• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Hebben jullie de preview van episode 3 al gezien?



    NED STARK!!!! R+L=J CONFIRMED?!
    i mean cmon waren showen ze Lyanna opeens in episode 2, kan niet anders meer.


    I live for the applause, you will die for it.

    Stiekem had ik eigenlijk al een idee dat hij weer terug zou komen, want hij stond ook al tussen de cast bij de introductie :3
    Mijn mama had echt zoiets van: Daar zeg je me wat...


    Deep inside, I've never felt alive


    Haha, ja dat is wel waar. Ik heb de hele tijd zitten twijfelen daarover. Soms was ik zovan: Hij is dood, anderen dacht ik weer dat hij terug kwam. Nu weet ik het zeker. He's baack! :'D
    Ik ben zo benieuwd naar de flashback van de volgende aflevering!


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Ik stond gewoon serieus te juichen aan het einde van de 2de aflevering van dit seizoen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik ben pas net thuis dus ik kan de nieuwe aflevering pas morgen zien. I'm dyiiing.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Yas ik ben bij *O*


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Yasss ohmygod Jonnie Snow is back. Het leek wel alsof hij in Ghost aan wargen was. Fucking Ramsay. Euron Greyjoy yaayy. Theon is offcieel erfgenaam van de Iron Islands dus dat wordt ook lachen. Het lijkt me sterk dat de Umbers zich bij de Boltons aansluiten aangezien Greatjon Umber nog gevangen gehouden wordt door de Freys. Ik hoop dat ze zich bij Sansa aansluiten en dat Rickon daar is en dat we dan een kleine family reunie krijgen. Tyrion was ook weer leuk bezig. Arya is nog steeds blind.

    Okayy, can't wait for next week.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik ben nu aan het kijken en oh my gooood.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ook! :'D
    Pam pam papapaaaam paaaam! (cool)


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Ik kijk pas vanavond. Ben zo benieuwd tho. Aah


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn


    Gaat Jon nu met de wildlings proberen winterfell over te nemen? 'His watch is ended'

    Maar het meest emotionele moment vond ik toch het hoofd van de Dire wolf van Rikon...zo zielig D':

    [ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 9:46 ]


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Ahh, so close to L+R=J D:
    We might gonna have to say goodbye to Rickon ): Nu hij bij Ramsay is... En er werd sowieso al amper gedaan met Rickon's character, dat ze hem denk ik niet gaan missen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Valar_Morghulis schreef:

    Gaat Jon nu met de wildlings proberen winterfell over te nemen? 'His watch is ended'

    Maar het meest emotionele moment vond ik toch het hoofd van de Dire wolf van Rikon...zo zielig D':


    Volgens mij was dat niet Shaggydog... En nadat ik de episode had gekeken en op youtube ging kijken in de comments, zag ik dat heel veel mensen 't niet geloven.

    Het hoofd was zo klein in vergelijking met dat van een direwolf. Daarbij was Shaggydog de grootste direwolf van allemaal in de boeken, als ik het goed heb.


    I live for the applause, you will die for it.

    Als Ramsay fan moet ik toch wel zeggen dat ik vrees om Rickon's leven tbh. Ik had al zo'n vermoeden dat hij bij Ramsay terecht zou komen, maar ik wil het niet. Rickon blijft een Stark, en om een of andere reden houd ik van beiden Stark en Bolton.

    Arya tho. Haar verhaallijn begint steeds gaver te worden.

    Ik hoop niet dat het Shaggydog was.. Maar.. Rickon's blik toen het hoofd werd neergelegd.. Dat vertelde volgens mij genoeg..


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Mentys schreef:
    Als Ramsay fan moet ik toch wel zeggen dat ik vrees om Rickon's leven tbh. Ik had al zo'n vermoeden dat hij bij Ramsay terecht zou komen, maar ik wil het niet. Rickon blijft een Stark, en om een of andere reden houd ik van beiden Stark en Bolton.

    Arya tho. Haar verhaallijn begint steeds gaver te worden.

    Ik hoop niet dat het Shaggydog was.. Maar.. Rickon's blik toen het hoofd werd neergelegd.. Dat vertelde volgens mij genoeg..

    havent seen it yet. Maar ze kunnen hem dat natuurlijk ook laten denken om hem meer pijn te doen


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn