• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    KyloRen schreef:
    (...)
    Mods zijn users. Je kan niet verwachten dat ze elke user gaan ondervragen of ze het er mee eens zijn of niet.

    At least kunnen ze een topic openen net zoals er wekelijks een topic geopend word met een stelling. Dan kunnen de users die geen mods zijn ook de kans krijgen om hun mening te geven over een eventuele regel. Dat is dus die kloof tussen mods en users die er altijd al is geweest. Ik heb altijd het idee gehad dat sommige mods denken dat ze een supermacht zijn ofso. Heel irritant

    Ik vind het jammer dat de meesten waar deze regel geen invloed op heeft, het heel zwart wit zien en er niet aan denken hoe het is voor wie hier wel de dupe van is.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:46 ]

    KyloRen schreef:
    (...)
    Dan krijg je alsnog een discussie op het einde, net als nu? Dus in feite maakt het niet zoveel uit. Ze moeten op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakken. Ze kunnen nooit iedereen tevreden houden.


    Ik denk dat er meer een discussie is omdat dit compleet out of the blue kwam.


    Heaven is a place that we all have

    Colossus schreef:
    (...)
    At least kunnen ze een topic openen net zoals er wekelijks een topic geopend word met een stelling. Dan kunnen de users die geen mods zijn ook de kans krijgen om hun mening te geven over een eventuele regel. Dat is dus die kloof tussen mods en users die er altijd al is geweest. Ik heb altijd het idee gehad dat sommige mods denken dat ze een supermacht zijn ofso. Heel irritant

    Dan geef je jezelf de volgende keer op als er weer verkiezingen zijn?
    Ik ben dan misschien geen mod, maar ik weet wel dat ze ontzettend veel uren in Q steken. Een beetje meer respect mag ook wel. Zeker hoe mensen hier reageren, wauw. De mods zijn ook mensen met gevoelens.

    Nou kap ik met off topic gaan doei.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Dan krijg je alsnog een discussie op het einde, net als nu? Dus in feite maakt het niet zoveel uit. Ze moeten op een gegeven moment gewoon de knoop doorhakken. Ze kunnen nooit iedereen tevreden houden.


    How do you know? Ik weet dat ik persoonlijk niet meer ga klagen als ik zie dat de meerderheid van Q het eens is met een bepaalde regel. Nu is de lijn tussen voor- en tegenstanders voor deze regel heel erg wazig. Van beide kanten komen goeie argumenten, naar mijn mening en is het dus nogal oneerlijk dat iedereen zich gewoon bij een regel moet neerleggen. Zo lijkt het hier wel een beetje op een dictatuur.


    kindness is never a burden.

    Colossus schreef:
    (...)
    At least kunnen ze een topic openen net zoals er wekelijks een topic geopend word met een stelling. Dan kunnen de users die geen mods zijn ook de kans krijgen om hun mening te geven over een eventuele regel. Dat is dus die kloof tussen mods en users die er altijd al is geweest. Ik heb altijd het idee gehad dat sommige mods denken dat ze een supermacht zijn ofso. Heel irritant


    Om eerlijk te zijn vind ik niet dat er een kloof is, maar dat zal liggen aan het feit dat ik gisteren drie mods heb gemeet (ze zijn btw heel menselijk, met humor en zo)
    Er zijn ook users die enorm kunnen bitchen, maar ieder zijn eigen interpretaties :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb nog nooit gemerkt dat mensen dit als choquerend / een probleem ervoeren. Dus nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd; zijn er echt kinderen geweest die hebben gemeld dat ze naakte mensen zagen en zich rot schrokken, of dat dit meer een soort generalizing is van ''zouden kunnen choqueren''?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Dan geef je jezelf de volgende keer op als er weer verkiezingen zijn?
    Ik ben dan misschien geen mod, maar ik weet wel dat ze ontzettend veel uren in Q steken. Een beetje meer respect mag ook wel. Zeker hoe mensen hier reageren, wauw. De mods zijn ook mensen met gevoelens.

    Nou kap ik met off topic gaan doei.


    Of course daarom zei ik ook sommige. De meeste mods die ik ken doen hun werk uitstekend. Maar ach ik hoef geen mod te zijn. Anyway ik stop ook met off topic zijn.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:49 ]

    LittIe schreef:
    (...)

    Ik denk dat er meer een discussie is omdat dit compleet out of the blue kwam.

    Ja, dit precies. Jij krijgt een facebook smiley van me voor deze reactie. (lol)

    Ik ben trouwens wel benieuwd waarom de mods hierover zijn gaan nadenken en overleggen. Is er iemand/meerdere mensen geweest die klaagden over de plaatjes? Want als niemand klaagde, vanwaar dan de regel?

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 20:59 ]

    Skadi schreef:
    Ik vind het jammer dat de meesten waar deze regel geen invloed op heeft, het heel zwart wit zien en er niet aan denken hoe het is voor wie hier wel de dupe van is.



    Maar veel mensen houden ook geen rekening met mensen die de dupe zijn geworden van de eerdere regeling. Dus beetje vreemd om dit te zeggen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Colossus schreef:
    (...)
    At least kunnen ze een topic openen net zoals er wekelijks een topic geopend word met een stelling. Dan kunnen de users die geen mods zijn ook de kans krijgen om hun mening te geven over een eventuele regel. Dat is dus die kloof tussen mods en users die er altijd al is geweest. Ik heb altijd het idee gehad dat sommige mods denken dat ze een supermacht zijn ofso. Heel irritant


    Vroeger was er een kloof ja. Sinds een paar jaar is die kloof een stuk minder groot geworden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Colossus schreef:
    (...)

    Ik had het niet alleen over mezelf maar ook over andere 3972 Quizletters die er niet mee eens zijn.


    Spreek voor jezelf.

    Ik vind dat sommige hier wel heel erg overdreven reageren. Sommige meningen ben ik er mee eens. Maar de Mods bedoelen het goed.


    One Who Travels A Higher Path.

    Skadi schreef:
    (...)
    Ja, dit precies. Jij krijgt een facebook smiley van me voor deze reactie. (lol)


    Ik wil geen honderdste discussie starten maar voor dat deze regel ingevoerd werd, was er toch absoluut niks aan de hand. Ik denk toch gewoon dat iedereen zijn eigen gangetje ging. Hoe zit het met stories die als bijthema seks hebben? Call me crazy maar ik kan me beter inleven op een online verhaal als er plaatjes bij zijn. Dit hoeft niet automatisch over seks te gaan. Het kan bijvoorbeeld ook een huis, plek, ding zijn.


    Heaven is a place that we all have

    Clace schreef:
    (...)


    Maar veel mensen houden ook geen rekening met mensen die de dupe zijn geworden van de eerdere regeling. Dus beetje vreemd om dit te zeggen.

    Wat is er vreemd aan, ik zeg gewoon wat me opvalt. Hielden ze toen ook maar rekening met de personen die er de dupe van waren toen.

    Ik heb hier nog niet op gereageerd. Maar ik ga dit nu wel doen. Om te beginnen mag je tegen zijn, geen probleem! Daarvoor bestaat vrijheid van meningsuiting.
    Wat ik wel vraag is een goede beargumentering en geen aanvallende posts. Dat heeft echt geen zin.
    Daarnaast is geduldigheid goud waard. Het kan zijn dat je niet direct antwoord krijgt. Waarom? Omdat we oftewel vinden dat je een goed punt hebt, dan bespreken we dit grondig en dan kan het antwoord op zich laten wachten. Of anders is de situatie iets lastiger en dan moet je ook even geduld hebben omdat we een volledig antwoord willen formuleren.
    Daarbij wil ik benadrukken dat hier maanden aan voorbereidingen aan voorafgegaan zijn. Bijna alle redeneringen die jullie maken hebben wij ook gemaakt. Dus denk niet dat wij hier over één nacht ijs gaan.


    Queer zijn is gewoon alles