• Her verbaast mij dat hier nog geen topic van is. Er is op dit moment een groot drama bezig in Parijs waarvan al 30 mensen het leven heeft gekost. Minimaal 60 mensen zijn er op dit moment gegijzeld.
    Ik wilde net gaan slapen toen ik het las op Twitter. Er is nog vrij weinig over bekend.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ledecky schreef:
    Er zouden twee Belgen zijn omgekomen.


    Niet om lullig te doen en sorry voor mijn woordgebruik, maar ik kan maar niet begrijpen waarom de eerste zorg van mensen zo vaak is weten of er landgenoten zijn omgekomen. What the hell maakt het uit of er Belgen zijn omgekomen of niet? Het gaat erom dat er meer dan 120 levens zijn opgeëist, welke nationaliteit dan ook en of dat nu Belgen, Syriërs, Fransen of voor mijn part Braziliërs zijn, het zijn mensen en geen nationaliteiten waar het om gaat.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gunnulfsen schreef:
    Het verdrietige is, en dat is geen vorm van kritiek op iedereen in dit topic, dat er op dit moment in Beirut en Bagdad ook suicide-bombings hebben plaatsgevonden en hier ook tientallen mensen het leven hebben gelaten, maar dat eigenlijk niemand daar van weet - omdat het daar bijna de normaalste zaak van de wereld lijkt.


    Vreselijk in Bagdad, bij een begravenis nog wel. Alleen is het grote verschil is dat er veel meer doden zijn in Parijs. Beirut had 37 doden en 181 gewonden, Bagdad 18 doden en 41 gewonden, en Parijs (volgens nu.nl) 127 doden en ruim 200 gewonden. Daarnaast ligt Parijs verdomd dichtbij, wat meer shockt dan een plek verder weg.

    Ik ben het zeker met je eens, daar niet van, maar ik snap dat men zich focust op Parijs.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Gunnulfsen schreef:
    Het verdrietige is, en dat is geen vorm van kritiek op iedereen in dit topic, dat er op dit moment in Beirut en Bagdad ook suicide-bombings hebben plaatsgevonden en hier ook tientallen mensen het leven hebben gelaten, maar dat eigenlijk niemand daar van weet - omdat het daar bijna de normaalste zaak van de wereld lijkt.


    Ik vind het altijd zo jammer dat er wordt gedacht dat het niemand kan schelen dat er daar een aanslag gebeurt.
    Ik vind deze aanslagen net zo verschrikkelijk als die in Parijs. Als ik zulk nieuws tegenkom zit ik altijd met open mond.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik vind het altijd zo jammer dat er wordt gedacht dat het niemand kan schelen dat er daar een aanslag gebeurt.
    Ik vind deze aanslagen net zo verschrikkelijk als die in Parijs. Als ik zulk nieuws tegenkom zit ik altijd met open mond.


    Ik denk zeker niet dat het niemand iets kan schelen, maar ik betrap mezelf er ook op dat dat soort nieuws toch minder hard aankomt dan dit - begrijpelijk, natuurlijk, want het is zo dichtbij, maar... brrr... voornamelijk gewoon dat deze wereld zo in de fik staat.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    Het verdrietige is, en dat is geen vorm van kritiek op iedereen in dit topic, dat er op dit moment in Beirut en Bagdad ook suicide-bombings hebben plaatsgevonden en hier ook tientallen mensen het leven hebben gelaten, maar dat eigenlijk niemand daar van weet - omdat het daar bijna de normaalste zaak van de wereld lijkt.

    Ik heb het gehoord (en andere waarschijnlijk ook) en ik vind het verschrikkelijk wat daar is gebeurt, maar Parijs is een ander verhaal. Maar Parijs is heel dichtbij en er zijn meer slachtoffers gevallen. Ik snap dat mensen focussen op Parijs.


    Seasons will change, but I shall remain

    Aliyah schreef:
    (...)

    Niet om lullig te doen en sorry voor mijn woordgebruik, maar ik kan maar niet begrijpen waarom de eerste zorg van mensen zo vaak is weten of er landgenoten zijn omgekomen. What the hell maakt het uit of er Belgen zijn omgekomen of niet? Het gaat erom dat er meer dan 120 levens zijn opgeëist, welke nationaliteit dan ook en of dat nu Belgen, Syriërs, Fransen of voor mijn part Braziliërs zijn, het zijn mensen en geen nationaliteiten waar het om gaat.


    Ik melde het gewoon even, ik bedoelde er verder niks speciaals mee ...


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    "Auto van terroristen had Belgische nummerplaat".


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Gewoonweg verschrikkelijk wat er is gebeurd.....


    Stenenlikker

    Rutte heeft gezegd dat Nederland met oorlog is met IS. Aan de ene kant denk ik dan 'o, help' en aan de andere kant juist weer 'dat werd eens tijd ook'.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik melde het gewoon even, ik bedoelde er verder niks speciaals mee ...


    Het was ook niet direct op jou bedoeld, ik zat al even met die frustratie over mensen op nieuwssites (of gewoon nieuwssites) die alsmaar zitten doorvragen over de Belgische slachtoffers. Ik weet dat jij er niet veel meer mee bedoelde, maar het moest er even uit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aliyah schreef:
    (...)

    Het was ook niet direct op jou bedoeld, ik zat al even met die frustratie over mensen op nieuwssites (of gewoon nieuwssites) die alsmaar zitten doorvragen over de Belgische slachtoffers. Ik weet dat jij er niet veel meer mee bedoelde, maar het moest er even uit.


    Ik snap je punt wel, maar ik denk dat het bij veel mensen nog wat harder aankomt als ze horen dat er landgenoten bij waren.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Serenata schreef:
    (...)
    Ik heb het gehoord (en andere waarschijnlijk ook) en ik vind het verschrikkelijk wat daar is gebeurt, maar Parijs is een ander verhaal. Maar Parijs is heel dichtbij en er zijn meer slachtoffers gevallen. Ik snap dat mensen focussen op Parijs.


    Ik snap ook zeker dat mensen zich focussen op Parijs omdat het zo dichtbij komt. Ik heb mijn eerste post ook niet helemaal lekker verwoord, maar ik bedoelde gewoon dat er naast Parijs nog zoveel narigheid in de wereld gebeurt en dat het absurd is hoe we in 2015 nog steeds zo haatdragend kunnen zijn.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Kharjo schreef:
    Rutte heeft gezegd dat Nederland met oorlog is met IS. Aan de ene kant denk ik dan 'o, help' en aan de andere kant juist weer 'dat werd eens tijd ook'.


    Ik denk vooral dat laatste. Dit gaat alleen maar erger worden, tenzij ze eindelijk echt eens iets gaan doen tegen IS. Ze hadden al veel langer de oorlog moeten verklaren, vind ik dan.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik denk vooral dat laatste. Dit gaat alleen maar erger worden, tenzij ze eindelijk echt eens iets gaan doen tegen IS. Ze hadden al veel langer de oorlog moeten verklaren, vind ik dan.


    Klopt helemaal. Het is natuurlijk alleen dan onvermijdelijk dat Nederland dan ook onder schot komt. Maar ja, niets doen is toch ook gewoon geen optie in mijn ogen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Op het eerste gezicht denk ik ook dat het beter is om nu gezamenlijk IS keihard aan te pakken, maar ik ben wel bang dat degenen die hier onderuit komen uit wraak nog veel meer aanslagen gaan plegen.
    Een moeilijke kwestie dit....


    Stenenlikker