in armoede woont, uit huis gezet wordt enzo.


    Ik snap je standpunt (nu wel, in elk geval, nu je het wat verklaart), maar het is een ander probleem, het opvangen van eigenlandse armoede. Het is ook een probleem dat opgelost moet worden — net zoals het vluchtelingenprobleem, maar is het omdat dat probleem nog niet opgelost is dat dit probleem niet mag beginnen met zijn oplossing? Daar zit er een gat in je redenering, vind ik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Saxon schreef:
    Mag ik vragen waar je 50% vandaan haalt?
    Ik heb op internet gekeken en ik heb nergens 50% gezien.

    1
    2
    3


    ga eens een rondvraag doen in je eigen stad of dorp? Dat zul je schrikken.

    Maar nu kap ik, aangezien ik dalik dingen ga zeggen die je gaan kwetsen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    ga eens een rondvraag doen in je eigen stad of dorp? Dat zul je schrikken.

    Maar nu kap ik, aangezien ik dalik dingen ga zeggen die je gaan kwetsen


    50% is lichtelijk overdreven, maar oké. En go ahead, say it. Ze vragen om je mening en zelfs al denk je dat je er mensen mee gaat kwetsen, ik ben er zeker van dat je het ook op een manier kunt zeggen waarop je mensen minder kwetst.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind die vluchtelingen een stel profiteurs en als ze niet krijgen wat ze willen, of als ze vinden dat ze te weinig krijgen, is het land meteen niet goed en dergelijke. Ik vind dit echt asociaal. Ze moeten blij zijn dat Nederland hun grens open gesteld is voor hun, want als het aan mij lag had deze gesloten gebleven. Dit dan niet zo zeer voor de vluchtelingen, maar om het feit dat er wel geld naar die vluchtelingen gaat, maar dat er op de ouderen gekort wordt, waardoor deze nu twee uur moeten wachten voor ze kunnen plassen, omdat er niet genoeg personeel is.

    Weetje, ik vind dat Nederland eerst z'n dingen op een rijtje moet hebben voor ze vluchtelingen aannemen, en als ze dat dan willen doen, moeten ze eens kijken wat ze aannemen, want meer en deels van de vluchtelingen zijn mannen die hier alleen maar komen voor het geld en om het werk af te nemen, terwijl ze niet eens écht op de vlucht zijn. De meest ondankbare zijn de mannen ook, want de meesten vrouwen met kinderen willen écht de hulp die ze kunnen krijgen en zijn hier dankbaar voor.

    Zo, mijn mening.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 18:51 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Perrette schreef:
    (...)

    50% is lichtelijk overdreven, maar oké. En go ahead, say it. Ze vragen om je mening en zelfs al denk je dat je er mensen mee gaat kwetsen, ik ben er zeker van dat je het ook op een manier kunt zeggen waarop je mensen minder kwetst.


    Nee, ik doe het niet. Ik erger me gewoon op het feit dat een veertien jarige mij wat wilt bijbrengen over armoede. Ik heb er altijd in geleefd al is het nu minder, maar dit soort dingen frustreren mij gewoon


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    ga eens een rondvraag doen in je eigen stad of dorp? Dat zul je schrikken.

    Maar nu kap ik, aangezien ik dalik dingen ga zeggen die je gaan kwetsen



    50 procent is sowieso zwaar overdreven. Uiteraard zijn er mensen die in staat van armoede verkeren, dat heb je overal ter wereld wel, maar om zo'n overdreven getal te geven? Ik ken wel een aantal mensen die niets te makken hebben en daardoor naar het Leger Des Heils gaan voor wat gebruikte kleding enzovoorts, maar die kleding verkeert vaak in goede conditie, omdat ze niets minder aannemen. Ook heb ik als vrijwilliger bij de voedselbank gewerkt en ik kan je zeggen: De voedselbank is een extra voor mensen die geld tekort komen voor boodschappen. Ook zitten er veel alcoholisten tussen die al hun geld weg drinken en in de schuldsanering zitten. Zelfs daklozen krijgen een uitkering, dus om van complete poverty te spreken..


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)