• Ok, ik wil gewoon weten wat jullie er nou precies van vinden dat al die vluchtelingen in ons land zijn.

    Surefire schreef:
    (...)

    Economische stabiliteit? Dat was de crux van mijn bericht.


    Ik las je laatste zin verkeerd.
    Toch ben ik het niet helemaal met je eens, maar anyway dat is standaard met dit soort discussies


    Sarah = ongewoon sexy

    Hiiragi schreef:
    .


    Zelf generaliseer je ook, alleen de moreel verantwoorde kant op.

    Ok dan nu bronnen over ontevredenheid/ondankbaarheid, ik heb ook ergens nog een berg twitter reacties over mensen die kleren en eten aan hebben geboden, maar dat werd geweigerd. Die linkjes ga ik niet allemaal meer opzoeken, maar ze zijn er genoeg. Een vriend van me heeft het zelfs aangeboden in de koepelgevangenis in Arnhem, maar ook hij kwam weer met volle handen thuis. Nog een paar willekeurige linkjes:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/schokkende_beelden_migranten-hel_italie.html
    http://www.dumpert.nl/mediabase/6677330/fe03cbeb/hongerige_vluchtelingen_weigeren_voedselpakketten.html
    http://www.lindanieuws.nl/videos/ontevreden-vluchtelingen-zijn-ergernis-van-twitteraars/ (Nieuwsuur video link staat er ook in)


    Let wel, dit is net zo gekleurd als alle 'Boehoe wat zielig' video's. Ik weet ook niet wat ik allemaal moet geloven hierin, maar ik geef maar aan dat er best bronnen zijn waarin de ondankbaarheid duidelijk werd.


    Ik vind je verdere vergelijking rondom de Europese expansie totaal ondoordacht. Maar daar ga ik verder maar geen aandacht aan besteden


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    Ga belasting betalen zoveel als ik doe en dan zit je niet op meer uitgaven te wachten. Voor veel van de positieve mensen heb ik het idee dat ze nog nooit echt serieus geld in hebben hoeven te leveren en dus de consequenties ook niet echt kennen van hoe een land werkt.
    Ik baal eerlijk gezegd ervan dat ik zoveel werk, daar geld voor krijg en ook veel geld voor weg moet geven, en dat mensen hier komen en het zo cadeau krijgen.

    Nee, maar, ze mogen hier in nood komen. Alleen ga je ze straks heel moeilijk weer weg krijgen en in dit economische klimaat is dat gewoon ronduit problematisch. Dus ja ze moeten terug, ook omdat het cultureel gewoon niet kan hier.

    Oh en haat aan de media die doet alsof het allemaal gezinnen in nood zijn, terwijl het allemaal mannen van mijn leeftijd zijn

    Chroetjes!


    Wat me opvalt aan jouw posts over dit onderwerp, is dat het je zo te zien puur en alleen rond geld draait. Dat het meer kost, dat weten we allemaal, maar om heel eerlijk te zijn heb ik er nog nooit iemand in mijn directe omgeving (ouders, vrienden van ouders, werkende vrienden) zo over horen zeuren. Dat je het met een boek minder per maand moet doen is misschien jammer, maar je gaat er niet van doodgaan. Hetzelfde met de culturen. Zeggen dat het niet gaat is ronduit belachelijk als je het niet probeert. Mochten we allemaal — andere culturen, maar ook wij, want we zijn lang niet zo solidair als we willen of denken dat we zijn, wat meer ons best doen, dan zou het een stuk minder problemen geven.
          Wat me ook opvalt, en dan praat ik in het algemeen en niet specifiek tegen jou of iemand anders, is hoe mensen maar solidariteit schreeuwen tot het puntje bij paaltje komt, en dan krabbelt iedereen terug. Dan zijn vluchtelingen gelukszoekers. Waar van de honderdduizenden één iemand een boterham weggooit omdat het niet goed genoeg is, komt die in beeld en dan begint de veralgemening weer. Uiteraard zoeken die mensen naar geluk, naar een beter leven na alles wat ze gezien hebben, maar er is geen mens hier in de Westerse wereld die op die manier reageert tegen vluchtelingen, alsof het criminelen zijn, waar ook maar een haar op hun hoofd staat dat weet wat die mensen meemaken. Ik weet het ook niet, maar beoordeel mensen niet op wat ze doen als je niet weet waarom ze het doen — of het niet wil weten, da's ook nog zoiets.
    In zo'n situaties ben ik ronduit trots op de mensen die deze vluchtelingen niet veroordelen. Verhalen over priesters die vluchtelingen, zelfs met een kleine geste als hen een deken geven om op te bidden, het hart warm maken met woorden als 'we hebben dezelfde god'. Wat voor ons iets heel klein is, is voor hen iets heel groot en betekent wat voor hen. The things you do mean something to people, om even te gaan quoten. Hoewel er gegarandeerd enkelingen tussen zitten die hier niet zijn om een nieuw leven op te bouwen, om gewoon al veilig te zijn, is dat percentage verwaarloosbaar.
          Nou ja, tot daar mijn parlé, vindt ervan wat jullie willen, ik hoop gewoon dat het doordringt.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 11:34 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Poncho schreef:
    Ik heb een nogal onpopulaire mening. Ik vind het niet kunnen als mensen vluchten maar niks voor het land waar ze naartoe zijn gevlucht terug doen. En ja, ik snap volledig dat die mensen door hel zijn geweest en alleen naar een veilige plek willen. Maar de regering pakt alles ook verkeerd aan om eerlijk te wezen. Ik heb artikelen gelezen over hoe lokale mensen die hulp van de regering kunnen gebruiken, uit hun huis zijn gezet om plek voor die mensen te maken. Nou is dat eerlijk? Dat je als bewoner, dus iemand die in feite meer rechten heeft dan een 'vreemde' op straat wordt gezet? Nee. En geloof me: als het in hun land weer rustig wordt, gaan de meeste vluchtelingen niet terug. En waarom zullen ze? Ze hebben het hier meer dan goed. Hier hoeven ze niks te doen want er wordt voor hun gezorgd. Daar moeten ze gaan werken en wie heeft daar nou zin in?


    Wat je zegt is inderdaad een niet populaire mening, vooral omdat wat je uitkraamt dikke onzin is. Ik heb een jaar voor VluchtelingenWerk Nederland gewerkt en alles wat je zegt klopt niet. Zo moeten vluchtelingen namelijk wel wat terug doen voor het land waar ze worden opgevangen. Ze krijgen een uitkering, maar moeten daarvoor een tegenprestatie doen. Dit houdt in dat ze iets vrijwilligs voor de samenleving moeten doen. Het is logisch dat vluchtelingen niet gelijk gaan werken. Ze moeten wennen aan het land en de waarden en normen en waarschijnlijk hebben ze ook een trauma. Bovendien spreken ze de taal niet. Hier hebben ze twee jaar de tijd voor. Als ze hun inburgering binnen twee jaar niet halen, is de kans kleiner dat hun verblijfsvergunning verlengd wordt na vijf jaar. Bovendien nemen mensen eerder werknemers aan die de Nederlandse taal wel spreken. Dat je zegt dat vluchtelingen niets hoeven te doen (of niets willen doen) is dus op niets gebaseerd.
    Nu over het punt dat je zegt dat vluchtelingen niet terug willen naar hun eigen land; ik heb nog nooit zoiets doms gehoord. Als ik vluchteling was geweest, zou ik zsm weer terug willen naar mijn land van herkomst. Daar spreek ik namelijk de taal, ken ik de omgeving, ken ik de mensen, ken ik de cultuur en daar is ook mijn familie.
    Nu het feit dat je zegt dat mensen hun huis uit worden gezet om plaats te maken voor vluchtelingen... WAT?! Ik lach me rot, jij weeet echt zo niet waar je over praat. Oh, en bovendien; een bewoner heeft niet meer rechten dan een "vreemde." Zodra een vluchteling een verblijfsstatus heeft, heeft hij/zij in principe evenveel rechten als een Nederlander dat heeft. Ze hebben dus recht op een uitkering, toeslagen, onderwijs en onderdak (ze mogen bijvoorbeeld niet stemmen, maar dat komt omdat ze geen Nederlander zijn, hiervoor moeten ze naturalisatie aanvragen en dit mag niet zomaar). Dat je zegt dat iemand meer rechten heeft dan een ander maakt me een beetje misselijk. Vluchtelingen zijn namelijk ook maar gewoon mensen en die zijn niet minder waard dan jij, die het geluk heeft gehad om op een veilige plek in de wereld geboren te worden.

    Voordat je een mening hebt, zorg ervoor dat je er wat vanaf weet. Het komt nogal stom over, namelijk.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Perrette schreef:
    (...)

    Wat me opvalt aan jouw posts over dit onderwerp, is dat het je zo te zien puur en alleen rond geld draait..


    Ja. Zowel mijn eigen portemonnee als van het land. Ik wil er niet op achteruit gaan, en ik wil dat we eerst onze eigen problemen op orde hebben voor we andere mensen gaan helpen. Egoïstisch misschien, maar een land is nooit groot geworden door iedereen te helpen.
    Ik vind het gewoon algemeen een misvatting dat we door de globalisering opeens alle problemen in de wereld op moeten willen lossen. Dit soort situaties gebeuren voortdurend, de rijen met oorlogen/conflicten gaan echt oneindig terug. Sinds WO2 zijn we ons opeens met iedere situatie aan het bemoeien.

    We hebben het goed in Nederland, dus we kunnen mensen opvangen, alleen niet zoveel als nu verwacht wordt. Dat gaat dan ten koste van de mensen wie het op moeten hoesten, jij, maar ook ik. En ik ben egoïstisch genoeg om te zeggen dat ik weinig zin heb om erop achteruit te gaan, in wat voor vorm dan ook. Dan is het echt een 'haters gonna hate' ding voor mij.

    Verder ga ik me er nu ook maar buiten houden. Het is een discussie die in het hele land speelt. Sommige mensen zijn voor, sommige mensen zijn tegen. Niemand heeft gelijk, en niemand wordt beter van een dergelijke discussie.


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Ja. Zowel mijn eigen portemonnee als van het land. Ik wil er niet op achteruit gaan, en ik wil dat we eerst onze eigen problemen op orde hebben voor we andere mensen gaan helpen. Egoïstisch misschien, maar een land is nooit groot geworden door iedereen te helpen.
    Ik vind het gewoon algemeen een misvatting dat we door de globalisering opeens alle problemen in de wereld op moeten willen lossen. Dit soort situaties gebeuren voortdurend, de rijen met oorlogen/conflicten gaan echt oneindig terug. Sinds WO2 zijn we ons opeens met iedere situatie aan het bemoeien.

    We hebben het goed in Nederland, dus we kunnen mensen opvangen, alleen niet zoveel als nu verwacht wordt. Dat gaat dan ten koste van de mensen wie het op moeten hoesten, jij, maar ook ik. En ik ben egoïstisch genoeg om te zeggen dat ik weinig zin heb om erop achteruit te gaan, in wat voor vorm dan ook. Dan is het echt een 'haters gonna hate' ding voor mij.

    Verder ga ik me er nu ook maar buiten houden. Het is een discussie die in het hele land speelt. Sommige mensen zijn voor, sommige mensen zijn tegen. Niemand heeft gelijk, en niemand wordt beter van een dergelijke discussie.


    Het is niet dat ik je niet begrijp, maar wat jij nu doet is overduidelijk reageren op een deel van mijn post (een deel van het deel dat ik wel tegen jou had). I agree, we moeten niet onze neus in ieders zaken steken, maar daar gaat de discussie nu niet echt over. Dat je geen zin hebt om achteruit te gaan is, het spijt me dat ik het zeg, maar inderdaad egoïstisch. Het is praktisch een letterlijk voorbeeld van 'ikke ikke ikke en de rest kan stikke'. Syrië was een welvarend, westers gezind land, denk je dat zij "zin" hadden om erop achteruit te gaan? Ik had 't niet gedacht, maar zij hebben jammer genoeg ook hun zin niet gekregen. Dit zou je, zoals je zei dat we ons niet met alles moeten bemoeien, kunnen zien als 'niet jouw miserie', maar jij en ik zouden hier niet zijn als de mensen naar wie men in WWII vluchtte op dezelfde manier gedacht hebben.
          Wat ik trouwens nog vergat te zeggen, en ik spreek hier weer algemeen, is hoe men zegt 'dat iedereen naar hier komt en niet Oost-Europa'. Ja ha-ha. Wij Er zijn zeven miljoen mensen op de vlucht uit Syrië. Dat is om en rond de 33% van de Syrische bevolking en is, laat ons zeggen, vrij veel. Wij, hier in Europa, zitten met welk percentage ervan? We zitten met nog geen miljoen, als ik me niet vergis. De rest zit rond Turkije enzoverder, dat soort landen. Gelukzoekers? Goudzoekers? Hm, ik betwijfel het, maar toch maken wij er meer spel van dan Turkije, al blijven we hen wel als 'vuile Turken' aanzien.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Laat ik eerst de Vice link even nuanceren, net als alle media is het vaak gekleurd, positief of negatief. Het kan allemaal. Ik zie dit niet als onafhankelijk onderzoek.

    Verder zijn er op dit moment 53 conflicten in de wereld, in Zuid-Amerika, Afrika, Midden-Oosten en Azië. Miljoenen mensen worden geraakt door deze conflicten en willen graag een beter leven. Het is niet realistisch dat "rijke landen" al die slachtoffers op gaan pakken. Het is een hele mooie gedachte, touche, maar kom op, het kan niet.

    Oh en vanuit mijn werk, veiligheidsdeskundige/crisismanager, ben ik weken geleden al in Nijmegen geweest bij de opvang die ze daar neergezet hebben. Laat ik daarbij maar beperkt zeggen dat ik daar niet voor niets vanuit mijn vakgebied heen ga.

    Wil je mensen, ondanks de wil om te werken en wat kleine werkjes die ze doen, van een uitkering voorzien. Dan zal Nederland dat niet op kunnen blijven brengen, we hebben al een enorme schuld en de werkloosheid is al best hoog.
    Denk aan tientallen duizenden mensen die we dan extra moeten verzorgen.
    Heel wat stappen verder zal Nederland ook voor bedrijven minder aantrekkelijk worden: einde economie.


    Nogmaals een hele mooie gedachte, maar totaal eenzijdig


    Ik heb ten eerste te nooit en te nimmer gezegd dat Vice een onafhankelijk reportersbureau is; je trekt compleet uit context wat ik wilde zeggen met die link. Wat ik wilde zeggen met die link was dat vluchtelingen mensen zijn die hun telefoons écht nodig hebben. Jij ziet ze niet als mensen. Jij blijft alles zien vanuit een zakelijke hoek, wat prima is, maar verwacht dan wel dat men je gaat zien als een harteloos monster. Also, de meeste vluchtelingen worden hier tijdelijk opgevangen, totdat de situatie in Syrië weer veilig is. Alsnog vind ik dat werkloze Nederlanders niet moeten lopen zeiken op de baantjes die ze worden aangeboden: Dat is ondankbaar én slecht voor je portemonnee. Maar goed, als jij zó zeker bent van je mening, moet je dat lekker zijn, knul. Maar ik vind het wel een beetje gek dat je reageert op élke pro-vluchteling post. Vind dit een beetje wanhopig overkomen. (cat)


    Also lol at je Geenstijl en Dumpert linkjes. Dan zeg je wat over Vice.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)
    Nog een paar willekeurige linkjes:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/schokkende_beelden_migranten-hel_italie.html
    http://www.dumpert.nl/mediabase/6677330/fe03cbeb/hongerige_vluchtelingen_weigeren_voedselpakketten.html
    http://www.lindanieuws.nl/videos/ontevreden-vluchtelingen-zijn-ergernis-van-twitteraars/ (Nieuwsuur video link staat er ook in)


    Let wel, dit is net zo gekleurd als alle 'Boehoe wat zielig' video's. Ik weet ook niet wat ik allemaal moet geloven hierin, maar ik geef maar aan dat er best bronnen zijn waarin de ondankbaarheid duidelijk werd.


    Ik vind je verdere vergelijking rondom de Europese expansie totaal ondoordacht. Maar daar ga ik verder maar geen aandacht aan besteden


    Je gebruikt Dumpert en Geenstijl als serieuze, betrouwbare bronnen? Sorry, ik lach me rot om je domheid :W

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 12:32 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik ben van mening dat we vluchtelingen moeten opvangen in Nederland. Er is al heel veel gezegd over dit onderwerp, maar ik vind persoonlijk dat de regering wel beter had kunnen handelen in deze situatie. Een grote vluchtelingenstroom was al sinds augustus te verwachten, en toch zijn er problemen met de opvanglocaties. Ook worden er ontzettend grote kampen opgezet, waar veel verschillende culturen bij elkaar zitten en weinig afleiding is. Dat zorgt voor verveling, en dan al snel voor conflicten. Waarom geen simpele klusjes laten doen door vluchtelingen, of een cursus Engels of Nederlands aan laten bieden? Veel vluchtelingen hebben in het nieuws aangegeven dat ze graag iets willen doen, en dat ze dankbaar zijn voor de kans hier. Ik ben trouwens tegen de term 'gelukszoeker' want zijn we dat in feite niet allemaal?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Hiiragi schreef:
    Ik had totaal geen zin om hierop te reageren, maar ik ga het toch doen, want ik maak me hier steeds bozer om.

    Allereerst vind ik gewoon dat het een normale burgerplicht is om vluchtelingen op te vangen, iets wat gewoon menselijk en nodig is. Dit zijn mensen die vluchten voor een oorlog, zij en hun leven zijn onveilig. Gelukzoekers? Nou ja, het lijkt me logisch dat mensen die in zo'n afschuwelijke situatie zitten op zoek gaan naar geluk in een ander land, hun hoop achterna. Goudzoekers? Hm. Misschien moeten we eerst even naar onszelf en onze voorouders kijken. Wat gingen wij ook alweer in o.a. Amerika en Australië doen? En in landen als Indonesië en Suriname? En die mensen hadden niet eens een keuze. Wij voelden ons zo geweldig en superieur dat we vonden dat we alle recht hadden om de mensen die daar woonden uit te buiten en daar maar even de baas te gaan spelen. En ja, dit is honderden jaren geleden, maar let even op en kijk naar je eigen geschiedenis voor je mensen goudzoeker gaat noemen, los van het feit dat ik helemaal niet denk dat die mensen op zoek zijn naar welvaart. Ze willen veiligheid.
    Verder: draai nou eens even de rollen om, mensen. Stel je voor dat jij in zo'n onveilige situatie zit, jouw leven en dat van jouw vrienden en familie worden bedreigd. Natuurlijk wil je dan vluchten. En hoop je dat een ander land jouw veiligheid kan beiden. Natuurlijk ga je dan naar een West-Europees land als Nederland, wat bekend staat om stabiliteit en welvaart, en niet naar een Oost-Europees land waar het mogelijk ook onveilig is.
    Oh, en dat er conflicten ontstaan; stel je eens even voor dat je met 500 man op een kluitje zit in zo'n noodopvang. Je familie is nog in dat oorlogsland en je weet niet zeker óf of voor hoe lang ze veilig zijn. Natuurlijk is iedereen prikkelbaar en ontstaan er makkelijk ruzies en conflicten. Dat vluchtelingen ondankbaar zijn? Ik zie graag bronnen. Ik geloof er geen fuck van. Dat vluchtelingen dure mobieltjes hebben? Well, denk je dat ze allemaal arm zijn? Het zijn voornamelijk middle class mannen die net als ons een Samsung of een iPhone hebben, en natuurlijk nemen ze die mee; via het internet kun je nog contact met je familieleden en geboorteland houden. Van die foto's op facebook met scherpe teksten eronder? Die zijn vaak zo onwaar als het maar zijn kan; let eens even op waar alles vandaan komt.
    Kortom: zet jezelf nou eens even in hun schoenen en stop met oogkleppen op leven. Je bent tegen het opvangen van vluchtelingen? Prima dan, is jouw probleem, maar denk wel even na over wat je zegt en welke argumenten en bronnen je gebruikt en hoe waar die zijn. Oh, en stop met generaliseren.


    Hier ben ik het mee eens, verder ga ik er maar niet te veel over zeggen.


    wat was dit ookalweer

    Yayde schreef:
    (...)

    Je gebruikt Dumpert en Geenstijl als serieuze, betrouwbare bronnen? Sorry, ik lach me rot om je domheid :W


    "Let wel, dit is net zo gekleurd als alle 'Boehoe wat zielig' video's". Even lezen.
    Ik had websites/artikelen als van NOS/Elsevier/Nieuwsuur etc. kunnen gebruiken, maar goed. Als je daarover wilt vallen.

    Domheid is het niet inzien dat er mensen zijn met een andere mening en dat niet kunnen accepteren. Aangezien je nogal stupide dingen bij deze discussie haalt, maak je jezelf eerder een beetje belachelijk. Een discussie wordt normaal gesproken niet gevoerd dmv: Ik lach me rot om jouw domheid. Je probeert je te verplaatsen in de ander en geeft je eigen visie.
    Ik zal wel een traantje voor jou gaan huilen om jouw kortzichtigheid ;)


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    "Let wel, dit is net zo gekleurd als alle 'Boehoe wat zielig' video's". Even lezen.
    Ik had websites/artikelen als van NOS/Elsevier/Nieuwsuur etc. kunnen gebruiken, maar goed. Als je daarover wilt vallen.

    Domheid is het niet inzien dat er mensen zijn met een andere mening en dat niet kunnen accepteren. Aangezien je nogal stupide dingen bij deze discussie haalt, maak je jezelf eerder een beetje belachelijk. Een discussie wordt normaal gesproken niet gevoerd dmv: Ik lach me rot om jouw domheid. Je probeert je te verplaatsen in de ander en geeft je eigen visie.
    Ik zal wel een traantje voor jou gaan huilen om jouw kortzichtigheid ;)


    You must be really fun at parties.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dopethrone schreef:
    (...)

    You must be really fun at parties.



    I'm a delight.

    Nee maar serieus, word ik nu persoonlijk aangevallen omdat ik een andere mening heb dan jou en anderen?


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    "Let wel, dit is net zo gekleurd als alle 'Boehoe wat zielig' video's". Even lezen.
    Ik had websites/artikelen als van NOS/Elsevier/Nieuwsuur etc. kunnen gebruiken, maar goed. Als je daarover wilt vallen.

    Domheid is het niet inzien dat er mensen zijn met een andere mening en dat niet kunnen accepteren. Aangezien je nogal stupide dingen bij deze discussie haalt, maak je jezelf eerder een beetje belachelijk. Een discussie wordt normaal gesproken niet gevoerd dmv: Ik lach me rot om jouw domheid. Je probeert je te verplaatsen in de ander en geeft je eigen visie.
    Ik zal wel een traantje voor jou gaan huilen om jouw kortzichtigheid ;)


    Sorry, ik zal mijn post speciaal voor jou herhalen die ik eerder geplaatst heb:

    "Ik heb een jaar voor VluchtelingenWerk Nederland gewerkt en alles wat je zegt klopt niet. Zo moeten vluchtelingen namelijk wel wat terug doen voor het land waar ze worden opgevangen. Ze krijgen een uitkering, maar moeten daarvoor een tegenprestatie doen. Dit houdt in dat ze iets vrijwilligs voor de samenleving moeten doen. Het is logisch dat vluchtelingen niet gelijk gaan werken. Ze moeten wennen aan het land en de waarden en normen en waarschijnlijk hebben ze ook een trauma. Bovendien spreken ze de taal niet. Hier hebben ze twee jaar de tijd voor. Als ze hun inburgering binnen twee jaar niet halen, is de kans kleiner dat hun verblijfsvergunning verlengd wordt na vijf jaar. Bovendien nemen mensen eerder werknemers aan die de Nederlandse taal wel spreken. Dat je zegt dat vluchtelingen niets hoeven te doen (of niets willen doen) is dus op niets gebaseerd.
    Nu over het punt dat je zegt dat vluchtelingen niet terug willen naar hun eigen land; ik heb nog nooit zoiets doms gehoord. Als ik vluchteling was geweest, zou ik zsm weer terug willen naar mijn land van herkomst. Daar spreek ik namelijk de taal, ken ik de omgeving, ken ik de mensen, ken ik de cultuur en daar is ook mijn familie.
    Nu het feit dat je zegt dat mensen hun huis uit worden gezet om plaats te maken voor vluchtelingen... WAT?! Ik lach me rot, jij weeet echt zo niet waar je over praat. Oh, en bovendien; een bewoner heeft niet meer rechten dan een "vreemde." Zodra een vluchteling een verblijfsstatus heeft, heeft hij/zij in principe evenveel rechten als een Nederlander dat heeft. Ze hebben dus recht op een uitkering, toeslagen, onderwijs en onderdak (ze mogen bijvoorbeeld niet stemmen, maar dat komt omdat ze geen Nederlander zijn, hiervoor moeten ze naturalisatie aanvragen en dit mag niet zomaar). Dat je zegt dat iemand meer rechten heeft dan een ander maakt me een beetje misselijk. Vluchtelingen zijn namelijk ook maar gewoon mensen en die zijn niet minder waard dan jij, die het geluk heeft gehad om op een veilige plek in de wereld geboren te worden.

    Voordat je een mening hebt, zorg ervoor dat je er wat vanaf weet. Het komt nogal stom over, namelijk."


    Ik respecteer meningen, maar zorg ervoor dat je jouw mening met goede argumenten kunt onderbouwen. Als je dat niet kunt (wat bij jou het geval is) is het geen mening, maar gewoon gelul (en daar is geen ander woord voor). Bovendien; jij zegt nu ook tegen mij dat je een traantje voor mij gaat huilen vanwege mijn kortzichtigheid. Dus je doet precies hetzelfde.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Zelf generaliseer je ook, alleen de moreel verantwoorde kant op.

    Ok dan nu bronnen over ontevredenheid/ondankbaarheid, ik heb ook ergens nog een berg twitter reacties over mensen die kleren en eten aan hebben geboden, maar dat werd geweigerd. Die linkjes ga ik niet allemaal meer opzoeken, maar ze zijn er genoeg. Een vriend van me heeft het zelfs aangeboden in de koepelgevangenis in Arnhem, maar ook hij kwam weer met volle handen thuis. Nog een paar willekeurige linkjes:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/schokkende_beelden_migranten-hel_italie.html
    http://www.dumpert.nl/mediabase/6677330/fe03cbeb/hongerige_vluchtelingen_weigeren_voedselpakketten.html
    http://www.lindanieuws.nl/videos/ontevreden-vluchtelingen-zijn-ergernis-van-twitteraars/ (Nieuwsuur video link staat er ook in)


    Let wel, dit is net zo gekleurd als alle 'Boehoe wat zielig' video's. Ik weet ook niet wat ik allemaal moet geloven hierin, maar ik geef maar aan dat er best bronnen zijn waarin de ondankbaarheid duidelijk werd.


    Ik vind je verdere vergelijking rondom de Europese expansie totaal ondoordacht. Maar daar ga ik verder maar geen aandacht aan besteden


    Hoezo generaliseer ik dan?
    Ik beschouw dingen als Geen Stijl overigens niet als bronnen, sorry. En ik kan er niet echt iets mee als je zegt dat mijn verhaal ondoordacht is maar verder niet wil zeggen wat er ondoordacht aan is. :'D
    Ik wil best open staan voor andere meningen, maar dan wel als er betrouwbare bronnen en goede argumenten worden gebruikt.
    Overigens was mijn verhaal niet direct op jou gericht, maar op veel reacties die ik in mijn directe omgeving zie.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 13:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)