• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 19:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ashallayn schreef:
    (...)
    Aii
    Nou, heel veel succes dan! Je kunt het!! *O* Mocht je heel diep in de put zitten wil je je best helpen aan inspiratie :') Of je heel erg stalken met ''JE KUNT HET'' berichtjes (hoera)


    Haha, dankje! Het probleem was gelukkig niet inspiratie, want ik heb nog een heleboel plannen, maar ik had een serieus gebrek aan tijd. Als het goed is zou dat dit weekend iets minder voor problemen moeten zorgen. Op naar 11k vandaag. ^^



    Cersei schreef:
    Gisteren was echt een regelrechte ramp. Dat moet vandaag echt beter.
    Wel wil ik mijn favoriete stukje tot nu toe delen: (Note: Het is een eerste draft. Vol met foutjes)
    Silence took us again and we both watched the waitress swirl around happily on her newfound skates. The woman really was hilarious. She rolled over to us, coffee in one hand and a huge glass filled with milkshake, whipped cream and cherries in the other. I should’ve known that was a horrible combination because only seconds later she tripped on her skates and the milkshake went flying. In my direction. Shit. There was nothing I could do but gasp as I was showered in the ice cold beverage. Whipped cream flying everywhere. The silence was palpable for a moment before all hell broke loose. Jack rolled out of the booth, laughing and people rushed to see whether the waitress had survived the fall, and I. I was just sitting there. At the booth, in a dingy diner, soaked in milkshake, whipped cream and smashed cherries. Wonderful.


    Die "wonderful" maakt het helemaal af. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cersei schreef:
    Gisteren was echt een regelrechte ramp. Dat moet vandaag echt beter.
    Wel wil ik mijn favoriete stukje tot nu toe delen: (Note: Het is een eerste draft. Vol met foutjes)
    Silence took us again and we both watched the waitress swirl around happily on her newfound skates. The woman really was hilarious. She rolled over to us, coffee in one hand and a huge glass filled with milkshake, whipped cream and cherries in the other. I should’ve known that was a horrible combination because only seconds later she tripped on her skates and the milkshake went flying. In my direction. Shit. There was nothing I could do but gasp as I was showered in the ice cold beverage. Whipped cream flying everywhere. The silence was palpable for a moment before all hell broke loose. Jack rolled out of the booth, laughing and people rushed to see whether the waitress had survived the fall, and I. I was just sitting there. At the booth, in a dingy diner, soaked in milkshake, whipped cream and smashed cherries. Wonderful.


    Hahahaha leuk!!
    Die wonderful ook echt :')

    Komt goed hoor, vandaag ga je het gewoon géwéldíg doen!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ugh door printer problemen en stress heb ik niks mee kunnen nemen om te schrijven en ik heb ook niet gegeten, dus dat gaat hem weer niet worden vandaag. Ik hoop morgen even wat rust en orde te kunnen scheppen maar als het zo blijft gaan ben ik er echt klaar mee. Dan is Soty maar geen wedstrijd dit jaar :/


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Ugh door printer problemen en stress heb ik niks mee kunnen nemen om te schrijven en ik heb ook niet gegeten, dus dat gaat hem weer niet worden vandaag. Ik hoop morgen even wat rust en orde te kunnen scheppen maar als het zo blijft gaan ben ik er echt klaar mee. Dan is Soty maar geen wedstrijd dit jaar :/


    Oh no, als jij stopt zou dat dubbel jammer zijn. D: Ik denk dat ik voor alle crewleden die aan SOTY meewerken spreek als ik zeg dat ik je echt heel erg toewens dat je je verhaal nog weet af te ronden. Ik duim voor je. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Drukke kinderen in de trein verpesten mijn kans om even weer wat te schrijven.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Rosencrantz schreef:
    Drukke kinderen in de trein verpesten mijn kans om even weer wat te schrijven.


    Aii wat vervelend!
    Ik hoop dat ze er gauw weer uit zijn gegaan!!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Helaas niet haha.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Awhh (no_chears) Lukt het nu wel een beetje, of zit je nog steeds in de drukte?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Is er iemand die vanavond een word war wil doen?


    16 - 09 - '17

    Ik wil straks wel even een word war doen ˆˆ
    Ik ga alleen eerst even nr mijn vader. Dus wordt dan een uurtje of 9


    It's never gonna happen, Guys.

    Is goed (:

    Oh, maar rond negen uur ben ik naar de finale van K3 zoekt K3 aan het kijken, solly.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2015 - 19:39 ]


    16 - 09 - '17

    Wat is een word war?
    Ik zag het al een paar keer voorbij komen, maar heb echt geen idee wat dat nu is. Heeft iemand tijd dit aan een blondje uit te leggen ?(bloos)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    Wat is een word war?
    Ik zag het al een paar keer voorbij komen, maar heb echt geen idee wat dat nu is. Heeft iemand tijd dit aan een blondje uit te leggen ?(bloos)


    Dan ga je eigenlijk tegen elkaar schrijven voor een bepaalde duur om de meeste woorden te hebben. Maar ik zie het nooit als een competitie om tegen elkaar te schrijven en de meeste woorden te hebben. Het helpt me gewoon om te weten dat iemand ook aan het schrijven is, dat motiveert.


    16 - 09 - '17

    Delfino schreef:
    Is goed (:

    Oh, maar rond negen uur ben ik naar de finale van K3 zoekt K3 aan het kijken, solly.


    Oh dat wordt lastig (':
    Misschien later op de avond nog. Ik ben nog w even wakker. En ik moet nog behoorlijk wat inhalen van afgelopen dagen.


    It's never gonna happen, Guys.

    SecondStar schreef:
    (...)

    Oh dat wordt lastig (':
    Misschien later op de avond nog. Ik ben nog w even wakker. En ik moet nog behoorlijk wat inhalen van afgelopen dagen.


    Okay, ik zie wel of je nog online bent als het afgelopen is.


    16 - 09 - '17