• Ok, ik wil gewoon weten wat jullie er nou precies van vinden dat al die vluchtelingen in ons land zijn.

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Nee, ik doe het niet. Ik erger me gewoon op het feit dat een veertien jarige mij wat wilt bijbrengen over armoede. Ik heb er altijd in geleefd al is het nu minder, maar dit soort dingen frustreren mij gewoon


    Deze veertienjarige is een stuk beter op de hoogte van deze hele crisis dan jij als ik dit hier allemaal zo eens lees.


    i put the fun in funeral

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Nee, ik doe het niet. Ik erger me gewoon op het feit dat een veertien jarige mij wat wilt bijbrengen over armoede. Ik heb er altijd in geleefd al is het nu minder, maar dit soort dingen frustreren mij gewoon


    Oké, zeg het dan niet. Maar die veertienjarige is toevallig een vrij intelligente veertienjarige die je helemaal niets bij probeert te brengen, maar wil zeggen dat in Nederland de armoede lager ligt dan in menige andere landen. Ze praat over feiten en zegt niet dat het hier niet bestaat, zegt niet dat er minder zijn dan je zou denken, zegt alleen dat het geen 50% is en zegt dat het niet over iedereen in Nederland gaat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mag ik even zeggen dat armoede relatief is? Armoede houdt officieel in dat je niet kunt voorzien in je eerste levensbehoeften (schoon drinkwater, voedsel, een dak boven je hoofd, kleding en gezondheidszorg), en dat zijn maar weinig mensen in Nederland.
    Iedereen die zichzelf arm vindt in een land als Nederland, is arm - rechtstreeks van Wikipedia: Armoede volgens deze definitie kan toenemen door de groei van de behoeften, het dalen van de koopkracht en het toenemen van schaarste. Dat houdt dus in dat ik, als 16-jarig meisje dat een goede VWO school bezoekt en eigenaar is van een prima telefoon, mezelf nog steeds arm kan noemen omdat ik bepaalde dingen niet kan betalen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik heb het idee dat het een beetje richting ruzie gaat. Debatteren mag altijd, maar hou het wel netjes,


    -

    Poncho schreef:
    Ik heb het idee dat het een beetje richting ruzie gaat. Debatteren mag altijd, maar hou het wel netjes,


    Om eerlijk te zijn heb ik niet het gevoel dat dit richting ruzie gaat, hoor. Tijdens discussies komen er altijd wat emoties op en gaat het er soms hevig aan toe, maar ik vind dit nog heel beschaafd zijn, vooral met in ons achterhoofd houdend over wat voor een controversiële onderwerp we het hier hebben. (:

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 19:54 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind 't niet meer dan onze menselijke plicht om je medemens te helpen, natuurlijk moet dit niet ten koste gaan van de eigen bevolking. Maar om ze dan bij voorbaat al te weigeren. Daarnaast krijg je al snel conflicten als je mensen "ophokt", zonder dat ze één of andere dagbesteding hebben. Dit zou je ook hebben als je 100 Nederlanders in een gymzaal zet. Of in dit geval 10 Quizletters in een topic over vluchtelingen.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 19:47 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Vedder schreef:
    Ik vind 't niet meer dan onze menselijke plicht om je medemens te helpen, natuurlijk moet dit niet ten koste gaan van de eigen bevolking. Maar om ze dan bij voorbaat al te weigeren. Daarnaast krijg je al snel conflicten als je mensen "ophokt", zonder dat ze één of andere dagbesteding hebben. Dit zou je ook hebben als je 100 Nederlanders in een gymzaal zet. Of in dit geval 10 Quizletters in een topic over vluchtelingen.


    Dat vind ik nou echt een briljante vergelijking. Applaus voor jou.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Ik wil je niet aanvallen, maar ik geef alleen feiten waarom men nu naar Nederland zou komen (en dat is niet vanwege de redenen die je vriendin zei. Indirect wel, maar dan beter uitgelegd):
    - Die mensen waar we het over hebben zijn oorlogsvluchtelingen (die economische vluchtingen uit Oost-Europa mogen van mij ook direct op het de eerste trein terug naar hun thuisland gezet worden). Zij hebben inderdaad een heleboel verschrikkelijke dingen gemaakt, maar sinds IS deze winter is opgerukt is het gevaar steeds groter geworden en heeft dat blijkbaar een heleboel families overtuigt om te gaan vluchten.
    - Waarom zijn ze niet eerder weggegaan: ze hadden het daar goed, de dreiging was niet zó groot en men had daar hun familie, geld, huis, school, vrienden, etc. Overigens dat ze nu allemaal in de zomer komen is vanwege de zee. In de winter, overgang winter/lente en overgang herfst/winter is de zee te wilt om over te steken.
    - Waarom gaan ze dan niet naar Oost-Europa: omdat het daar ook niet honderd procent veilig is. Ja, wij hebben hier Geert Wilders, maar ik denk niet dat al die vluchtingen blij worden als Putin in hun nek zit te hijgen. En daarbij: als je vlucht, dan vlucht zo ver mogelijk weg van je angst. Zou ik overigens doen.

    Ik vind het echt idioot dat mensen zo met een bord voor hun kop kunnen kijken naar deze situatie. Je mag het niet met me eens zijn, respecteer ik helemaal, maar ik hoop dat je (iedereen die vindt dat vluchtelingen niet hier horen en ergens anders naartoe moeten) je wel bedenkt zij hier komen omdat ze zeker weten dat het hier veilig is. Ik voel me bevoorrecht, omdat ik ook weet dat verdomd veel geluk heb gehad dat ik nu in mijn eentje in mijn eigen kamer kan zitten, dat ik elke dag naar school kan fietsen (in mijn eentje), dat ik om drie uur 's nachts over straat lallen met mijn vrienden als ik iets te veel op heb (sorry voor iedereen die hier last van heeft) en dat nog niemand van mijn naasten heb verloren aan geweld of oorlog.

    Overigens zou hetzelfde probleem als iedere vluchteling in Oost-Europa zijn asiel zou aanvragen, dus ik vind het een beetje raar dat men maar naar een ander land moet gaan, omdat blijkbaar sommigen Nederlanders het niet willen.
    Wij, als Europa zijnde, moeten ze helpen. En nee, natuurlijk kan niet iedereen in Nederland wonen, dat weet iedereen, maar ik vind dat mensen daar iets te overstag door raken. Door allemaal "nee" te zeggen, help je dit probleem ook niet.
    Stel; jij gaat naar de middelbare school in je dorp. Je wordt hier echter gepest en op een moment wordt het zo erg dat je bij je ouders aangeeft dat je naar een andere school wilt. Alles koek en ei en jij en je ouders kiezen een nieuwe school uit. Hardstikke goede aanbevelingen, meer dan genoeg plaatsen en je krijgt er een heel fijn gevoel bij (aantal leerlingen al gezien). Alleen als je je aanmeldt, wordt er gezegd: Nee, je wordt niet aangenomen, ga je maar "daar" aanmelden. Slechtere school, wel redelijk, maar jij wilt bij die ene school én er is plek.
    Aan iedereen die nu gaat zeggen: maar Nederland heeft niet genoeg plek. Bullshit. Wij hebben meer dan genoeg plek, maar dat wordt allemaal niet nuttig gebruikt. En overigens, je kunt het ook vergelijken met West-Europa als de "goede" school en Oost-Europa met de "slechtere" school. Er is toch verdorie gewoon plek? En die Oost-Europese landen hebben al niet goede financiën, hoe gaan ze dat dan hendelen met al die vluchtelingen, die bakken met geld kosten?


    Ik vind het ook niet vreselijk dat de vluchtelingen hier heen komen, maar ik vind wel dat de opvang ervan wat evenwuchtiger verdeeld mag worden. Bijna alle vluchtelingen komen naar Duitsland en Nederland, okay ook Griekenland en Hongarije want daar komen ze de EU in, maar met steun van Brussel moet het toch lukken om opvang in Oost-Europa mogelijk te maken? De EU heeft daar namelijk een speciaal potje voor (voor als er een 'ramp' voltrekt).

    Ik las eens ergens dat als de opvang van vluchtelingen eerlijk verdeeld zou worden, elk land 5000 vluchtelingen op zou moeten vangen. dat moet toch kunnen?

    De redenen die je noemt waarom ze vluchten, zijn meer dan logisch. Sorry, maar iemand die het nieuws een beetje volgt (en ook als je dat niet doet) weet je dit gewoon, ik wel teminste.

    Ik heb geen haat aan vluchtelingen ofzo, maar waarom pakken we niet gewoon de oorzaak aan zodat niemand meer hoeft te vluchten en de vluchtelingen terug kunnen keren? Aangezien ze niets liever willen dan terug naar hun land als het weer veilig is (dat zeggen ze altijd in interviews)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ik vind het ook niet vreselijk dat de vluchtelingen hier heen komen, maar ik vind wel dat de opvang ervan wat evenwuchtiger verdeeld mag worden. Bijna alle vluchtelingen komen naar Duitsland en Nederland, okay ook Griekenland en Hongarije want daar komen ze de EU in, maar met steun van Brussel moet het toch lukken om opvang in Oost-Europa mogelijk te maken? De EU heeft daar namelijk een speciaal potje voor (voor als er een 'ramp' voltrekt).

    Ik las eens ergens dat als de opvang van vluchtelingen eerlijk verdeeld zou worden, elk land 5000 vluchtelingen op zou moeten vangen. dat moet toch kunnen?

    De redenen die je noemt waarom ze vluchten, zijn meer dan logisch. Sorry, maar iemand die het nieuws een beetje volgt (en ook als je dat niet doet) weet je dit gewoon, ik wel teminste.

    Ik heb geen haat aan vluchtelingen ofzo, maar waarom pakken we niet gewoon de oorzaak aan zodat niemand meer hoeft te vluchten en de vluchtelingen terug kunnen keren? Aangezien ze niets liever willen dan terug naar hun land als het weer veilig is (dat zeggen ze altijd in interviews)

    Dat laatste is omdat de VN het daar niet over eens wordt, geloof ik. Een aantal landen doen dat telkens heel moeilijk over en alles.
    Waarom ik die uitgebreide reactie gaf was, omdat je het ook eens was met diegene die je quotte en die zei van dat soort dingen.


    Deep inside, I've never felt alive

    'ons land' ten eerste al.. t is maar fucking net waar je uit je moeder bent gekropen met je kortzichtige kop als je denkt dat mesnen voor de grap ineens allemaal hierheen komen en ze terug wilt sturen vind ik dat jij voorop mag de frontlinie in kijken of je ze nog zo graag terugstuurd. en die mesnen zijn niet arm of whatever die komen hier geen gelukzoeken dat zouden ze wel doen in hun eigenland als Daar het probleem wordt opgelost.

    vluchtelingen staat tenslotte voor een groep mensen die hun huizen met een beetje wat ze konden meenemen hebben moeten verlaten omdat ze anders kans hadden om overhoop geschoten worden door rebellen of hun eigen regering. alle media zou eens wat meer naagevraagd moeten worden in je hoofd dat je denkt van is dit wel echt zo klopt dit wel wat ze zeggen; dumpert, geen stijl, nos, alles fcking westerns geschilderde media, het is te belachelijk voor woorden hoeveel landen hun grenzen ervoor dicht gooide en mensen als vuil behandelde en vervolgens een voedselpakket geven van rot maar op hier voor onderweg naar je andere land.. cmon. dr zijn te veel zieke mensen op deze wereld met een te groot ego, de wereld is van niemand en jullie maken ruzie of een discussie kort door de bocht gezien of mensen nou wel of niet humane zijn.. met alle kortzichtigheid heb ik er een hard hoofd naar.. humanity pls open your eyes, de wereld is van niemand en dit land is ook niet van jou. als jij vind dat hoe de fcking economie in een land gaat belangrijker vind als mensenlevens ben jij de eerste die karma verdient. economie is uberhaubt maar een verzonnen corrupt systeem dat niet werkt.

    en waarom ze het niet aanpakken is omdat de VN er voordeel aan heeft,is al sinds 2007 bezig, Hail putin die eindelijk een stokje voor de leugens zet en in 1 dag verschilledne belangrijke punten van isis aanpakt. die gefund zijn door Us overigens.. ik geloof er heilig in dat rusland de wereld orde recht zet, jammer dat wij in het westerns geschilderde deel wonen en daar weinig van zullen meekrijgen totdat het ineens super obvious is..


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden.


    No growth of the heart is ever a waste

    De reden dat veel vluchtelingen naar hier komen (Duitsland, België, Nederland ...) is ook omdat Oost-blok landen hen gewoon doorsturen en zelfs niet toestaan dat vluchtelingen zich inschrijven. Er zijn verdelingsquota's opgesteld, maar daar houden de landen zich gewoon niet aan. Enkele landen hebben zelfs hun grenzen gesloten (ik weet niet meer juist welke landen) en laten geen vluchtelingen meer toe. Natuurlijk willen de meeste vluchtelingen doorreizen naar 'rijkere' landen, maar zelfs al zouden ze willen blijven, is dat heel moeilijk om te doen. Ik zou persoonlijk niet willen blijven in een land als Roemenië of Hongarije waar de bevolking zo negatief, of zelfs agressief staat tegenover vluchtelingen. Zeker niet nadat ik een oorlogsgebied ben ontvlucht waar vijandige troepen mij en mijn familie probeerden te vermoorden.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2015 - 14:18 ]


    What would Emma do?

    Starlord schreef:
    Ik vind dat iedereen recht heeft op veiligheid, voedsel en een dak boven hun hoofd. Die mensen hebben over het algemeen vreselijke dingen mee gemaakt en eigenlijk vind ik het feit dat ze hier een warm en veilig onderkomen kunnen vinden na die hel één van de weinige positieve dingen aan het land. Het feit dat we verder met hoge mannetjes zitten opgescheept die het geld voornamelijk in eigen zak steken ipv een bedrijf of land goed te runnen is niet hun schuld.

    hier sluit ik me ook bij aan^
    Al snap ik dat andere landen ze ook binnen moeten laten natuurlijk. Alleen is grenzen sluiten daar geen oplossing voor

    [ bericht aangepast op 23 okt 2015 - 15:28 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik zou een hele lap tekst kunnen schrijven, maar dit vat het wel mooi samen:

    HANAYA schreef:
    Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind de vluchtelingen maar eng... Ze schijnen in asielzoekersopvangcentra met elkaar te discussiëren en te vechten over hun verschillende geloven en ik vind het maar naar dat er IS-infiltranten in kunnen zitten in al die vluchtelingen. Plus, wat kunnen wij voor ze betekenen? Ze kunnen hier echt geen nieuw leven beginnen met zoveel mensen... Het is sneu ja dat ze niet in hun eigen land veilig kunnen leven, maar ik denk dat Nederland ook geen plek voor ze heeft en dat het juist gevaarlijk is om er zoveel in het land te nemen. Het grootste deel van Nederland is tegen, jammer dat de regering zich er niet op aanpast...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.