• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 19:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Gayle schreef:
    (...)

    Dat laatste was ik van plan.
    Maar eigenlijk moet het verhaal in de derde-persoon want anders kom ik later in het verhaal in de knoei met de personages. Maar dat kom ik nu ook al dus ik moet wel overnieuw beginnen.


    Aich wat balen zeg.
    Succes in ieder geval


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik weet niet meer zeker of ik dit al eens eerder had gezegd, maar hier hebben jullie een algemene herinnering om back-ups te maken van je werk. Geef dat zwarte gat in je computer geen kans om je woorden op te slokken! (cat)

    En heeft iemand misschien zin in een wordwar vanavond? *O* Mijn doel voor vandaag is 12k, maar om dat te halen moet ik nog 2260 woorden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik weet niet meer zeker of ik dit al eens eerder had gezegd, maar hier hebben jullie een algemene herinnering om back-ups te maken van je werk. Geef dat zwarte gat in je computer geen kans om je woorden op te slokken! (cat)

    En heeft iemand misschien zin in een wordwar vanavond? *O* Mijn doel voor vandaag is 12k, maar om dat te halen moet ik nog 2260 woorden.


    Jahoor!
    Van wanneer tot wanneer?
    xD ik ga weer dik ingemaakt worden, zeker weten *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Jahoor!
    Van wanneer tot wanneer?
    xD ik ga weer dik ingemaakt worden, zeker weten *O*


    Ik weet niet precies wanneer wij gaan eten, maar ik wil nu meteen wel, als je tijd hebt? Van 17:50 (of het moment waarop je dit leest) tot 18:20?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eh, momenteel kan ik nog niet, maar vanaf 18:00 kan ik beginnen met schrijven, zullen we het dan vanaf 18:00 tot 18:20 doen?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    Eh, momenteel kan ik nog niet, maar vanaf 18:00 kan ik beginnen met schrijven, zullen we het dan vanaf 18:00 tot 18:20 doen?


    Prima. Succes! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jij ook!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ahh, sorry, we gaan nu eten. (no_chears) Ik heb bijna driehonderd woorden geschreven! Dat moet je wel kunnen overtreffen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ahh, sorry, we gaan nu eten. (no_chears) Ik heb bijna driehonderd woorden geschreven! Dat moet je wel kunnen overtreffen. ^^


    Aii. Nah eet smakelijk!!

    Hahaha ook nog maar net hoor :')
    322 woorden, het ging niet zo lekker xD


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Square schreef:
    (...)

    Is het misschien dit topic? ^^ Dat is een sticky bij Creativiteit, wat ik persoonlijk een beetje verwarrend vind, want het lijkt meer iets wat bij Story Problemen zou horen. Aan de andere kant bestond dat subforum waarschijnlijk nog niet toen het topic werd gemaakt, dus misschien is dat de reden dat het ergens anders staat. Die lijst met vragen is overigens wel wat korter.


    Nog even over dat topic, het is verplaatst naar story problemen.


    16 - 09 - '17

    Omdat ik graag mensen aanmoedig en dit eigenlijk al langer wilde volgen: gaan met die banaan! (banana)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Aii. Nah eet smakelijk!!

    Hahaha ook nog maar net hoor :')
    322 woorden, het ging niet zo lekker xD


    Aw. Maar met een groot verschil of niet, je hebt het wel gehaald! (:



    Delfino schreef:
    (...)

    Nog even over dat topic, het is verplaatst naar story problemen.


    Haha, super! :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ledecky schreef:
    Omdat ik graag mensen aanmoedig en dit eigenlijk al langer wilde volgen: gaan met die banaan! (banana)


    Dat is machtsmisbruik. Banaanmachtsmisbruik.

    Maar inderdaad; blijven gaan, schrijvers.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Firth schreef:
    (...)

    Dat is machtsmisbruik. Banaanmachtsmisbruik.

    Maar inderdaad; blijven gaan, schrijvers.


    Sorry, ik ben in feestmodus.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Aw. Maar met een groot verschil of niet, je hebt het wel gehaald! (:


    Ghehe :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.