• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 19:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zit in totaal nu op 2913 :W

    Laatste stukje: Nog minder waren de typische zinnen als: “Alles komt goed.” Er was geen leugen in de wereld die zo vaak werd gebruikt. Soms vroeg ik me af wat mensen er mee probeerden te bereiken: iedereen kon immers zien dat niet alles goed kwam. Je werd dagelijks geconfronteerd met nieuws over zaken die absoluut niet goed waren, waarschijnlijk nooit goed zouden worden en mocht dat ooit wel goed komen kon je je maar beter afvragen ten koste van wat.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Cersei schreef:
    (...)

    Als ik schrijf wil ik ook 5K per dag. Ik heb gisteren helaas niet kunnen schrijven. Anders had ik nu op 20K gezeten.


    Ik wou dat ik het je na zou kunnen doen haha. Helaas ben ik te snel afgeleid daarvoor. Net zoals nu. Heb nu 600 woorden pas geschreven meh :c


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Ik wou dat ik het je na zou kunnen doen haha. Helaas ben ik te snel afgeleid daarvoor. Net zoals nu. Heb nu 600 woorden pas geschreven meh :c


    Ik raad je echt aan om wordwars te gaan doen. Ik doe dat via de nederlandse nanochat. Dutchnano.net. (:


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Ik raad je echt aan om wordwars te gaan doen. Ik doe dat via de nederlandse nanochat. Dutchnano.net. (:


    Dat lijkt me voor mij nu niet echt heel handig haha. Ik moet namelijk zo ook aan het leren gaan en met zo'n ww wil ik wel echt een goed uur de tijd nemen om er echt in te komen. Al zou ik mezelf natuurlijk ook wel gewoon een doel kunnen stellen ofzo. Het scheelt in ieder geval dat ik weer alleen thuis ben en mijn muziek gewoon hardop aan kan zetten c:

    Ben op moment alleen m'n nek aan het breken over een bepaald stukje, dat ik langer wil hebben omdat het nu wat misplaatst ertussen is gegooid.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2015 - 16:39 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    15.584 woorden in totaal. Ik denk dat ik het hier maar bij laat voor vandaag. (:


    The truth is out there.

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Dat lijkt me voor mij nu niet echt heel handig haha. Ik moet namelijk zo ook aan het leren gaan en met zo'n ww wil ik wel echt een goed uur de tijd nemen om er echt in te komen. Al zou ik mezelf natuurlijk ook wel gewoon een doel kunnen stellen ofzo. Het scheelt in ieder geval dat ik weer alleen thuis ben en mijn muziek gewoon hardop aan kan zetten c:

    Ben op moment alleen m'n nek aan het breken over een bepaald stukje, dat ik langer wil hebben omdat het nu wat misplaatst ertussen is gegooid.


    Wordwars van 20 minuten zijn echt geweldig. Gewoon keihard schrijven en dan kan je rond de 1000 woorden in twintig minuten halen. Mooi voor je wordcount. Ik heb er vandaag een stuk of 3 achter de rug en ik ben 5,5K verder.


    The truth is out there.

    wervelwind schreef:
    (...)

    2k is misschien nog wel net haalbaar, zeker als je het in twee verdeeld als soort van 'pauzes'? Veel succes in ieder geval! :'D


    Helaas ben ik echt slecht in schrijven tijdens pauzes, want ik weet dat ik die pauze dan veel te lang zal rekken, haha. :'D Maar dankje. Als ik nu een beetje doorwerk heb ik hopelijk vanavond wat uren om te schrijven. Wie weet haal ik het dan toch. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cersei schreef:
    (...)

    Wordwars van 20 minuten zijn echt geweldig. Gewoon keihard schrijven en dan kan je rond de 1000 woorden in twintig minuten halen. Mooi voor je wordcount. Ik heb er vandaag een stuk of 3 achter de rug en ik ben 5,5K verder.


    1000 in 20 minuten? O_O Ik ben al blij als ik 500 in 20 minuten schrijf haha. Maar het gaat nu wel redelijk, nu ik gewoon alleen thuiszit en er niemand is om me af te leiden. Het heeft me in ieder geval in vrij korte tijd 200 woorden opgeleverd c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    1000 in 20 minuten? O_O Ik ben al blij als ik 500 in 20 minuten schrijf haha. Maar het gaat nu wel redelijk, nu ik gewoon alleen thuiszit en er niemand is om me af te leiden. Het heeft me in ieder geval in vrij korte tijd 200 woorden opgeleverd c:


    Is oefenen he. De eerste wordwar van dit jaar had ik 800 in 20 minuten. Nu kan ik met een beetje doortypen 1200 in twintig minuten. Ik bedoel, het is dan geen meesterwerk maar de essentie staat er. Dan hoef ik na november alleen nog maar te editen. (:


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Is oefenen he. De eerste wordwar van dit jaar had ik 800 in 20 minuten. Nu kan ik met een beetje doortypen 1200 in twintig minuten. Ik bedoel, het is dan geen meesterwerk maar de essentie staat er. Dan hoef ik na november alleen nog maar te editen. (:


    Goed punt ja haha. Ik wil enkel wel zoveel mogelijk nu al op papier krijgen hoe ik het uiteindelijk wil hebben, omdat ik bang ben dat als ik het later op moet pakken en het echt nog basic is, ik er chagrijnig van word omdat ik het superslecht vind en het dus maar weggooi haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik zou iedereen hier een schouderklopje willen geven. Jullie zijn dapper en goed bezig.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Goed punt ja haha. Ik wil enkel wel zoveel mogelijk nu al op papier krijgen hoe ik het uiteindelijk wil hebben, omdat ik bang ben dat als ik het later op moet pakken en het echt nog basic is, ik er chagrijnig van word omdat ik het superslecht vind en het dus maar weggooi haha.


    Dat zijn de editing demons waar NaNo altijd voor waarschuwt. Ik gooi dat allemaal van me af in november en daarna ga ik het een kritisch bekijken. Anders wordt die 50.000 wel heel zwaar. (: Ik verbeter nu wel spelfoutjes, zinsfoutjes etc. Maar voor de inhoud kom ik later terug. (:


    The truth is out there.

    Firth schreef:
    Ik zou iedereen hier een schouderklopje willen geven. Jullie zijn dapper en goed bezig.


    Wat een leuk bericht. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cersei schreef:
    (...)

    Dat zijn de editing demons waar NaNo altijd voor waarschuwt. Ik gooi dat allemaal van me af in november en daarna ga ik het een kritisch bekijken. Anders wordt die 50.000 wel heel zwaar. (: Ik verbeter nu wel spelfoutjes, zinsfoutjes etc. Maar voor de inhoud kom ik later terug. (:


    Mh.. Zo te horen ben ik echt nog een NaNoNoob hahah (wat ook wel zo is, dit is immers m'n eerste echte NaNo). Ik zal dan maar eens kijken in hoeverre ik dat van me af kon zetten. Ik betrapte mezelf er vanmiddag namelijk nog op dat ik dingen ging zitten verbeteren hahah. Thanks.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Mh.. Zo te horen ben ik echt nog een NaNoNoob hahah (wat ook wel zo is, dit is immers m'n eerste echte NaNo). Ik zal dan maar eens kijken in hoeverre ik dat van me af kon zetten. Ik betrapte mezelf er vanmiddag namelijk nog op dat ik dingen ging zitten verbeteren hahah. Thanks.


    Ik herken het! En ik zie het ook terug in mijn mentorkindjes van dit jaar. Maar tijd die je zit te verbeteren is tijd waarin je die woorden kan tikken. Klinkt maf maar 50.000 is best veel en aan het eind een giga eindsprint te maken vind ik best lastig. Het is heerlijk als je mooi op schema kan liggen, als er dan wat tussen komt hoef je je geen zorgen te maken als je even een dagje niet schrijft. Zo heb ik gisteren ook even overgeslagen. (:


    The truth is out there.