• Beste users,

    Onlangs is het ons opgevallen dat er steeds meer seksueel getinte foto's en gifs op Quizlet gepost worden. Gezien Quizlet een site is waar veel jongeren lid van zijn, zijn zulke foto's en gifs niet gepast. We hebben ondervonden dat we een regel moesten aanpassen om dit beter te kunnen tegengaan. Na overleg zijn we tot het volgende gekomen.

    Dit was de oude huisregel:

    - Het is niet toegestaan foto's of plaatjes te posten waarop geslachtsdelen zichtbaar zijn.


    Dit is de nieuwe huisregel:
    Het is niet toegestaan seksueel getinte foto's, plaatjes, links of reacties te posten die mogelijk een choquerende werking hebben. Onder een spoilerknop is dit ook niet toegestaan.


    Om een duidelijke grens te trekken, hebben wij een lijst gemaakt van welke zaken wel toegestaan zijn en welke niet.

    Wat wel toegestaan wordt:
    - Een afbeelding/gif van een kussend stel.
    - Een ontbloot bovenlijf van een man.
    - Lichte inkijk.
    - Badkleding.
    - Alleen bewegende lakens.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die niet in gebruik zijn.

    Wat niet toegestaan wordt:
    - Geslachtsdelen, borsten en billen.
    - Een afbeelding/gif waarop iemand duidelijk seks heeft.
    - Een afbeelding/gif van seksspeeltjes die in gebruik zijn.
    - Lingerie die te onthullend is (waarbij geslachtsdelen zichtbaar zijn). *

    * Quizlet bestaat voornamelijk uit een jonger publiek en wij willen deze jongere mensen zoveel mogelijk beschermen. Daarom staan wij geen afbeeldingen toe die meer onthullen dan lingerie/ondergoed. Dit geldt dus voor penissen, vagina's, borsten en billen. Borsten en billen mogen dan wel onschuldiger lijken, maar veel van deze plaatjes zijn suggestief en komen van 18+ sites. Deze zijn ongepast voor jongeren en kunnen hen choqueren. Wij willen voorkomen dat jongeren een fout beeld krijgen van seksualiteit en hun eigen lichaam. Verder kunnen zulke plaatjes ook leiden tot onzekerheden waar, niet alleen jongeren, maar veel mensen gevoelig voor zijn.

    Wij vragen jullie om je eigen creaties na te kijken en deze binnen de week aan te passen. Dit betekent dus dat ten laatste zaterdag 5 maart alle ongepaste afbeeldingen verwijderd moeten zijn om een waarschuwing te voorkomen. Mochten jullie nog vragen hebben, kunnen ze altijd in dit topic of aan een moderator gesteld worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Het moderatorteam

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 13:52 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 feb 2016 - 16:46 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    MALIK93 schreef:
    (...)

    En daarom zet ik ze in een link. (Nouja in m'n beschrijving niet dan). Zo kan iedereen zelf bepalen of hij of zij ze bekijkt. Ik snap dus echt niet wat het probleem is aangezien mensen die het wel willen zien ze kunen bekijken en mensen die dat niet willen alleen een gekleurde link in je tekst zien en daar verder niets mee hoeven te doen

    Diplodocus heeft op pagina 17 wat enige toelichting gegeven:
    Als ik het mij correct herinner (correct me if I'm wrong), hebben we besloten ook links en spoilers te verbieden, omdat we het al hebben meegemaakt dat links en spoilers zonder aanduiding werden gebruikt om mensen op choquerende informatie of foto's te laten uitkomen. Dit willen we natuurlijk ook voorkomen.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:34 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Colossus schreef:
    (...)

    Ze zijn blijkbaar stiekem allemaal creaties aan het bekijken dat een seksuele tint bevat. Want voor 5 maart moet dat allemaal weg zijn en hierna hebben ze niks meer om te zeuren. Aangezien Quizlet dan net Orange Is The New Black lijkt. Gevangenen in onze eigen creaties.


    Helaas ben ik op vakantie tot 6 maart en heb ik dus geen laptop ter beschikking om al mijn story's na te kijken. Niet dat mijn stories stikken van seksgifs, maar dan nog.

    Ik snap echt het probleem niet van een fucking LINK naar een seksueel getinte gif in een hoofstuk waarin aangegeven is dat deze 16+ is omdat het seks bevat...


    I just wanna watch you when you take it off

    Colossus schreef:
    (...)

    Ze zijn blijkbaar stiekem allemaal creaties aan het bekijken dat een seksuele tint bevat. Want voor 5 maart moet dat allemaal weg zijn en hierna hebben ze niks meer om te zeuren. Aangezien Quizlet dan net Orange Is The New Black lijkt. Gevangenen in onze eigen creaties.

    Overdrijven is ook een vak. Sorry hoor, maar gevangenen? Er zijn nu eenmaal regels. Dit is niet de enigste site met regels. Ik zal eerder verbaasd staan om een kinderen/jongerensite die dit wel goedkeurt, dan eentje die dit niet goedkeurt.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:36 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zit me overigens af te vragen of Quizlet (wat deels toch ook een site voor kinderen is) überhaupt niet in de problemen kan komen als ze linken naar sekssites, want ik geloof dat de meeste hun gifs en plaatjes van Google plukken en niet echt kijken waar het vandaan komt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    MALIK93 schreef:
    Het is niet zo dat ik het niet kan beschrijven of dat mijn lezers het niet weten, het geeft je verhaal gewoon iets extra's. Ook in je beschrijving staat een foto gewoon leuker. Ik vind persoonlijk dat de argumenten echt bullshit zijn. Kunnen de jonge lezers die 16+ verhalen ZELF aanklikken ook even van zich laten horen dan? Want de mensen waarvoor dit schijnbaar allemaal is ingesteld blijven wel erg stil.


    Okay, je zegt dus dat het bullshit is, maar waarom dan precies? Heb je liever dan dat jij je eigen pleziertje hebt, of dat kinderen beschermt worden waar dat kan? En zoals eerder is gezegd, 16+ zou eventueel ook voor grof taalgebruik of geweld kunnen zijn. Ik begrijp best dat een foto erbij de dingen kunnen opfleuren, maar hier zou je ook voor dingen kunnen kiezen die wel bedekkend zijn, of dus dingen onder de lakens wat nog wel vormen geeft, zodat jij nog wat van sensatie hebt in de foto en kinderen/jongeren niet zomaar overrompeld worden.

    Colossus schreef:
    (...)

    Ze zijn blijkbaar stiekem allemaal creaties aan het bekijken dat een seksuele tint bevat. Want voor 5 maart moet dat allemaal weg zijn en hierna hebben ze niks meer om te zeuren. Aangezien Quizlet dan net Orange Is The New Black lijkt. Gevangenen in onze eigen creaties.


    En jou wil ik er gewoonweg op aanspreken met waarom je zo tegendraads aan het doen bent? Ik ben zeker niet iemand die beter is of wat dan ook en zie mijzelf niet aan als meer dan jij, maar ik spreek wel gelijken ook aan. Je probeert letterlijk te provoceren. Nogmaals, wat ik eerder heb gezegd, je bent vrij om je mening te geven, maar dit draagt niets bij aan het bevorderen van een samenwerking en om eventuele aanpassingen nog te hebben bij de regel. Er is input gegeven door users, waar de mods dus weer over kunnen gaan praten om het zo goed mogelijk te laten worden.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:37 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    misschien moeten ze dan die mensen die misbruik maken van links aanpakken en niet iedereen die links en spoilers op de juiste manier gebruiken...

    I mean, geef die mensen die links en spoilers verkeerd gebruiken een ban van een week en binnen een paar dagen ben je ervanaf


    I just wanna watch you when you take it off

    MALIK93 schreef:
    (...)

    Helaas ben ik op vakantie tot 6 maart en heb ik dus geen laptop ter beschikking om al mijn story's na te kijken. Niet dat mijn stories stikken van seksgifs, maar dan nog.

    Ik snap echt het probleem niet van een fucking LINK naar een seksueel getinte gif in een hoofstuk waarin aangegeven is dat deze 16+ is omdat het seks bevat...


    Het probleem is, geloof ik, dat er ook gewoon links worden geplaatst zonder waarschuwing erbij. Nu doe jij dat blijkbaar wel en dat is fijn, maar niet iedereen doet dat dus en gezien je ergens een lijn moet trekken..
    (Al mag wat mij betreft het wel zo zijn dat het wel oké is als het gewoon duidelijk wordt aangegeven, maar oké, het is niet mijn regel en ik heb er überhaupt weinig last van).

    (Na je laatste reactie te hebben gelezen)
    Daar ben ik het mee eens ja c:

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:38 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik wil even toch mijn mening plaatsen...


    Ik snap heel goed de reden achter de regel maar ik vind het nogal te abstract en te vaag want iedereen zit op een ander level van wat zij onder seksueel getinte reacties, foto's en etc. vinden vallen. En hoe zit het dan met stories en quizzen die dit onderwerp bevatten? En daarbij moet ik toegeven dat tegenwoordig de jongeren meer met seks en seksueel getinte whatever te maken krijgen.


    Aangezien het wordt overgeslagen...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    OakenshieId schreef:
    Ik zit me overigens af te vragen of Quizlet (wat deels toch ook een site voor kinderen is) überhaupt niet in de problemen kan komen als ze linken naar sekssites, want ik geloof dat de meeste hun gifs en plaatjes van Google plukken en niet echt kijken waar het vandaan komt.

    Dit wil ik ook wel weten.

    Argumenteren mag en debatteren ook maar dan moet je wel 1) goede argumenten hebben en 2) niet beginnen overdrijven, 3) respectvol omgaan met iedereen hier.

    Thank youu.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 22:42 ]


    Heaven is a place that we all have

    Als we nou eens niet allemaal butthurt zouden zijn en accepteren dat een site regels heeft.
    Naar mijn mening hebben de mods een goede be argumentatie voor de keuze. Sommige mensen die reageren hebben dir absoluut niet. Een aantal users zouden de definitie van respect eens moeten opzoeken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Aangezien het wordt overgeslagen...

    Misschien zijn ze achter de schermen erover aan het praten/discussiëren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Aangezien het wordt overgeslagen...

    Onze excuses. Hier is al een andere regel over. Zo lang het niet choqueert, is er niets aan de hand. En verder is het belangrijk dat iedereen goed gewaarschuwd wordt, mocht iemand op een verkeerde link klikken. Mocht je twijfelen mag je het altijd bij ons melden of aan ons vragen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Zag deze foto en moest automatisch hier aan denken, hij klopt niet helemaal maar hij past wel.


    Heaven is a place that we all have

    Hier zou ik wel graag een reactie op willen plaatsen, dus hierbij mijn mening. Dit houd niet in dat de andere bemiddelaars dit eveneens zo zien, dit is volkomen mijn standpunt.
    Er zijn een boel tegenargumenten over desbetreffende regel die aangepast is, jullie vinden het bijv. niet kunnen dat ontblote bovenlijven van mannen wel mogen en die van vrouwen niet. Verder zijn er enorm veel berichten met dat het overal al te zien is, dus dat het onzin zou zijn dat het hier nu verboden wordt, of de regel aangescherpt.
          Mensen, laten we wel wezen, dat het overal te zien is, betekent niet dat Q hoeft te volgen. Hier, op Q, denken we gewoonweg graag aan alle users, dus ook aan degenen die dat liever niet willen en/of waar het als traumatiserend voor ervaren kan zijn.
          Overigens begrijp ik wel dat enkele dingen vervelend zijn aan de regel (op dit moment even geen andere bewoording ervoor), maar als we het even praktisch bekijken: Vrouwen en mannen zijn nu eenmaal anders qua lichaam. Mannen hebben nu eenmaal geen borsten zoals vrouwen dat hebben, anders zou dat ook vast verboden worden.

    Sinds wanneer moet iemand spiernaakt zijn om het bij te laten dragen aan een erotische tekst? Laten we even respect hebben voor ons lichaam, er hoeft toch niet altijd bloot op een foto te verschijnen.
          Daarbij, bij een tekst is het zo dat je altijd nog kunt stoppen met lezen, met een plaatje heb je direct alles patsboem gezien. Daar zit toch wel een verschil tussen. Het is en blijft een schrijverssite, hé, jongens. Om een bepaalde sfeer over te brengen, hoeven niet per direct plaatjes gebruikt te worden. We zijn hier allemaal creatieve zielen, we kunnen vast wel iets bedenken wat niet enkel seksuele gifs en plaatjes zijn.

    Alles of niets is naar mijn mening geen goede oplossing en ik zal uitleggen waarom ik zo denk. Stel je voor dat de moderators alles verbieden wat hiermee te maken heeft, zouden jullie dat een goede toevoeging vinden? Nee. Maar niets verbieden, betekent dat alles gezien mag worden en voor jongere users is dat simpelweg een probleem. Niet alleen voor hen, eveneens voor personen die nare ervaringen hebben opgelopen, bijv. of zoiets niet willen zien. Daarnaast zijn er ook nog de ouders, die dit als wellicht niets meer zien dan een sekssite en dat is het absoluut niet. Regels zijn er nu eenmaal op een site en dat hoort hier eveneens bij. Persoonlijk vind ik dit een goede tussenweg. Beter een half ei, dan een lege dop, hm.
          Even serieus, hoezo willen jullie nou precies erotische plaatjes op Quizlet posten? Tegenwoordig wordt er veel te gemakkelijk mee omgegaan. Mannen hebben een penis en vrouwen een vagina, ja, allebei behorend tot het onderlichaam en dat het menselijk is, hoeft niet te betekenen dat iedereen zoiets op een (schrijvers)site wilt of hoeft te zien. Het is niet voor niets geseksualiseerd. Als we dat zouden willen veranderen, moeten we dat op een andere manier doen dan poedelnaakte foto's en gifs plaatsen, want dat heeft enkel het tegenovergestelde effect uiteindelijk.
    Zoals al gezegd, is: Zulke plaatjes kunnen schokkend zijn. Punt is gewoon dat er users op Q. zijn die zulke plaatjes niet willen zien, waaronder jongeren. Niet iedereen kan blij gemaakt worden, helaas. Er is verder niets gezegd over minderwaardigheid van de vrouw en zo is het ook absoluut niet bedoeld. Denk eraan dat het niet enkel om jou gaat, maar tevens om de rest van de users.


    Quiet the mind, and the soul will speak.