• Ok, ik wil gewoon weten wat jullie er nou precies van vinden dat al die vluchtelingen in ons land zijn.

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    I'm a delight.

    Nee maar serieus, word ik nu persoonlijk aangevallen omdat ik een andere mening heb dan jou en anderen?


    Lighten up man, ik maakte enkel een grapje.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 13:21 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Yayde schreef:
    (...)

    Sorry, ik zal mijn post speciaal voor jou herhalen die ik eerder geplaatst heb:
    []
    Ik respecteer meningen, maar zorg ervoor dat je jouw mening met goede argumenten kunt onderbouwen. Als je dat niet kunt (wat bij jou het geval is) is het geen mening, maar gewoon gelul (en daar is geen ander woord voor). Bovendien; jij zegt nu ook tegen mij dat je een traantje voor mij gaat huilen vanwege mijn kortzichtigheid. Dus je doet precies hetzelfde.


    Ik vind dat je post hier zeker waarde had (ik had het al gelezen en niet op gereageerd omdat het een waardevolle toevoeging is om een beeld te krijgen van de situatie). Ik snap jouw mening daarom ook.

    Ik heb alleen een beetje een afkeer tegen mensen die hun mening onderbouwen met dingen als 'Je komt stom over' 'Grote onzin' e.d. Daarom reageer ik dus meer op dan ik wil, en krijg je dus ook eenzelfde reactie terug. Iets wat je zelf ook niet echt leuk vindt, lijkt me.
    Er zijn nou eenmaal tegengeluiden, door incidenten en bijkomstigheden die ervoor zorgen dat mensen dit hele gebeuren liever niet hebben. Daar zijn argumenten voor.

    Ik geloof dat de dingen die ik heb gezegd (vooral op economisch en cultureel vlak) allemaal onderbouwd kunnen worden, maar eerlijk gezegd is me dat teveel werk voor een reactie op dit forum (wetenschappelijke artikelen opzoeken e.d.). Ik geloof ook dat de andere 'tegen-posts' onderbouwd kunnen worden, want er zijn genoeg voorbeelden.

    Het is een forum, een boeiende discussie en een boel meningen. Mocht je toch een sterke behoefte hebben om een economische en culturele discussie te voeren, dan doe ik dat graag als ik meer tijd heb in een pb.


    Sarah = ongewoon sexy

    Dopethrone schreef:
    Laat ze binnenkomen en blijven, het zijn immers mensen die alles achtergelaten hebben om te vluchten van de dood. Mensen lopen altijd te zaniken dat het enkel gelukszoekers zijn, en dat is helemaal niet erg. Klagen dat ze onze banen afpakken? Okay, dus, de Nederlandse mens, met scholing, beheersing van de Nederlandse taal en internet kan géén baan krijgen, maar die vluchtelingen wel? Die baantjes die de vluchtelingen krijgen zijn van die armzalige baantjes waar die uitkeringstrekkers hard nee tegen roepen. Want wie wil er nu propjes prikken op een station? Juist. Wel eens overwogen om rugbrekend werk te doen voor het minimum loon? Die vluchtelingen zijn er verdomme dankbaar voor als ze het überhaupt mogen. En diegenen die er oh zo tegen zijn: Haal je hoofd uit je reet en stop met het geloven van alles wat er op Facebook staat of wat de media je voorschotelt. Ga voor jezelf denken en independent reporters opzoeken. Overweeg het ook eens om in een asielzoekerscentrum te gaan helpen; die mensen zullen je zó vreselijk dankbaar zijn als ze na 4, 5 dagen weer vertrekken naar een ander asielzoekerscentrum, gescheiden van diegenen waar ze mee rezen. Asielzoeker zijn is geen rozengeur en maneschijn, zoals sommigen van jullie denken. En ja, het zijn veel mannen van in de 20. Veel vrouwen en kinderen overleven het vaak niet omdat zij zwakker zijn.

    En voor diegenen die roepen dat ze wel rijk genoeg zijn om een smartphone te kopen, kijk hier eens, staat uitgelegd wat er op hun achtergrond staat en wáárom ze ze nodig hebben.


    Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik ben ook van mening dat we allemaal best een beetje kunnen inschikken om onze medemens te helpen. Mijn oma had het er laatst nog over, als een echte oma linkte zij het aan de oorlog. Dat velen van ons ook hebben moeten vluchten en afhankelijk waren van een ander. Ze zei ook, wat ik erg mooi vond: Kijk om je heen, ik heb hier een veilig huisje met al mijn spullen, fotoboeken, een gezellige tuin. Jij zou dit toch ook niet verlaten tenzij het echt nodig was? Die mensen verlaten echt niet voor hun plezier hun mooie huisje en spulletjes of zelfs familie en vrienden. Ze verlaten het omdat ze geen andere optie meer hadden. Het moet toch wel heel bar zijn als je alles achterlaat en dit de enige optie nog is.
    En dan nog, vele (lees; niet alle) vluchtelingen willen best bijdragen aan onze samenleving. Ze zijn inderdaad al lang blij als ze wat veiligheid en stabiliteit hebben.


    The truth is out there.

    Dopethrone schreef:
    (...)

    Lighten up man, ik maakte enkel een grapje.



    Snap ik, snap ik. Maar ik voel me wel een beetje aangevallen omdat ik er tegen in ga,.

    Maar dat zijn wel heel veel mooie korreltjes zout, dat doet de mens weer goed :D

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 13:32 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Ik ben er eigenlijk wel moe van om hierover te discussiëren maar ik wilde deze link even droppen hier.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 13:51 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Yayde schreef:
    (...)

    Wat je zegt is inderdaad een niet populaire mening, vooral omdat wat je uitkraamt dikke onzin is. Ik heb een jaar voor VluchtelingenWerk Nederland gewerkt en alles wat je zegt klopt niet. Zo moeten vluchtelingen namelijk wel wat terug doen voor het land waar ze worden opgevangen. Ze krijgen een uitkering, maar moeten daarvoor een tegenprestatie doen. Dit houdt in dat ze iets vrijwilligs voor de samenleving moeten doen. Het is logisch dat vluchtelingen niet gelijk gaan werken. Ze moeten wennen aan het land en de waarden en normen en waarschijnlijk hebben ze ook een trauma. Bovendien spreken ze de taal niet. Hier hebben ze twee jaar de tijd voor. Als ze hun inburgering binnen twee jaar niet halen, is de kans kleiner dat hun verblijfsvergunning verlengd wordt na vijf jaar. Bovendien nemen mensen eerder werknemers aan die de Nederlandse taal wel spreken. Dat je zegt dat vluchtelingen niets hoeven te doen (of niets willen doen) is dus op niets gebaseerd.
    Nu over het punt dat je zegt dat vluchtelingen niet terug willen naar hun eigen land; ik heb nog nooit zoiets doms gehoord. Als ik vluchteling was geweest, zou ik zsm weer terug willen naar mijn land van herkomst. Daar spreek ik namelijk de taal, ken ik de omgeving, ken ik de mensen, ken ik de cultuur en daar is ook mijn familie.
    Nu het feit dat je zegt dat mensen hun huis uit worden gezet om plaats te maken voor vluchtelingen... WAT?! Ik lach me rot, jij weeet echt zo niet waar je over praat. Oh, en bovendien; een bewoner heeft niet meer rechten dan een "vreemde." Zodra een vluchteling een verblijfsstatus heeft, heeft hij/zij in principe evenveel rechten als een Nederlander dat heeft. Ze hebben dus recht op een uitkering, toeslagen, onderwijs en onderdak (ze mogen bijvoorbeeld niet stemmen, maar dat komt omdat ze geen Nederlander zijn, hiervoor moeten ze naturalisatie aanvragen en dit mag niet zomaar). Dat je zegt dat iemand meer rechten heeft dan een ander maakt me een beetje misselijk. Vluchtelingen zijn namelijk ook maar gewoon mensen en die zijn niet minder waard dan jij, die het geluk heeft gehad om op een veilige plek in de wereld geboren te worden.

    Voordat je een mening hebt, zorg ervoor dat je er wat vanaf weet. Het komt nogal stom over, namelijk.

    Sorry hoor, maar wat ik allemaal zei is dus wel dergelijk waar, dat jij blind de mening van de meerderheid volgt, dat is wel jouw probleem. Maar mijnmening is gewoon simpel: alleen helpen zolang johw eigen volk niet eraan lijdt. En helaas gebeurd dat dus wel.


    -

    Poncho schreef:
    (...)
    Sorry hoor, maar wat ik allemaal zei is dus wel dergelijk waar, dat jij blind de mening van de meerderheid volgt, dat is wel jouw probleem. Maar mijnmening is gewoon simpel: alleen helpen zolang johw eigen volk niet eraan lijdt. En helaas gebeurd dat dus wel.


    Alle respect, Gail, maar wat zij doet is duidelijk niet "blind de meerderheid volgen". Ze onderbouwt haar reactie heel goed met argumenten die "de meerderheid" zelfs niet aanhaalt, dus dat is wel het laatste wat ze hier aan het doen is. Dat van die persoon die zogezegd uit z'n huis is gezet, betwijfel ik ten zeerste, overigens. Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar zelfs al is het het geval, is het wel een stuk genuanceerder dan dat. Waarschijnlijk ging het om één of andere zorgwoning waarbij die mensen er niet langer in konden blijven omdat de termijn of zo verlopen was en het niet verlengt is — ik weet de zak van zorgwoningen, maar als het zo is, dan is het genuanceerder dan iemand die uit "zijn" huis wordt gezet, want dat kàn gewoon niet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mijn mening is waarschijnlijk hard en ik ga er vast en zeker een hoop haat voor krijgen, maar ik heb ook recht op een eigen mening, toch? Ik heb het dan voornamelijk over de situatie hier in België, aangezien ik Belg ben.

    Ik ben geen racist, absoluut niet, maar dat vluchtelingengedoe komt me stilaan uit de keel. Vooral omdat hopen mensen zitten te discussiëren om dingen die de mensen zelf kunnen oplossen, volgens mij is iedereen daar wel volwassen genoeg voor, zeker? Maar goed, ik ben van mening dat die vluchtelingen binnenkort maar eens moeten vertrekken, of dat ze gewoon niet iedereen zomaar het land binnen laten. Ik weet dat ze vluchten voor miserie, echt heel erg, maar het is ook niet de bedoeling dat je hier naartoe komt om te leven als een koning. Het zou fijn zijn als je ook eens wat doet en niet zo egoïstisch bent om commentaar te hebben op alles omdat het niet goed genoeg voor je is. Asielen afbranden, eten afslaan en het ok vinden dat andere mensen voor je uit huis gezet worden? Niet ok, sorry, dat is echt niet ok. Moest ik als vluchteling hier terecht komen zou ik dankbaar zijn met de hulp die de mensen geven, maar er zijn blijkbaar vele van hen die het niet 100% weten te waarderen. Nou mooi is dat... Ik heb het trouwens niet over alle vluchtelingen, want er zijn er inderdaad wel die moeite doen om iets terug te doen of die wel dankbaar zijn om de hulp die ze krijgen.
    Verder zie ik altijd maar dezelfde landen naar hier vluchten. Andere landen met miserie vluchten ook niet meteen naar hier, dus ik stel me dan al meer vragen, waarom zij altijd en niet andere? En dan op het nieuws uitzenden hoe iedereen nu naar Zweden trekt omdat ze daar meer leefloon krijgen? Hmm... ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Elke keer is het dan ook straf hoe zij maar telkens weer de nieuwste mobieltjes kunnen kopen, met een dikke BMW rondrijden en niet moeten klagen over de rekeningen, terwijl de gemiddelde Belg al problemen heeft om in een maand rond te komen. En laat ik eerlijk zijn dat ik al wel eens mensen ben tegenkomen die rechtuit zeiden 'Wij komen hier alleen om te profiteren van de OCMW', oh, dus jij vindt het normaal om zoiets tegen ons te zeggen? No wonder dat mensen op den duur anders zullen reageren. En dan nog iets, waarom worden zij in eerste instantie altijd het best geholpen? Er zijn genoeg daklozen mensen hier die ook hulp kunnen gebruiken.


    16 - 09 - '17

    Wat Gail zegt over mensen die uit huis gezet worden is toch wel degelijk waar, hoor. Hier in België is het al gebeurd en volgens mij ook al in een ander land tweemaal. Het is hier op het nieuws geweest en het staat in de kranten, dus je hoeft haar niet af te breken omdat jullie denken dat ze liegt. En nee, het ging niet om het feit dat die andere mensen uit hun huis moesten, maar echt puur en alleen omdat ze de vluchtelingen een huis wilden geven. Het is toch niet ok dat een moeder met een kind uit huis gezet wordt en dan niets meer hebben?


    16 - 09 - '17

    Ik vind dat we eerst ons eigen volk uit de armoede moeten halen voordat we uberhaupt denken om andere volken asiel aan te bieden. Ik snap dat we oorlogsvluchtelingen helpen maar waarom helemaal hierheen? Andere landen zijn ook veilig maar je zult ze niet horen zeggen van "Jaa! Laten we naar een oostblokland gaan!" Sorry hoor maar ik zou blij zijn met het eerste land waar geen oorlog is. Dus in mijn ogen zijn het profiteurs.

    En jullie mogen me gerust een racist noemen maar ik weet zeker wat het is om in armoede te leven en elke cent om te draaien, Zorgschulden moeten betalen in termijnen.

    Sorry maar ik word hier ontzettend boos van!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik vind dat we eerst ons eigen volk uit de armoede moeten halen voordat we uberhaupt denken om andere volken asiel aan te bieden. Ik snap dat we oorlogsvluchtelingen helpen maar waarom helemaal hierheen? Andere landen zijn ook veilig maar je zult ze niet horen zeggen van "Jaa! Laten we naar een oostblokland gaan!" Sorry hoor maar ik zou blij zijn met het eerste land waar geen oorlog is. Dus in mijn ogen zijn het profiteurs.

    En jullie mogen me gerust een racist noemen maar ik weet zeker wat het is om in armoede te leven en elke cent om te draaien, Zorgschulden moeten betalen in termijnen.

    Sorry maar ik word hier ontzettend boos van!

    Dit dus ^^ En in mijn ogen maakt jouw mening je geen racist, hoor! Het is gewoon de waarheid. Dat anderen niet zo denken...tja, kunnen we niks aan doen.


    -

    Poncho schreef:
    (...)
    Sorry hoor, maar wat ik allemaal zei is dus wel dergelijk waar, dat jij blind de mening van de meerderheid volgt, dat is wel jouw probleem. Maar mijnmening is gewoon simpel: alleen helpen zolang johw eigen volk niet eraan lijdt. En helaas gebeurd dat dus wel.


    Uhh, sorry, maar Marijke volgt hier absoluut niet 'blind de mening van de meerderheid'. Ze komt met hele goede argumenten en werkte zelf bij Vluchtelingenwerk, het lijkt me dat ze wel weet waar ze het over heeft.

    Overigens is mijn probleem vooral dat áls er nou toevallig een keer wat misgaat, het vaak wordt gegeneraliseerd naar alle vluchtelingen. Zijn opeens alle vluchtelingen ondankbaar als er een paar keer iets over in de krant staat? Dat is wat ik kortzichtig vind, en dat is waar ik persoonlijk een probleem mee heb. Niet ieder mens is perfect in een groep. Maar dat betekent niet meteen dat de hele groep slecht is.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hiiragi schreef:
    (...)

    Uhh, sorry, maar Marijke volgt hier absoluut niet 'blind de mening van de meerderheid'. Ze komt met hele goede argumenten en werkte zelf bij Vluchtelingenwerk, het lijkt me dat ze wel weet waar ze het over heeft.

    Overigens is mijn probleem vooral dat áls er nou toevallig een keer wat misgaat, het vaak wordt gegeneraliseerd naar alle vluchtelingen. Zijn opeens alle vluchtelingen ondankbaar als er een paar keer iets over in de krant staat? Dat is wat ik kortzichtig vind, en dat is waar ik persoonlijk een probleem mee heb. Niet ieder mens is perfect in een groep. Maar dat betekent niet meteen dat de hele groep slecht is.

    Ik zeg ook zeker niet dat alle vluchtelingen slecht zijn. In elk grote groep zijn er nu eenmaal een paar die het voor de rest bederven, dat is nu eenmaal een feit.


    -

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik vind dat we eerst ons eigen volk uit de armoede moeten halen voordat we uberhaupt denken om andere volken asiel aan te bieden. Ik snap dat we oorlogsvluchtelingen helpen maar waarom helemaal hierheen? Andere landen zijn ook veilig maar je zult ze niet horen zeggen van "Jaa! Laten we naar een oostblokland gaan!" Sorry hoor maar ik zou blij zijn met het eerste land waar geen oorlog is. Dus in mijn ogen zijn het profiteurs.

    En jullie mogen me gerust een racist noemen maar ik weet zeker wat het is om in armoede te leven en elke cent om te draaien, Zorgschulden moeten betalen in termijnen.

    Sorry maar ik word hier ontzettend boos van!


    Nog geen miljoen vluchtelingen zitten hier, als ik me niet vergis zijn het er iets meer dan een half miljoen over heel Europa. De rest zit in oostbloklanden, in Turkije, in verweggistan waar wij er geen "last" van hebben. Dus neen, ze komen niet allemaal naar hier.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik vind dat we eerst ons eigen volk uit de armoede moeten halen voordat we uberhaupt denken om andere volken asiel aan te bieden. Ik snap dat we oorlogsvluchtelingen helpen maar waarom helemaal hierheen? Andere landen zijn ook veilig maar je zult ze niet horen zeggen van "Jaa! Laten we naar een oostblokland gaan!" Sorry hoor maar ik zou blij zijn met het eerste land waar geen oorlog is. Dus in mijn ogen zijn het profiteurs.

    En jullie mogen me gerust een racist noemen maar ik weet zeker wat het is om in armoede te leven en elke cent om te draaien, Zorgschulden moeten betalen in termijnen.

    Sorry maar ik word hier ontzettend boos van!


    Armoede? Ik heb geen idee over alle economische omstandigheden hier maar armoede? Volgens mij is dat nou niet helemaal het juiste woord voor wat wij hier hebben.


    wat was dit ookalweer