• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 19:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    (...)
    1970 woorden. Chic. We zitten in de seventies.


    Meer kabouters! :'D

    En oh juist, mijn laatste zin: “Bedankt,” zei hij, want een sorry zou misschien beter zijn geweest, maar hij deed niet aan sorry’s, zelfs niets als ze zijn leven gemakkelijker zouden hebben gemaakt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vandaag helaas niks kunnen schrijven. Morgen haal ik het wel weer in:Y)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Net in de minuut voor middernacht nog 8k gehaald. *O*

    Ik denk dat ik ook maar eens moet proberen iets eerder te gaan slapen, dus dit zijn mijn laatste zinnen voor vannacht: De kleding van de personages en het feit dat Kirk iedere tweede aflevering zonder goede reden zijn shirt verloor maakten het moeilijk om iets wat er gebeurde serieus te nemen. Sirius vond het absoluut geweldig.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zit aan 8.764 woorden! Misschien dat ik nog de 10K haal vandaag, wie weet. Wel net een scène geschreven die ik waarschijnlijk zal weglaten op het einde, maar ach, voorlopig blijft hij staan.

    Laatste zin: Een brede glimlach glijdt om Liv’s lippen. “Ik wist het!” roept ze uit vooraleer de auto te starten en de straat uit te rijden.


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Ugh ik looooop serieus achter. Ik heb gisteren ook niets kunnen schrijven. Ik hoop vandaag nog wat in te kunnen halen, maar realistisch is dat niet.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb gisteren niet geschreven. Ik hoop vanavond nog te kunnen schrijven, maar moet allemaal dingen doen voor school (lang leve de periode van verslagen inleveren)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ben nu eindelijk weer verder aan het schrijven. Hoop vandaag echt nog wel 3k op zijn minst toe te kunnen voegen, want ik heb een achterstand van 5k. Maar ik moet ergens tussendoor ook nog een paar sommen oefenen voor mijn proefwerk morgen :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik hoop vandaag nog een duizendtal woorden te kunnen schrijven, maar ik vrees er voor. Jammer dat ik al die woorden die ik voor mijn paper moet schrijven en mijn lesnotities niet aan de woordenteller kan toevoegen (;


    The soul needs autumn.

    wervelwind schreef:
    Ik hoop vandaag nog een duizendtal woorden te kunnen schrijven, maar ik vrees er voor. Jammer dat ik al die woorden die ik voor mijn paper moet schrijven en mijn lesnotities niet aan de woordenteller kan toevoegen (;


    I feel you. Ik moet een paper van 4K inleveren vrijdag en dan is het abstract en de bibliografie en ludografie niet meegerekend.


    Happy Birthday my Potter!

    wervelwind schreef:
    Ik hoop vandaag nog een duizendtal woorden te kunnen schrijven, maar ik vrees er voor. Jammer dat ik al die woorden die ik voor mijn paper moet schrijven en mijn lesnotities niet aan de woordenteller kan toevoegen (;


    Haha, blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem, want dat zijn precies mijn gedachten op dit moment. (krul)

    Ik heb vannacht voor het eerst niets geschreven na middernacht, dus mijn teller staat vandaag nog op nul. Het liefst zou ik de 10k halen, maar daarvoor moet ik nog 2k, en ik twijfel of dat mogelijk zal zijn tussen al het leerwerk door. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik moet nog 160 woorden en dan ben ik bij de 15K! AAAAH. SO CLOSE. Zal ik vandaag nog voor de 20K gaan? Da's wel erg veel. 10K in één dag.


    The truth is out there.

    wervelwind schreef:
    Ik hoop vandaag nog een duizendtal woorden te kunnen schrijven, maar ik vrees er voor. Jammer dat ik al die woorden die ik voor mijn paper moet schrijven en mijn lesnotities niet aan de woordenteller kan toevoegen (;

    Ooh, als dat zou mogen... Ik heb net resultaten van een onderzoek zitten verwerken en dat hele ding (niet alleen de resultaten, maar goed) telt iets van 25K aan woorden... :'D
    Ach ja, ik ben blij met elk aantal wat ik behaal deze maand, met hoop op de 50K ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Cersei schreef:
    Ik moet nog 160 woorden en dan ben ik bij de 15K! AAAAH. SO CLOSE. Zal ik vandaag nog voor de 20K gaan? Da's wel erg veel. 10K in één dag.


    Jij gaat hard o:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Square schreef:
    (...)

    Haha, blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem, want dat zijn precies mijn gedachten op dit moment. (krul)

    Ik heb vannacht voor het eerst niets geschreven na middernacht, dus mijn teller staat vandaag nog op nul. Het liefst zou ik de 10k halen, maar daarvoor moet ik nog 2k, en ik twijfel of dat mogelijk zal zijn tussen al het leerwerk door. :x


    2k is misschien nog wel net haalbaar, zeker als je het in twee verdeeld als soort van 'pauzes'? Veel succes in ieder geval! :'D


    The soul needs autumn.

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Jij gaat hard o:


    Als ik schrijf wil ik ook 5K per dag. Ik heb gisteren helaas niet kunnen schrijven. Anders had ik nu op 20K gezeten.


    The truth is out there.