• Ik ben boos, héél boos.
    Het begon allemaal toen mijn vriend 's avonds wandelingen ging maken voordat hij naar bed ging. Helemaal niets bijzonders; er zijn heel veel mensen die dat doen en niemand vindt dat gek. Blijkbaar is het wel gek als mijn vriend dat doet, want ineens kreeg ik de buurvrouw aan de deur. Ze klaagde dat mijn vriend 's avonds bij haar door de straat liep en dat vond ze niet prettig. Toen ik vroeg waarom, zei ze dat hij bij haar naar binnen staarde, eiste dat ik het daar met mijn vriend over zou hebben en liep toen boos weg.
    Ik heb het dus netjes met mijn vriend besproken, zoals de buurvrouw had gevraagd en zoals ik al verwachte, was dat "naar binnen staren" niet waar. Mijn vriend besloot toen wel dat hij dan maar niet meer bij haar voor het huis langs zou lopen, omdat ze dat blijkbaar niet prettig vindt. Wat natuurlijk al te gek voor woorden is, want je moet gewoon door je eigen straat kunnen lopen, volgens mij.
    Dat hele verhaal leek dus opgelost, tot een andere buurvrouw (een vriendin van de eerste buurvrouw) kortgeleden ineens aan de deur kwam. Mijn vriend had blijkbaar langs haar huis gelopen en was op haar oprit gekomen. Wat het geval bleek te zijn, was dat zijn telefoon uit zijn handen was gevallen en op haar oprit was beland. Zodoende liep hij daar om zijn telefoon weer op te rapen. Dat schoot helemaal in het verkeerde keelgat en een paar minuten daarna stond mevrouw woedend bij mij voor de deur: als zoiets nog eens zou gebeuren, zou ze de politie bellen.
    Sindsdien gaat mijn vriend 's avonds niet meer naar buiten, want ondanks dat hij niets verkeerd doet, vinden mensen dat blijkbaar toch een reden om de politie te bellen.
    Nou kreeg ik gister inderdaad de politie aan de deur, hoewel er niets meer is voorgevallen sinds dat "telefoonincident", aangezien hij niet meer 's avonds naar buiten is geweest. De politie zei dat ze gehoord hadden dat mij vriend 's nachts over straat sluipt, stilstaat hij bij mensen voor het huis en naar binnen gluurt. Ook zou hij vanuit ons huis bij andere mensen naar binnen gluren (dat kan niet eens!). En er zouden vanuit de hele straat klachten zijn gekomen, maar die waren alleen doorgegeven door de buurvrouw die de politie belde, omdat de anderen dat niet durfden.
    Ik geloof dat dit gewoon een streek is om ons uiteindelijk hier weg te krijgen. Mijn vriend doet niets verkeerd en doet niets anders dan andere mensen die 's avonds een wandelingetje maken. Het enige verschil met andere mensen, is dat mijn vriend buitenlands is en ik verdenk de buren ervan dat ze hem daarom niet vertrouwen en hem hier weg willen hebben. Daarom komen ze met al deze bullshit verhalen en proberen die wijs te maken aan de politie.
    Ik kook gewoon nog steeds van woede om zoveel onrecht en leugens. Het liefst zou ik nu naar ze toegaan en ze de huid vol schelden, maar dat lost natuurlijk ook niets op en waarschijnlijk maak ik het dan alleen maar erger. We zijn dus van plan om zelf naar de politie te gaan en onze kant van het verhaal uit te leggen. Hopelijk is het dan een keer opgelost, maar ik ben nog steeds verschrikkelijk kwaad. En daarbij vind ik het gewoon ontzettend oneerlijk dat er vanuit de buurt zo naar ons gekeken wordt. Zelfs als dit wordt opgelost, denk ik niet dat ik me hier nog prettig zal voelen, met zulke mensen om me heen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Excuseer, wat voor zever is dat allemaal? Iedereen heeft toch het recht om door zijn of haar EIGEN straat te lopen. Wat vreselijk dat jij en je vriend zo door jullie buren behandeld worden. Als ik het was, zou ik gewoon naar de rechter stappen wegens laster. Zomaar de politie op je dak bellen, dat is gewoon belachelijk. als je vriend een wandeling wil maken, dan maakt hij een wandeling. Ik snap volkomen dat je daar boos over bent.


    What would Emma do?

    Wauw, waardeloos zeg. Mijn vriend is ook buitenlands, dus ik snap het parket wel een beetje waar jullie inzitten. Ik vind je woede heel terecht, want ik was waarschijnlijk ook (bijna) naar hen toegegaan om hun huid vol te schelden. Maar zoals je zegt, dat heeft geen nut aangezien het dan verergerd wordt. Je kunt altijd proberen inderdaad jullie kant tegen de politie te vertellen, al zou ik inderdaad ook niet meer in die buurt willen wonen. Als mijn vriend even wil wandelen maar dat al niet kan in verband met klachten zou ik het ook al snel gehad hebben met zo'n plek. Wat zijn sommige mensen toch vreselijk.


    I'm your little ray of pitch black.

    Wat gemeen! Dit vind ik echt niet kunnen en ontzettend jammer voor je vriend. Ik vind het zelf ook altijd heerlijk om 's avonds nog een lekker groot blok met de hond om te wandelen, voordat ik naar bed ga. Ik zou, als ik je vriend was, gewoon weer doorgaan met 's avonds wandelen. Je buren moeten niet zo zeuren!
    Dit vind ik echt niet respectvol. het lijkt erop dat die ene buurvrouw gewoon de hele buurt tegen jullie aan het opzetten is. Ik zou zeker jullie kant van het verhaal aan de politie vertellen. Heel veel sterkte ermee en laat jullie vooral niet afschrikken. (flower)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Jezus, wat kunnen mensen toch bekrompen zijn zeg. Ik denk dat het inderdaad goed is om de politie inderdaad de andere kant te vertellen en dan afwachten wat ze ermee doen. Ik moet zeggen dat ik alle discriminatie echt zat ben, (nou heb ik er zelf geen last van, maar mijn stiefbroertje is getint) en het lijkt echt alleen maar erger te worden, vooral met alle heisa rond asielzoekers lijken ook allochtone/autochtone Nederlanders steeds meer de dupe te worden van discriminatie en racisme. Ik kan me goed voorstellen dat je het liefst ze de huid vol scheldt (werkt natuurlijk niet zoals je zelf al zegt, maar ik begrijp het wel).

    En logisch dat je je niet meer prettig voelt met zulke buren, ik zou precies hetzelfde hebben.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Whaaaaat. Wat een stel idioten! Ik snap je reactie volledig, hier zou ik me ook niet prettig bij voelen.


    26 - 02 - '16

    Jeetje, dat is echt te bizar voor woorden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je kwaad bent, want dat is ook terecht. Als die buren zich onveilig voelen in de buurt van jouw vriend (die juist al alles lijkt te doen om dat te voorkomen, echt veel meer dan hij zou moeten), dan staat het hen vrij om zelf op te hoepelen. ><
    Ik vind het ontzettend naar voor jullie dat júllie je door dit soort onzin niet meer prettig kunnen voelen daar, want dat zou echt nooit nodig moeten zijn. Niet om dit soort rare vooroordelen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben eigenlijk zo geschokt dat ik niet goed weet wat zeggen.... Hopelijk luistert de politie naar jullie kant van het verhaal en kan hij daarna gewoon weer rustig zijn wandeling maken. (:


    The soul needs autumn.

    Mijn moeder heeft dat ook eens meegemaakt op haar werk, ze verhuurt appartementen en er was eens een man die een vrouw en twee kinderen van een andere origine had, en een kerel in het gebouw zocht ook overal alles achter en ging die mensen dan 's nachts pesten naar het schijnt door met een bezemstok tegen de muren te kloppen en zijn radio heel hard te zetten. Daarnaast stond hij zo'n drie keer per dag in mijn moeders bureau, een hele racistische repliek voor iedereen te geven, zo'n hele rij klanten achter hem. Ze had het plichtsgetrouw wel bekeken, maar dat bleek uiteraard ook allemaal geen waar, zijn verhaaltjes. Hij zei ook tegen haar dat hij naar de politie ging bellen. Uiteindelijk heeft ze hem gewoon op zijn plek gezet, ze is nogal rechtuit: dat hij gewoon een racist is en het nu genoeg was, dat hij moest stoppen zo te praten over die mensen. Dat werkte, hij is het gewoon afgedropen en heeft de politie niet gebeld, ook nooit meer komen klagen. Dat zijn zo'n mensen. De politie weet dat ook wel.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2016 - 16:20 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Vat dit niet verkeerd op maar aangezien er van meerdere mensen ongeveer dezelfde klachten binnen zouden komen kan er een kern van waarheid inzitten, observeer (/bespied) je vriend es wanneer hij buiten wandelt (een aantal keren voor de zekerheid) om te kijken of hij werkelijk dat soort gedrag (in mindere of grotere mate) vertoond (of t bewust of onbewust is). Als dat echt niet het geval is heb je iig die zekerheid en kan je stappen ondernemen (er is vast wel een meldpunt voor of je kan bij de politie terecht) wat die mogelijke discriminatie van je buren betreft.

    Wauw oké dat is echt een hele hoop bullshit. Je weet toch dat je zulke rasistische dingen kan melden? In België is er een soort van vereniging waar dat kan. Geen idee of het in Nederland ook zo is, maar het zou wel moeten geloof ik.


    soul made of stardust and chaos.

    Wat een bullshit! Verdomde zeg, ik woon daar niet eens, heb niet eens een vriend, maar wat kan me dit de keel uithangen zeg! Sommige mensen zijn zo onuitstaanbaar met het hele 'buitenlanders zijn slecht' gedoe. Dat is echt passé, dat ze eens met hun tijd meegaan en mensen leren te respecteren. Hun zijn niet superieur.
    En wat een schijnheilige, vieze rotburen zijn dat (sorry, ik word tevens gek van het hele gedoe), die alleen vooroordelen kunnen hebben. In plaats van dat ze het tegen de jongeman zelf zeggen, maar daar rennen ze zeker gillend voor weg als ze die zien. Overdrijven is ook een vak, maar dit gaat veel te ver.
    Vertel gewoon je eigen verhaal aan de politie. Ik neem aan dat ze vaker van zulke onzinnige klachten binnen krijgen.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2016 - 14:58 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.