• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    ^ *like*


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    LittIe schreef:
    (...)

    Ik wil geen honderdste discussie starten maar voor dat deze regel ingevoerd werd, was er toch absoluut niks aan de hand. Ik denk toch gewoon dat iedereen zijn eigen gangetje ging. Hoe zit het met stories die als bijthema seks hebben? Call me crazy maar ik kan me beter inleven op een online verhaal als er plaatjes bij zijn. Dit hoeft niet automatisch over seks te gaan. Het kan bijvoorbeeld ook een huis, plek, ding zijn.

    Inderdaad. Een foto er bij is net als een trailer/titelsong bij het hoofdstuk/de story. Het voegt zeker wel iets toe. Soms is een standje of handeling lastig uit te leggen in het verhaal en dan gebruik ik een afbeelding/gif die het verduidelijkt.

    Ik heb de afbeeldingen waarop mensen seks hadden oid vaak genoeg gemeld, daar hoef je geen kind voor te zijn. Dat mag al heel lang niet volgens de huisregels dus ik snap de drama niet echt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Skadi schreef:
    (...)
    Inderdaad. Een foto er bij is net als een trailer/titelsong bij het hoofdstuk/de story. Het voegt zeker wel iets toe. Soms is een standje of handeling lastig uit te leggen in het verhaal en dan gebruik ik een afbeelding/gif die het verduidelijkt.


    Hier is mijn laatste voorstel. Wat als jullie gewoon seksbetreffende gifs/foto's afschaffen in de beschrijving van het verhaal en in de inleiding van verhalen? Dan heb je geen problemen met 'Laatst gelezen' en dan zet je in de inleiding een stukje tekst met een waarschuwing op en in de hoofdstuktitel zet je 16+.
    Problemo solved.


    Heaven is a place that we all have

    OakenshieId schreef:
    Ik heb de afbeeldingen waarop mensen seks hadden oid vaak genoeg gemeld, daar hoef je geen kind voor te zijn. Dat mag al heel lang niet volgens de huisregels dus ik snap de drama niet echt.


    *hartjeslike-je-weet-wel-die-van-facebook*


    Heaven is a place that we all have

    Skadi schreef:
    (...)
    Inderdaad. Een foto er bij is net als een trailer/titelsong bij het hoofdstuk/de story. Het voegt zeker wel iets toe. Soms is een standje of handeling lastig uit te leggen in het verhaal en dan gebruik ik een afbeelding/gif die het verduidelijkt.


    Google dan hoe het standje/handeling precies in zn werking gaat en leg het aan de hand daarvan uit? (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ipseity schreef:
    (...)

    Google dan hoe het standje/handeling precies in zn werking gaat en leg het aan de hand daarvan uit? (:

    Soms kan je daarvoor de goede woorden niet vinden. En ga nu niet dingen als "goede schrijvers kunnen dat wel" zeggen aub (:

    Ik begrijp het idee achter deze regel wel, maar het zou wellicht handiger zijn als er meer een middenweg zou zijn. Hiermee wil ik zeggen dat er mogelijkheid zou kunnen zijn om deze foto's te plaatsen door bijvoorbeeld de spoilerknop te gebruiken of iets dergelijks. Ik begrijp heel goed dat Quizlet de jonge users wil beschermen, want sommige plaatjes kunnen heftig zijn. Het is echter wel weer een verbod op een bepaalde manier van creativiteit toevoegen aan je verhalen/quizzen/etc. Als de crew hiervoor gekozen heeft, is dat zo en ik denk dat er vrede mee moeten hebben. Ik gebruik dit soort foto's toch niet, dus ik heb er geen last van.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mijn probleem ligt niet bij het afschaffen van de seksgifs of whatever, aangezien die, zoals Oakenshield al zei, ook al verbannen waren, maar bij het feit dat ik foto's als deze en deze niet meer in rollen mag gebruiken aangezien je haar borsten en billen kan zien.


    kindness is never a burden.

    LittIe schreef:
    (...)

    Hier is mijn laatste voorstel. Wat als jullie gewoon seksbetreffende gifs/foto's afschaffen in de beschrijving van het verhaal en in de inleiding van verhalen? Dan heb je geen problemen met 'Laatst gelezen' en dan zet je in de inleiding een stukje tekst met een waarschuwing op en in de hoofdstuktitel zet je 16+.
    Problemo solved.

    Dit heb ik helaas ook al 5 keer in dit topic voorgesteld.

    Nightblood schreef:
    Mijn probleem ligt niet bij het afschaffen van de seksgifs of whatever, aangezien die, zoals Oakenshield al zei, ook al verbannen waren, maar bij het feit dat ik foto's als deze en deze niet meer in rollen mag gebruiken aangezien je haar borsten en billen kan zien.

    De tweede zou moeten mogen, dat valt onder lingerie lijkt me. De eerste laat een tepel zien, dus dat mag dan denk ik weer niet. Of je moet het censureren.

    Of zie ik dit nu verkeerd?

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:08 ]

    Skadi schreef:
    (...)
    Dit heb ik helaas ook al 5 keer in dit topic voorgesteld.


    Dan is het verloren hoop. Het lijkt er niet op dat wij deze discussie gaan winnen maar yeah.

    Ik zie nog steeds niet iemand die per ongeluk op een 16+ verhaal/hoofdstuk drukt, leest dat het 16+ is en vervolgens ook nog op een link drukt met 16+ content.


    Heaven is a place that we all have

    LittIe schreef:
    (...)

    Dan is het verloren hoop. Het lijkt er niet op dat wij deze discussie gaan winnen maar yeah.

    Ik zie nog steeds niet iemand die per ongeluk op een 16+ verhaal/hoofdstuk drukt, leest dat het 16+ is en vervolgens ook nog op een link drukt met 16+ content.

    Nee, precies. Op een link of spoiler in een -duidelijk aangegeven- 16+ verhaal klikken doe je zelf. Bij het zien van 16+ ben je al gewaarschuwd.

    Ik zou liever zien dat elk verhaal een verplichte leeftijdswaarschuwing krijgt (anders dan er nu is, zoals gelinkt in een eerdere reactie van me).

    Maar ik zou er graag met een mod over praten en kijken hoe zij er over denken.

    Ik hoop trouwens dat als dit topic vol is er een tweede komt, zodat het onderwerp niet in de doofpot komt.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:14 ]

    Skadi schreef:
    (...)
    Nee, precies. Op een link of spoiler in een -duidelijk aangegeven- 16+ verhaal klikken doe je zelf. Bij het zien van 16+ ben je al gewaarschuwd.

    Ik zou liever zien dat elk verhaal een verplichte leeftijdswaarschuwing krijgt (anders dan er nu is, zoals gelinkt in een eerdere reactie van me).

    Maar ik zou er graag met een mod over praten en kijken hoe zij er over denken.


    E-x-a-c-t-l-y.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:13 ]


    Heaven is a place that we all have

    LittIe schreef:
    (...)

    E-x-a-c-t-l-y.

    Ik denk (en hoop, want het is niet gezegd dat het ook gebeurt) dat er een betere oplossing kan worden gevonden hiervoor. Desnoods een compromis. Dat zou ik wel fijn vinden. Niet omdat ik dit soort afbeeldingen gebruik (want dat doe ik niet), maar voor de mensen die dat wel doen.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:20 ]