• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Skadi schreef:
    (...)
    Dat is niet nodig, want het staat in creaties die al over seks gaan.

    Er zijn toch ook creaties waar seks in voor komt, maar waarbij het niet het hoofdonderwerp is? Die spoilers zijn dan vrij random, omdat je dan niet precies weet wat er onder staat.

    Nightblood schreef:
    (...)

    Dat jij het geen goede argumenten vind, is jouw mening.


    Als er een like knop was had ik je een like gegeven (:

    KyloRen schreef:
    (...)
    Er zijn toch ook creaties waar seks in voor komt, maar waarbij het niet het hoofdonderwerp is? Die spoilers zijn dan vrij random, omdat je dan niet precies weet wat er onder staat.

    Dan nog. Als je niet over seks kan, ga je al helemaal de creaties niet bekijken. In elk verhaal met seks wordt wel gewaarschuwd in de inleiding.

    Colossus schreef:
    (...)

    Als er een like knop was had ik je een like gegeven (:

    Inderdaad.
    Er moet echt een kudo functie komen voor reacties.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:36 ]

    Dat van de links snap ik nu ook weer niet. De meeste mensen schrijven in de inleiding dat er seksueel getinte foto's in voorkomen en als jullie dit doen voor de veiligheid, dan moet het toch van beide kanten komen. Ik zal en mag zulke hoofdstukken nooit lezen en als er duidelijk staat dat het 16+ is, dan is het je compleet eigen fout. Niet die van de schrijver.


    Heaven is a place that we all have

    LittIe schreef:
    Dat van de links snap ik nu ook weer niet. De meeste mensen schrijven in de inleiding dat er seksueel getinte foto's in voorkomen en als jullie dit doen voor de veiligheid, dan moet het toch van beide kanten komen. Ik zal en mag zulke hoofdstukken nooit lezen en als er duidelijk staat dat het 16+ is, dan is het je compleet eigen fout. Niet die van de schrijver.


    *like*

    Skadi schreef:
    (...)
    Inderdaad.
    Er moet echt een kudo functie komen voor reacties.


    Dan vind ik het wel zo eerlijk als er ook een functie komt waarmee je kan laten blijken dat je een reactie niet leuk vind. Net zoals bij youtube.


    Physics is awesome

    Weet je wat ik me eigenlijk afvraag? Waarom zijn de mods de enigen die mogen beslissen over de regels op Q. Is t niet logischer dat er ook met de users over wordt gesproken?

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dan vind ik het wel zo eerlijk als er ook een functie komt waarmee je kan laten blijken dat je een reactie niet leuk vind. Net zoals bij youtube.

    Ja, maar dan niet dat je met teveel "dislikes" een waarshuwing krijgt of een ban of whatever.

    /klaarmetofftopic

    Colossus schreef:
    Weet je wat ik me eigenlijk afvraag? Waarom zijn de mods de enigen die mogen beslissen over de regels op Q. Is t niet logischer dat er ook met de users over wordt gesproken?


    Ik vind dit topic er een heel mooi voorbeeld van


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Colossus schreef:
    Weet je wat ik me eigenlijk afvraag? Waarom zijn de mods de enigen die mogen beslissen over de regels op Q. Is t niet logischer dat er ook met de users over wordt gesproken?


    Goede suggesties zullen de mods achter de schermen vast wel overleggen en bedenken wat ze ervan vinden denk ik zo.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Colossus schreef:
    Weet je wat ik me eigenlijk afvraag? Waarom zijn de mods de enigen die mogen beslissen over de regels op Q. Is t niet logischer dat er ook met de users over wordt gesproken?

    Mods zijn users. Je kan niet verwachten dat ze elke user gaan ondervragen of ze het er mee eens zijn of niet.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Mods zijn users. Je kan niet verwachten dat ze elke user gaan ondervragen of ze het er mee eens zijn of niet.


    Polls?


    kindness is never a burden.

    Nightblood schreef:
    (...)

    Dat jij het geen goede argumenten vind, is jouw mening.


    mijn met argumenten onderbouwde mening ja


    i put the fun in funeral

    MrsNeymessi schreef:
    (...)

    Ik vind dit topic er een heel mooi voorbeeld van


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nightblood schreef:
    (...)

    Polls?

    Dan krijg je alsnog een discussie op het einde, net als nu? Dus in feite maakt het niet zoveel uit. Ze moeten op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakken. Ze kunnen nooit iedereen tevreden houden.