• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 19:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Fyrmester schreef:
    10.000 woorden! Yeah!


    Gefeliciteerd!

    @Jaimy, ik zal dat topic even voor je zoeken.


    16 - 09 - '17

    Delfino schreef:
    (...)

    Gefeliciteerd!

    @Jaimy, ik zal dat topic even voor je zoeken.


    Thanks Sylv <3 Ik ben ook nog aan het rondzoeken, maar ik ben al zo lang niet meer op Q geweest x_x


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bjergsen schreef:
    Guys, heeft iemand zo'n character sheet ding, zo'n heeeeeel lange met aaaaallerlei dingen die ik kan invullen. Ik heb het weleens voorbij zien komen op Q, maar ik kan nu niet echt een goede vinden die lang en uitgebreid is. Ik heb wel al een verhaal idee in mijn hoofd, alleen ik wil nu eens beginnen met mijn character helemaal op te bouwen, want normaal gesproken begin ik altijd maar gewoon met schrijven :'D Ik had wel al in mijn notitieblok dingen geschreven over mijn verhaal, ik kreeg inspiratie tijdens mijn tentamen gisteren :'D Dus ik gauw opgeschreven zodra ik de tijd had. Maar nu wil ik het gewoon helemaal uitwerken, alleen ik kan niets vinden dat echt lekker uitgebreid is dus help alsjeblieft ;-;


    Er staat er eentje in de SOTY story. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Die lijst van SOTY komt volgens mij heel erg overeen met de lijst uit dat topic. Ik heb trouwens zitten zoeken, Jaimy, maar ik kan dat topic dus ook niet meteen vinden. Vreemd, want vroeger kon ik die zonder problemen vinden. Ik heb ergens tussen mijn stories ook een story in verband met personages ontwikkelen, misschien dat je daar ook wat lijsten uit kan halen of bepaalde tips en ideeën?


    16 - 09 - '17

    Delfino schreef:
    Die lijst van SOTY komt volgens mij heel erg overeen met de lijst uit dat topic. Ik heb trouwens zitten zoeken, Jaimy, maar ik kan dat topic dus ook niet meteen vinden. Vreemd, want vroeger kon ik die zonder problemen vinden. Ik heb ergens tussen mijn stories ook een story in verband met personages ontwikkelen, misschien dat je daar ook wat lijsten uit kan halen of bepaalde tips en ideeën?


    Ah dan zal ik daar ook kijken! Bedankt!!

    En ook dank je @Inge, dat was precies wat ik zocht!

    Dank jullie beiden C:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Graag gedaan!


    16 - 09 - '17

    Delfino schreef:
    Die lijst van SOTY komt volgens mij heel erg overeen met de lijst uit dat topic. Ik heb trouwens zitten zoeken, Jaimy, maar ik kan dat topic dus ook niet meteen vinden. Vreemd, want vroeger kon ik die zonder problemen vinden. Ik heb ergens tussen mijn stories ook een story in verband met personages ontwikkelen, misschien dat je daar ook wat lijsten uit kan halen of bepaalde tips en ideeën?


    Is het misschien dit topic? ^^ Dat is een sticky bij Creativiteit, wat ik persoonlijk een beetje verwarrend vind, want het lijkt meer iets wat bij Story Problemen zou horen. Aan de andere kant bestond dat subforum waarschijnlijk nog niet toen het topic werd gemaakt, dus misschien is dat de reden dat het ergens anders staat. Die lijst met vragen is overigens wel wat korter.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Is het misschien dit topic? ^^ Dat is een sticky bij Creativiteit, wat ik persoonlijk een beetje verwarrend vind, want het lijkt meer iets wat bij Story Problemen zou horen. Aan de andere kant bestond dat subforum waarschijnlijk nog niet toen het topic werd gemaakt, dus misschien is dat de reden dat het ergens anders staat. Die lijst met vragen is overigens wel wat korter.


    Ja! Daarom dus dat ik het topic niet vond. Ik zat al te zoeken bij Story problemen en zelfs bij Rollen verdelen.


    16 - 09 - '17

    Delfino schreef:
    (...)

    Ja! Daarom dus dat ik het topic niet vond. Ik zat al te zoeken bij Story problemen en zelfs bij Rollen verdelen.


    Dat lijken inderdaad meer voor de hand liggende plaatsen om zo'n topic te hebben, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Succes met schrijven! *O* *O* *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik zit met een probleem. Hoe verder ik in mijn verhaal kom hoe stommer ik het vind worden. Ik ben totaal niet te vreden met wat ik geschreven heb.
    Zou ik het alsnog afmaken of gewoon het verhaal overnieuw beginnen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    Ik zit met een probleem. Hoe verder ik in mijn verhaal kom hoe stommer ik het vind worden. Ik ben totaal niet te vreden met wat ik geschreven heb.
    Zou ik het alsnog afmaken of gewoon het verhaal overnieuw beginnen?


    Dat zou ik dan wel doen ja, maar ik zou wel je oude woorden behouden om sowieso bij je woordenaantal opte tellen en ook om gewoon nog dingen over te nemen. Maar je zou ook jezelf kunnen afvragen 'wat kan ik doen dat het wel weer leuk vond, is het gewoon dit gedeelte van het verhaal, of is het niet geworden zoals ik het voor ogen had?'


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bjergsen schreef:
    (...)

    Dat zou ik dan wel doen ja, maar ik zou wel je oude woorden behouden om sowieso bij je woordenaantal opte tellen en ook om gewoon nog dingen over te nemen. Maar je zou ook jezelf kunnen afvragen 'wat kan ik doen dat het wel weer leuk vond, is het gewoon dit gedeelte van het verhaal, of is het niet geworden zoals ik het voor ogen had?'


    Nee het is heel het verhaal. Er zit gewoon geen diepgang in. Mijn karakters zijn oppervlakkig en er zit bijna geen dialoog in. Het is eigenlijk om te janken zo slecht. Ik ging proberen dit keer in de derde persoon te schrijven maar dat pakte niet goed uit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    (...)

    Nee het is heel het verhaal. Er zit gewoon geen diepgang in. Mijn karakters zijn oppervlakkig en er zit bijna geen dialoog in. Het is eigenlijk om te janken zo slecht. Ik ging proberen dit keer in de derde persoon te schrijven maar dat pakte niet goed uit.


    Als je niet blij bent met het perspectief van je verhaal, zit er echt weinig anders op dan opnieuw te beginnen, want er is geen andere manier om dat aan te passen. Ik zou dan inderdaad wel alles wat je al hebt geschreven gewoon bewaren en laten meetellen aan je wordcount. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Als je niet blij bent met het perspectief van je verhaal, zit er echt weinig anders op dan opnieuw te beginnen, want er is geen andere manier om dat aan te passen. Ik zou dan inderdaad wel alles wat je al hebt geschreven gewoon bewaren en laten meetellen aan je wordcount. ^^


    Dat laatste was ik van plan.
    Maar eigenlijk moet het verhaal in de derde-persoon want anders kom ik later in het verhaal in de knoei met de personages. Maar dat kom ik nu ook al dus ik moet wel overnieuw beginnen.


    "Ignite, my love. Ignite."