• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 19:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cersei schreef:
    (...)

    Ik herken het! En ik zie het ook terug in mijn mentorkindjes van dit jaar. Maar tijd die je zit te verbeteren is tijd waarin je die woorden kan tikken. Klinkt maf maar 50.000 is best veel en aan het eind een giga eindsprint te maken vind ik best lastig. Het is heerlijk als je mooi op schema kan liggen, als er dan wat tussen komt hoef je je geen zorgen te maken als je even een dagje niet schrijft. Zo heb ik gisteren ook even overgeslagen. (:


    Dat is waar ja. En een eindsprint is sowieso niet te doen voor mij, omdat ik het eind van de maand altijd mega druk heb. Dus ik moet nu echt zorgen dat ik op schema kom haha. Wil liever zelfs iets voor komen te liggen, omdag ik in mijn planning met een paar dingen geen rekening had gehouden, dusja, waarschijnlijk moet ik het wel echt los gaan laten ja.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Dat is waar ja. En een eindsprint is sowieso niet te doen voor mij, omdat ik het eind van de maand altijd mega druk heb. Dus ik moet nu echt zorgen dat ik op schema kom haha. Wil liever zelfs iets voor komen te liggen, omdag ik in mijn planning met een paar dingen geen rekening had gehouden, dusja, waarschijnlijk moet ik het wel echt los gaan laten ja.


    Is heel lastig, het enige wat ik mee kan geven is dat de wordwars mij heel erg hebben geholpen met dat loslaten. En dan doel ik op die van maximaal een half uur. Dan kun je heel gefocussed schrijven. (:
    Het tweede jaar is ook wat makkelijker hoor. Dit is mijn tweede officiele jaar, en ik doe het op het moment ook iets beter dan vorig jaar.


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Is heel lastig, het enige wat ik mee kan geven is dat de wordwars mij heel erg hebben geholpen met dat loslaten. En dan doel ik op die van maximaal een half uur. Dan kun je heel gefocussed schrijven. (:
    Het tweede jaar is ook wat makkelijker hoor. Dit is mijn tweede officiele jaar, en ik doe het op het moment ook iets beter dan vorig jaar.


    Dat zijn geruststellende woorden haha. Helpt het bij mij natuurlijk ook niet dat ik nooit meer dan +/- 15k heb geschreven aan eenzelfde verhaal, maarja, voor alles een eerste keer c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Dat zijn geruststellende woorden haha. Helpt het bij mij natuurlijk ook niet dat ik nooit meer dan +/- 15k heb geschreven aan eenzelfde verhaal, maarja, voor alles een eerste keer c:


    Precies! En anders wordt je een NaNo rebel en ga je aan meerdere verhalen schrijven. Zo krijg je in ieder geval een idee van hoeveel 50K nu eigenlijk is. (:


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Precies! En anders wordt je een NaNo rebel en ga je aan meerdere verhalen schrijven. Zo krijg je in ieder geval een idee van hoeveel 50K nu eigenlijk is. (:


    Dat was mijn oorspronkelijke plan haha, want ik ben enorm rebels :Y) Alleen wil ik me echt hierop gaan richten en gezien ik hiervoor sowieso wel inspiratie heb voor een vervolg, kan ik dan gewoon daaraan gaan werken c:

    Ik stop nu op 2171 woorden met als laatste zin "De dagen begonnen korter te worden en Athan had het sinds zijn beslissing om zo lang mogelijk te blijven alleen maar zwaarder gekregen." Hiermee heb ik nog steeds een achterstand van 5k meh :c

    [ bericht aangepast op 4 nov 2015 - 18:47 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Heeft iemand nog zin in een late wordwar? (: Alles duurt vandaag langer dan verwacht, maar ik moet toch tenminste iets typen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb uiteindelijk nog zo'n zevenhonderd woorden kunnen schrijven voor middernacht en vierhonderd daarna. Niet volkomen hopeloos, maar mijn voorsprong is nu wel zo goed als weg.

    Laatste zin: “Ew.” :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, ik zag het te laat, anders had ik meegedaan met de WW.


    16 - 09 - '17

    De 10K gehaald vandaag (:

    Laatste zin: Elias staat abrupt op zonder mijn ogen te kruisen. Ik kijk toe hoe hij uit de kamer verdwijnt en zucht even diep.


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Zal ik vandaag 10K schrijven? Wie zal het weten. Ik hoop van wel, denk van niet. Nu eerst maar even naar de apotheek. (:


    The truth is out there.

    Ik wens jullie allemaal echt heel veel succes! Ik kan het niet hoor, zoveel schrijven in één maand, vooral omdat ik een enorme perfectionist ben :W
    Ik heb echt respect voor jullie!
    Ga zo doorr! Jullie kunnen het wel!
    woewwww *geeft heel veel morale (hmm, is dat een niet bestaand woord? Mijn laptop rekent het wel fout...) steun*
    *O* *O* *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    Ik wens jullie allemaal echt heel veel succes! Ik kan het niet hoor, zoveel schrijven in één maand, vooral omdat ik een enorme perfectionist ben :W
    Ik heb echt respect voor jullie!
    Ga zo doorr! Jullie kunnen het wel!
    woewwww *geeft heel veel morale (hmm, is dat een niet bestaand woord? Mijn laptop rekent het wel fout...) steun*
    *O* *O* *O*


    Hahaha. Leuk berichtje! Dankjewel! (:


    The truth is out there.

    Ashallayn schreef:
    Ik wens jullie allemaal echt heel veel succes! Ik kan het niet hoor, zoveel schrijven in één maand, vooral omdat ik een enorme perfectionist ben :W
    Ik heb echt respect voor jullie!
    Ga zo doorr! Jullie kunnen het wel!
    woewwww *geeft heel veel morale (hmm, is dat een niet bestaand woord? Mijn laptop rekent het wel fout...) steun*
    *O* *O* *O*



    Aw, dankjewel.


    Leuk er komt wat tussen waardoor ik minder kan schrijven. Ik heb binnenkort een gigantisch schoolfeest in de Kuip met allerlei artiesten en daarvoor moet ik nog heel wat regelen :( alhoewel ik wel heel benieuwd naar het feest ben.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Meh, ik ben aangekomen bij een scène waar ik al heel lang naar heb uitgekeken, maar nu kan ik de motivatie niet vinden om het te schrijven. Waarschijnlijk omdat ik er zo lang naartoe schreef en het dan 'gedaan' is en omdat ik kritischer ben dan bij andere scènes. Herkennen jullie dit? Of komen de scènes die jullie het leukst vinden juist het makkelijkst op papier?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Meh, ik ben aangekomen bij een scène waar ik al heel lang naar heb uitgekeken, maar nu kan ik de motivatie niet vinden om het te schrijven. Waarschijnlijk omdat ik er zo lang naartoe schreef en het dan 'gedaan' is en omdat ik kritischer ben dan bij andere scènes. Herkennen jullie dit? Of komen de scènes die jullie het leukst vinden juist het makkelijkst op papier?


    ik weet niet of het echt met leuk te maken heeft, maar de scenes die het belangrijkst zijn zijn het moeilijkst, omdat ik wil dat dat heel goed in elkaar zit.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.