• --

    [ bericht aangepast op 1 aug 2016 - 11:11 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik ga al deze story's bekijken (ik verveel me toch)


    i wanna die with you once or twice.

    Hier mijn verhaal

    Severus Snape teacher or father

    Axelle is elf wanneer ze voor het eerst een brief van Hogwarts ontvangt. Aanvankelijk enthousiast. Maar wat als ze op school haar tot dan toe onbekende vader ontmoet? Eindelijk? Of had ze dit liever niet gewild?
    ~~~


    De voor Axelle altijd verborgen gebleven liefde tussen Snape en haar moeder wordt geleidelijkaan aan haar onthult. Uiteindelijk raken ze bevangen in gebeurtenissen die het gevolg zijn van relaas van deze diepe, ingeslagen liefde, die niet is over gegaan.


    Er is sprake van andere vrouwen in de boeken. Er is zo'n dialoog met Voldemort op het einde van boek 7 waarin Voldemort zegt dat er andere vrouwen zijn geweest. Gezien er in de boeken wordt gezegd dat occlummentie niet werkt via liegen, maar via verzwijgen, moeten er wel andere kortstondige relaties geweest zijn, of moet hij op zijn minst een zekere aantrekking hebben gehad tot anderen na de dood van Lily. Ik denk gewoon dat die relaties in kwestie niet de beste relaties geweest zullen zijn, gezien hij daarvoor nog steeds teveel met haar in zijn hoofd zit tegelijkertijd. Rowling zei zelf dat Lily de liefde van zijn leven was.

    Hoe dan ook denk ik dat er ook wel wat rekening moet worden gehouden met het feit dat hij niet de meest sociale persoon was, en ik denk, zoals gezegd, niet dat het aantal kandidaten zo groot was. Ik heb zo meer de indruk dat hij wel zo'n paar kortstondige relaties gehad heeft, maar dat het nooit echt met iemand heeft 'geklikt - geklikt' zoals met haar. In die zin denk ik wel dat het mogelijk was geweest met iemand anders ook die liefde die hij voor haar voelde te ervaren - en dat ze voor altijd een plek in zijn hart zou bewaren, ook met haar dood en zo - maar ik denk wel dat het mogelijk zou zijn om iemand in haar plaats te vinden. Mogelijk... Maar ik denk dat het alleen niet voor hem is gebeurd.... En vermoedelijk waren die relaties kortstondig en niet zo betekenisvol. Ik denk niet dat hij zijn leven anders zou geven met een gelukkig huwelijk met vrouw en drie kinderen op de achtergrond. Dan had zijn focus daar gelegen en had hij niet telkens zo naar haar afgedwaald.

    Wat niet wilt zeggen dat hij niet even gelukkig had kunnen worden met een ander, als hij haar was tegengekomen tenminste... Al zou Lily en haar dood wel voor altijd bij hem blijven. Maar dat het per definitie en wet ''niet mogelijk zou zijn'', om zijn geluk na jaren elders te vinden, dat vind ik persoonlijk niet echt realistisch en een beetje teveel 'fictie.' Hij heeft gewoon nooit een gelukkige relatie 'gevonden', of een vrouw die bij hem past. Waardoor het plot zich net ook daarom zo gevormd heeft dat hij niet over haar heen is gekomen...

    Ik zie niet eens in waarom iedereen er altijd zo rotsvast van uitgaat dat het nooit met iemand anders kan, vanwege Lily. Vooral omdat Rowling zelf heeft aangegeven dat hij na zijn dood zijn ogen op ''anderen'' heeft laten vallen.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 14:56 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.