• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Colossus de tweede foto is wel toegestaan. Zoals duidelijk in de beginpost staat is ondergoed en bedekte lichaamsdelen geen probleem.


    What would Emma do?

    Audacity schreef:
    (...)

    Stel je aan
    Die vrouw is wel gewoon toegestaan?
    En ik hoop dat je bij biologie wel hebt geleerd dat dikke mannen =/= borsten.
    Vind dat er ongelooflijk moeilijk wordt gedaan om deze regel zeg.


    Vind je het gek? Niet iedereen hoeft met de nieuwe regel eens zijn. Je hebt immers tegen argumenten wat betreft de geweldige nieuwe regel. Deal with it.

    Ben er gewoon niet mee eens.

    Diplodocus schreef:
    Colossus de tweede foto is wel toegestaan. Zoals duidelijk in de beginpost staat is ondergoed en bedekte lichaamsdelen geen probleem.


    Ik zie dr inkijk. Dat mocht toch niet?

    Zijn er echt mensen van 12 jaar en jonger die over dingen als plaatjes met borsten en billen (zonder seksuele aard) geklaagd hebben? Want als het echt invloed op ze heeft, snap ik wel dat er iets aan gedaan wordt.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Colossus schreef:
    (...)

    Ik zie dr inkijk. Dat mocht toch niet?

    Inkijk? Dit laat zo ongeveer niets meer aan de verbeelding over (:

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:10 ]

    Colossus schreef:
    (...)

    Ik zie dr inkijk. Dat mocht toch niet?


    Lichte inkijk is toegestaan.


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Lichte inkijk is toegestaan.


    Diepere inkijk is haast niet mogelijk, lol


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Skadi schreef:
    (...)
    Inkijk? Dit laat zo ongeveer niets meer aan de verbeelding over (:


    Ja je weet maar nooit wat wel en niet mag hier op Q :Y)

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Lichte inkijk is toegestaan.


    Ik vond dr inkijk wel "diep" dus het plaatje was niet toegestaan volgens de quizlet regels

    Colossus schreef:
    (...)

    Ja je weet maar nooit wat wel en niet mag hier op Q :Y)


    Het staat duidelijk in de beginpost hoor. (: Andere vragen mogen gerust nog gesteld worden. Wij willen die altijd voor jullie verduidelijken.


    What would Emma do?

    Skadi schreef:
    (...)
    Voor jou heeft het geen gevolgen. Voor anderen wel. Denk daar ook even aan.


    Ja super vervelend maar dat geldt ook andersom. Het is een compromis.

    Colossus schreef:
    (...)

    Vind je het gek? Niet iedereen hoeft met de nieuwe regel eens zijn. Je hebt immers tegen argumenten wat betreft de geweldige nieuwe regel. Deal with it.

    Ben er gewoon niet mee eens.


    Welke argumenten. Ik hoor alleen maar gezucht en geklaag van je.


    i put the fun in funeral

    Ik snap om eerlijk gezegd niet helemaal waar die heisa om het blote bovenlijf van mannen/vrouwen over gaat. Zo opzienbarend is die scheiding ertussen toch niet? Mannen met een ontbloot bovenlijf en vrouwen met een ontbloot bovenlijf wordt in het dagelijks leven ook heel anders ontvangen (denk aan zwemkleding).

    Dat wil niet zeggen dat ik helemaal pro deze regel ben (al snap ik überhaupt niet zo goed waarom je dergelijke content zou willen plaatsen, maar goed, ieder zijn ding uiteraard), maar ik vind het vreemd dat er over bovenstaande regel ineens moord en brand wordt geschreeuwd, terwijl het in het alledaagse leven exact zo gaat.


    She's imperfect but she tries

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Het staat duidelijk in de beginpost hoor. (: Andere vragen mogen gerust nog gesteld worden. Wij willen die altijd voor jullie verduidelijken.


    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Het plaatje dat ik geplaatst had van de vrouw had A geen badkleding aan en B ook geen lichte inkijk dus dat maakt dat ik gelijk heb :')

    Audacity schreef:
    (...)

    Welke argumenten. Ik hoor alleen maar gezucht en geklaag van je.


    Ik had het niet alleen over mezelf maar ook over andere 3972 Quizletters die er niet mee eens zijn.

    Skadi schreef:
    (...)
    Voor jou heeft het geen gevolgen. Voor anderen wel. Denk daar ook even aan.


    Mja de regel is er nu gewoon en zal niet meer veranderen :/


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys