• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Persoonlijk vond ik ht wel lichte inkijk, maar zolang niet de volledige borst zichtbaar is en ook de tepels bedekt zijn, vind ik het nog meevallen. Als er echt twijfel is zullen we het bespreken. Lichte inkijk slaat ook meer op een voorlvergebogen vrouw bijvoorbeeld.

    Pff, gsm. Sorry voor spelfouten en zo.


    What would Emma do?

    Hoeveel foto's er nu wel niet verwijderd moeten worden xD


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Value schreef:
    (...)

    Mja de regel is er nu gewoon en zal niet meer veranderen :/

    Misschien als er een betere oplossing komt dat het verandert wordt. De regel is trouwens al 2 keer veranderd (:

    Hoe zit het nou met foto's van borstvoeding? Want daar ben ik wel benieuwd naar.

    Neala schreef:
    Hoe zit het nou met foto's van borstvoeding? Want daar ben ik wel benieuwd naar.

    Lijkt me prima, dat heeft geen seksuele lading en zullen mensen ook niet boven hun hun hoofdstukken met seksscènes zetten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Skadi schreef:
    (...)
    Misschien als er een betere oplossing komt dat het verandert wordt. De regel is trouwens al 2 keer veranderd (:


    Ja, dat kan wel (: maar die beslissing ligt bij de mods.

    Er wordt wel pittig op gereageerd tho, maar de mods proberen alleen maar een gulden middenweg te zoeken.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mandler schreef:
    Hoeveel foto's er nu wel niet verwijderd moeten worden xD


    Ja mijn foto's ja :3 dacht dat ik op Q mijn emoties/gevoelens etc kon uiten. Nu moet ik bijna al mijn mooie vrouwen in mijn fotolijst verwijderen *zucht*

    Er zijn volgens mij maar wat van vijf mensen ofzo die het echt een groot drama vinden, dus denk niet dat het erg nodig is dat de regels daarvoor aangepast gaan worden. En tbh vind ik de redenen om zulke foto's te verbieden beter dan de redenen om ze te houden - al vind ik zelf een spoiler nog altijd een goede optie omdat niemand de afbeeldingen dan ongevraagd te zien krijgt..


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Er zijn volgens mij maar wat van vijf mensen ofzo die het echt een groot drama vinden, dus denk niet dat het erg nodig is dat de regels daarvoor aangepast gaan worden. En tbh vind ik de redenen om zulke foto's te verbieden beter dan de redenen om ze te houden - al vind ik zelf een spoiler nog altijd een goede optie omdat niemand de afbeeldingen dan ongevraagd te zien krijgt..

    Mits er bij gezet wordt wat er onder de spoiler staat inderdaad

    Ik denk dat er wel meer mensen zijn die het geen lekker idee vinden, maar die niets zeggen omdat het er toch niet naar uit ziet dat er veel veranderd. Dat is de compromis.

    Oh. En veel van die ''seksuele'' plaatjes kun je gewoon op weheartit vinden. En ik moet nou toch even zeggen dat WHI geen 18+ of sekssite is.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:32 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Colossus schreef:
    (...)

    Ik had het niet alleen over mezelf maar ook over andere 3972 Quizletters die er niet mee eens zijn.


    en al jullie goede argumenten


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    en al jullie goede argumenten


    Dat jij het geen goede argumenten vind, is jouw mening.


    kindness is never a burden.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Mits er bij gezet wordt wat er onder de spoiler staat inderdaad

    Dat is niet nodig, want het staat in creaties die al over seks gaan.

    Nightblood schreef:
    (...)

    Dat jij het geen goede argumenten vind, is jouw mening.

    Ik heb redelijke argumenten tegen gezien anders.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:32 ]

    OakenshieId schreef:
    Er zijn volgens mij maar wat van vijf mensen ofzo die het echt een groot drama vinden, dus denk niet dat het erg nodig is dat de regels daarvoor aangepast gaan worden. En tbh vind ik de redenen om zulke foto's te verbieden beter dan de redenen om ze te houden - al vind ik zelf een spoiler nog altijd een goede optie omdat niemand de afbeeldingen dan ongevraagd te zien krijgt..


    Mee eens wat betreft de spoilers tho.
    En trouwens er zijn genoeg actieve users die dit topic nog niet gezien hebben. Misschien zijn er nog een aantal users die er niet mee eens zijn just saying.

    telefoon ugh.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:31 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.