• Vorig jaar rijbewijs gehaald, bakkie gekocht en nu afgekeurd. Bodemplaat blijkt verrot. Was al zo, maar werd toen dus niks van gezegd. Nu ben ik op zoek naar een andere en ik ben hier niet zo goed in. Dus - wat voor auto hebben jullie en hoe rijd ie? Bekende mankementen (zoals snel roesten) oid? Wat raad je aan/af (automaat/handgeschakeld, benzine, diesel, enz)?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Benzine/diesel hangt af van wat voor afstanden je af moet leggen. Als je minder rijdt kan je beter een benzine nemen, rijd je echt ver dan kan je beter een diesel nemen. Verder, handgeschakeld of automaat is een kwestie van eigen voorkeur. Al is een automaat vaak wel duurder.


    26 - 02 - '16

    Ohhhh, ik heb een renault twingo uit 2002 gehad - heb een aanrijding gehad, niet mijn schuld x'd - met een schuifdak. Hij was tweedehands 1,400,- en hij had een schuifdak (echt geweldig) en man, ik mis hem. Als je er een kan vinden, doen!

    Het enige wat iedere oude twingo heeft, is dat het ijzertje waarmee de kofferbak opslot/open gaat afbreekt, maar dat kost nauwelijks iets om te laten maken.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2016 - 16:52 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik heb een Citroën Saxo. Maar die is al tegen de 20 jaar oud. Ik vind het fijn rijden, maar geen aanrader. Ik heb al een paar kosten gehad zoals mijn rechterbodemplaat vanvoor en ik vermoed tussen dit en een aantal jaren ook de rest. Omdat het een oude auto is, rijd ik er niet graag mee op de snelweg. Deze koekendoos lijkt dan uiteen te kunnen vallen. Als het hard waait heb je er ook veel last van en moet je constant tegensturen. Vrachtwagens op de snelweg inhalen op zo'n moment is dan alles behalve leuk.

    Als ik een nieuwe auto koop, gaat mijn voorkeur naar Peugot of Ford, een kleine auto daarvan. Tegen dan moet ik rekening houden of ik dichtbij huis werk of niet. Als je ver van je werk afwoont, is het interessanter om een diesel te nemen omdat diesel voor lange afstanden is en benzine voor korte afstanden. Dus doe je veel km's naar werk (en vrije tijd), ga dan voor diesel. Anderzijds moet je ook rekening houden met parkeerplaats. Woon je in het midden in de stad met krappe parkeerplaatsen of buiten het centrum met grotere parkeerplaatsen? Als je altijd krap moet parkeren, is het verstandiger om een kleinere auto te kiezen omdat je draaicirkel daar beter is voor kleine parkeerplaatsen.
    Ikzelf rijd liever met een kleine auto dan een station car, dus ik zou persoonlijk gaan voor een kleine auto of een gewone personenauto, maar niet voor een station car of andere grote dingen zoals Jeep-achtige toestanden. Ik rijd liever met handschakeling dus ik wil ook geen automaat.
    Eigenlijk hangt dus ook veel af van je persoonlijke voorkeuren.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    oeh ik lees ff mee :)
    ik heb (hopelijk) over een aantal weken ook mijn rijbewijs en ben me op een auto aan het oriënteren.
    Als ik het geld had, dan zou ik die nieuwste Renault Twingo kopen, in het licht blauw... man wat ben ik verliefd op die auto xp


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Voiles schreef:
    oeh ik lees ff mee :)
    ik heb (hopelijk) over een aantal weken ook mijn rijbewijs en ben me op een auto aan het oriënteren.
    Als ik het geld had, dan zou ik die nieuwste Renault Twingo kopen, in het licht blauw... man wat ben ik verliefd op die auto xp


    Geld voor een gloednieuwe auto heb ik sowieso niet, helaas. Als ik echt geld had was ik nu op weg naar de Bentley dealer ;'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mijn vorige 2e hands was een Skoda Fabia uit 2002 voor €3800. Je moet zeker uitkijken met bepaalde merken op een bepaalde leeftijd.
    Ik zou sowieso afraden: een Volkswagen, eender welk. Volkswagens gaan helaas bijna altijd stuk, kijk maar eens op de vluchtstrook, 85% kans dat t een Volkswagen is.
    Ook automaat zou ik afraden, soms werken ze totaal niet goed + het is alleen maar iets wat als extra kapot kan gaan.
    Japanners, zoals Mazda, Mitsubitsi etc. hebben een stugge vering, dus als je in België woont waar het wegdek zo prut is als de huizen daar, zou ik het sterk afraden.

    Benzine en diesel hangt idd af van je kilometers, diesel voor veel km, benzine voor minder, denk aan 30.000km per jaar ongeveer is benzine nog goed voor.
    Ook moet je de auto nooit particulier kopen, altijd bij een erkende garage, dat je zeker bent van een fatsoenlijke auto, tenzij je een auto koopt tussen de 0 en 1000 euro, dan weet je bijna zeker dat ie binnen 3 maanden kapot is.

    Naar mijn mening zijn goede 2e hands auto's van tussen de jaren 2002 en 2008: Skoda Fabia, Seat Ibiza, Peugeot 206 (de nieuwere, de oude zijn echt slecht) Hyundai Getz (Hele sterke auto!) Ford Fiesta, Mazda 323(F), Mitsubitsi Colt

    Zelf heb ik nu een Seat Mii (kleine stadsauto) maar nu ik in België ben gaan wonen kom ik met de 60pk wel tekort. Wel is hij heel zuinig en ontzettend stil en ruim voor zijn kleine klasse! Ik rij rond de 30.000 per jaar met benzine.
    Voor meer info mag je altijd een bericht sturen, ik ben altijd wel druk bezig met auto's :)


    It's high noon.

    Nazeebo schreef:
    Mijn vorige 2e hands was een Skoda Fabia uit 2002 voor €3800. Je moet zeker uitkijken met bepaalde merken op een bepaalde leeftijd.
    Ik zou sowieso afraden: een Volkswagen, eender welk. Volkswagens gaan helaas bijna altijd stuk, kijk maar eens op de vluchtstrook, 85% kans dat t een Volkswagen is.
    Ook automaat zou ik afraden, soms werken ze totaal niet goed + het is alleen maar iets wat als extra kapot kan gaan.
    Japanners, zoals Mazda, Mitsubitsi etc. hebben een stugge vering, dus als je in België woont waar het wegdek zo prut is als de huizen daar, zou ik het sterk afraden.

    Benzine en diesel hangt idd af van je kilometers, diesel voor veel km, benzine voor minder, denk aan 30.000km per jaar ongeveer is benzine nog goed voor.
    Ook moet je de auto nooit particulier kopen, altijd bij een erkende garage, dat je zeker bent van een fatsoenlijke auto, tenzij je een auto koopt tussen de 0 en 1000 euro, dan weet je bijna zeker dat ie binnen 3 maanden kapot is.

    Naar mijn mening zijn goede 2e hands auto's van tussen de jaren 2002 en 2008: Skoda Fabia, Seat Ibiza, Peugeot 206 (de nieuwere, de oude zijn echt slecht) Hyundai Getz (Hele sterke auto!) Ford Fiesta, Mazda 323(F), Mitsubitsi Colt

    Zelf heb ik nu een Seat Mii (kleine stadsauto) maar nu ik in België ben gaan wonen kom ik met de 60pk wel tekort. Wel is hij heel zuinig en ontzettend stil en ruim voor zijn kleine klasse! Ik rij rond de 30.000 per jaar met benzine.
    Voor meer info mag je altijd een bericht sturen, ik ben altijd wel druk bezig met auto's :)


    Dankjewel! Ik ga eens even snuffelen. Jammer genoeg zegt dat van de garage niet altijd alles, want daar kwam deze ook vandaan. Maar hij wist dat we gingen verhuizen dus we zouden toch niet bij hem terugkomen voor de volgende apk. Dus, hij kon met mooie woordjes lekker makkelijk geld verdienen,


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Koop hoe dan ook geen Ford Ka die staan bekend om het roesten.


    ©1998

    Ik rij een Peugeot 308, nieuw uit dit jaar. Dus dat is niet echt nuttige info als je geen nieuwe wilt kopen

    "Vroeger", 1,5 jaar geleden, reed ik een kleine Peugeot 306. Als je niemand met autokennis kent, let dan gewoon op hoe de auto onderhouden is (dealeronderhouden of niets bekend). Check ook bij het kopen de banden even (versleten banden vervangen kost toch zo weer een paar honderd euro).

    Daarnaast zou ik vooral kijken of het interieur netjes heeft, of het nog een tijd APK heeft en of de auto op zichzelf gewoon netjes is (Dus niet overal krassen, roest, vieze geuren etc.).


    Sarah = ongewoon sexy

    MT


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Philip schreef:
    MT


    Don't walk. Run, you sheep, run.